Racisme & Discriminatie

Hoppa, t CIDI gaat weer vol los op t racisme orgel bericht.

Pak t eens bij de bron aan (zie overigens geen kwaad in t liedje, behalve dat t over die :SC: gaat) Daarbij, als je dit als anti-Semitisch incident aanmerkt dan vraag ik mij af hoe serieus ik dat cijfer van 182 incidenten moet nemen.

Ze zouden die vent moeten ontslaan, die onzin ga je maar lekker in die grachtengordel draaien. Grapjas.
 
Nou, nu dit weer: https://voetbalflitsen.nl/nieuws/p8...MqdWIukcSZDNS72UZj1kIGXuf27KXI1RAwQA_AjImyLes

Is er dan niemand die de achterlijkheid hiervan inziet? "Wie niet springt die is geen Jood" mag wel, maar "Wie niet springt die is een Jood" mag niet?
En snapt met niet dat dit simpelweg het resultaat is van het gebruik van de geuzennaam "Joden" die door ajax zelf gebruikt worden? Het begint bij ajax zelf. Gebruik het dan niet. Of gebruik het wel maar accepteer dat anderen dan ook gebruik maken van diezelfde geuzennaam, maar dan op minder positieve wijze.

Sowieso zou het een idiote conclusie zijn dat dit antisemitisme betreft.

Tsja, heb niet het idee dat het gaat om Wie niet springt die is geen Jood, dat zal niet het probleem zijn geweest, moet ook kunnen vind ik.

Joden moeten dood, of Hamas, Hamas, Joden aan het gas lijken mij meer de boosdoeners, en slaan ook gewoon nergens op.
Heeft 0.0 toegevoegde waarde in een stadion en kan inderdaad kwetsend zijn. Ongeacht welk woord of groeping je voor Jood gebruikt trouwens. Iemand dood of aan het gas wensen, dan ben je gewoon een triest figuur.

Vind ik overigens ook als Ajaxpubliek dit andersom inzet over boeren of kakkerlakken, dan ben je gewoon hersenloos!
 
Tsja, heb niet het idee dat het gaat om Wie niet springt die is geen Jood, dat zal niet het probleem zijn geweest, moet ook kunnen vind ik.

Joden moeten dood, of Hamas, Hamas, Joden aan het gas lijken mij meer de boosdoeners, en slaan ook gewoon nergens op.
Heeft 0.0 toegevoegde waarde in een stadion en kan inderdaad kwetsend zijn. Ongeacht welk woord of groeping je voor Jood gebruikt trouwens. Iemand dood of aan het gas wensen, dan ben je gewoon een triest figuur.

Vind ik overigens ook als Ajaxpubliek dit andersom inzet over boeren of kakkerlakken, dan ben je gewoon hersenloos!

Eens hoor. Maar ik neem gemakshalve aan dat ze ze niet daadwerkelijk doodwensen. En met racisme of discriminatie heeft het ook niet te maken. Ja, hooguit discriminatie op clubvoorkeur. Ik stel het gelijk aan "alle kakkerlakken moeten dood". Niet sjiek, niet aardig, maar geen racisme of antisemitisme. Het is dat ajacieden "Joden" als geuzennaam hebben gekozen.

Ik zal het niet per se goedpraten, maar ajax kan zelf ook bijdragen aan een betere situatie door "Joden" niet meer te gebruiken. Het is ook geen officiële Jodenclub (daar heb ik voorheen in het ajax-topic al over gepost). Dus het lijkt me een kleine stap.

Sowieso is er voor de beroepsslachtoffers van het CIDI niet zo veel nodig om zich aangevallen te worden, overigens.
 
Tsja, heb niet het idee dat het gaat om Wie niet springt die is geen Jood, dat zal niet het probleem zijn geweest, moet ook kunnen vind ik.

Joden moeten dood, of Hamas, Hamas, Joden aan het gas lijken mij meer de boosdoeners, en slaan ook gewoon nergens op.
Heeft 0.0 toegevoegde waarde in een stadion en kan inderdaad kwetsend zijn. Ongeacht welk woord of groeping je voor Jood gebruikt trouwens. Iemand dood of aan het gas wensen, dan ben je gewoon een triest figuur.

Vind ik overigens ook als Ajaxpubliek dit andersom inzet over boeren of kakkerlakken, dan ben je gewoon hersenloos!

De enige reden voor de bovengenoemde negatieve kreten is dat ajaxfans "joden" tot geuzennaam hebben gekozen. Daardoor gaat de tegenstander die naam gebruiken in een liedje (wat vervolgens wordt gezien als antisemitisme, terwijl het anti-ajax is).

Dit is een beetje het "nigger"-effect. Elke donkere rappert roept om de 4 woorden "Nigger", en als een blanke meezingt dan is het een racist. Donkere mensen mogen wel uiteraard meezingen. Beetje dubbel he?
Dus de ajaxfans zingen allerlei liedjes waarin ze zich joden noemen, gaat de tegenstander dan wat negatiefs zingen met dit woord dan zijn het antisemieten. Mooi voorbeeld hiervan is De Ligt die destijds mee zong met supporters (ah, lief) en Immers die "we gaan op jodenjacht" zingt met supporters omdat ze moeten gaan spelen tegen ajaks, dat is een probleem.
Wel gebruiken, maar als het tegen je wordt gebruikt is het opeens heel gevoelig. Dubbele moraal.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
De enige reden voor de bovengenoemde negatieve kreten is dat ajaxfans "joden" tot geuzennaam hebben gekozen. Daardoor gaat de tegenstander die naam gebruiken in een liedje (wat vervolgens wordt gezien als antisemitisme, terwijl het anti-ajax is).

Dit is een beetje het "nigger"-effect. Elke donkere rappert roept om de 4 woorden "Nigger", en als een blanke meezingt dan is het een racist. Donkere mensen mogen wel uiteraard meezingen. Beetje dubbel he?
Dus de ajaxfans zingen allerlei liedjes waarin ze zich joden noemen, gaat de tegenstander dan wat negatiefs zingen met dit woord dan zijn het antisemieten. Mooi voorbeeld hiervan is De Ligt die destijds mee zong met supporters (ah, lief) en Immers die "we gaan op jodenjacht" zingt met supporters omdat ze moeten gaan spelen tegen ajaks, dat is een probleem.
Wel gebruiken, maar als het tegen je wordt gebruikt is het opeens heel gevoelig. Dubbele moraal.

Nee. Want het zijn niet de Ajacieden die klagen wanneer er liedjes tegen hun gezongen worden.

De Ajaxfans noemen zichzelf de joden. (Dat irriteert het Joodse volk overigens ook) Vervolgens gaan tegenstanders schelden tegen de Joden met alle verwijzingen naar de tweede wereld oorlog dat met zich meebrengt (bewust of onbewust). Nee, dit is niet antisemitisch. Ja, het kwetst het Joodse volk. Dan kunnen we wel zeggen dat het niet 'onze' schuld is omdat hullie daarmee begon maar dat neemt niet weg dat er iets geroepen wordt wat een onschuldige derde kwetst.

Het bizarre hieraan is nog wel dat het de Ajacieden zich waarschijnlijk niet aangesproken/ gekwetst voelt, net zomin als ik ongelukkig wordt als er gezongen wordt dat alle boeren homo's zijn. Dus waarom het gebeurd snap ik al niet. Maar waarom dit verdedigd word snap ik al helemaal niet.
 
De enige reden voor de bovengenoemde negatieve kreten is dat ajaxfans "joden" tot geuzennaam hebben gekozen. Daardoor gaat de tegenstander die naam gebruiken in een liedje (wat vervolgens wordt gezien als antisemitisme, terwijl het anti-ajax is).

Dit is een beetje het "nigger"-effect. Elke donkere rappert roept om de 4 woorden "Nigger", en als een blanke meezingt dan is het een racist. Donkere mensen mogen wel uiteraard meezingen. Beetje dubbel he?
Dus de ajaxfans zingen allerlei liedjes waarin ze zich joden noemen, gaat de tegenstander dan wat negatiefs zingen met dit woord dan zijn het antisemieten. Mooi voorbeeld hiervan is De Ligt die destijds mee zong met supporters (ah, lief) en Immers die "we gaan op jodenjacht" zingt met supporters omdat ze moeten gaan spelen tegen ajaks, dat is een probleem.
Wel gebruiken, maar als het tegen je wordt gebruikt is het opeens heel gevoelig. Dubbele moraal.

Nou volgens mij hoor ik bij Ajax er niemand over klagen toch?
Volgens mij boeit het de Ajaxcieden totaal niet dat er wie niet springt die is een Jood of wat zijn die Joden stil gezongen wordt.

Waar het in deze volgens mij om gaat is het de spreekkoren van Hamas, Joden moeten dood, KK-Joden etc. Dat vind jij normaal omdat Ajax de geuzennaam Joden gebruikt?

Lijkt mij ook niet normaal als alle clubs tegen PSV (en zal vast gebeuren, ook vanuit Ajax kant, keur ik ook 100% af!) jullie als 'boeren' dood of KK wensen, of aan het gas.
 
Nou volgens mij hoor ik bij Ajax er niemand over klagen toch?
Volgens mij boeit het de Ajaxcieden totaal niet dat er wie niet springt die is een Jood of wat zijn die Joden stil gezongen wordt.

Waar het in deze volgens mij om gaat is het de spreekkoren van Hamas, Joden moeten dood, KK-Joden etc. Dat vind jij normaal omdat Ajax de geuzennaam Joden gebruikt?

Lijkt mij ook niet normaal als alle clubs tegen PSV (en zal vast gebeuren, ook vanuit Ajax kant, keur ik ook 100% af!) jullie als 'boeren' dood of KK wensen, of aan het gas.
En dat in een tijd waarin we juist van het gas af moeten.
 
Ajax zou t CIDI moeten aanvallen, omdat hun supporters nu als een stel watjes met lange tenen overkomen. :sneaky:
 
Nou volgens mij hoor ik bij Ajax er niemand over klagen toch?
Volgens mij boeit het de Ajaxcieden totaal niet dat er wie niet springt die is een Jood of wat zijn die Joden stil gezongen wordt.

Waar het in deze volgens mij om gaat is het de spreekkoren van Hamas, Joden moeten dood, KK-Joden etc. Dat vind jij normaal omdat Ajax de geuzennaam Joden gebruikt?

Lijkt mij ook niet normaal als alle clubs tegen PSV (en zal vast gebeuren, ook vanuit Ajax kant, keur ik ook 100% af!) jullie als 'boeren' dood of KK wensen, of aan het gas.

Voor wat het waard is: mijn betoog ging ook meer over het CIDI dat hier een probleem van maakt en het antisemitisme noemt.
 
Voor wat het waard is: mijn betoog ging ook meer over het CIDI dat hier een probleem van maakt en het antisemitisme noemt.

Dat doen ze over alles.
Helaas hebben we tegenwoordig met partijen als CIDI, Kick-out-Zwarte-Piet en Denk te maken in Nederlands.
Beroepszeikers.

Alhoewel ik nu wel als racist door hun gezien zal worden omdat de echte zeikers zich nu gekwetst voelen.
 
Voor wat het waard is: mijn betoog ging ook meer over het CIDI dat hier een probleem van maakt en het antisemitisme noemt.

Ze maken zich ongeloofwaardig om dit als antisemitisch aan te merken. Daar ben ik het absoluut mee eens. Ik denk alleen dat (zie vorige post) dat elke spreekkoren naar Joden niet moet. Ondanks dat het wordt uitgelokt door de Ajacieden. Want wederom; de Ajax-fans pak je er niet mee.
 
Dat doen ze over alles.
Helaas hebben we tegenwoordig met partijen als CIDI, Kick-out-Zwarte-Piet en Denk te maken in Nederlands.
Beroepszeikers.

Alhoewel ik nu wel als racist door hun gezien zal worden omdat de echte zeikers zich nu gekwetst voelen.

Ik heb deze post aangegeven als racistisch bij de moderators, de CIDI en de keuringsdienst van Waren!
 
Nou volgens mij hoor ik bij Ajax er niemand over klagen toch?
Volgens mij boeit het de Ajaxcieden totaal niet dat er wie niet springt die is een Jood of wat zijn die Joden stil gezongen wordt.

Waar het in deze volgens mij om gaat is het de spreekkoren van Hamas, Joden moeten dood, KK-Joden etc. Dat vind jij normaal omdat Ajax de geuzennaam Joden gebruikt?

Lijkt mij ook niet normaal als alle clubs tegen PSV (en zal vast gebeuren, ook vanuit Ajax kant, keur ik ook 100% af!) jullie als 'boeren' dood of KK wensen, of aan het gas.

Ik vind doodverwensingen helemaal niet normaal. Ook niet de "bommen op Rotterdam", poppen aan een strop hangen of weet ik wat. Maar de geuzennaam "joden" lokt dit wel uit. Als ze als geuzennaam "Wallenballen" of "Hoofdstadders" hadden, dan zou je de spreekkoren van Hamas ook niet hebben. En het kan de ajacieden misschien niet boeien, maar als een tegenpartij een negatief liedje maakt, vallen wel meerdere organisaties er over.

Eigenlijk zou elk liedje met het woord "Jood", positief of negatief, bestraft moeten worden. Ben je er van af.
 
Eigenlijk zou elk liedje met het woord "Jood", positief of negatief, bestraft moeten worden. Ben je er van af.

Tsja dan kun je ook Boeren, Tukkers, Feyenoord verbieden.
Die namen worden ook wel eens met ziektes en doodswensen gebruikt door simpele figuren.
 
Tsja dan kun je ook Boeren, Tukkers, Feyenoord verbieden.
Die namen worden ook wel eens met ziektes en doodswensen gebruikt door simpele figuren.

De situatie zou alleen vergelijkbaar zijn als jullie iets over boeren zouden zeggen en er dan kamervragen volgen en de FDF zich er ook in gaat mengen omdat het discriminatie van boeren is.
 
De situatie zou alleen vergelijkbaar zijn als jullie iets over boeren zouden zeggen en er dan kamervragen volgen en de FDF zich er ook in gaat mengen omdat het discriminatie van boeren is.

Nee joh, geen kans op.
Ze vergeleken zichzelf al met holocaustslachtoffers.
Ze hebben daarmee al dusdanig hoog ingezet, dat ze nu niet meer terug kunnen naar een simpele vorm van discriminatie der boeren :sneaky:
 
89160793_3009009642496623_4323444797483253760_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan