Spaans voetbal

Helemaal mee eens, behalve dat je dan claimt dat wereldkampioen de ultieme prestatie is. Waarom is dat zo? En waarom is het WK voor clubs winnen dan niet (immers ook wereldkampioen).

[Dat er dus geen objectieve, perfecte manier is om de beste aan te duiden, moge duidelijk zijn. Maar anders waren deze discussies er niet, dus dat is ook wel weer mooi.]

Ultiem, omdat ie zo ongrijpbaar is. Heerlijk. Alles moet je meezitten.

WK voor clubs, pffffff. Hier ga ik niet eens serieus op in. :grin:;P

Je kunt er inderdaad eindeloos op door blijven gaan. ;)
 
Zelfde geldt voor interlands. Als je nu 23 bent en 10 interlands voor Frankrijk hebt gespeeld, ben je een grote jongen. Als je 23 bent en 10 interlands voor Noorwegen hebt gespeeld, dan kan je er niks van.
Als je op je 23e pas 10 interlands voor Noorwegen hebt gespeeld, kun je inderdaad wel stellen dat je waarschijnlijk minder bent dan die speler die 10 interlands voor Frankrijk heeft gespeeld. ;)
 
Helemaal mee eens, behalve dat je dan claimt dat wereldkampioen de ultieme prestatie is. Waarom is dat zo? En waarom is het WK voor clubs winnen dan niet (immers ook wereldkampioen).

[Dat er dus geen objectieve, perfecte manier is om de beste aan te duiden, moge duidelijk zijn. Maar anders waren deze discussies er niet, dus dat is ook wel weer mooi.]
Omdat aan het WK voor clubs niet de beste clubs meedoen, verre van
 
Leganes is dus de dupe van de blessure van Dembele:


Wat ik dan weer niet snap. Waarom betaald Barcelona 18 miljoen voor een 28-jarige spits, die nou niet bekend staat om zijn scorend vermogen, van de nummer 19 van Spanje :CENSORED:
 
Leganes is dus de dupe van de blessure van Dembele:


Wat ik dan weer niet snap. Waarom betaald Barcelona 18 miljoen voor een 28-jarige spits, die nou niet bekend staat om zijn scorend vermogen, van de nummer 19 van Spanje :CENSORED:
Nou inderdaad. Zo'n speler zou toch ook in Barcelona B moeten rondlopen. Hij heeft nota bene 6 goals gescoord dit seizoen. Hadden ze nog beter voor Brian Linssen kunnen gaan.
 
Messi scoort 4 x tegen Eibar, zijn favoriete tegenstander.
Real verliest bij Levante.
Hazard, net terug gekomen van een langdurige blessure, opnieuw geblesseerd. Ik las na de zomer een interview met hem waarin hij vertelde een levensgenieter te zijn: hij kwam met 6 kilo overgewicht aan bij zijn nieuwe club Madrid. Daarna moest hij eerst snel afvallen en daarna fit worden en dan weer wedstrijdfit worden. Al die stappen waren hem kennelijk onbekend toen hij pizza’s en hamburgers naar binnen werkte tijdens zijn vakantie. En dan ben je de speler van de grootste club van de wereld die 100 miljoen voor een eenjarig contract van jou heeft betaald en je verdient zon 12-15 miljoen per jaar.....
 
Messi scoort 4 x tegen Eibar, zijn favoriete tegenstander.
Real verliest bij Levante.
Hazard, net terug gekomen van een langdurige blessure, opnieuw geblesseerd. Ik las na de zomer een interview met hem waarin hij vertelde een levensgenieter te zijn: hij kwam met 6 kilo overgewicht aan bij zijn nieuwe club Madrid. Daarna moest hij eerst snel afvallen en daarna fit worden en dan weer wedstrijdfit worden. Al die stappen waren hem kennelijk onbekend toen hij pizza’s en hamburgers naar binnen werkte tijdens zijn vakantie. En dan ben je de speler van de grootste club van de wereld die 100 miljoen voor een eenjarig contract van jou heeft betaald en je verdient zon 12-15 miljoen per jaar.....
Bij zulke bedragen (loon en transfer) zou je ook iets van clausules aangaande tegenprestaties kunnen gaan opvoeren.
 
Dat klopt, ik hou inderdaad meer van theater, dan van musicals, maar gun jouw je musicals :sneaky:.

Ik vind persoonlijk dat als je de allerbeste aller tijden wilt zijn, je op een WK gedomineerd moet hebben, en dat is Messi niet gelukt, Maradona (met een nog slechter elftal om hem heen), Cruyff, Pele en Beckenbauer wel. Vandaar dat ik Messi net daaronder schaar. Maar dat soort dingen is echt heel persoonlijk. Zo vind ik George Best ook van de buitencategorie, maar net als Messi, net onder de categorie allerbeste om dezelfde reden; hij heeft het nooit kunnen laten zien op het allerhoogste podium (buiten z'n eigen schuld).
Messi, de topscoorder allertijden Argentinië, werd speler van het WK in 2014 en heeft goede statistieken bij zijn land. Dit en zijn prestaties bij Barca maken hem voor mij de GOAT
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat Messi speler van het toernooi werd, begreep niemand toen
Maar ook veel mensen wel, ik hield hem nauwlettend in de gaten en vond hem goed. De statistieken wijzen ook zijn kant uit:

"At the conclusion of the final, Messi was awarded the Golden Ball as the best player of the tournament. In addition to being the joint third-highest goalscorer, with four goals and an assist, he created the most chances, completed the most dribbling runs, made the most deliveries into the penalty area and produced the most throughballs in the competition" uit de Engelse Wiki van Messi
 
Maar ook veel mensen wel, ik hield hem nauwlettend in de gaten en vond hem goed. De statistieken wijzen ook zijn kant uit:

"At the conclusion of the final, Messi was awarded the Golden Ball as the best player of the tournament. In addition to being the joint third-highest goalscorer, with four goals and an assist, he created the most chances, completed the most dribbling runs, made the most deliveries into the penalty area and produced the most throughballs in the competition" uit de Engelse Wiki van Messi
Dat Messi het ermee eens was verbaast me niet.
Wat ik me kan herinneren is dat de overheersende mening was dat Messi die prijs vooral had gekregen voor z’n seizoen bij Barca, niet zozeer voor z’n prestaties op het WK
 
Niet om bijdehand te doen (maar misschien toch wel) maar Sevilla staat nu 2-0 voor tegen een bepaalde Spaanse ploeg waar :SC: van verloor na een voorzet van Luuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan