Definitief geen betaald voetbal tot 1 september. En nu?

Natte Krant

Basisspeler
UPDATE, DEFINITIEF:
"Tot 1 september zal er geen betaald voetbal zijn", zei premier Mark Rutte dinsdag op de persconferentie over de coronamaatregelen.

In theorie zou het kunnen dat het huidige Eredivisie-seizoen na 1 september nog wordt afgemaakt, maar dit is zeer onwaarschijnlijk. Vrijdag praten de belanghebbenden in het voetbal, waaronder de clubs, KNVB, de Eredivisie CV en Coöperatie Eerste Divisie, over wat de gevolgen zijn voor het profvoetbal in Nederland.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Tja, er kan in die 9 (?) resterende wedstrijden nog veel gebeuren. Ik denk dat huidige stand is eindstand geen eerlijke gang van zaken is.
 
Ook een belangrijke vraag: Wie boeit het eigenlijk nog ? Dan word je kampioen en krijg je de schaal met TNT Post opgestuurd. Leuk man.

Tot het moment dat dit topic gestart werd, had ik nog geen seconde aan dit onderwerp gedacht.
 
Ook een belangrijke vraag: Wie boeit het eigenlijk nog ? Dan word je kampioen en krijg je de schaal met TNT Post opgestuurd. Leuk man.

Tot het moment dat dit topic gestart werd, had ik nog geen seconde aan dit onderwerp gedacht.
Het is vooral boeiend voor welke clubs volgend seizoen Europa in gaan, mocht er volgend seizoen een nieuwe EL en CL starten...
 
Mijn oplossing: seizoen beeindigen, geen winnaar/prijzengeld. Dit geld gaat in een noodfonds.

Volgend seizoen de twee Europese competities (CL en EL) cancellen.

Het bespaarde geld vanuit de FIFA beschikbaar stellen als noodfonds betaald voetbal om te zorgen dat er niet 4-6 clubs per land financieel kapot gaan/verdwijnen. UItzendrechten van Europese wedstrijden van de laatste 5 jaar beschikbaar maken voor de tv-stations om het gemis aan wedstrijden te compenseren. De inkomsten hiervan vloeien naar dit noodfonds.

Als het volgende seizoen inderdaad plaats kan vinden dan vanaf 2020-2021 een nieuwe lichting CL/EL waarin de clubs die nu nog actief waren een gegarandeerde groepsdeelname hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ook een belangrijke vraag: Wie boeit het eigenlijk nog ? Dan word je kampioen en krijg je de schaal met TNT Post opgestuurd. Leuk man.

Tot het moment dat dit topic gestart werd, had ik nog geen seconde aan dit onderwerp gedacht.

Er staat veel geld op het spel. En Corona is niet iets wat levenslang zal blijven.
Je moet dus vooruit kijken. Die vierde plek, daar kunnen wij echt nog wel wat aan doen.
Alsof Feyenoord ineens onoverwinnelijk is.
Ik ben dus voor: afmaken die competitie.
 
Er zijn geen eerlijke opties mogelijk denk ik. (ik verwacht niet dat de competitie uitgespeeld kan worden) Als de competities wel uitgespeeld worden krijg je een aantal rare situaties.

Bijvoorbeeld een Ziyech is verkocht aan Chelsea. Per welke datum gaat dat in? Want overal staat gemeld "na dit seizoen" maar ik ga ervan uit dat er een datum staat in het contract. Dan zou hij mogelijk niet meer mogen spelen van Chelsea. Voor Chelsea zal hij niet mogen spelen omdat hij voor het huidige seizoen niet staat ingeschreven. Dit is ook van toepassing van zijn vervanger Antonia, die sluit wel aan maar zal niet mogen spelen. Spelers waar de contracten van aflopen zullen niet aansluiten?
 
Mijn oplossing: seizoen beeindigen, geen winnaar/prijzengeld. Dit geld gaat in een noodfonds.

Volgend seizoen de twee Europese competities (CL en EL) cancellen.

Het bespaarde geld vanuit de FIFA beschikbaar stellen als noodfonds betaald voetbal om te zorgen dat er niet 4-6 clubs per land financieel kapot gaan.
Europese wedstrijden uitzendrechten van de laatste 5 jaar beschikbaar maken voor de tv-stations om het gemis aan wedstrijden te compenseren. De inkomsten hiervan vloeien naar dit noodfonds.

Als het volgende seizoen inderdaad plaats kan vinden dan vanaf 2020-2021 een nieuwe lichting CL/EL waarin de clubs die nu nog actief waren een gegarandeerde groepsdeelname hebben.

Heel idealistisch allemaal, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren :lmao:
 
Mijn oplossing: seizoen beeindigen, geen winnaar/prijzengeld. Dit geld gaat in een noodfonds.

Volgend seizoen de twee Europese competities (CL en EL) cancellen.

Het bespaarde geld vanuit de FIFA beschikbaar stellen als noodfonds betaald voetbal om te zorgen dat er niet 4-6 clubs per land financieel kapot gaan.
Europese wedstrijden uitzendrechten van de laatste 5 jaar beschikbaar maken voor de tv-stations om het gemis aan wedstrijden te compenseren. De inkomsten hiervan vloeien naar dit noodfonds.

Als het volgende seizoen inderdaad plaats kan vinden dan vanaf 2020-2021 een nieuwe lichting CL/EL waarin de clubs die nu nog actief waren een gegarandeerde groepsdeelname hebben.

Welk geld bespaar je? Want ik neem aan dat de CL en EL geld opleveren ivm sponsoring en uitzendrechten?

De CL en EL zullen aankomend jaar gewoon doorgaan. De financiële belangen daarvan zijn te groot. De vraag is wie daar zullen aansluiten. Dat zal gedeeltelijk afhankelijk zijn van de beslissing of de huidige editie afgemaakt wordt. Dat heeft invloed op de te verdelen tickets.

De landen zullen waarschijnlijk vervolgens eigen beslissingen nemen hoe de tickets aan de clubs worden verdeeld. In Nederland is het waarschijnlijk dat Ajax naar de CL gaat. Ik denk dat de competitie niet uitgespeeld gaat worden en dan zal het of de huidige stand zijn, of de stand in de winterstop of de stand van vorig jaar.
 
Als niet gespeeld beschouwen. Gewoon een jaartje overslaan. Niks aan het handje.

Ben ik ook van mening.. het zal in ieder geval voor wat Liverpool betreft nu al legendarische documentaires opleveren. Da's toch ook wat waard?! :maniac:
 
Daar staat tegenover dat er geen sponsorgeld en geld uit uitzendrechten binnenkomen.

Een stuk minder. Veel van die uitzendrechten zijn langer lopende contracten. Je zou kunnen overwegen die te halveren in ruil voor de beschikking over de uitzendrechten voor de historische seizoenen. Veel sponsoren zullen op hun beurt met deze crisis en de financiele malaise die eruit voortvloeid ook hard geraakt worden. Ethisch gezien kan ik me niet voorstellen dat de salarissen voor topspelers die we als "normaal" zijn gaan beschouwen zullen blijven. Ook zal de transfermarkt in het voetbal een harde klap krijgen. Miscchien niet eens zo slecht op de langere termijn. Ik denk dat de verwachting dat volgend jaar het voetbal op eenzelfde niveau als bij de aanvang van 2019-2020 zal zijn - qua bedragen die erin omgaan - te naïef gedacht is.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ga echt geen europees seizoen actief kijken als er in lege stadions gespeeld word. Dan kijk ik hooguit een samenvatting of de eindstand via teletekst. Dan kijk ik liever mooie historische wedstrijden van eerdere seizoenen, zelfs als ik voorafgaande de eindstand kan googelen. Als mensen de nasleep van deze crisis ook financieel gaan voelen zullen een hoop mensen die nu betalen voor een voetbalkanaal denk ik ook hun contract opzeggen. Het laat zich moeilijk voorspellen allemaal maar dat er veel gaat veranderen staat voor mij al vast.
 
Laatst bewerkt:
Mijn oplossing: seizoen beeindigen, geen winnaar/prijzengeld. Dit geld gaat in een noodfonds.

Volgend seizoen de twee Europese competities (CL en EL) cancellen.

Het bespaarde geld vanuit de FIFA beschikbaar stellen als noodfonds betaald voetbal om te zorgen dat er niet 4-6 clubs per land financieel kapot gaan/verdwijnen. UItzendrechten van Europese wedstrijden van de laatste 5 jaar beschikbaar maken voor de tv-stations om het gemis aan wedstrijden te compenseren. De inkomsten hiervan vloeien naar dit noodfonds.

Als het volgende seizoen inderdaad plaats kan vinden dan vanaf 2020-2021 een nieuwe lichting CL/EL waarin de clubs die nu nog actief waren een gegarandeerde groepsdeelname hebben.
Hoe denk je dat er geld bespaard wordt, als er geen EL/CL is? Dat is hun grote cashcow, via de televisierechten. geen CL/El kost een enorme berg geld, dat gaat dus zeker niet gebeuren.
 
Er staat veel geld op het spel. En Corona is niet iets wat levenslang zal blijven.
Je moet dus vooruit kijken. Die vierde plek, daar kunnen wij echt nog wel wat aan doen.
Alsof Feyenoord ineens onoverwinnelijk is.
Ik ben dus voor: afmaken die competitie.
Op basis van wat ga jij er vanuit dat Corona verdwijnt? Ik zie hooguit vaccinaties en betere behandeling komen in de komende jaren. Griep gaat ook al een paar jaar mee, net zoals mazelen, pokken, TBC etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan