Scouting - Algemeen & Beleid

...Je ziet het, PSV staat in brand, sportief zitten we op een historisch dieptepunt, de directie heeft er alle belang bij om snel resultaat te halen, en ik ga ervan uit dat JdJ en Toon niet blind zijn. En wat gebeurt er: we huren een speler tot het einde van het seizoen, die het afgelopen jaar bijna niet gespeeld heeft.

En we verkopen onze beste speler
 
Sorry, maar ik zie het echt niet. Tien jaar een puinhoop bij PSV. Terwijl we toch drie keer kampioen werden, wat volgens mij zo ongeveer de doelstelling is. Een in deze tijden super seizoen onder Cocu in de CL beleefd waarin we bijna de uiteindelijke finalist eruit knikkerden. En vorig seizoen tweede eindigen achter een Ajax met De Ligt en Frenkie, nadat ze PL-spelers als Tadic en Blind hadden gehaald lijkt me ook niet echt puinhoop-waardig. Als je al iets wanbeleid wil noemen, dan kun je je alleen beperken tot de laatste anderhalf jaar, waarin JdJ en MvB zijn aangesteld.

Financieel, dan. Ik heb nog nergens de onderbouwing vanuit de cijfers gezien dat PSV nadat we door de Sanders-sanering weer gezond werden weer aan het kelderen zijn op dat vlak. Als dat zo zou zijn hoor ik het graag, maar ik zie eerlijk gezegd nog nergens het zorgwekkende signaal om de cijfers er zelf bij te gaan pakken. Dat Ajax een straatlengte voorsprong heeft op financieel vlak moge duidelijk zijn. Maar dat is de afgelopen decennia continu zo geweest. Eén minder uitgepakte transferzomer zorgt er echt niet voor dat we weer richting faillissement gaan. Misschien wel als je de keuze maakt om op de balans al die aangekochte spelers maar direct af te schrijven, zoals men hier nogal graag lijkt te willen doen. Na vijf maanden in PSV-shirt, waarvan een stuk of drie in de grootste crisismaanden in een decennia. Nogal opportunistisch, lijkt mij.
We hebben Luuk, Angelino en Lozano verkocht. Wat hebben we dus verkocht: kwaliteit, goals en gif. Daar hebbebn we best wat geld voor gekregen. Wat we terug hebben gekocht, voor weer best veel geld, en wat er over is zijn spelers die de kwaliteit missen (Thomas, Baumi, Schwaab, Boscagli, Sadilek, Guti, Mitro, Doan) en slappelingen (Guti, Bruma, Baumi, Rosario). We hebben niemand meer die scoort (Denzel is topscorer!). Dan hebben we als klap op de vuurpijl nog onze beste speler verkocht plus Pereiro (maar die tel ik eigenlijk niet mee, want die speelde nooit, hoorde bij de slappelingen). Dus een minder uitgepakte transferzomer, is wel heel positief, en het optimisme wat naief in mijn ogen.

Het zou kunnen dat ik het allemaal helemaal verkeerd zie en dat al die aankopen ineens wel gaan renderen en een mega ontwikkeling door gaan maken, maar vooralsnog wijst echt helemaal niks daarop.

Overigens wel respect dat je nog positief kan blijven. En uiteraard zit ik ook zondag weer voor het scherm en hoop ik op een PSV overwinning (tegen beter weten in.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...e-visser-psv-team-zonder-enig-vetrouwen-.html
Piet de Visser noemt deze 3 spelers van Willem II om in de gaten te houden. Laat JDJ met zijn scouts vanavond de spelers van Willem II goed scouten en met name de drie die Piet noemt. Zelf denk ik dat vooral Mike Tresor een uitstekende aanwinst voor PSV zou zijn op het middenveld. Ik heb begrepen dat hij nog niet bijgetekend heeft in Tilburg, dus PSV zou nu moeten toeslaan en gesprekken moeten voeren met zijn management. En er zijn nog meer spelers bij Willem II waarvan het contract in de zomer afloopt, dus PSV moet deze spelers de komende weken intensief scouten.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...e-visser-psv-team-zonder-enig-vetrouwen-.html
Piet de Visser noemt deze 3 spelers van Willem II om in de gaten te houden. Laat JDJ met zijn scouts vanavond de spelers van Willem II goed scouten en met name de drie die Piet noemt. Zelf denk ik dat vooral Mike Tresor een uitstekende aanwinst voor PSV zou zijn op het middenveld. Ik heb begrepen dat hij nog niet bijgetekend heeft in Tilburg, dus PSV zou nu moeten toeslaan en gesprekken moeten voeren met zijn management. En er zijn nog meer spelers bij Willem II waarvan het contract in de zomer afloopt, dus PSV moet deze spelers de komende weken intensief scouten.
Goede slotalinea in het artikel.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...e-visser-psv-team-zonder-enig-vetrouwen-.html
Piet de Visser noemt deze 3 spelers van Willem II om in de gaten te houden. Laat JDJ met zijn scouts vanavond de spelers van Willem II goed scouten en met name de drie die Piet noemt. Zelf denk ik dat vooral Mike Tresor een uitstekende aanwinst voor PSV zou zijn op het middenveld. Ik heb begrepen dat hij nog niet bijgetekend heeft in Tilburg, dus PSV zou nu moeten toeslaan en gesprekken moeten voeren met zijn management. En er zijn nog meer spelers bij Willem II waarvan het contract in de zomer afloopt, dus PSV moet deze spelers de komende weken intensief scouten.
Goed scouten kan nooit kwaad. Overigens als ze goed spelen tegen PSV betekend dat helaas ook nog niet alles.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...e-visser-psv-team-zonder-enig-vetrouwen-.html
Piet de Visser noemt deze 3 spelers van Willem II om in de gaten te houden. Laat JDJ met zijn scouts vanavond de spelers van Willem II goed scouten en met name de drie die Piet noemt. Zelf denk ik dat vooral Mike Tresor een uitstekende aanwinst voor PSV zou zijn op het middenveld. Ik heb begrepen dat hij nog niet bijgetekend heeft in Tilburg, dus PSV zou nu moeten toeslaan en gesprekken moeten voeren met zijn management. En er zijn nog meer spelers bij Willem II waarvan het contract in de zomer afloopt, dus PSV moet deze spelers de komende weken intensief scouten.

Ik meen gelezen te hebben dat die Mike Tresor gehuurd is van NEC waarbij Willem II een eerste optie tot koop heeft komende zomer?
 
Helaas is de Eredivisie bijna de enige vijver nog waaruit PSV kan vissen. Vroeger had je nog een Piet Visser die met de Zuid Amerikanen kwam aanzetten, haalbaar of niet haalbaar maar we hadden die contacten wel gewoon. Nu zit Veldemate ons dwars, niet alleen in Brazilië maar ook in Mexico en de Argentijnse markt hebben ze nu ook gezien de successen met Tagliafico en Martinez. Lozano is onze enige voltreffer van de laatste jaren uit die landen. De rest van wat er werd gehaald heeft het niet gemaakt hier (en ik bedoel dan een Guardado of Moreno enz. Die speelden al in Europa). Behalve Pröpper, Dumfries en Angelino zijn de gehaalde Eredivisie spelers van de laatste jaren allemaal mislukt bij PSV. Maar goed dat is inherent aan kopen en scouten. Alleen kunnen wij ons itt Ajax niet zoveel miskopen permitteren. En als je verkoop beleid wel dik in orde is, dan compenseert dat een beetje maar helaas is dat ook al jaren niet het geval hier. Dat is niet de schuld van JdJ maar van zijn meester Brands. Hey ene na andere lijk kwam steeds uit de kast als een speler weg wilde of verkocht werd etc. Ja, hij heeft Memphis goed verkocht maar zo moeilijk was dat niet...
Al met al heeft de scouting en technische leiding een volledige renovatie nodig. Anders wordt je achterstand op Ajax ook op dat front gigantisch groot als dat nu al niet het geval is...
 
Anders wordt je achterstand op Ajax ook op dat front gigantisch groot als dat nu al niet het geval is...

Is dat echt nog een vraag bij jou? :(

Die Veldmate, dat was toch die scout die eerst goed werk afleverde voor FC Groningen en eigenlijk niet weg wou gaan, maar uiteindelijk toch is gezwicht voor Ajax? En dan hebben ze met Van Der Zee ook nog eens de waarschijnlijk enige fatsoenlijke scout bij PSV weggeplukt. Tenminste, getuige de rommel waar de scouting nu allemaal mee aan komt zetten, zoals Baumgartl, Boscagli. Jaren intensief volgen, en dan tot de verkeerde conclusie komen terwijl iedere leek na het zien van een kort compilatiefilmpje al had kunnen vertellen dat het niks is of ooit zou gaan worden. Het is onbevattelijk.
 
Helaas is de Eredivisie bijna de enige vijver nog waaruit PSV kan vissen. Vroeger had je nog een Piet Visser die met de Zuid Amerikanen kwam aanzetten, haalbaar of niet haalbaar maar we hadden die contacten wel gewoon. Nu zit Veldemate ons dwars, niet alleen in Brazilië maar ook in Mexico en de Argentijnse markt hebben ze nu ook gezien de successen met Tagliafico en Martinez. Lozano is onze enige voltreffer van de laatste jaren uit die landen. De rest van wat er werd gehaald heeft het niet gemaakt hier (en ik bedoel dan een Guardado of Moreno enz. Die speelden al in Europa). Behalve Pröpper, Dumfries en Angelino zijn de gehaalde Eredivisie spelers van de laatste jaren allemaal mislukt bij PSV. Maar goed dat is inherent aan kopen en scouten. Alleen kunnen wij ons itt Ajax niet zoveel miskopen permitteren. En als je verkoop beleid wel dik in orde is, dan compenseert dat een beetje maar helaas is dat ook al jaren niet het geval hier. Dat is niet de schuld van JdJ maar van zijn meester Brands. Hey ene na andere lijk kwam steeds uit de kast als een speler weg wilde of verkocht werd etc. Ja, hij heeft Memphis goed verkocht maar zo moeilijk was dat niet...
Al met al heeft de scouting en technische leiding een volledige renovatie nodig. Anders wordt je achterstand op Ajax ook op dat front gigantisch groot als dat nu al niet het geval is...
Maar het betekent tijdig instappen met het benaderen van spelers en niet wanneer ze al een geruime tijd een steunpilaar zijn van hun club. Bijvoorbeeld Stengs van AZ. Al 2 jaar heb ik regelmatig zijn naam gedropt in dit Forum als aanwinst voor PSV. Maar dan krijg je reacties van Forumleden in de trend van : hij moet zich nog maar bewijzen, een eendagsvlieg, een speler van AZ is niet goed genoeg voor PSV, etc. Arrogante en denigrerende opmerkingen over spelers uit de eredivisie, maar intussen is Stengs minimaal 35 miljoen euro waard. Hetzelfde geldt voor Boadu vorig seizoen, en ook toen werd gezegd dat hij niet beter is dan Bergwijn, Malen en Gakpo en intussen is Boadu minimaal 25 miljoen euro waard. Tot slot Koopmeijners. Ik opperde vorig seizoen dat een dergelijke middenvelder met leidinggevende kwaliteiten gemist werd op het middenveld van PSV, maar ook toen werd denigrerend gedaan over een middenvelder van AZ die niet goed genoeg zou zijn voor PSV. En intussen weten we wel beter, want onze middenveld stelt niks voor tov die van AZ.
Kortom, onze arrogantie heeft ervoor gezorgd dat we de afgelopen jaren de ruwe diamanten niet opgemerkt hebben en die nu kansloos zijn om gehaald te worden. En intussen staat AZ een straatlengte boor op PSV en heeft spelers die straks samen misschien wel 80 miljoen kunnen opbrengen.
 
Maar het betekent tijdig instappen met het benaderen van spelers en niet wanneer ze al een geruime tijd een steunpilaar zijn van hun club. Bijvoorbeeld Stengs van AZ. Al 2 jaar heb ik regelmatig zijn naam gedropt in dit Forum als aanwinst voor PSV. Maar dan krijg je reacties van Forumleden in de trend van : hij moet zich nog maar bewijzen, een eendagsvlieg, een speler van AZ is niet goed genoeg voor PSV, etc. Arrogante en denigrerende opmerkingen over spelers uit de eredivisie, maar intussen is Stengs minimaal 35 miljoen euro waard. Hetzelfde geldt voor Boadu vorig seizoen, en ook toen werd gezegd dat hij niet beter is dan Bergwijn, Malen en Gakpo en intussen is Boadu minimaal 25 miljoen euro waard. Tot slot Koopmeijners. Ik opperde vorig seizoen dat een dergelijke middenvelder met leidinggevende kwaliteiten gemist werd op het middenveld van PSV, maar ook toen werd denigrerend gedaan over een middenvelder van AZ die niet goed genoeg zou zijn voor PSV. En intussen weten we wel beter, want onze middenveld stelt niks voor tov die van AZ.
Kortom, onze arrogantie heeft ervoor gezorgd dat we de afgelopen jaren de ruwe diamanten niet opgemerkt hebben en die nu kansloos zijn om gehaald te worden. En intussen staat AZ een straatlengte boor op PSV en heeft spelers die straks samen misschien wel 80 miljoen kunnen opbrengen.
Al die spelers die je opnoemt zijn niet haalbaar. AZ gaat echt niet spelers als Stengs of Boadu aan PSV verkopen. Kun je wel roepen op eenforum, maar niet echt realsistisch. Dan wil ik Gravenbergh of Unuvar wel halen, moeten ook voor een miljoentje of 2 op te halen zijn...
 
Al die spelers die je opnoemt zijn niet haalbaar. AZ gaat echt niet spelers als Stengs of Boadu aan PSV verkopen. Kun je wel roepen op eenforum, maar niet echt realsistisch. Dan wil ik Gravenbergh of Unuvar wel halen, moeten ook voor een miljoentje of 2 op te halen zijn...
Volgens mij bedoelt RAZINHO dat ze al eerder gehaald hadden moeten worden. Hij riep dat al idd 2 jaar terug al mbt Stengs, met de bekende !!!!!! er bij :maniac:
 
Maar het betekent tijdig instappen met het benaderen van spelers en niet wanneer ze al een geruime tijd een steunpilaar zijn van hun club. Bijvoorbeeld Stengs van AZ. Al 2 jaar heb ik regelmatig zijn naam gedropt in dit Forum als aanwinst voor PSV. Maar dan krijg je reacties van Forumleden in de trend van : hij moet zich nog maar bewijzen, een eendagsvlieg, een speler van AZ is niet goed genoeg voor PSV, etc. Arrogante en denigrerende opmerkingen over spelers uit de eredivisie, maar intussen is Stengs minimaal 35 miljoen euro waard. Hetzelfde geldt voor Boadu vorig seizoen, en ook toen werd gezegd dat hij niet beter is dan Bergwijn, Malen en Gakpo en intussen is Boadu minimaal 25 miljoen euro waard. Tot slot Koopmeijners. Ik opperde vorig seizoen dat een dergelijke middenvelder met leidinggevende kwaliteiten gemist werd op het middenveld van PSV, maar ook toen werd denigrerend gedaan over een middenvelder van AZ die niet goed genoeg zou zijn voor PSV. En intussen weten we wel beter, want onze middenveld stelt niks voor tov die van AZ.
Kortom, onze arrogantie heeft ervoor gezorgd dat we de afgelopen jaren de ruwe diamanten niet opgemerkt hebben en die nu kansloos zijn om gehaald te worden. En intussen staat AZ een straatlengte boor op PSV en heeft spelers die straks samen misschien wel 80 miljoen kunnen opbrengen.

Dus Stengs is 35 miljoen waard, maar we vinden 30 miljoen (plus een eventuele bonus van 2 miljoen) voor Bergwijn hier een prima bedrag?:rolleyes::maniac: Ik moet het nog maar zien met die Stengs en Boadu; ik denk namelijk nog steeds dat ze tekort gaan komen voor de top. Ze zitten nu in een goed uitgebalanceerd elftal, waar zij de aangewezen uitblinkers zijn, maar ze spelen ook zonder de druk die bij clubs als PSV en Ajax aanwezig zijn. Zoals Piet de Visser al goed aankaartte over de uitblinkers van Willem II , waaronder jou favorietje Tresor, "Maar pas op, hè. Zij voelen zich nu fijn en vertrouwd in het hechte team van Willem II. Zet ze nu bij PSV en het is een compleet ander verhaal. PSV is een team zonder enig vertrouwen. Bij zulke grote clubs zijn andere verwachtingen, een andere druk dus ook. Een niet te onderschatten factor als het gaat om de stap van de middenmoot/subtop naar een traditionele topclub."

Boadu vind ik sowieso niet beter dan Malen, jij wel dan? Ik vind het weinig arrogant om te twijfelen aan hun eventuele kwaliteiten als ze bij een club terecht komen waar ze moeten winnen i.p.v. mogen winnen. Zelfs het grootste pareltje van AZ, Maher, bakte er niks van hier. Eigenlijk bakt bijna geen enkele AZ speler er iets van na een overstap. Misschien een handvol succesverhalen op een grote lijst van mislukkingen. Dat is het geld wat ze er voor vragen niet waard. Laat buitenlandse clubs zich daar maar mee in de vingers snijden.

Volgens mij bedoelt RAZINHO dat ze al eerder gehaald hadden moeten worden. Hij riep dat al idd 2 jaar terug al mbt Stengs, met de bekende !!!!!! er bij :maniac:

Als Razinho zijn zin had gekregen zaten we bij PSV nu met een selectie van 40 man pure middelmaat te koekeloeren, gewoon omdat ze bij hun nietszeggende clubje een keer uitblinken. Ik vind de 18 stuks middelmaat die we nu hebben al veel te veel eigenlijk.
 

Daar waar PSV nalaat om het scoutingsapparaat aan te vullen, doet grote concurrent Ajax dat wel....ik vind al meer dan 3 jaar dat PSV het gehele scoutingsapparaat kritisch moet evalueren en een grote schoonmaak moet toepassen, waarbij enkele scouts ontslagen moeten worden en vervangen door nieuwe capabele en ervaren scouts, die succesvol zijn geweest bij andere clubs. Neem nu maar hier het voorbeeld van Ajax, die een succesvolle scout van Anderlecht aan zich weet te binden. Welke talenten heeft PSV de afgelopen 5-6 jaar gescout, laten rijpen in de jeugdelftallen, die daarna doorgebroken zijn in het hoofdelftal van PSV? En ik heb het dan niet over de eigen jeugd, maar over spelers die uit het buitenland zijn gehaald....kunnen jullie er 2-3 noemen? Ik niet....en dat is een topclub als PSV onwaardig en daarom moet er beter gescout worden, maar daarvoor moeten er wel nieuwe scouts aangesteld worden. Ook op dit punt, de scouting, begrijp ik het beleid van PSV totaal niet....allemaal gemiste kansen !!!
 

Daar waar PSV nalaat om het scoutingsapparaat aan te vullen, doet grote concurrent Ajax dat wel....ik vind al meer dan 3 jaar dat PSV het gehele scoutingsapparaat kritisch moet evalueren en een grote schoonmaak moet toepassen, waarbij enkele scouts ontslagen moeten worden en vervangen door nieuwe capabele en ervaren scouts, die succesvol zijn geweest bij andere clubs. Neem nu maar hier het voorbeeld van Ajax, die een succesvolle scout van Anderlecht aan zich weet te binden. Welke talenten heeft PSV de afgelopen 5-6 jaar gescout, laten rijpen in de jeugdelftallen, die daarna doorgebroken zijn in het hoofdelftal van PSV? En ik heb het dan niet over de eigen jeugd, maar over spelers die uit het buitenland zijn gehaald....kunnen jullie er 2-3 noemen? Ik niet....en dat is een topclub als PSV onwaardig en daarom moet er beter gescout worden, maar daarvoor moeten er wel nieuwe scouts aangesteld worden. Ook op dit punt, de scouting, begrijp ik het beleid van PSV totaal niet....allemaal gemiste kansen !!!

Ik ben dit roerend met je eens! In hetzelfde bericht staat ook nog dat Ajax in de afgelopen jaren nog twee andere scouts bij Anderlecht heeft weggehaald, alleen al om de Belgische markt beter in kaart te brengen. Zeker voor een club als PSV, dat jammer genoeg minder koopkracht heeft dan Ajax, is het bijna van vitaal belang om een goed scoutingsapparaat te hebben. Hopelijk neemt zo'n Roger Schmidt ook zijn ervaring/kennis mee wat betreft het scoutingsapparaat van Red Bull Salzburg, waardoor PSV eens de broodnodige veranderingen door zou kunnen voeren. Zeker nu we niet weten wat de huidige situatie gaat veranderen aan marktwaarderingen van spelers lijkt het me geen slecht plan om meer te investeren in je scouting.
 
Bij PSV was JdJ hoofdscouting, Faber hoofd opleiding en er waren en zijn een aantal betaalde scouts met daarnaast heel wat vrijwilligers scouts. Ajax heeft juist fors geïnvesteerd in de scouting en de grote scouts werden steeds bij andere clubs weggehaald, nu dus ook bij Anderlecht. Dat is een strategie: vd Zee voor Zuid en Midden Amerika, die scout van AZ voor de talenten in NL en in Scandinavië en nu een scouts die de Belgische markt goed kent. En dat is afgezien van de scouts die nu in de VS bezig zijn. Dat Dest voor de VS heeft gekozen helpt hen er ook bij. En dat is ook nog eens commerciële ontzettend interessant. We hebben Mexico en Salcido nog...
 

Daar waar PSV nalaat om het scoutingsapparaat aan te vullen, doet grote concurrent Ajax dat wel....ik vind al meer dan 3 jaar dat PSV het gehele scoutingsapparaat kritisch moet evalueren en een grote schoonmaak moet toepassen, waarbij enkele scouts ontslagen moeten worden en vervangen door nieuwe capabele en ervaren scouts, die succesvol zijn geweest bij andere clubs. Neem nu maar hier het voorbeeld van Ajax, die een succesvolle scout van Anderlecht aan zich weet te binden. Welke talenten heeft PSV de afgelopen 5-6 jaar gescout, laten rijpen in de jeugdelftallen, die daarna doorgebroken zijn in het hoofdelftal van PSV? En ik heb het dan niet over de eigen jeugd, maar over spelers die uit het buitenland zijn gehaald....kunnen jullie er 2-3 noemen? Ik niet....en dat is een topclub als PSV onwaardig en daarom moet er beter gescout worden, maar daarvoor moeten er wel nieuwe scouts aangesteld worden. Ook op dit punt, de scouting, begrijp ik het beleid van PSV totaal niet....allemaal gemiste kansen !!!

Helemaal eens, maar ja, bij PSV zijn ze nu eenmaal "hartstikke tevreden" over JdJ, en dus zien ze totaal geen reden om hem en de scoutingsafdeling eens goed onder de loep te nemen :bandage::fever:.
 
  • Droevig
Reactions: IPF
Helemaal eens, maar ja, bij PSV zijn ze nu eenmaal "hartstikke tevreden" over JdJ, en dus zien ze totaal geen reden om hem en de scoutingsafdeling eens goed onder de loep te nemen :bandage::fever:.
We zijn al weken ongeslagen, dus ik denk niet dat er veel te klagen valt.

....Aldus de RvC.
 
Terug
Bovenaan Onderaan