Binnenlandse Politiek

Nee, net zoals de Marokkanen dat nu niet zijn -> leesvoerrr
En ook toen werd dat frame ook op de Joden gelegd.
Goed leesvoer.
Omdat het namelijk vaak gaat om een groep jonge mannen waar de opleiding niet is gelukt, waar er geen werk is en als gevolg daarvan ook geen of weinig inkomsten. Het percentage werkloze Marokkanen is ongeveer drie keer zo hoog als het percentage werkloze autochtonen. Marokkanen scoren bovendien rond de vier keer zo hoog als het gaat om lage inkomens. En met de opleiding is het al niet veel beter. Marokkanen komen opvallend vaak niet verder dan het basisonderwijs. Bijna vier keer zo vaak als autochtonen
Deze quote gaf ook aan dat "mijn oplossing" zou moeten helpen. Maar net zo goed, is dit ook een constatering van kale cijfers. Hoe komt het dat in deze bevolkingsgroep dit zo vaak voorkomt.

Het blijft een dunne scheidslijn tussen problemen binnen een bepaalde etnische groep aankaarten (en hopelijk oplossen) en racisme (een etnische groep is nooit homogeen en kan dus onmogelijk allemaal dezelfde positieve of negatieve eigenschappen hebben).
Ik zou het normaliter wel gekeken hebben, maar ik heb andere verplichtingen op het moment. Was effe niet te combineren.
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik dacht even dat je principieel wegkeek in verband met de aanwezigheid van koning en koningin.
 
Goed leesvoer.

Deze quote gaf ook aan dat "mijn oplossing" zou moeten helpen. Maar net zo goed, is dit ook een constatering van kale cijfers. Hoe komt het dat in deze bevolkingsgroep dit zo vaak voorkomt.

Het blijft een dunne scheidslijn tussen problemen binnen een bepaalde etnische groep aankaarten (en hopelijk oplossen) en racisme (een etnische groep is nooit homogeen en kan dus onmogelijk allemaal dezelfde positieve of negatieve eigenschappen hebben).

Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik dacht even dat je principieel wegkeek in verband met de aanwezigheid van koning en koningin.

Ja maar die bevolkingsgroep is ook statistisch gezien armer, krijgen minder vaak VWO advies, en is het moeilijker voor die bevolkingsgroep om hogerop te klimmen, vaak vanwege discriminatie. Dit zorgt ervoor dat deze groep vaker in de criminaliteit terecht komt. Waardoor er weer meer gediscrimineerd wordt omdat deze groep vaker in de criminaliteit zit. Het is dus een vicieuze cirkel. En die kunnen we doorbreken door iedereen te beoordelen op wie die is en wat die doet en niet, zoals wat Hitler deed, op je etniciteit of afkomst.
 
Is natuurlijk heel wat anders. Men wil niemand vergassen, men wil alleen mensen op basis van afkomst het land uitgooien!
Grunberg's punt was, heel kort door de bocht, Hitler zei in 1933 ook niet dat hij alle joden wilde vergassen. Grunberg zie: alles begint met woorden, en meestal met woorden van politici, daarom is het zo belangrijk daar juist wel aandacht aan te schenken.
 
Maar verder was de speech goed, toch?

Ik ben zelf nogal ambivalent in de keuze tussen koningshuis en republiek. Erfopvolging is natuurlijk een verkeerde manier om een functie te vervullen. Daar wil je vanuit het gelijkheidsbeginsel een keurige sollicitatieprocedure voor opstarten. Anderzijds heeft Willem-Alexander zich zijn hele leven voorbereid op deze (ceremoniële) functie. Het verkiezen van een president is ook maar afhankelijk van de grillen van het volk. Daarnaast is het ook een traditie, iets wat bij Nederland hoort.

Ik ken de exacte financiële ins en outs niet, maar een president is ook niet gratis. Elke 4 jaar zijn er weer dure verkiezingen en wisseling van de wacht gaat ook weer gepaard met kosten.

Al met al: Willem-Alexander of Trump. Ik weet het wel.... ;P
Je zou ook Duitsland als voorbeeld kunnen nemen ipv de VS. Dat is echt duizendmaal te verliezen boven de poppenkast in Nl, imho.
Leve de Republiek!
 
Goed leesvoer.

Deze quote gaf ook aan dat "mijn oplossing" zou moeten helpen. Maar net zo goed, is dit ook een constatering van kale cijfers. Hoe komt het dat in deze bevolkingsgroep dit zo vaak voorkomt.

Het blijft een dunne scheidslijn tussen problemen binnen een bepaalde etnische groep aankaarten (en hopelijk oplossen) en racisme (een etnische groep is nooit homogeen en kan dus onmogelijk allemaal dezelfde positieve of negatieve eigenschappen hebben).

Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik dacht even dat je principieel wegkeek in verband met de aanwezigheid van koning en koningin.
Er wordt gemakshalve voorbij gegaan aan het feit dat diezelfde Marokkanen de meets succesvolle immigranten in NL zijn. Tegelijkertijd scoren ze ook hoog in andere/ slechte zaken. Ik zie maar weinig Turkse of Chinese burgemeesters en wethouders of artiesten, voetballers enz. En men vertelt ook niet dat de Marokkaanse meisjes hoger scoren op school dan iedere andere groep, dus ook hoger dan hun autochtone medeleerlingen (meisjes). Als die andere zaken feiten zijn, dan zijn deze het net zo goed.
Overigens is het altijd mijn analyse geweest dat de Marokkanen bijna nooit een 6 scoren maar of een 3 of een 9. Dit itt bijv de Turkse gemeenschap met weinig uitschieters aan beide zijden van het spectrum. Hoe dat komt weet ik ook niet. Mijn vermoeden is dat er thuis te weinig controle en educatie plaats vindt waardoor diegene die met de goede in aanraking komen en zelf ook de hersenen hebben, heel erg hoog gaan eindigen en wanneer je je alleen in die kringen in je eigen wijk bevindt, je niet verder komt dan stoer doenerij wat uiteindelijk eindigt in criminaliteit. In de Turkse gezinnen bijv is er veel controle en de Turken zijn ook vaak ondernemers waarbij de hele familie van klein tot groot betrokken is op de zaak en daardoor geen tijd heeft om buiten te hangen etc. Maar goed, is maar mijn bescheiden analyse.
 
Er wordt gemakshalve voorbij gegaan aan het feit dat diezelfde Marokkanen de meets succesvolle immigranten in NL zijn. Tegelijkertijd scoren ze ook hoog in andere/ slechte zaken. Ik zie maar weinig Turkse of Chinese burgemeesters en wethouders of artiesten, voetballers enz. En men vertelt ook niet dat de Marokkaanse meisjes hoger scoren op school dan iedere andere groep, dus ook hoger dan hun autochtone medeleerlingen (meisjes). Als die andere zaken feiten zijn, dan zijn deze het net zo goed.
Overigens is het altijd mijn analyse geweest dat de Marokkanen bijna nooit een 6 scoren maar of een 3 of een 9. Dit itt bijv de Turkse gemeenschap met weinig uitschieters aan beide zijden van het spectrum. Hoe dat komt weet ik ook niet. Mijn vermoeden is dat er thuis te weinig controle en educatie plaats vindt waardoor diegene die met de goede in aanraking komen en zelf ook de hersenen hebben, heel erg hoog gaan eindigen en wanneer je je alleen in die kringen in je eigen wijk bevindt, je niet verder komt dan stoer doenerij wat uiteindelijk eindigt in criminaliteit. In de Turkse gezinnen bijv is er veel controle en de Turken zijn ook vaak ondernemers waarbij de hele familie van klein tot groot betrokken is op de zaak en daardoor geen tijd heeft om buiten te hangen etc. Maar goed, is maar mijn bescheiden analyse.
Wat ook wel opvallend is is dat dat in het voetbal eigenlijk ook zo is.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Functioneert hij goed? Wat is zijn meerwaarde?
Dezelfde als WA, lintjes knippen, babies kussen etc. Daarnaast staat hij zo ver boven de politieke partijen, dat hij veel beter dan WA, die politiek niks mag, achter de schermen kan verbinden. En dat allemaal zonder villa’s, een familie van belasting NG ontduikers en patjapeejers, zonder een hele volksstam die beveiligd en aan baantjes geholpen hoeft te worden, zonder corrupte familieleden, zonder dat ze een hele vastgoed portfolio hoeven te onderhouden, of een plezierjacht, zonder dat ze een diploma voor hem moeten kopen, zonder dat ze er tot in lengte van dagen aan vast zit en naar af moet wachten of zijn kind wel de kwaliteiten heeft, etc. Dus wat mij betreft: Leve de Republiek!!
 
Laatst bewerkt:
Dezelfde als WA, lintjes knippen, babies kussen etc. Daarnaast staat hij zo ver boven de politieke partijen, dat hij veel beter dan WA, die politiek niks mag, achter de schermen kan verbinden. En dat allemaal zonder villa’s, een familie van belasting NG ontduikers en patjapeejers, zonder een hele volksstam die beveiligd en aan baantjes geholpen hoeft te worden, zonder corrupte familieleden, zonder dat ze een hele vastgoed portfolio hoeven te onderhouden, of een plezierjacht, zonder dat ze een diploma voor hem moeten kopen, zonder dat ze er tot in lengte van dagen aan vast zit en naar af moet wachten of zijn kind wel de kwaliteiten heeft, etc. Dus wat mij betreft: Leve de Republiek!!
Een hoop zaken die je bij een president ook tegenkomt:
- beveiligingskosten
- meerdere woningen
- familieleden met dubieuze zaken
- nepotisme

Ach, het is mij een beetje om het even. Folkloristisch heeft zo'n koningshuis wel wat. Daarbij schijnt het dan wel weer handig te zijn bij het zaken doen in het buitenland.
 
Een hoop zaken die je bij een president ook tegenkomt:
- beveiligingskosten
- meerdere woningen
- familieleden met dubieuze zaken
- nepotisme

Ach, het is mij een beetje om het even. Folkloristisch heeft zo'n koningshuis wel wat. Daarbij schijnt het dan wel weer handig te zijn bij het zaken doen in het buitenland.
Ja, want de zaken in Duitsland en Zwitserland lopen zo slecht... Spanja daarentegen is de economische motor van Europa. Denk dat dat dus wel meevalt. En hier in Zwitserland is het heel ingetogen. En omdat het om het jaar wisselt heb je geen van de bovenstaande problemen. Het enige is dat je dus geen poppetjes hebt waar je ziel en zaligheid aan kunt verbinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan