Belgisch voetbal

Als je al een discussie in het Ajax topic hebt over imo ongepast stukje op een aan Ajax gelieerde fansite, dan vind ik dit spandoek in Luik vandaag toch werkelijk niet kunnen. Het is enorm groot. Ik begrijp niet dat de club Standard zoiets toelaat. Misschien richten ze zich op vrijheid van meningsuiting, maar er zullen toch zeker huisregels gelden?

c038db4b36cfe91bf5d37f05e4abbcad_zpsc7c2111d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je al een discussie in het Ajax topic hebt over imo ongepast stukje op een aan Ajax gelieerde fansite, dan vind ik dit spandoek in Luik vandaag toch werkelijk niet kunnen. Het is enorm groot. Ik begrijp werkeljk niet dat de dlub Standard zoiets toelaat. Misschien richten ze zich op vrijheid van meningsuiting, maar er zuleen toch zeker huisregels gelden?

http://i157.photobucket.com/albums/...8db4b36cfe91bf5d37f05e4abbcad_zpsc7c2111d.jpg
Heb het gevoel dat ik dit spandoek vaker heb gezien, misschien dat ze het vaker tonen.
Het komt wat bruut over, maar het is niet direct gericht op een bepaalde tegenstander, bevolkingsgroep of religie.
 
Het is Defour, vandaar mijn vraag of dit allemaal zo maar moet kunnen.

Spandoek gaat te ver. Maar Defour is ook gewoon een clubverrader eerste klas met zijn uitspraken over Anderlecht in het verleden. Blij dat we die niet hebben gehaald trouwens..
 
Het is Defour, vandaar mijn vraag of dit allemaal zo maar moet kunnen.
Vrijheid van meningsuiting, daar staan we toch allemaal pal voor, iedereen moet toch zo nodig Charlie zijn.

Wat mij betreft gaan ze hier een grens over, maar dat gingen enkele cartoons van Charlie ook, dus mijn mening doet er al niet toe wat ik ben kennelijk een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting.
 
Vrijheid van meningsuiting, daar staan we toch allemaal pal voor, iedereen moet toch zo nodig Charlie zijn.

Wat mij betreft gaan ze hier een grens over, maar dat gingen enkele cartoons van Charlie ook, dus mijn mening doet er al niet toe wat ik ben kennelijk een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting.

Dat klopt. Maar kwam er in die cartoons ook naar voren dat Mohammed of iemand anders dood moest?
 
Dat klopt. Maar kwam er in die cartoons ook naar voren dat Mohammed of iemand anders dood moest?
Nee, maar ik neem aan dat je wel begrijpt dat dit het gevoel van de fans beschrijft en niet een werkelijke doodsbedreiging. Stukje satire zogezegd...
 
Nee, maar ik neem aan dat je wel begrijpt dat dit het gevoel van de fans beschrijft en niet een werkelijke doodsbedreiging. Stukje satire zogezegd...

Maar dan wel buiten het stadion. Op de openbare weg. Als wij zoiets over die Bazoerhuppelepup zouden onthullen tijdens PSV -Ajax hoop ik toch oprecht dat PSV- functionarissen in eigen huis zullen optredn.
 
Vrijheid van meningsuiting, daar staan we toch allemaal pal voor, iedereen moet toch zo nodig Charlie zijn.

Wat mij betreft gaan ze hier een grens over, maar dat gingen enkele cartoons van Charlie ook, dus mijn mening doet er al niet toe wat ik ben kennelijk een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting.

Naar mijn mening niet. Die cartoons zijn in het 'ergste' geval zo gericht om iemand belachelijk te maken d.m.v. satire. Zo'n uiting kan vervelend zijn voor bepaalde groepen maar je moet maar tegen kritiek kunnen. Bovendien is het ook maar de vraag hoe je zo'n cartoon interpreteert. Er speelt altijd een verhaal achter het plaatje mee wat het blad mee wil geven.
Het spandoek kan echter niet door de beugel, want het zet aan tot geweld en linkt met de acties van een welbekende terreurgroep.
 
Nee, maar ik neem aan dat je wel begrijpt dat dit het gevoel van de fans beschrijft en niet een werkelijke doodsbedreiging. Stukje satire zogezegd...

Ik vind het eigenlijk niet zo'n probleem. De fans laten duidelijk zien niet gecharmeerd te zijn van een - in hun ogen - verrader. Er wordt niet gevloekt en we kunnen de doodsbedreiging toch niet serieus nemen? Dood en rood, het rijmt zo lekker.
 
Naar mijn mening niet. Die cartoons zijn in het 'ergste' geval zo gericht om iemand belachelijk te maken d.m.v. satire. Zo'n uiting kan vervelend zijn voor bepaalde groepen maar je moet maar tegen kritiek kunnen. Bovendien is het ook maar de vraag hoe je zo'n cartoon interpreteert. Er speelt altijd een verhaal achter het plaatje mee wat het blad mee wil geven.
Het spandoek kan echter niet door de beugel, want het zet aan tot geweld en linkt met de acties van een welbekende terreurgroep.

Jason did it before it was 'cool'.

Ik denk niet dat ze bij Standard nou direct richting IS verwijzen.
 
Als je al een discussie in het Ajax topic hebt over imo ongepast stukje op een aan Ajax gelieerde fansite, dan vind ik dit spandoek in Luik vandaag toch werkelijk niet kunnen. Het is enorm groot. Ik begrijp niet dat de club Standard zoiets toelaat. Misschien richten ze zich op vrijheid van meningsuiting, maar er zullen toch zeker huisregels gelden?

http://i157.photobucket.com/albums/...8db4b36cfe91bf5d37f05e4abbcad_zpsc7c2111d.jpg

ik vraag me af of al die mensen die onder het doek stonden ook wisten wat ze net over hun hoofd uitgerold kregen? Het verhaal gaat dat de supportersvereniging van Standard vantevoren had aangegeven een heel ander spandoek uit te gaan rollen.
 
De uitspraak mbt het spandoek is er, de tribune van de fanatieke aanhang zal 1 wedstrijd leeg moeten blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan