Darts

Jup dit. Gooi zelf geen pijltjes, vroeger wel.

Geen idee, ik vind het spelletje gewoon leuk om te volgen. Blijft toch wel indrukwekkend om te zien hoe makkelijk het allemaal lijkt bij die gasten op TV. 180'ers. 170's finishes alsof het niets is.

Gasten staan ook urenlang al in te gooien voordat ze aan hun wedstrijd beginnen. Voetballers hebben wat? Halfuur nodig ofzo om zich op te warmen?

Ook zie je duidelijk dat het niveau steeds naar elkaar toe kruipen. Zo Smith gooit een 9 darter in de Premier League, en Van Gerwen een 9 darter op de UK Open. Merk ook dat er opvallend veel 9 darters worden gegooid de laatste tijd. Blijkbaar gaat dat ook steeds makkelijker en makkelijker.
Volgende stap is een kleiner dartbord. Of een grotere afstand....
 
Binnenkort World Matchplay voor de liefhebbers. Begint 18 juli zonder publiek natuurlijk.

(1) Michael van Gerwen v Brendan Dolan
(16) Simon Whitlock v Ryan Joyce
(8) Gary Anderson v Justin Pipe
(9) James Wade v Keegan Brown
(4) Rob Cross v Gabriel Clemens
(13) Krzysztof Ratajski v Jermaine Wattimena
(5) Michael Smith v Jonny Clayton
(12) Mensur Suljovic v Jamie Hughes

(2) Peter Wright v Jose de Sousa
(15) Glen Durrant v Jeffrey de Zwaan
(7) Daryl Gurney v Ricky Evans
(10) Dave Chisnall v Vincent van der Voort
(3) Gerwyn Price v Danny Noppert
(14) Adrian Lewis v Steve Beaton
(6) Nathan Aspinall v Dimitri van den Bergh
(11) Ian White v Joe Cullen

Vorige week begon het darten ook. ' PDC Summer Series '. Vijf dagen achterelkaar vloertoernooi ( Player Championships )

Van Gerwen won er twee. Andere winnaars: Wright, Joyce, Wade.
 
Nou maak je me heel nieuwsgierig: naar wat voor Oost Europese restaurants ga jij? Ik ben er nog nooit in één geweest.

Doet me denken aan het grapje: hoe heet een Pools restaurant?
een slijterij

Ben ooit in Barcalona bij een "balkan" restaurant geweest, met veel schapen/lamsvlees gerechten op spies en een soort pikanto achtige worstjes met rauwe uien en veel specerijen, met een stevige soep/saus vol paprika's uien en met stukken steenoven-geroosterd brood. Was erg goed.
 
Doet me denken aan het grapje: hoe heet een Pools restaurant?
een slijterij

Ben ooit in Barcalona bij een "balkan" restaurant geweest, met veel schapen/lamsvlees gerechten op spies en een soort pikanto achtige worstjes met rauwe uien en veel specerijen, met een stevige soep/saus vol paprika's uien en met stukken steenoven-geroosterd brood. Was erg goed.
O ja, in Den Haag is er ook een Balkan Grill. Prima eten.

In Tsjechië kun je ook prima eten, vind ik.

On topic: volgens mij pakt Ratajski vooral in de kleinere toernooien zijn punten. Hij is nog niet zo'n grote naam, maar toch moeilijk te verslaan. Anders kom je natuurlijk niet op plek 13.
 
Van Gerwen - Whitlock 4-11
Hij ligt eruit en hoe ... :zien:

16,67% (4/24) :eek: Checkouts 44% (11/25)
68 Hoogste checkout 84
90,80 Gemiddelden (3 darts) 98.11

Zelden van Gerwen zo slecht gezien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan