Coronavirus

De beste man kan aardig tekenen. Had wel vertrouwen in hem. Jammer dat hij het niet heeft volgehouden.

 
Best lang stuk maar zapp er maar beetje doorheen.
Laatste 10 minuten best wel interresant. Zal zeker niet de waarheid zijn maar wel een fris tegengeluid van Jensen, dat dan weer wel.

Hoe is dit überhaupt serieus te nemen als ie opent met een minutenlang durende tranentrekkerij, incl overslaande stem, terwijl hij virtueel omgeven is met reclame voor nexit-shirts?
 

Ik heb mijn twijfels over deze video. Het ziet er heel betrouwbaar en wetenschappelijk uit, maar het is ook kort en vermoedelijk oppervlakkig. Betrouwbaar of niet, de video is wel interessant. Vandaar dat ik hem toch wilde delen.
 
Ben wel beetje klaar met die corona. Merk t wel als ik het krijg. Zullen waarschijnlijk paar honderd duizend mensen aan overlijden. Nou dan is dat maar zo. Het is helemaal niet natuurlijk om iedereen maar in leven te willen houden. De natuur komt vanzelf wel met een sterker virus wanneer er nu niet genoeg mensen sterven. Als de natuur wilt dat er geruimd word dan gaat dat gewoon gebeuren.
 

Ik heb mijn twijfels over deze video. Het ziet er heel betrouwbaar en wetenschappelijk uit, maar het is ook kort en vermoedelijk oppervlakkig. Betrouwbaar of niet, de video is wel interessant. Vandaar dat ik hem toch wilde delen.
De afsluiter is sowieso goed, stay home, stay clean and don't panic.
Of het allemaal klopt, dat durft niemand te zeggen, de medische wereld leert op dit moment per dag (of per uur zo je wilt) weer nieuwe dingen. Het zal vast een goed beeld zijn van de kennis die op het moment van maken bekend.
Merk wel dat ik als ik de symptomen zie begin te hypochonderen...
 
Ben wel beetje klaar met die corona. Merk t wel als ik het krijg. Zullen waarschijnlijk paar honderd duizend mensen aan overlijden. Nou dan is dat maar zo. Het is helemaal niet natuurlijk om iedereen maar in leven te willen houden. De natuur komt vanzelf wel met een sterker virus wanneer er nu niet genoeg mensen sterven. Als de natuur wilt dat er geruimd word dan gaat dat gewoon gebeuren.

Denk er exact hetzelfde over. De dood hoort bij het leven; verzetten heeft geen zin. Van mij mogen ze alles weer open gooien, maar vrees dat we tot en met juli nog in gevangenschap zullen leven :confused:.
 
Ben wel beetje klaar met die corona. Merk t wel als ik het krijg. Zullen waarschijnlijk paar honderd duizend mensen aan overlijden. Nou dan is dat maar zo. Het is helemaal niet natuurlijk om iedereen maar in leven te willen houden. De natuur komt vanzelf wel met een sterker virus wanneer er nu niet genoeg mensen sterven. Als de natuur wilt dat er geruimd word dan gaat dat gewoon gebeuren.
Ik ben er ook al aardig klaar mee. Alleen al het idee dat ik dingen niet kan doen die ik wil doen vind ik heel beklemmend. Ik wil gewoon afspreken met vrienden, heb eind mei een bruiloft gepland staan, binnenkort een weekendje weg. Dat dreigt allemaal in het water te vallen voor iets waar we toch niet aan ontkomen.

Man, wat hebben wij een mazzel dat we in zo'n vrij land wonen in zo'n rustige tijd. Moet er niet aan denken dat dit de standaard is.
 
Ben wel beetje klaar met die corona. Merk t wel als ik het krijg. Zullen waarschijnlijk paar honderd duizend mensen aan overlijden. Nou dan is dat maar zo. Het is helemaal niet natuurlijk om iedereen maar in leven te willen houden. De natuur komt vanzelf wel met een sterker virus wanneer er nu niet genoeg mensen sterven. Als de natuur wilt dat er geruimd word dan gaat dat gewoon gebeuren.

De natuur wil niks. De natuur is.
 
Ook Putin doet alsof er niks aan de hand is. Mooi lijstje van landen waar t zo gaat, Rusland, China, Noord Korea en de VS :rolleyes:
Ik woon in de VS. Begrijp ik nu dat je denkt dat er hier niks aan gedaan wordt?
Ter info, onze kinderen zijn al meer dan een week thuis, school is zeker voor 6 weken dicht maar waarschijnlijk tot September. Een aantal staten heeft al een lockdown (avondklok), onze staat (Washington) staat op het punt het te gaan doen. Op dit moment al alle sport faciliteiten, restaurants etc dicht.
 
Ik woon in de VS. Begrijp ik nu dat je denkt dat er hier niks aan gedaan wordt?
Ter info, onze kinderen zijn al meer dan een week thuis, school is zeker voor 6 weken dicht maar waarschijnlijk tot September. Een aantal staten heeft al een lockdown (avondklok), onze staat (Washington) staat op het punt het te gaan doen. Op dit moment al alle sport faciliteiten, restaurants etc dicht.
Nee dat zegt ie ook niet. Het noemt meer een paar landen met aan de macht een aantal mafketels die de wereld voor de gek houden. Net als Trump die eerst zei dat “ dit Chinese virus binnen 2 dagen verdwenen is”....
 
Achteraf is het makkelijk praten, maar de cijfers liegen er niet om: wat een ontzettend domme beslissing om Carnaval door te laten gaan. Of het nou de schuld is van bovenaf die het hadden moeten cancelen of de eigen keuze om het toch te vieren ondanks de dreiging laat ik even in het midden. Dat bedoel ik overigens geenszins lullig, ik weet dat ik op een grotendeels Brabants forum zit en enkele vrienden van mij waren er ook aanwezig.

Corona had sowieso wel Nederland bereikt en hier hard toegeslagen, maar dat hele zuipfeest blijkt toch de grote catalysator te zijn waardoor Nederland in no time de pineut is.
 
Oostblok of Arabische landen zijn ongetwijfeld veel lakser en minder nieuwsgierig dan hier in, daarom zijn hun cijfers totaal anders dan van menig west europa land.

Gelul van de bovenste plank. Hier wordt iedereen getest die het land in komt, 100% controle, ook mensen op doorvlucht. Verder staan er overal waar je naar binnen gaat thermische camera's, heb je temperatuur dan mag je de ziekenauto in en krijg je een test. De scholen zijn hier al 2 weken dicht, de openbare ruimtes zijn dicht. Iedereen leeft minimum 2 meter van elkaar. Tot 5 jaar gevangenisstraf en tot 25K/euro boete voor het niet opvolgen van de opgelegde beperkingen.
De gebouwen worden met regelmaat gedesinfecteerd (rookpotten en uitroken die handel), thuis werken gepromoot en ga maar door.
Ik denk dat er weinig landen zijn die zoveel maatregelen hebben genomen als de UAE bij zo weinig besmettingen. En in Bahrain, Oman en andere landen gaat het net zo.

Corona had sowieso wel Nederland bereikt en hier hard toegeslagen, maar dat hele zuipfeest blijkt toch de grote catalysator te zijn waardoor Nederland in no time de pineut is.

Vergeet de ski vakanties niet, dat helpt ook heel goed mee, een gratis souvenir voor die mensen.
 
Ik woon in de VS. Begrijp ik nu dat je denkt dat er hier niks aan gedaan wordt?
Ter info, onze kinderen zijn al meer dan een week thuis, school is zeker voor 6 weken dicht maar waarschijnlijk tot September. Een aantal staten heeft al een lockdown (avondklok), onze staat (Washington) staat op het punt het te gaan doen. Op dit moment al alle sport faciliteiten, restaurants etc dicht.
Want in China is niks gedaan? Nee, d'r wordt nu in Amerika aardig wat gedaan. Nadat het weken door Trump gedownplayed is. Daar gaat t om. Ik heb hier geen leider horen oproepen om gewoon naar je werk te gaan als je griepverschijnselen had, hij wel. Ik heb geen andere leider horen zeggen dat het virus binnen een korte tijd zou weg zijn.

Prijs jezelf gelukkig dat je in een staat woont die nu flink aanpakt, #staysave #stayhome!
 
Achteraf is het makkelijk praten, maar de cijfers liegen er niet om: wat een ontzettend domme beslissing om Carnaval door te laten gaan. Of het nou de schuld is van bovenaf die het hadden moeten cancelen of de eigen keuze om het toch te vieren ondanks de dreiging laat ik even in het midden. Dat bedoel ik overigens geenszins lullig, ik weet dat ik op een grotendeels Brabants forum zit en enkele vrienden van mij waren er ook aanwezig.

Corona had sowieso wel Nederland bereikt en hier hard toegeslagen, maar dat hele zuipfeest blijkt toch de grote catalysator te zijn waardoor Nederland in no time de pineut is.
Reden te meer om volgend jaar alles van boven de rivieren te weigeren op t Brabantse feestje.
 
Achteraf is het makkelijk praten, maar de cijfers liegen er niet om: wat een ontzettend domme beslissing om Carnaval door te laten gaan. Of het nou de schuld is van bovenaf die het hadden moeten cancelen of de eigen keuze om het toch te vieren ondanks de dreiging laat ik even in het midden. Dat bedoel ik overigens geenszins lullig, ik weet dat ik op een grotendeels Brabants forum zit en enkele vrienden van mij waren er ook aanwezig.

Corona had sowieso wel Nederland bereikt en hier hard toegeslagen, maar dat hele zuipfeest blijkt toch de grote catalysator te zijn waardoor Nederland in no time de pineut is.
Er is eigenlijk ook nog best lang redelijk easy gedaan over het virus in Nederland. Nog maar twee weken gelden (kan ik mij niet eens meer voorstellen) was ik daar, en besloot een vriend niet mee uit eten te gaan omdat hij wat last had van zijn keel. En dat was toen nog best een afweging.
Maar zoals gezegd, de combinatie van skiën in Italië en dan carnaval vieren is waarschijnlijk een enorme boost geweest.
 
Best lang stuk maar zapp er maar beetje doorheen.
Laatste 10 minuten best wel interresant. Zal zeker niet de waarheid zijn maar wel een fris tegengeluid van Jensen, dat dan weer wel.

Heb gister deze en een andere aflevering gekeken. Het is een tegengeluid, maar fris is het niet te noemen. Haalt n lading reeds debunkte theorieën aan. Deze man heeft werkelijk iedere greep op de realiteit verloren.

Daarnaast heeft hij absoluut geen kaas gegeten van statistiek, en gaat hij voorbij aan het feit dat corona absoluut geen griep is. Overigens gooit hij alle corona's op 1 hoop terwijl het specifieke probleem covid-19 is, andere corona's kwamen allang in NL voor en waren geen probleem.
 
Overigens ben ik nu wel nieuwsgierig naar hoeveel mensen hier aanwezig zijn die ook in de zorg werken :D
 
Heb gister deze en een andere aflevering gekeken. Het is een tegengeluid, maar fris is het niet te noemen. Haalt n lading reeds debunkte theorieën aan. Deze man heeft werkelijk iedere greep op de realiteit verloren.

Daarnaast heeft hij absoluut geen kaas gegeten van statistiek, en gaat hij voorbij aan het feit dat corona absoluut geen griep is. Overigens gooit hij alle corona's op 1 hoop terwijl het specifieke probleem covid-19 is, andere corona's kwamen allang in NL voor en waren geen probleem.
Ok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan