Belgisch voetbal

Kompany wordt speler/trainer van Anderlecht..
Ik geloof niet in dat soort constructies ?
 
Uiteraard. Ik vind het niet te combineren, maar goed. Nood breekt wetten. Maar de nood kan bij Anderlecht toch niet zo hoog zijn?!

Je zou toch zeggen dat er in ieder geval zat gegadigden zijn, maar ik denk dat ze het in België minder goed aandurven om onbekende namen aan te stellen.
 
Voor Anderlecht natuurlijk geweldig dat ze 'n oud-speler met zo'n loopbaan terug kunnen halen. Persoonlijk vind ik het leuk dat 'ie dit doet en niet naar de zandbak of Malaga gaat.

Maar lijkt me ook lastig speler-coach. En dan niet alleen praktisch.
 
In totaal dus 7 clubs die je naar de amateurs stuurt. En ze hadden al zoveel prachtige clubs (lees 24) in die twee competities. Het niveau wordt er niet beter op daar
Inderdaad, had dit al geplaatst in t BeNeliga verhaal, die fusie lijkt erop alsof de zwakkere broeder (BE) wil meeliften op ons (NL)
 
Inderdaad, had dit al geplaatst in t BeNeliga verhaal, die fusie lijkt erop alsof de zwakkere broeder (BE) wil meeliften op ons (NL)

Ik snap nog steeds niet dat ze niet eerst een gezamenlijk bekertoernooi doen om te kijken hoe dit bevalt. Een competitie is meteen zo'n grote (en redelijk definitieve) stap. Een bekertoernooi kun je gemakkelijk weer opheffen.
 
Ik weet niet hoe serieus men hier is, zo'n beetje elke Belgisch club presteert beter in Europa beter dan het Nederlandse equivalent op Ajax na de laatste jaren, niet voor niets hebben ze zoveel coëfficiënten.
 
Het idee klinkt best goed, maar zal voor de supporters zorgen voor de meest vreemde begintijden. Overlappend met werk, sport, doordeweeks, etc. Oftewel financiën voor fanbase.
Huh?

Vrijdag 20:45
Zaterdag 14:30
Zaterdag 16:45
Zaterdag 18:45
Zaterdag 20:45
Zondag 12:15
Zondag 14:30
Zondag 16:45
Zondag 20:00

Dat kan toch prima?
 
Huh?

Vrijdag 20:45
Zaterdag 14:30
Zaterdag 16:45
Zaterdag 18:45
Zaterdag 20:45
Zondag 12:15
Zondag 14:30
Zondag 16:45
Zondag 20:00

Dat kan toch prima?

Zondag 12.15, 16.45 en 20.00 zijn klote tijden. Zaterdag 14.30 voetbalt half jong Nederland/zaterdagdivisies. 16.45 zou misschien een goede toevoeging zijn, ben je wel op tijd thuis. Maar dat is nu met 18.45 ook zo. Vrijdagavond ben ik nooit fan van geweest.

En dan kijk ik inderdaad puur vanuit de seizoenskaarthouder/uitsupporter, omdat die zichzelf moeten schikken. Voor iemand die thuisblijft lijkt het me totaal geen probleem om op zondagavond om 20.00 een potje te kijken of om 12.15 met een kater zijn nest uit te stappen en de TV aan te zetten. Die hoeven immers niet helemaal van Eindhoven naar Heerenveen toe of om 10 uur te vertrekken vanuit huis omdat de Gemeente Eindhoven het leuk vind om koopzondag en wedstrijddagen ook te blijven combineren.

Werk gewoon 4 wedstrijden af op zondagmiddag 14.30 en de rest op zaterdagavond, wat was daar mis mee? Schakelkanaaltje voor de mensen die niks willen missen en de fans kijken naar hun eigen team. Ik geloof namelijk niet dat er door zo'n verdeling ineens mensen massaal gaan afstemmen op Eupen - Waasland. Het gaat nog altijd om het voetbal en niet dat je naar een wedstrijd kunt kijken, maar dat schijnt nogal snel te worden vergeten met euro tekens in je ogen. Mensen stemmen dan liever op zaterdagmiddag af op de Premier League of Bundesliga.
 
En dan kijk ik inderdaad puur vanuit de seizoenskaarthouder/uitsupporter, omdat die zichzelf moeten schikken. Voor iemand die thuisblijft lijkt het me totaal geen probleem om op zondagavond om 20.00 een potje te kijken of om 12.15 met een kater zijn nest uit te stappen en de TV aan te zetten. Die hoeven immers niet helemaal van Eindhoven naar Heerenveen toe of om 10 uur te vertrekken vanuit huis omdat de Gemeente Eindhoven het leuk vind om koopzondag en wedstrijddagen ook te blijven combineren.
Maar het gaat nu toch puur om een tijdelijke situatie nu de stadions leeg zijn? Door dan de wedstrijden te spreiden zullen de wedstrijden meer kijkers trekken. Als je tijdens een wedstrijd van Ajax of PSV ook nog pakweg Heerenveen-Emmen laat spelen, zullen daar minder kijkers voor zijn dan wanneer dat de enige wedstrijd is op dat moment. Het zullen er waarschijnlijk niet veel zijn, maar in deze tijden is alles meegenomen. Meer kijkers = meer inkomsten (heel zwart-wit gezien).

Of heb ik het verkeerd begrepen en moet dit de standaard worden in België? Dan hoeft het van mij ook niet nee.
 
Maar het gaat nu toch puur om een tijdelijke situatie nu de stadions leeg zijn? Door dan de wedstrijden te spreiden zullen de wedstrijden meer kijkers trekken. Als je tijdens een wedstrijd van Ajax of PSV ook nog pakweg Heerenveen-Emmen laat spelen, zullen daar minder kijkers voor zijn dan wanneer dat de enige wedstrijd is op dat moment. Het zullen er waarschijnlijk niet veel zijn, maar in deze tijden is alles meegenomen. Meer kijkers = meer reclameomzet (heel zwart-wit gezien).

Of heb ik het verkeerd begrepen en moet dit de standaard worden in België? Dan hoeft het van mij ook niet nee.

owwww wacht. Dat zou inderdaad ook kunnen, maar dat werd me eigenlijk totaal niet duidelijk in dat artikel. Als tijdelijke oplossing, prima inderdaad!
 
Terug
Bovenaan Onderaan