Duits voetbal

Ik vond dat zogenaamde publiek op de achtergrond wel tof. Zodra Bayern aan de bal kwam, hoorde je iedere keer dat 'fluitconcert'. Haha tof gedaan.

Verder won Bayern gisteren natuurlijk terecht. Erg jammer dat Dortmund zo schijterig speelde. Niet hun stijl.
 
Bericht
Duitse bond kijkt naar mogelijke sancties na steunbetuigingen.

Politieke statements mogen niet, echter de genomen acties zijn m.i. niet politiek, het gaat om rechtsspraak, iets wat juist in de trias politica los staat van politiek. Of zie ik iets fout?
 
Bericht
Duitse bond kijkt naar mogelijke sancties na steunbetuigingen.

Politieke statements mogen niet, echter de genomen acties zijn m.i. niet politiek, het gaat om rechtsspraak, iets wat juist in de trias politica los staat van politiek. Of zie ik iets fout?
In landen waar de mensenrechten niet gerespecteerd worden, kunnen diezelfde rechten politiek worden gemaakt. Etnisch profileren is een politieke keuze in het systeem al zal men dat nooit toegeven. Het gaat hier dus niet alleen om rechtspraak maar ook zeker om de verandering van een politiek systeem.
 
In landen waar de mensenrechten niet gerespecteerd worden, kunnen diezelfde rechten politiek worden gemaakt. Etnisch profileren is een politieke keuze in het systeem al zal men dat nooit toegeven. Het gaat hier dus niet alleen om rechtspraak maar ook zeker om de verandering van een politiek systeem.
kort gezegd, als er sancties volgens geeft de Duitse bond dus ook n signaal over hoe zij naar Amerika kijken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Bericht
Duitse bond kijkt naar mogelijke sancties na steunbetuigingen.

Politieke statements mogen niet, echter de genomen acties zijn m.i. niet politiek, het gaat om rechtsspraak, iets wat juist in de trias politica los staat van politiek. Of zie ik iets fout?
Ik vind dat sowieso een schandelijke regel. Sporters zijn bij uitsteek mensen die zaken bij groot publiek onder de aandacht kunnen brengen. Laat die mensen juist maatschappelijke binding tonen.

Het draait allemaal om geld. Stel je voor dat de grote FIFA sponsoren afhaken, als er steun gegeven wordt aan Black lives matter.
 

Ok dan, de reactie waarvan je niet wist dat die ging komen.
 

Ok dan, de reactie waarvan je niet wist dat die ging komen.
Nou ik zag zowel PSV als de KNVB zelf een statement maken vandaag door een zwarte page te plaatsen op hun site, las iets over blackout...???
 
Nou ik zag zowel PSV als de KNVB zelf een statement maken vandaag door een zwarte page te plaatsen op hun site, las iets over blackout...???
Prima natuurlijk, maar tegenstrijdig. Staan we politiek wel of niet toe? Ik stem voor toestaan.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Is zeggen dat alle mensen gelijke rechten hebben per definitie politiek?
Ja, alles wat invloed heeft op de vorm en organisatie van de samenleving is politiek. Er zijn toch ook politieke partijen die niet vinden dat alle mensen gelijke rechten hebben?
 
Ja, alles wat invloed heeft op de vorm en organisatie van de samenleving is politiek. Er zijn toch ook politieke partijen die niet vinden dat alle mensen gelijke rechten hebben?
Ja, zo kan je alles politiseren, dit gaat om basis mensenrechten. Iets waar t westen ooit andere landen mee om de oren sloeg...
 
Ja, zo kan je alles politiseren, dit gaat om basis mensenrechten. Iets waar t westen ooit andere landen mee om de oren sloeg...
Inderdaad. Maar mogen voetballers dan wel wat over homorechten zeggen? Of tegen Orban, voor wie homo’s niet gelijkwaardig zijn? Waar begint of eindigt politiek?

Het duidelijkst voor sporters is: niks of alles. Aangezien ik niet voor monddood maken ben, zeg ik dus: alles. En nogmaals sportidolen kunnen een hele grote invloed uitoefenen op hun fans.
 
Leuk nieuwtje: vanavond staat Bayer Leverkusen (met Bosz als coach) in de halve finale van de DFB-Pokal tegenover FC Saarbrücken. Nooit van gehoord? Dat kan, want dat team komt uit op het 4e(!) niveau van Duitsland. Dat is het hoogste amateurniveau van Duitsland. Het kwam nog nooit voor dat een amateurclub in Duitsland de halve finale wist te bereiken. Ze schakelden twee Bundesliga clubs uit om er te komen. Met Köln en Düsseldorf zijn dat natuurlijk niet de allergrootste namen uit de Bundesliga, maar je moet het maar wel doen. Overigens zijn ze volgend seizoen weer een profclub, want ze gaan promoveren naar het 3e niveau.
 
Leuk nieuwtje: vanavond staat Bayer Leverkusen (met Bosz als coach) in de halve finale van de DFB-Pokal tegenover FC Saarbrücken. Nooit van gehoord? Dat kan, want dat team komt uit op het 4e(!) niveau van Duitsland. Dat is het hoogste amateurniveau van Duitsland. Het kwam nog nooit voor dat een amateurclub in Duitsland de halve finale wist te bereiken. Ze schakelden twee Bundesliga clubs uit om er te komen. Met Köln en Düsseldorf zijn dat natuurlijk niet de allergrootste namen uit de Bundesliga, maar je moet het maar wel doen. Overigens zijn ze volgend seizoen weer een profclub, want ze gaan promoveren naar het 3e niveau.

Sta je dan, voor het eerst in de halve finale van een groot bekertoernooi. Speel je ook nog eens thuis. Breekt dat kut virus uit, kun je zonder publiek spelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan