Games & Game Consoles

Dat Animal Crossing heb ik eens bekeken, maar je ballen gaan toch gewoon spontaan krimpen als je dat als man speelt?

Lees de reviews maar, en ik kan je zeggen dat 99,8% van de reviewers een vent is.
 
Lees de reviews maar, en ik kan je zeggen dat 99,8% van de reviewers een vent is.

Ja ik zag artikelen voorbij komen van gasten die dit dus 10 uur achter elkaar kunnen spelen. En ik kon na het bekijken van video's nou totaal niet achterhalen waarom je dat zou doen :S:
 
Ik wacht nog altijd op een vernieuwende, louter tot hoogstens de Middeleeuwen zich afspelende (maar niet later), open-wereld (maar niet MMORPG, of iets in die richting, bah ;)) strategy game, met een hoge mate van management op lokaal niveau. R:TW 2 deed het 'm toch niet voor me, en Civ schiet ook de moderne tijd in, waar ik helemaal geen trek in heb.
Al gevonden?
 
Jij pakt er even een post uit 2013 bij?

Hij wachtte er kennelijk op!

Voor de liefhebbers van strategy games, EU4 is echt een waanzinnig uitgebreid spel (met in het begin wel een learning curve) uit het zelf uitgevonden genre grand strategy. Toevallig is die in 2013 uit gekomen, maar toen had ik hem nog niet gevonden. Ze maken er nog steeds content voor.

Niet echt in de Middeleeuwen, maar speelt zich af van 1444 tot 1821. Je kunt welk land waar dan ook ter wereld kiezen om te spelen. De klok begint in 1444 te lopen en in 1821 stopt het. Je hebt dat tijdvak om je doelen te verwezenlijken. Enorm veel historische gebeurtenissen waar je mee te maken krijgt en vele mogelijkheden om je eigen geschiedenis te schrijven. Er zit zoveel in dat spel, het is moeilijk om alles in één kort stukje samen te vatten. Kan een ongelooflijk frustrerend spel zijn, zeker in Ironman mode waarin je niet zelf kunt saven (iedere beslissing die je neemt is definitief, no turning back), maar tegelijkertijd ontzettend verslavend.
 
Hij wachtte er kennelijk op!

Voor de liefhebbers van strategy games, EU4 is echt een waanzinnig uitgebreid spel (met in het begin wel een learning curve) uit het zelf uitgevonden genre grand strategy. Toevallig is die in 2013 uit gekomen, maar toen had ik hem nog niet gevonden. Ze maken er nog steeds content voor.

Niet echt in de Middeleeuwen, maar speelt zich af van 1444 tot 1821. Je kunt welk land waar dan ook ter wereld kiezen om te spelen. De klok begint in 1444 te lopen en in 1821 stopt het. Je hebt dat tijdvak om je doelen te verwezenlijken. Enorm veel historische gebeurtenissen waar je mee te maken krijgt en vele mogelijkheden om je eigen geschiedenis te schrijven. Er zit zoveel in dat spel, het is moeilijk om alles in één kort stukje samen te vatten. Kan een ongelooflijk frustrerend spel zijn, zeker in Ironman mode waarin je niet zelf kunt saven (iedere beslissing die je neemt is definitief, no turning back), maar tegelijkertijd ontzettend verslavend.
Klinkt goed, heb hier CIV zoveel op de switch aangeschaft, is wel even wennen, had tot nu toe alleen de 1e gespeeld. Voor de jeugdigen onder ons, dat zag er dus zo uit:
 
Crusader Kings 2 is ook een mooi spel als je van Grand Strategy houdt. Is van dezelfde makers als EU4. Het speelt af tussen 1066 en 1453, of zelfs vanaf 769 als je bepaalde dlc koopt.

Het spel kostte vroeger geld, maar sinds kort kan je het gratis spelen, omdat later dit jaar CK3 uit zal komen.

Ik kan het zelf lastig met EU4 vergelijken, omdat ik dat spel niet gespeeld heb. Maar volgens mij is een van de grootste verschillen dat je in CK2 als karakter speelt en niet als land. Daardoor is de troonopvolging een belangrijk element. Je kan daarmee "makkelijk" veel land krijgen of verliezen.
 
Crusader Kings 2 is ook een mooi spel als je van Grand Strategy houdt. Is van dezelfde makers als EU4. Het speelt af tussen 1066 en 1453, of zelfs vanaf 769 als je bepaalde dlc koopt.

Het spel kostte vroeger geld, maar sinds kort kan je het gratis spelen, omdat later dit jaar CK3 uit zal komen.

Ik kan het zelf lastig met EU4 vergelijken, omdat ik dat spel niet gespeeld heb. Maar volgens mij is een van de grootste verschillen dat je in CK2 als karakter speelt en niet als land. Daardoor is de troonopvolging een belangrijk element. Je kan daarmee "makkelijk" veel land krijgen of verliezen.

Klopt wel wat je zegt. Ik ben daarmee ook begonnen en ben later op EU4 uitgekomen. Ik ben bij die laatste blijven plakken omdat het allemaal net effe wat makkelijker werkt, zeker als het aankomt op veroveringen. Het casus belli systeem in CK2 was wel eens saai, waarbij ik meteen zeg dat het inderdaad in grote lijnen zo ook werkte tijdens die periode.

Maar inderdaad, meer role playing als personage. Dat is uitgebreider dan in EU4. Ze hebben over de jaren een paar elementen van CK2 aan EU4 toegevoegd, maar het is beperkter.

Overigens had CK2 een fantastische Game of Thrones mod, dat ging goed samen. :D
 
Hij wachtte er kennelijk op!

Voor de liefhebbers van strategy games, EU4 is echt een waanzinnig uitgebreid spel (met in het begin wel een learning curve) uit het zelf uitgevonden genre grand strategy. Toevallig is die in 2013 uit gekomen, maar toen had ik hem nog niet gevonden. Ze maken er nog steeds content voor.

Niet echt in de Middeleeuwen, maar speelt zich af van 1444 tot 1821. Je kunt welk land waar dan ook ter wereld kiezen om te spelen. De klok begint in 1444 te lopen en in 1821 stopt het. Je hebt dat tijdvak om je doelen te verwezenlijken. Enorm veel historische gebeurtenissen waar je mee te maken krijgt en vele mogelijkheden om je eigen geschiedenis te schrijven. Er zit zoveel in dat spel, het is moeilijk om alles in één kort stukje samen te vatten. Kan een ongelooflijk frustrerend spel zijn, zeker in Ironman mode waarin je niet zelf kunt saven (iedere beslissing die je neemt is definitief, no turning back), maar tegelijkertijd ontzettend verslavend.

EU4 is idd een toppertje !
Bijna net zoveel uurtjes in gestopt als in football manager, en dat is dus veels te veel :D
 
EU4 is idd een toppertje !
Bijna net zoveel uurtjes in gestopt als in football manager, en dat is dus veels te veel :D

Ik zit volgens mij tegen de 2000 uur in EU4. Kan wel eens op Steam kijken vanavond. En dat is met periodes dat ik het een paar maanden niet aanraak, want ik heb altijd een afkick periode nodig.
 
Ik zit volgens mij tegen de 2000 uur in EU4. Kan wel eens op Steam kijken vanavond. En dat is met periodes dat ik het een paar maanden niet aanraak, want ik heb altijd een afkick periode nodig.
Mooie score. Zie je ook wel eens in de auto, dan denk je; hebben we echt al meer dan 1000 uur in die kar gereden?
 
Ja EU4 is echt fantastisch. Ik had eerst eu3 gespeeld en toen wilde ik (met korting) eu4 aanschaffen. Dacht dat word een makkie maar werd meteen vernederd door de AI. Toch maar weer youtube filmpjes gekeken en overnieuw begonnen. Maar als je het eenmaal een beetje snapt dan is het zo verslavend. Denk één van me meest gespeelde games (en ik leer nog steeds bij iedere nieuwe game in eu4).
 
Mijn ziekte en verslaving sinds 2011 tot nu toe is world of tanks, 109 premium tanks, alles vrijgespeeld en 49.000 battles, gemiddelde battle duurt 6 min ongeveer, ik durf niet uit te rekenen hoeveel tijd ik dus in het spel heb gestopt, om te zwijgen over de financiële schade :FP:

Maar ja ik praat het steeds goed met een hobby mag geld kosten uhuuuu... ondertussen is het gewoon een ziekte en verslaving
 
Terug
Bovenaan Onderaan