Ideale opstelling PSV

Na de winterstop maar eens proberen met:

---------------------Unnerstall------------------
Dumfries -- Baumgartl -- Viergever -- Boscagli
---Thomas----------Pereiro-----Hendrix-------
---Ihattaren--------Lammers---Bergwijn------

Als er geen aankopen gedaan worden. Hendrix, Rosario of Guti is me om het even, alleen denk ik dat als je met Pereiro wil spelen Hendrix de beste optie is verdedigend gezien. Op zich moet de derde plaats goed te doen zijn denk ik.
 
Na de winterstop maar eens proberen met:

---------------------Unnerstall------------------
Dumfries -- Baumgartl -- Viergever -- Boscagli
---Thomas----------Pereiro-----Hendrix-------
---Ihattaren--------Lammers---Bergwijn------

Als er geen aankopen gedaan worden. Hendrix, Rosario of Guti is me om het even, alleen denk ik dat als je met Pereiro wil spelen Hendrix de beste optie is verdedigend gezien. Op zich moet de derde plaats goed te doen zijn denk ik.

Probleem is hoe dan ook dat die gehele "back four" niet voldoet. Er zit geen voetbal in en verdedigend voldoet er geen een. En tja (ik citeer je maar bedoel het niet persoonlijk), hoe laag zijn we gezakt... "een derde plaats moet goed te doen zijn"... wat fijn...:confused::bandage::fever:
 
Laatst bewerkt:
De gehele achterhoede moet in de winterstop van kwaliteit voorzien worden en daarnaast mist PSV een goede controlerende middenvelder en een creatieve aanvallende middenvelder om nog 2e te worden .
 
Ik ben geen voorstander van 2 controleurs. Nooit geweest. Je houdt daardoor niet genoeg druk naar voren, waardoor tegenstanders juist de ruimte krijgen om zelf druk uit te oefenen. Beter is 1 controleur met voetballend vermogen, die de passes vanuit de achterste linies naar de twee aanvallende middenvelders kan versturen. Dus bijvoorbeeld als volgt:

---------------------Unnerstall------------------
Dumfries -- Baumgartl -- Viergever -- Boscagli
----------------------Thomas---------------------
-------------Pereiro------------Ihattaren---------
---Gakpo----------Lammers------Bergwijn------
 
Probleem is hoe dan ook dat die gehele "back four" niet voldoet. Er zit geen voetbal in en verdedigend voldoen er geen een. En tja (ik citeer je maar bedoel het niet persoonlijk), hoe laag zijn we gezakt... "een derde plaats moet goed te doen zijn"... wat fijn...:confused::bandage::fever:

Ja precies, eigenlijk moeten er twee centrale verdedigers en een linksback bij, dan doe je mee om het kampioenschap.
 
Nieuwe coach, nieuwe formatie?
Ik zou gaan voor drie CVs en dan via een 352/532 formatie spelen. Extra slot op de deur, want de backs kunnen niet verdedigen. En de captain veranderen in Viergever, want Dumfries is het niet..
Bruma als 'linksback', maar dan alleen over en weer laten rennen en de bal meegeven. Schieten laat hij aan anderen over.
Sadilek is zo verpest op de linksback, ik hoop dat we hem misschien nog op de CVM positie kunnen zien, hij heeft wel het juiste gif.
Rosario banken! Als hij al invalt, zet hem op CV ofzo, als hij maar niet het middenveld vervuilt.

----------------------Unnerstahl----------------
----Baumgartl---Viergever(c)--- Boscagli----
Dumfries---------------------------------------Bruma
----------------------Sadilek/Hendrix----------------
----------------Thomas---------Ihattaren---------
------------------Bergwijn------Gakpo-------------

En hopen dat in de winter wat wordt vervangen. En hopen dat Lammers fit wordt en zijn vorm van vorig seizoen kan meenemen. En dat Afellay nog wat kan toevoegen?
 
Ik ben geen voorstander van 2 controleurs. Nooit geweest. Je houdt daardoor niet genoeg druk naar voren, waardoor tegenstanders juist de ruimte krijgen om zelf druk uit te oefenen. Beter is 1 controleur met voetballend vermogen, die de passes vanuit de achterste linies naar de twee aanvallende middenvelders kan versturen. Dus bijvoorbeeld als volgt:

---------------------Unnerstall------------------
Dumfries -- Baumgartl -- Viergever -- Boscagli
----------------------Thomas---------------------
-------------Pereiro------------Ihattaren---------
---Gakpo----------Lammers------Bergwijn------
Hier kan ik me wel in vinden...(Y)
 
Nieuwe coach, nieuwe formatie?
Ik zou gaan voor drie CVs en dan via een 352/532 formatie spelen. Extra slot op de deur, want de backs kunnen niet verdedigen. En de captain veranderen in Viergever, want Dumfries is het niet..
Bruma als 'linksback', maar dan alleen over en weer laten rennen en de bal meegeven. Schieten laat hij aan anderen over.
Sadilek is zo verpest op de linksback, ik hoop dat we hem misschien nog op de CVM positie kunnen zien, hij heeft wel het juiste gif.
Rosario banken! Als hij al invalt, zet hem op CV ofzo, als hij maar niet het middenveld vervuilt.

----------------------Unnerstahl----------------
----Baumgartl---Viergever(c)--- Boscagli----
Dumfries---------------------------------------Bruma
----------------------Sadilek/Hendrix----------------
----------------Thomas---------Ihattaren---------
------------------Bergwijn------Gakpo-------------

En hopen dat in de winter wat wordt vervangen. En hopen dat Lammers fit wordt en zijn vorm van vorig seizoen kan meenemen. En dat Afellay nog wat kan toevoegen?
Als rodriquez komt Boscagli weer op de bank
 
Ok, het seizoen is over, we gaan voor de tweede plaats maar misschien is mikken op nummer 3 nu wat realistischer. In ieder geval denk ik dat wat we ook veranderen aan de opstelling, niets slechter kan zijn dan hoe we nu spelen. Dus ben ik helemaal voor experimenteren en een poging te wagen om spelers naar hun kwaliteiten in te zetten, onafhankelijk van wat nou precies de positie is waar ze normaal spelen. Normaal gesproken ben ik een fan van 2 goede controleurs met loopvermogen en een redelijke pass, helaas hebben we die niet. Net als dat ik een fan ben van opkomende backs met een goede voorzet, hebben we ook niet. Of centrale verdedigers die daadwerkelijk kunnen verdedigen, helaas, weer niet. Dus dan ga ik maar mee met wat de meeste forummers me hebben geprobeerd aan te praten dit seizoen, 1 controleur. Het maakt toch niet veel meer uit dat we nog veel meer tegendoelpunten gaan krijgen, erger dan dat we nu spelen wordt het niet. Toch heb ik aan deze opstelling mijn eigen draai meegegeven, vooral omdat ik misselijk wordt van alleen het zien van de namen Schwaab en Baumgartl. Komt ie dan:

---------------Unnerstall-----------------
Teze---Dumfries---Hendrix---Viergever
----------------Rosario------------------
---------Ihattaren-----Pereiro-----------
Gakpo-------Lammers------Bergwijn---

Ballenjongen: Bruma; want je kan zeggen wat je wil, snel is ie wel.

Mijn favoriete centrale duo op dit moment is Dumfries - Hendrix. Succesvol opkomen hoef je van Dumfries toch niet al te vaak te verwachten en ik wil niet dat PSV afhankelijk wordt van de 100 meter sprint van Denzel om een doelpunt te maken, hoe forceer je het team dan om te scoren? Door Denzel op een positie te zetten waar hij hoogstens de middenlijn haalt. Daarnaast is hij verdedigend 10x beter dan Schwaab en Baumgartl samen, goed in de lucht en heeft hij ook een goede uitstraling. Hendrix was in de jeugd onderdeel van het beste centrale duo op de jeugdvelden (samen met banneling Bazoer) en ook zijn kwaliteiten liggen meer bij verdedigen dan in de spelverdeling. Daarnaast zal hij opbouwend nog steeds 10x beter zijn dan Schwaab en Baumgartl samen (gisteren gaf hij nog een mooie lange bal vanaf de CV-positie). Ik zie het wel zitten in een centrum Dumfries - Hendrix tot de zomer. Viergever op links bij gebrek aan beter, gewoon een zesje op die positie. Teze vind ik ook wel potentie hebben, dus laat hem maar een seizoenshelft ervaring opdoen.

Persoonlijk heb ik geen reden om Rosario te verkiezen boven Thomas en Guti, het lijkt me wel een sympathieke gozer. Ihattaren moet meer de box-to-box positie op zich nemen zodat Pereiro met z'n luie reet niet over de middenlijn terug hoeft te zakken. Fysiek is Mo daar zeker geschikt voor en dan kan hij ook helpen met het probleem in de opbouw dat we nu op het middenveld hebben. Pereiro staat erin om er minimaal 1 paar wedstrijd in te schieten, als hij dat doet mag hij wat mij betreft de rest van de wedstrijd uit z'n neus eten. Schiet ons naar die derde plek Gaston!

Als Lammers in de punt speelt moet je met Gakpo voorin spelen omdat hij de enige speler in de selectie is met een goede voorzet. Bergwijn staat erin met de hoop dat hij z'n oude vorm weer terugvindt. Ik zie het wel zitten, nu Faber nog!
 
Ik heb het hier denk ik eerder geschreven, maar ik zou echt proberen om van die heilige 4-3-3 formatie af te stappen. Nou weet ik niet of Hendrix en Dumfries wel een top CV koppel kunnen worden, maar bijna elk mogelijke koppel is te slecht. Daarom zou ik met een 3-5-2 formatie tegen Twente spelen. Als het echt niet lijkt te werken, kan je het weer omzetten:

---------------------------Unnerstall-----------------
------------Teze-------Viergever------De Haas-----
Dumfries--------------Hendrix------------------Bruma
-----------------Doan----------Ledezma-----------------
--------------------Gakpo-------Lammers---------

Bruma en Dumfries gaan de hele vleugel af. Ik weet het, Bruma kan niks.. Maar Bruma kan rennen, bij balverlies gaat hij wel mee verdedigen. Hij moet alleen niet schieten op doel. Bal meekrijgen van achteruit en mee naar voren nemen/afgeven aan de aanvallende middenvelders.
Viergever moet dan de 'coach' op het veld uithangen, want Schwaab kan zichzelf niet eens coachen. Viergever heeft 2 jonkies naast zich, die hopelijk eens minuten krijgen want CV en jeugdspeler zijn bij PSV is een moeilijke combi. Misschien kan Viergever de vleugels als een soort aanvoerder aansturen, zodat ze eindelijk een keer op een lijn zitten met elkaar, want dat hebben we ook eens nodig.

Hendrix als CVM, want van alle verdedigende middenvelders is hij het beste verdedigend. En hij lijkt passjes te leren geven, zo leek het tegen NAC tenminste.
Ihattaren zou ik even rust geven, hij is 17 jaar, heeft alles gespeeld(?), en ik kan me voorstellen dat hij zichzelf kapot aan het maken is. Helemaal omdat zelfs met zijn kwaliteiten het niet genoeg lijkt. Even een wedstrijd thuis chillen, minder zorgen maken over hoe je puntenverlies kan voorkomen, en daarna hopelijk fris terugkomen. (Maar naast Nep scout, ben ik ook Nep Mental coach..) En ja, Ledezma bevalt me wel bij JPSV, dus waarom zou hij niet ook even proeven aan het eerste?

Verder natuurlijk Lammers als spits, en Gakpo erbij. In Gakpo zie ik meer een spits dan Bergwijn/Bruma. Bergwijn is ook pas van de zoveelste blessure gekomen, ik zou hem maar even laten rusten.

De bank dan ongeveer zo: Ruiter, Rosario(Misschien kan hij als CV erin komen?), Guti, Thomas, Bergwijn, Madueke.

Wat hebben we te verliezen?
 
Ik heb het hier denk ik eerder geschreven, maar ik zou echt proberen om van die heilige 4-3-3 formatie af te stappen. Nou weet ik niet of Hendrix en Dumfries wel een top CV koppel kunnen worden, maar bijna elk mogelijke koppel is te slecht. Daarom zou ik met een 3-5-2 formatie tegen Twente spelen. Als het echt niet lijkt te werken, kan je het weer omzetten:

---------------------------Unnerstall-----------------
------------Teze-------Viergever------De Haas-----
Dumfries--------------Hendrix------------------Bruma
-----------------Doan----------Ledezma-----------------
--------------------Gakpo-------Lammers---------

Bruma en Dumfries gaan de hele vleugel af. Ik weet het, Bruma kan niks.. Maar Bruma kan rennen, bij balverlies gaat hij wel mee verdedigen. Hij moet alleen niet schieten op doel. Bal meekrijgen van achteruit en mee naar voren nemen/afgeven aan de aanvallende middenvelders.
Viergever moet dan de 'coach' op het veld uithangen, want Schwaab kan zichzelf niet eens coachen. Viergever heeft 2 jonkies naast zich, die hopelijk eens minuten krijgen want CV en jeugdspeler zijn bij PSV is een moeilijke combi. Misschien kan Viergever de vleugels als een soort aanvoerder aansturen, zodat ze eindelijk een keer op een lijn zitten met elkaar, want dat hebben we ook eens nodig.

Hendrix als CVM, want van alle verdedigende middenvelders is hij het beste verdedigend. En hij lijkt passjes te leren geven, zo leek het tegen NAC tenminste.
Ihattaren zou ik even rust geven, hij is 17 jaar, heeft alles gespeeld(?), en ik kan me voorstellen dat hij zichzelf kapot aan het maken is. Helemaal omdat zelfs met zijn kwaliteiten het niet genoeg lijkt. Even een wedstrijd thuis chillen, minder zorgen maken over hoe je puntenverlies kan voorkomen, en daarna hopelijk fris terugkomen. (Maar naast Nep scout, ben ik ook Nep Mental coach..) En ja, Ledezma bevalt me wel bij JPSV, dus waarom zou hij niet ook even proeven aan het eerste?

Verder natuurlijk Lammers als spits, en Gakpo erbij. In Gakpo zie ik meer een spits dan Bergwijn/Bruma. Bergwijn is ook pas van de zoveelste blessure gekomen, ik zou hem maar even laten rusten.

De bank dan ongeveer zo: Ruiter, Rosario(Misschien kan hij als CV erin komen?), Guti, Thomas, Bergwijn, Madueke.

Wat hebben we te verliezen?
Zou het niet beter zijn om Dumfries en Teze om te draaien? Dumfries rent zo vaak zonder visie naar voren, ik hoorde dat Teze dat beter inzag wanneer hij wel en niet mee moest.

Vind het overigens leuk om deze alternatieve opstelling te lezen, ook die van Bas
 
Met het huidige spelersmateriaal zou ik tegen ajax spelen met de volgende opstelling
Unnerstall
Dumfries - baumgartl - viergever - Rodriguez
Hendrix - thomas
Ihataren
Doan - lammers - gakpo

Unnerstall is redelijk gelijkwaardig met ruiter denk ik dus Unnerstall op basis van wedstrijdritme dan maar

Dumfries verkies ik boven teze is denk ik een logische keus voornamelijk omdat teze brengen tegen ajax ons beeld over hem kan maken of breken
Baumgartl heeft meer potentie dan schwaab en viergever vind ik nog beter dan schwaab
Dan Rodriquez omdat dat de enige linksback van niveau in onze selectie is
Hendrix als pure controleur soms zelfs terugzakkend centraal waardoor thomas de controleur word met ihataren en doan daarvoor lammers als spits en gakpo daaromheen (met zijn voorzet)
 
zou de rest vh seizoen zo spelen:
unnerstahl
dumfries- baumi- viergever-rodriguez
----------------affelay-hendrix-------------------
ihataren---------Lammers-----------Gakpo
-----------------------Mitroglu----------------------
 
Laatst bewerkt:
zou de rest vh seizoen zo spelen:
unnerstahl
dumfries- baumi- viergever-rodriguez
----------------affelay-hendrix-------------------
ihataren---------Lammers-----------Gakpo
-----------------------Mitroglu----------------------

--------------Unnerstahl-----------------
Dumfries--Teze--Viergever--Rodriques
------------------Gutti-------------------
--------Doan--------------Thomas------
----------------Ihattaren-----------------
-----------Lammers-----Gakpo----------

Enige juiste opstelling en laten staan tot einde seizoen.
 
--------------Unnerstahl-----------------
Dumfries--Teze--Viergever--Rodriques
------------------Gutti-------------------
--------Doan--------------Thomas------
----------------Ihattaren-----------------
-----------Lammers-----Gakpo----------

Enige juiste opstelling en laten staan tot einde seizoen.

wie gaat er in deze opstelling mee verdedigend denken of aan bal recuperatie doen ..........laat staan aan opbouwen denken
 
wie gaat er in deze opstelling mee verdedigend denken of aan bal recuperatie doen ..........laat staan aan opbouwen denken

Thomas is een box to box player en Gutti staat in de punt naar achter daar achter 4 verdedigers vind je dat niet genoeg. Afgelopen zondag stonden er 11 te verdedigen in de 16 dus gaat erom hoe de spelers het zelf invullen. Als het te ingewikkeld wordt moet je het even zeggen.
 
------------------Unnerstahl-----------------
------Schwaab---Baumgartl---Viergever----
-----------------------------------------------
Dumfries--------------------------Rodriguez
------------------Hendrix--------------------
-------Ihattaren-------------Guti------------
-------------------Madueke-----------------
-------------------Lammers-----------------

Aanvallende 3-5-2, verdedigend 5-3-2
Madueke rond zwevend rond Lammers en hoeken in duiken.
 
------------------Unnerstahl-----------------
------Schwaab---Baumgartl---Viergever----
-----------------------------------------------
Dumfries--------------------------Rodriguez
------------------Hendrix--------------------
-------Ihattaren-------------Guti------------
-------------------Madueke-----------------
-------------------Lammers-----------------

Aanvallende 3-5-2, verdedigend 5-3-2
Madueke rond zwevend rond Lammers en hoeken in duiken.


Op zich geen slechte gedachte maar 3 fout! Geen Duitsers meer en zeker geen Hendrix op het middenveld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan