Coronavirus

Mijn gedachten hierboven zijn wellicht niet correct (de diffusie en verspreiding van t viraal mRNA zijn mogelijk bij n injectie in spier lokaal) maar hier nog een ander artikel die wat dieper ingaat op het "whitelisten" van eigen eiwitten in de thymus bij de training van de afweercellen:

 
Er valt enorm te verdienen aan die 100-200 miljoen mensen die een vaccin kunnen betalen.

Als je met 20% minder winst 50% meer mensen kunt bereiken, verdien je alsnog meer.

Maar duidelijk is dat men dan goud in handen heeft. Zal per bedrijf verschillen hoe daar mee wordt omgegaan.
 
Als je met 20% minder winst 50% meer mensen kunt bereiken, verdien je alsnog meer.

Maar duidelijk is dat men dan goud in handen heeft. Zal per bedrijf verschillen hoe daar mee wordt omgegaan.
Liever 3x een duppie dan 1x een kwartje, alsdus de voormalig groenteman
 
Daarom heeft de groenteman een leuk pensioen en een stacaravan en de farmacie CEO is multimiljonair en heeft een privé vliegtuig.
hmm toen ik groenteman was woonde ik wel in een stacaravan ja... overigens is 30ct nog altijd meer dan 25ct?
 
13 % minder capaciteit betekent dat er met 87% nog voldoende capaciteit is om voedsel te verschepen. Dan moeten er misschien minder luxe goederen vervoerd worden. Voedsel moet in dit geval voor gaan. Er is namelijk nog steeds meer dan voldoende voedsel op de wereld voor iedereen.

Heb je de rest van mijn zin gelezen? Ze varen halfleeg rond. De keten van containers is veel lastiger dan het lijkt. In Europa is het allemaal erg makkelijk om containers van A naar B te varen. We noemen de containerschepen die zelflosbaar zijn, niet voor niets Afrikatraders. Dit zijn schepen die er speciaal op gebouwd zijn om in Afrika te laden en te lossen. 13% procent van de capaciteit is een verlies van 2 miljoen Teu. Dat klinkt allemaal weinig en simpel, maar ondertussen zijn dat wel rond de 200 schepen die uit de supply chain vallen van de een op de andere dag.

Daarnaast zorgt dit effect er ook voor dat de containers zich ophopen op 1 plek in de wereld, waardoor er ook weer een gebrek ontstaat aan containers, waardoor het allemaal nog langer duurt.

Ah ja, dus alle landen doen maar alle andere landen na, want ze kunnen zelf niet nadenken. Dat denk ik dus niet.
Ieder land weet dat het zichzelf ook in de vingers snijdt door de lockdown, maar zonder lockdown kan de hele hand eraf zijn.

Ik denk dat de overheden veel meer naar elkaar kijken dan wat jij denkt. Kijk naar bedrijven, bedrijf 1 heeft een innovatie en 6 maanden later heeft de concurrent bijna dezelfde innovatie. Raar maar waar.

Ook is het voedsel wat bijvoorbeeld uit Europa komt goedkoper door subsidie van de EU, waardoor lokale boeren weg worden geconcureerd, waardoor Afrika te afhankelijk van de import wordt.

Welke subsidie van de EU?
 
Ik denk dat de overheden veel meer naar elkaar kijken dan wat jij denkt. Kijk naar bedrijven, bedrijf 1 heeft een innovatie en 6 maanden later heeft de concurrent bijna dezelfde innovatie. Raar maar waar.

Bedrijven nemen alleen de innovatie over als het ook werkt. De lockdown werkt ook.
Welke subsidie van de EU?

Boeren krijgen veel subsidie van de EU.

Heb je de rest van mijn zin gelezen? Ze varen halfleeg rond. De keten van containers is veel lastiger dan het lijkt. In Europa is het allemaal erg makkelijk om containers van A naar B te varen. We noemen de containerschepen die zelflosbaar zijn, niet voor niets Afrikatraders. Dit zijn schepen die er speciaal op gebouwd zijn om in Afrika te laden en te lossen. 13% procent van de capaciteit is een verlies van 2 miljoen Teu. Dat klinkt allemaal weinig en simpel, maar ondertussen zijn dat wel rond de 200 schepen die uit de supply chain vallen van de een op de andere dag.

Daarnaast zorgt dit effect er ook voor dat de containers zich ophopen op 1 plek in de wereld, waardoor er ook weer een gebrek ontstaat aan containers, waardoor het allemaal nog langer duurt.

Kan allemaal zo zijn, maar ik zie nog steeds geen reden waarom er geen voedsel meer kan verplaatst worden naar Afrika. Want minder schepen betekent niet geen schepen.
 
Boeren krijgen veel subsidie van de EU.

Cijfers?

Bedrijven nemen alleen de innovatie over als het ook werkt. De lockdown werkt ook.

Het niet instellen van een lockdown in zweden werkte ook.

Kan allemaal zo zijn, maar ik zie nog steeds geen reden waarom er geen voedsel meer kan verplaatst worden naar Afrika. Want minder schepen betekent niet geen schepen.

Minder schepen die maar HALFVOL zitten, doen er net zolang over als normaal, of nog langer ivm slow steaming. Waar een schip er normaal 10 weken over doet om een rondreis Asia/Europe te maken, is het nu rustig 14 weken geworden. Logistieke ketens zijn ontzettend lastig om te volgen, en een kleine hik-up in het process en alles valt als een kaartenhuis in elkaar en de prijzen schieten omhoog. En een spot die je boekt heb je ook niet een dag van te voren geboekt. Boekingen van containers gaat maanden van te voren.

Als het allemaal zo makkelijk was geweest, dan was er geen Deens bedrijf meer de grootste ter wereld geweest in het verschepen van containers.
 
hmm toen ik groenteman was woonde ik wel in een stacaravan ja... overigens is 30ct nog altijd meer dan 25ct?
Wat ik bedoel is: de keuze tussen het vaccin voor kostprijs plus een kleine marge, zeg kostprijs van €4m marge €1 dus in totaal €5 aan 1 miljard mensen verkopen levert je €5miljard op, en kost je €4miljard om het te maken, een winst van €1miljard.

Hetzelfde vaccin voor €500 aan de 25 miljoen mensen die ervoor kunnen betalen levert €12.5 miljard op. En de kosten om 25m vaccins te maken is €100m, een winst van €12.4 miljard.

Nogal een verschil. En dat is de reden waarom farmaceuten voor hun strategien kiezen. De groeteboer heeft uiteraad niet de mogelijkheid om z'n aardappelen of voor €10 per kg aan de elite te verkopen of €1 aan iedereen. Daarom is die strategie goed voor de groenteboer, maar niet voor de farmaceut.

We hebben als maatschappij dit helemaal uit de hand laten lopen, en de farmaceuten een monopolie gegund, dat eigenlijk helemaal nergens op gebaseerd is. De fundamentele research wordt gedaan door universiteiten, betaald, althans in Nederland en veel van Europa, uit belastinggeld. De opbrengsten worden vermarkt, verkocht aan de farmaceuten, die het relatief goedkoop kopen en dan weer heel duur aan de belastingbetaler terugverkopen. Ik weet dat hier een hele hoop nuance op aan te brengen is, maar in principe is het systeem onjuist. We zouden voor medicijnen weer terug moeten naar het 'groenteboer-principe' (je hebt hier een nieuw economisch begrip gemunt :D.) Geen patenten, en iedere producent kan vrij produceren, zodat er een redelijke prijs ontstaat, die in verband staat met de kostprijs (zeg maar kostprijs + 10-20%). Het geld wat er zo vrijkomt, tientallen miljarden per jaar in Nl alleen al, kan dan besteed worden aan universitair onderwijs en zorg.
 
Laatst bewerkt:
Het niet instellen van een lockdown in zweden werkte ook.
Voor wie? De begrafenisondernemers? Het is een feit dat Zweden het heel veel slechter doet qua besmettingen en doden dan de andere Scandinavische landen. En in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederland is er nog maar een beperkte afname van het aantal besmettingen.
En ook is al vaak aangegeven dat hoewel er geen sprake was van een officiële lockdown er ook in Zweden sprake was van beperkende maatregelen.
 
Voor wie? De begrafenisondernemers? Het is een feit dat Zweden het heel veel slechter doet qua besmettingen en doden dan de andere Scandinavische landen. En in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederland is er nog maar een beperkte afname van het aantal besmettingen.
En ook is al vaak aangegeven dat hoewel er geen sprake was van een officiële lockdown er ook in Zweden sprake was van beperkende maatregelen.
Het is veel te vroeg om conclusies te trekken. Laten we even wachten om te zien of er in Nl een 2e piek komt, en of we dan weer allemaal gedwee in lockdown gaan, en of de overheid dan weer de rekening oppakt. En of er in Zweden inmiddels idd een groepsimmuniteit is gekweekt. En wat de economische schade is in Nl en Zweden. Dat kunnen we allemaal pas over een jaar of 2 op z'n vroegst vaststellen.
 
Het is veel te vroeg om conclusies te trekken. Laten we even wachten om te zien of er in Nl een 2e piek komt, en of we dan weer allemaal gedwee in lockdown gaan, en of de overheid dan weer de rekening oppakt. En of er in Zweden inmiddels idd een groepsimmuniteit is gekweekt. En wat de economische schade is in Nl en Zweden. Dat kunnen we allemaal pas over een jaar of 2 op z'n vroegst vaststellen.
Eens. Die getallen worden interessant.
 
Het is een feit dat Zweden het heel veel slechter doet qua besmettingen en doden dan de andere Scandinavische landen. En in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederland is er nog maar een beperkte afname van het aantal besmettingen.

Het feit dat het openbare leven er doorloopt, mensen dus niet in een sociaal isolement terecht gekomen zijn. Dat het land maatregelen heeft getroffen klopt ook, maar vele malen minder dan de rest van Europa. En ik denk dat het juist op de lange termijn heel veel positieve gevolgen gaat hebben voor Zweden, daar waar Nederland angstig moet kijken naar een dahsbord en we een tweede golf gaan krijgen denk ik dat ze dat in Zweden achteroverleunend gaan bekijken en het geluk van de mensen daardoor vele malen hoger zal liggen dan in andere Europese landen het komende jaar.

Ik neem aan dat ze daar de waarheid spreken.

Assumption is the mother of all fuck ups...
 
En ik denk dat het juist op de lange termijn heel veel positieve gevolgen gaat hebben voor Zweden, daar waar Nederland angstig moet kijken naar een dahsbord en we een tweede golf gaan krijgen denk ik dat ze dat in Zweden achteroverleunend gaan bekijken en het geluk van de mensen daardoor vele malen hoger zal liggen dan in andere Europese landen het komende jaar.

Assumption is the mother of all fuck ups...

;)
 
Het feit dat het openbare leven er doorloopt, mensen dus niet in een sociaal isolement terecht gekomen zijn. Dat het land maatregelen heeft getroffen klopt ook, maar vele malen minder dan de rest van Europa. En ik denk dat het juist op de lange termijn heel veel positieve gevolgen gaat hebben voor Zweden, daar waar Nederland angstig moet kijken naar een dahsbord en we een tweede golf gaan krijgen denk ik dat ze dat in Zweden achteroverleunend gaan bekijken en het geluk van de mensen daardoor vele malen hoger zal liggen dan in andere Europese landen het komende jaar.
Ik ben benieuwd. Ik denk het ook. In ieder geval minder economische schade.
Assumption is the mother of all fuck ups...

;)
Hahahaha, dat dacht ik nou ook.
 
Dat heb ik geleerd bij Aardrijkskunde op school. Ik neem aan dat ze daar de waarheid spreken.

Voor de rest worden we het niet met elkaar eens denk ik.
Kijk, dit had je moeten zeggen tegen meneer assumptions😁 Teamspirit: alleen al de Nederlandse boeren ontvingen vorig jaar 750 miljoen aan landbouwsubsidies van de EU. Daarmee de grootste subsidie slurpers maar dat even ter zijde.
 
Kijk, dit had je moeten zeggen tegen meneer assumptions😁 Teamspirit: alleen al de Nederlandse boeren ontvingen vorig jaar 750 miljoen aan landbouwsubsidies van de EU. Daarmee de grootste subsidie slurpers maar dat even ter zijde.
De boeren in het algemeen toch? De Franse boeren bijv. Ontvangen toch veel meer subsidie?

Iedereen weer naar Rutten en De Jonge gekeken. Ze doen het toch best wel goed, maar ik blijf vinden dat ze nogal makkelijk voorbij gaan aan het leed. Met name dat voor ondernemers (de kleinere) en mensen, die inmiddels geen werk meer hebben of hun werk op de tocht staat.
 

En dan lees ik dit:
Het is vooralsnog niet nodig om dieren te ruimen. "We willen eerst een breder beeld krijgen van alle fokkerijen. Ruimen is het uiterste middel, eerst willen we andere maatregelen treffen."
Wat is dat toch voor misplaatst gevoel van superioriteit over andere dieren? Het zou nooit in ze opkomen om menselijke coronapatiënten te ruimen, laat staan gezonde mensen uit preventie (zoals ze bij dieren wel zouden doen). Waarom dan wel bij andere dieren?

Ik kan daar zo boos om worden.
 

En dan lees ik dit:

Wat is dat toch voor misplaatst gevoel van superioriteit over andere dieren? Het zou nooit in ze opkomen om menselijke coronapatiënten te ruimen, laat staan gezonde mensen uit preventie (zoals ze bij dieren wel zouden doen). Waarom dan wel bij andere dieren?

Ik kan daar zo boos om worden.
Deze dieren worden na een paar weken sowieso gedood voor de pels, komen waarschijnlijk zelfs niet een buiten... Daar schuilt wel een duidelijk verschil in. Eerder doden is misschien nog wel humaner (en ja, wat mij betreft mag deze industrie best stoppen)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan