Racisme & Discriminatie

Dom ongeïnformeerd blank volk, dr zijn zat landen waar veel meer honger geleden wordt dan in SA.
Overigens wel een Trumpiaanse move van Depay om zo de aandacht van zijn wildlife knuffelsessies af te leiden.

De reacties zijn ook best wel komisch, mensen duiken er als een aasgier op. Het toppunt vond ik toch wel de reactie over Nederlanders: 'Racism is free flowing in that blood' of 'Tiktok is used by racist white people'. Racisme bekritiseren door het zelf ook te doen, mens wat ben je mooi als je hypocriet bent :D
 
:sad::cry: Wat is er met Memphis aan de hand???

memphis-depay-lyon_i75c31r1q0uz17ciji3h6r6wk.jpg


Vooruit dan maar Memphis:

Deze is best leuk: en sorry dat ik besta:

 
Laatst bewerkt:
Memphis is een domme jongen die heel goed kan voetballen en dankzij een enorm leger aan begeleiding door PSV uiteindelijk in de top terecht gekomen. Hersenen heeft hij nooit gehad, een normale opvoeding evenmin. Een dodelijke combi. Het enige wat hij heeft is geld en voetbaltalent. Met zulke jongens gaat het algauw fout wanneer hun dagelijkse structuur weg valt.
Oh ja ik bedrijf hier graag racisme.
 
Memphis is een domme jongen die heel goed kan voetballen en dankzij een enorm leger aan begeleiding door PSV uiteindelijk in de top terecht gekomen. Hersenen heeft hij nooit gehad, een normale opvoeding evenmin. Een dodelijke combi. Het enige wat hij heeft is geld en voetbaltalent. Met zulke jongens gaat het algauw fout wanneer hun dagelijkse structuur weg valt.
Oh ja ik bedrijf hier graag racisme.
Daar ben je dan wel rete-slecht in want ik zie t niet ;)
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
IPF , ik lees:

' Met zulke jongens gaat het algauw fout wanneer hun dagelijkse structuur weg valt.'

' dankzij een enorm leger aan begeleiding door PSV uiteindelijk in de top terecht gekomen. Hersenen heeft hij nooit gehad, een normale opvoeding evenmin. Een dodelijke combi. Het enige wat hij heeft is geld en voetbaltalent.'

Een bijdrage om te bewaren! :bye::)

Dank :)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vond het eigenlijk helemaal niks. Niet grappig, niet racistisch, helemaal niks.
Dus ik ben een humorloze blanke man die zijn ogen sluit waarschijnlijk.
Ik had precies hetzelfde en ik ben niet blank en zeker niet humorloos :maniac:
 
Dat zijn van die machtsgeile agentjes, die op dit soort dingen kicken. Of er nou een zwart of blanke junk onder hun ligt maakt niet eens zoveel uit.
 

En de volgende zaak die de woede weer zal doen oplaaien.


Betrokken agenten zijn, zoals ik nu lees, ontslagen en het heeft er alle schijn van dat ze zullen worden onderzocht door de FBI. Een dergelijke daadkracht na soortgelijke incidenten is voor de Amerikanen blijkbaar ongekend.
 

En de volgende zaak die de woede weer zal doen oplaaien.


Nu hebben we het over racisme de kop indrukken en gelijkheid. Maar het artikel begint al met zwarte man overleden nadat witte agent... Ook in het artikel, continu zwart of wit. En dat komt dan van de NOS. Misschien dat ze het daar altijd zo brengen hoor. "Witte mensen zijn het niet eens met de regels van corona" "Mensen met spleetogen nemen steeds minder een zaak over waar dikke mensen voedsel komen eten". Kan die trend gemist hebben.

Maar waarom wordt het er allemaal zo dik opgelegd, hoe wil je alleen maar meer verdeeldheid creëren. Wie of wat er op de nek van die meneer zit en hoe of wat voor kleur hij heeft, het is triest dat het zo is gegaan. Zo'n agent zou je gewoon moeten vervolgen, dit mag best in de categorie moord. Maar meteen na zoiets wordt de racisme kaart gespeeld en gaan mensen met een 'Stop killing black people' bord de straat op. Of gaan die mensen ook de straat op wanneer een van de 'black people' een witte neerknalt? Waar gaat dat toch allemaal over :FP:
 
Nu hebben we het over racisme de kop indrukken en gelijkheid. Maar het artikel begint al met zwarte man overleden nadat witte agent... Ook in het artikel, continu zwart of wit. En dat komt dan van de NOS. Misschien dat ze het daar altijd zo brengen hoor. "Witte mensen zijn het niet eens met de regels van corona" "Mensen met spleetogen nemen steeds minder een zaak over waar dikke mensen voedsel komen eten". Kan die trend gemist hebben.

Maar waarom wordt het er allemaal zo dik opgelegd, hoe wil je alleen maar meer verdeeldheid creëren. Wie of wat er op de nek van die meneer zit en hoe of wat voor kleur hij heeft, het is triest dat het zo is gegaan. Zo'n agent zou je gewoon moeten vervolgen, dit mag best in de categorie moord. Maar meteen na zoiets wordt de racisme kaart gespeeld en gaan mensen met een 'Stop killing black people' bord de straat op. Of gaan die mensen ook de straat op wanneer een van de 'black people' een witte neerknalt? Waar gaat dat toch allemaal over :FP:
Nouja de vraag is eigenlijk tweeledig.
- Gebruikt de politie even vaak deze maatregelen tegen 'witte' mensen? (Statisch gezien)
- Zou de politie luisteren naar een 'wit' persoon die roept dat hij geen lucht krijgt (dus op tijd afbreken of andere positie aannemen)

Ik vrees dat in Amerika het wel eens voorkomt dat, in ieder geval in geval twee, het antwoord ja is. Waardoor hier wel degelijk een vorm van rascisme in speelt wat helaas heeft gezorgd voor te voorkomen sterftegeval. Vandaar dat ik vrees dat de 'rascismekaart' hier terecht is getrokken.

Wil niet zeggen dat soms de groeperingen (bijv. sommige leden van Black Lives Matters) en media incidenten in kaart zetten als een 'wit' versus 'zwart' verhaal. Wat in veel gevallen niet per se kloppend hoeft te zijn en de afstand alleen maar vergroot. Echter, snap ik wel dat de NOS kiest voor deze headline. Want het lijkt erop dat 'huidskleur' hierin een rol heeft gespeeld. Helaas.

edit: Als het blijkt dat bovenstaande twee vragen eigenlijk gelijk zijn ongeacht huidskleur. Dan is mijn onderstaande mening niet correct. Dan blijkt dat veel gevallen waarin (te voorkomen) 'witte' mensen sterven door politie agressie weinig word gerapporteerd. Maar mijn aanname, voor zover ik kan zien, vrees ik dat er wel een vorm van discriminatie/racisme plaats vind.
 
Nu hebben we het over racisme de kop indrukken en gelijkheid. Maar het artikel begint al met zwarte man overleden nadat witte agent... Ook in het artikel, continu zwart of wit. En dat komt dan van de NOS. Misschien dat ze het daar altijd zo brengen hoor. "Witte mensen zijn het niet eens met de regels van corona" "Mensen met spleetogen nemen steeds minder een zaak over waar dikke mensen voedsel komen eten". Kan die trend gemist hebben.

Maar waarom wordt het er allemaal zo dik opgelegd, hoe wil je alleen maar meer verdeeldheid creëren. Wie of wat er op de nek van die meneer zit en hoe of wat voor kleur hij heeft, het is triest dat het zo is gegaan. Zo'n agent zou je gewoon moeten vervolgen, dit mag best in de categorie moord. Maar meteen na zoiets wordt de racisme kaart gespeeld en gaan mensen met een 'Stop killing black people' bord de straat op. Of gaan die mensen ook de straat op wanneer een van de 'black people' een witte neerknalt? Waar gaat dat toch allemaal over :FP:
Nu was er niet direct een reden om een ongewapende man die aangeeft dood te gaan nog eens harder de keel dicht te drukken. Toen (witte) Amerikanen gewapend het "Statehouse" in Michigan binnenliepen was er geen agent te vinden.

Having said that: ik ben het met je eens dat door het verdelen in kampen, wit en zwart er tegenstellingen gecreëerd worden. Waarbij je al bijna een soort van Neurenberger rassenwetten nodig hebt om te bepalen of iemand zwart of wit is:

 
Nouja de vraag is eigenlijk tweeledig.
- Gebruikt de politie even vaak deze maatregelen tegen 'witte' mensen? (Statisch gezien)
- Zou de politie luisteren naar een 'wit' persoon die roept dat hij geen lucht krijgt (dus op tijd afbreken of andere positie aannemen)

Ik vrees dat in Amerika het wel eens voorkomt dat, in ieder geval in geval twee, het antwoord ja is. Waardoor hier wel degelijk een vorm van rascisme in speelt wat helaas heeft gezorgd voor te voorkomen sterftegeval. Vandaar dat ik vrees dat de 'rascismekaart' hier terecht is getrokken.

Wil niet zeggen dat soms de groeperingen (bijv. sommige leden van Black Lives Matters) en media incidenten in kaart zetten als een 'wit' versus 'zwart' verhaal. Wat in veel gevallen niet per se kloppend hoeft te zijn en de afstand alleen maar vergroot. Echter, snap ik wel dat de NOS kiest voor deze headline. Want het lijkt erop dat 'huidskleur' hierin een rol heeft gespeeld. Helaas.

edit: Als het blijkt dat bovenstaande twee vragen eigenlijk gelijk zijn ongeacht huidskleur. Dan is mijn onderstaande mening niet correct. Dan blijkt dat veel gevallen waarin (te voorkomen) 'witte' mensen sterven door politie agressie weinig word gerapporteerd. Maar mijn aanname, voor zover ik kan zien, vrees ik dat er wel een vorm van discriminatie/racisme plaats vind.

Ja goed, ik vond het een beetje apart om te lezen hoe het werd gebracht. Op deze manier zwengel je de racisme discussie alleen maar meer aan en ga je weer verdeeldheid creëren onder je eigen volk, het is tenslotte weer effe geleden dat we ons daar mee bezig hebben kunnen houden.

Al denk ik dat je wel gelijk hebt in je post.
 
Het bestaat allemaal niet joh. Het is maar net wat je zelf er van maakt. Discriminatie en racisme is beleving.
 
Terug
Bovenaan Onderaan