Eredivisie Algemeen

Ik verwacht niet dat ze dit seizoen gaan beëindigen, niet nu al. Mocht de situatie de komende maand niet verbeteren of zelfs verslechteren, dan acht ik dat een reële optie.

Het EK wordt sowieso verplaatst, dat kan niet anders.

Misschien dat ze de eerste voorrondes kunnen schrappen en de geplaatste teams door laten gaan ofzo. Eerlijk is het niet, maar er is geen eerlijke optie in deze situatie.
 
Maar hoe zou een seizoen schrappen in z'n werking gaan? En dan doel ik met name op de Europese tickets. Wie speelt CL/EL?
 
Maar hoe zou een seizoen schrappen in z'n werking gaan? En dan doel ik met name op de Europese tickets. Wie speelt CL/EL?
Als dit seizoen geschrapt wordt, dan gelden gewoon de tickets van vorig seizoen. De kampioen van 18/19 gaat dan de CL van 20/21 in.
 
Maar hoe zou een seizoen schrappen in z'n werking gaan? En dan doel ik met name op de Europese tickets. Wie speelt CL/EL?
Paar opties.

Op basis van huidige stand
Op basis van stand vorig jaar
Op basis van stand na round-robin (plsmns winsterstop)
Op basis van EU punten de afgelopen 5 jaar

Zelf zou ik het meeste voelen voor optie 4.
 
Paar opties.

Op basis van huidige stand
Op basis van stand vorig jaar
Op basis van stand na round-robin (plsmns winsterstop)
Op basis van EU punten de afgelopen 5 jaar

Zelf zou ik het meeste voelen voor optie 4.
Ik zou het meeste voelen voor optie 1, dat lijkt mij het meest eerlijk. De competities zijn ook al vergevorderd, dus de huidige standen geven een reëel beeld van de kracht van de teams.
Hoe ga je het anders doen met promotie/degradatie? Daar kun je optie 4 niet voor gebruiken.
 
Ik zou het meeste voelen voor optie 1, dat lijkt mij het meest eerlijk. De competities zijn ook al vergevorderd, dus de huidige standen geven een reëel beeld van de kracht van de teams.
Hoe ga je het anders doen met promotie/degradatie? Daar kun je optie 4 niet voor gebruiken.
Hoezo het meest eerlijk? op dit moment is dit het meeste gunstigste voor Ajax. Aangezien ajax met een vrije val bezig is/was. Feyenoord en PSV worden dan toch wat genaaid aangezien die met een opmars en wat te denken van AZ die kunnen gewoon kampioen worden.
Ik zou het meest voelen voor dit seizoen uit te smeren over 2 jaar net zoals italie is voorgesteld. Dat lijkt me het meest eerlijk
 
Ik zie het ook wel gebeuren dat eind april of vanaf mei de competitie versneld afgemaakt wordt door regelmatig midweeks te spelen. Zeker omdat de Nederlandse team toch allemaal al uitgeschakeld zijn in Europa.
En dan waarschijnlijk met gesloten deuren wel.
 
Hoezo het meest eerlijk? op dit moment is dit het meeste gunstigste voor Ajax. Aangezien ajax met een vrije val bezig is/was. Feyenoord en PSV worden dan toch wat genaaid aangezien die met een opmars en wat te denken van AZ die kunnen gewoon kampioen worden.
Ik zou het meest voelen voor dit seizoen uit te smeren over 2 jaar net zoals italie is voorgesteld. Dat lijkt me het meest eerlijk
Het gaat me niet om Ajax in dit geval. Sowieso komt Ajax er in alle 4 de opties van CNG MrKrateos er het beste uit.

Hoe zie je het voor je om dit seizoen over twee jaar te doen? Hierna gewoon nog een volledige competitie waardoor je uiteindelijk een stand hebt na 68 wedstrijden?
 
Het gaat me niet om Ajax in dit geval. Sowieso komt Ajax er in alle 4 de opties van CNG MrKrateos er het beste uit.

Hoe zie je het voor je om dit seizoen over twee jaar te doen? Hierna gewoon nog een volledige competitie waardoor je uiteindelijk een stand hebt na 68 wedstrijden?
;)
Nee, een lekker relaxed volgend jaar met die paar resterende wedstrijden. ;)
Ik denk da5 er veel afhangt van hoe het de komende tijd verder gaat. Wel of geen EK, wellicht al die voorrondes voor de Europacups schrappen en vooral; hoe lang blijft dan virus het ons lastig maken?
 
Paar opties.

Op basis van huidige stand
Op basis van stand vorig jaar
Op basis van stand na round-robin (plsmns winsterstop)
Op basis van EU punten de afgelopen 5 jaar

Zelf zou ik het meeste voelen voor optie 4.
Ik niet, je bedoelt dat optie 4 het gunstigst is voor PSV :sneaky:. Lijkt me een onzinnige oplossing en is ook bij mijn weten door helemaal niemand serieus voorgesteld.

Er zijn maar 2 opties: stand zoals hij nu is en stand vorig jaar, waarvan stand vorig jaar mij het eerlijkst lijkt en het minste ophef veroorzaakt. .
 
Ik zie het ook wel gebeuren dat eind april of vanaf mei de competitie versneld afgemaakt wordt door regelmatig midweeks te spelen. Zeker omdat de Nederlandse team toch allemaal al uitgeschakeld zijn in Europa.
En dan waarschijnlijk met gesloten deuren wel.
In april en ook in mei kan absoluuut nog niet gevoetbald worden. dat is een illusie.
 
Hoe zouden ze de Champions League en Europa League tickets moeten verdelen? Eindstand van vorig jaar gebruiken?
Als (en dat is een grote als) het gewone leven rondom juni weer op gang komt lijkt mij dat een van de minst slechte opties (en goed regelbare). Voorronden beginnen dusdanig vroeg dat je het niet red om competities af te maken. Seizoen 2019/2020 als verloren beschouwen en 2020/2021 starten zoals je 2019/2020 begon. Mochten we t pas later op orde hebben dan de voorrondes als gespeeld beschouwen op de al behaalde resultaten vorige zomer.
 
Als (en dat is een grote als) het gewone leven rondom juni weer op gang komt lijkt mij dat een van de minst slechte opties (en goed regelbare). Voorronden beginnen dusdanig vroeg dat je het niet red om competities af te maken. Seizoen 2019/2020 als verloren beschouwen en 2020/2021 starten zoals je 2019/2020 begon. Mochten we t pas later op orde hebben dan de voorrondes als gespeeld beschouwen op de al behaalde resultaten vorige zomer.

Volgend seizoen kan ook gewoon een stuk later beginnen. Er moeten gewoon meerdere wedstrijden per week, en meer wedstrijden tegelijk gespeeld worden.
 
Volgend seizoen kan ook gewoon een stuk later beginnen. Er moeten gewoon meerdere wedstrijden per week, en meer wedstrijden tegelijk gespeeld worden.
Dat kan in NL nog een wedstrijd of 6 (?) ruimte geven, maar in Engeland hebben ze die ruimte alweer een stuk minder, net zoals Spanje.
 
In Engeland is nu ook deze discussie aan de gang. Stel je voor dat ze daar de stand van vorig jaar oppakken. Liverpool staat 25 punten voor en kon voor het eerst in 20 jaar kampioen worden.
 
Als (en dat is een grote als) het gewone leven rondom juni weer op gang komt lijkt mij dat een van de minst slechte opties (en goed regelbare). Voorronden beginnen dusdanig vroeg dat je het niet red om competities af te maken. Seizoen 2019/2020 als verloren beschouwen en 2020/2021 starten zoals je 2019/2020 begon. Mochten we t pas later op orde hebben dan de voorrondes als gespeeld beschouwen op de al behaalde resultaten vorige zomer.
En wanneer t nog later wordt dan Ajax weer laten instromen in de halve finale tegen Tottenham?
 
Terug
Bovenaan Onderaan