Ibrahim Afellay (M)

Nou, ik had nog wel hoop dat hij na de herfstvakantie volledig inzetbaar zou zijn voor de hoofdmacht van PSV....maar wat ik echt BIZAR vond en nog steeds vind, is dat Mark van Bommel in zijn twijfelachtige wijsheid Afellay tot aanvoerder "gebombardeerd" had, een speler die al jaren niet bij PSV gespeeld heeft, dus voor de spelersgroep een "outsider"is en dan dus zonder te kijken naar zijn fitheid. Hoe haal je het in je hoofd als trainer om dat te doen? Vanaf dat moment heb ik echt openlijk getwijfeld aan de deskundigheid, ervaring en visie van Van Bommel !!
Ik kan me nog de discussies voor het seizoen hier herinneren, wie wel? Elke keuze van MvB zou op een of andere wijze onbegrijpelijk zijn geweest. Zelfs Dumfries voor het seizoen zou een belachelijke keuze zijn geweest, die heeft zich echt ontwikkeld dit seizoen. Dan had je op een Schwaab, Viergever of Hendrix uitgekomen, dat had ook nergens op geslagen.
 
Ik kan me nog de discussies voor het seizoen hier herinneren, wie wel? Elke keuze van MvB zou op een of andere wijze onbegrijpelijk zijn geweest. Zelfs Dumfries voor het seizoen zou een belachelijke keuze zijn geweest, die heeft zich echt ontwikkeld dit seizoen. Dan had je op een Schwaab, Viergever of Hendrix uitgekomen, dat had ook nergens op geslagen.
En toch achteraf gezien (makkelijk praten) wel beter geweest. Nu zette MvB wel heel erg druk/perspectief dat Afellay tijdig zijn rentree zou maken en direct een dragende speler zou worden. Dit is hij nooit geweest. Wat dat betreft hadden Viergever en zelfs Schwaab/Hendrix een dragendere rol in het elftal. Zelfs Rosario officieel captain maken en deze mensen als co captain was voor de buitenwacht (en wellicht selectie) een beter teken. Omdat tenminste de leiders dan in het elftal staan of er dicht bij zitten. Ibi zat er (helaas) heel ver vanaf.

Daarnaast waren Zoet en Bergwijn ook opties. Al was het maar om hun ego een beetje te strijken. (En ja achteraf heeft Zoet gefaald. Maar is toch iemand die al lang bij de club zat en ook basisspeler leek te zijn).

Denk als je kijkt naar het gehele seizoen dat direct Dumfries aanvoerder had moeten worden en een Viergever co aanvoerder. Hoewel, toen de discussie speelde zou ik dit niet direct hebben geopperd.
 
Hoe dan ook, je kan en mag niet iemand aanvoerder maken die al jaren niet bij PSV gespeeld heeft of al jaren amper op 2 benen gestaan heeft, men wist al dat hij een lange weg te gaan had voor die überhaupt iets kon laten zien, hoe kan je dan met je gezonde verstand iemand aanvoerder maken in de hoop dat hij het word ' ooit '

De grootste en meest debiele grap in voetbalhistorie gewoon, ik weet niet hoe Afellay Mark bedreigd of gechanteerd heeft maar geen enkele normale trainer doet zo iets idioots, en dat er mensen boven Mark zijn die het ook accepteren bewijst hoe knullig PSV is soms :FP: En wie wel met deze daad kan leven, die mag nu ook wel iemand aanwijzen die captain mag zijn in 202, maakt niet uit of die 16 jaar, geblesseerd of misschien niet eens voor PSV speelt dan maar ok..
 
Hoe dan ook, je kan en mag niet iemand aanvoerder maken die al jaren niet bij PSV gespeeld heeft of al jaren amper op 2 benen gestaan heeft, men wist al dat hij een lange weg te gaan had voor die überhaupt iets kon laten zien, hoe kan je dan met je gezonde verstand iemand aanvoerder maken in de hoop dat hij het word ' ooit '

De grootste en meest debiele grap in voetbalhistorie gewoon, ik weet niet hoe Afellay Mark bedreigd of gechanteerd heeft maar geen enkele normale trainer doet zo iets idioots, en dat er mensen boven Mark zijn die het ook accepteren bewijst hoe knullig PSV is soms :FP: En wie wel met deze daad kan leven, die mag nu ook wel iemand aanwijzen die captain mag zijn in 202, maakt niet uit of die 16 jaar, geblesseerd of misschien niet eens voor PSV speelt dan maar ok..

Slecht argument. Goede trainers doen juist dingen die andere trainers niet doen.
 
Slecht argument. Goede trainers doen juist dingen die andere trainers niet doen.

.. die hun gezond verstand gebruiken of lef tonen, niet dingen doen uit vriendjespolitiek of amateurisme *
Als zo iets zich had afgespeeld bij een concurrent dan zou men niet bij komen van het lachen hier, en terecht.
 
Via de socials meldt PSV dat we niet verder gaan met Ibi.
Hopelijk is dat niet een aanleiding voor Ihattaren om alsnog te vertrekken.... Hij heeft namelijk altijd gezegd dat de aanwezigheid van Ibi heel belangrijk voor hem is geweest afgelopen jaar.
 
Zal vast nog een jaartje van waarde zijn voor een subtopper, dan denk ik aan Utrecht bijvoorbeeld. Sonde dat het zo is gegaan, want de keer dat ik hem aan het werk zag zag ik meer balgevoel dan Hendrix en Rosario bij elkaar. Dat één keer raken was gewoon een compleet genot na al dat saaie aannemen en die handelingssnelheid van een schildpad.
 
Ibrahim Afellay:
“John en Toon (Gerbrands, red.) zijn eerlijk geweest en dat waardeer ik ontzettend”, vertelt Afellay. “Ze hebben duidelijk laten blijken dat de warmte die ik voel voor PSV wederzijds is. En daar ben ik echt blij mee. Ik ben door de jaren heen een echte PSV’er geworden en gebleven. Het is mooi om te horen dat ik hier altijd welkom blijf.”

Afellay geeft eerlijk toe dat hij zich niet neerlegt bij de sportieve conclusies van de clubleiding van PSV. “Ik ben van mening dat mijn loopbaan er nog niet op zit, dat ik op een goed niveau nog van waarde kan zijn. Ik voel me sinds de winterstop pas echt honderd procent fit. De komende weken ga ik gebruiken om te bepalen of ik bij een andere club nog voor mijn kans wil gaan.”

Het is geen verrassing dat hij weggaat. Ik ben benieuwd of hij nog echt aan het voetballen komt bij een andere club.
Hij heeft de laatste jaren niet veel gespeeld.
Ibi ik wens je het beste voor de toekomst. (Y) :)
 
Hopelijk is dat niet een aanleiding voor Ihattaren om alsnog te vertrekken.... Hij heeft namelijk altijd gezegd dat de aanwezigheid van Ibi heel belangrijk voor hem is geweest afgelopen jaar.

Die fase is zijn leven is hij al lang voorbij mag ik hopen :FP:
Snap best dat het handig was toen die snel naar het 1ste werd geschoven en veel van hem verwacht werd, nu hij alles al gezien en meegemaakt heeft op zijn jonge leeftijd kan ook hij Afellay gerust afschrijven :)

Als het matties zijn of waren blijft dat hoe dan ook wel, of 1 of beide nou wel of niet weg gaan. Maar hij gaat zijn carriere echt niet meer binden aan de status en stappen van een Afellay, mag hopen dat hij slimmer is geworden met de tijd sinds de laatste uitspraak dus. En het verhaal van het is zijn idool blablabla, grow the fu*k up en ga voetballen.

Afellay is een prima gozer, niks persoonlijks, maar als je bij een ploeg wilt horen die om de prijzen speelt dan heb je geen fu*k aan hem als speler. Men mag dus best zakelijk hard zijn en hem zonder enig twijfel de deur uit kicken.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
En het verhaal van het is zijn idool blablabla, grow the fu*k up en ga voetballen
Kom op zeg, mag je als je 18 bent geen idool meer hebben? Wat is daar nou het probleem van?

Daarnaast overdrijf je nu ook wel dat Ihattaren alles al heeft gezien. Hij speelt pas iets meer dan een half jaar op het hoogste niveau.

Hebben ze je iets misdaan ofzo? De manier waarop je over ze schrijft snap ik echt niet.
 
Ze schrijft? Wie is ze?

Idolen mag je altijd hebben, maar hij heeft een masterclass spoed cursus gehad van talent > belangrijk rol in versneld tempo. Daar heeft die echt wel meer dan genoeg van geleerd en zich ontwikkeld, waar andere talenten jaren rustig aan doen en ruiken moest hij er vaak direct al staan.

Dus ik gok dat hij in de positieve zin er op vooruit is gegaan, mentaal en voetballend. Als hij nu nog achter zijn vriendje/idool blijft hangen en wilt vertrekken als hij gaat dan is Ihattaren de grootste sukkeltje van 2020 :) of Koppig, standvastig en dom ventje. Dat je dat roept als je nog een talent bent en de toekomst onzeker is ok, maar als je al je plek hebt gewonnen bij PSV en dan wilt vertrekken omdat je afgekeurde maatje/idool weg moet tja.. :bye:
 
Ze schrijft? Wie is ze?

Idolen mag je altijd hebben, maar hij heeft een masterclass spoed cursus gehad van talent > belangrijk rol in versneld tempo. Daar heeft die echt wel meer dan genoeg van geleerd en zich ontwikkeld, waar andere talenten jaren rustig aan doen en ruiken moest hij er vaak direct al staan.

Dus ik gok dat hij in de positieve zin er op vooruit is gegaan, mentaal en voetballend. Als hij nu nog achter zijn vriendje/idool blijft hangen en wilt vertrekken als hij gaat dan is Ihattaren de grootste sukkeltje van 2020 :) of Koppig, standvastig en dom ventje. Dat je dat roept als je nog een talent bent en de toekomst onzeker is ok, maar als je al je plek hebt gewonnen bij PSV en dan wilt vertrekken omdat je afgekeurde maatje/idool weg moet tja.. :bye:

Volgens mij maak je je druk om een extreem hypothetisch scenario...

Geloof er niets van dat dit daadwerkelijk invloed zou hebben op zijn keuzes.
 
Volgens mij maak je je druk om een extreem hypothetisch scenario...

Ik zie het ook niet gebeuren nee, maar ik waarschuw hem alleen dat als die het doet dat die zwaar aangepakt gaat worden door mij :bye:
Zonder ban dit keer, als ik lees dat men in de Trump praat over hoe ze iemand graag de dood en ongelukken gunnen, dan zijn mijn aanvallen helemaal onschuldige peanuts.
 
Ze schrijft? Wie is ze?

Idolen mag je altijd hebben, maar hij heeft een masterclass spoed cursus gehad van talent > belangrijk rol in versneld tempo. Daar heeft die echt wel meer dan genoeg van geleerd en zich ontwikkeld, waar andere talenten jaren rustig aan doen en ruiken moest hij er vaak direct al staan.

Dus ik gok dat hij in de positieve zin er op vooruit is gegaan, mentaal en voetballend. Als hij nu nog achter zijn vriendje/idool blijft hangen en wilt vertrekken als hij gaat dan is Ihattaren de grootste sukkeltje van 2020 :) of Koppig, standvastig en dom ventje. Dat je dat roept als je nog een talent bent en de toekomst onzeker is ok, maar als je al je plek hebt gewonnen bij PSV en dan wilt vertrekken omdat je afgekeurde maatje/idool weg moet tja.. :bye:
Ik zeg nergens ze schrijft. Met "ze" bedoel ik Ihattaren en Afellay, waar jij over schreef.

Ben het met je eens dat Ihattaren er direct moest staan en dat hij zich ook ontwikkeld heeft.
Maar in je eerste bericht zeg je "grow the f*ck up". Dat snap ik gewoon niet. Vandaar dat ik vraag of hij geen idool mag hebben.

Vervolgens scheldt je ook nog eens over Afellay en zeg je dat die de deur gekickt uit moet worden. Dit seizoen heeft hij weinig waarde gehad op het veld maar je spreekt over hem alsof het een Labyrat of Bazoer is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan