Wielrennen

Vreselijk de val van Jakobsen. Wordt in kunstmatige coma gehouden. Hopelijk ontwaakt hij snel.

:eek: Dat ziet er heel slecht voor hem uit. :fear: Vreselijk. :sad:
 
Poh wat een aanslag ik zag op nu.nl bizarre val staan maar het is ronduit belachelijk hoe Groenewegen er in ging, bah bah.
 
UCI veroordeelt 'gevaarlijke actie' Groenewegen, excuses van Jumbo-Visma

link

Fabio Jakobsen heeft er helaas niets aan. :rolleyes: :sad:
 
Groenewegen stelt het als eerste finishen boven het leven van een ander. Nooit meer op de fiets, wat mij betreft. Monster.
 
Pffff wat een val... nog nooit zo gezien :sad:

Ik begrijp dat dit woede oproept. Alleen snap ik niet dat er, ook hier, wordt gedaan alsof groenewegen een soort van moordenaar is. Ik heb sprinters toch echt wel veel meer van de lijn af zien wijken dan wat groenewegen hier doet.
Is het goed wat hij doet? Nee, zeker niet. Onsportief, ja, gemeen, ja ook wel. Uniek? Verre van. Expres om iemand, en ook zichzelf, ten val te brengen? Natuurlijk niet.
Waarom is niet te accepteren dat soms erge ongelukken gebeuren en er niet per se iemand aangewezen moet worden als een soort monster o.i.d.?

Als er woede op iets of iemand gericht moet worden, dan toch primair naar de UCI dat al sinds jaar en dag weigert de aankomsten veiliger te maken, door bijv ijzeren hekken te vervangen met valkussens? Vaak staan er dranghekken met poten die enkele tientallen centimers de weg op staan. Nee.. er moet per se eerst iemand dood gaan voor er wat verandert. Zelfde met casartelli en een helmplicht. :mad:
 
Ziekenhuis meldt nu dat hij geen hersenletsel heeft opgelopen.
Hoopgevend!
Stabiel nu, maar wel nog in levensgevaar.
 
Ziekenhuis meldt nu dat hij geen hersenletsel heeft opgelopen.
Hoopgevend!
Stabiel nu, maar wel nog in levensgevaar.
Geen hersenletsel, maar wel een verbrijzelde luchtpijp en een verbrijzeld gehemelte (beeld je dat eens in?!) en 'schade aan zijn borst en schedel'.

Groenewegen heeft een reputatie op dit gebied en mag van mij gewoon door de burgerrechter veroordeeld worden.
 
Geen hersenletsel, maar wel een verbrijzelde luchtpijp en een verbrijzeld gehemelte (beeld je dat eens in?!) en 'schade aan zijn borst en schedel'.

Groenewegen heeft een reputatie op dit gebied en mag van mij gewoon door de burgerrechter veroordeeld worden.

Begrijp me niet verkeerd, vreselijke verwondingen, absoluut. Hij ligt niet voor niks in levensgevaar natuurlijk.
Toch lijken me de dingen die je noemt als dingen die te helen zijn, al dan niet na enkele chirurgische ingrepen en vreselijk lange revalidaties. Hersenletsel is nagenoeg niks aan te doen natuurlijk. Dus toch hoopgevend nieuws vond ik het.

Groenewegen idd geen lieverdje.
Zou iig toch liever de uci in actie zien hiermee, dan nooit meer groenewegen in actie. Dat laatste helpt namelijk niks aan het veiliger maken vd sport.
 
Terug
Bovenaan Onderaan