Brexit

Als je mij kan uitleggen waarom ik dan de banden met Nederland moet verbreken? Ik ben ge-emirgreerd, maar ik zie niet in waarom ik alleen kan integreren door een ander paars vodje aan te nemen en al mijn banden met Nederland moet verbreken?

Je hoeft absoluut geen banden te breken met bekenden uit nederland.
Als je zelf je toekomst in frankrijk ziet liggen bent je nu wel gewoon een fransoos. (Waar niks mis mee is overigens)
Daardoor heb jij dus niets meer te zeggen over Nederland, net zoals ik niets voor frankrijk ga lopen bepalen.
 
Een volksreferendum is toch echt hetgene wat nog het dichtste bij de "echte" democratie staat zoals deze in den begine onstaan is.

Wellicht, het kan een democratie ondersteunen, maar je kunt een land heel democratisch besturen zonder referendum. Ik ben niet principieel tegen referenda, maar ik denk dat je eerst 10-20 jaar moet gaan oefenen op gemeentelijk, provinciaal niveau voordat je een referendum invoert op landelijk niveau.
 
Exact, een directe democratie is een utopie.

Een utopie is een maatschappij of sociaal systeem wat zonder fouten is of in grote mate de perfectie benaderd?
Een directe democratie is in mijn beleving helemaal geen utopie maar een verschrikking, omdat het voor mij bevoegdheden neerlegd bij mensen waarvan je niet kan verwachten de volledige inhoud te kunnen begrijpen (al was het maar omdat de tijd daarvoor ontbreekt). Ik zie meer voordelen aan een representative democracie zoals we nu hebben, gecomplementeerd met een eerlijke en onafhankelijke pers en een functionerende rechtstaat.

Edit: liefst met deliberatieve democratische kanten, waarbij inhoudelijk zaken beargumenteerd, bediscusseerd en besproken kunnen worden met de gekozen vertegenwoordigers en waarbij iedereen welkom is (en dus geen gesloten lobby of financiele banden tussen bedrijven en politieke-partijen meer).
 
Laatst bewerkt:
Een utopie is een maatschappij of sociaal systeem wat zonder fouten is of in grote mate de perfectie benaderd?
Een directe democratie is in mijn beleving helemaal geen utopie maar een verschrikking, omdat het voor mij bevoegdheden neerlegd bij mensen waarvan je niet kan verwachten de volledige inhoud te kunnen begrijpen (al was het maar omdat de tijd daarvoor ontbreekt). Ik zie meer voordelen aan een representative democracie zoals we nu hebben, gecomplementeerd met een eerlijke en onafhankelijke pers en een functionerende rechtstaat.

Goed, foute woordkeus wellicht. Ik bedoelde meer iets van "dat gaat nooit gebeuren".
 
Een volksreferendum is toch echt hetgene wat nog het dichtste bij de "echte" democratie staat zoals deze in den begine onstaan is.
Waar is dat dan ontstaan volgens jou. Ik vermoed dat je daarmee Athene bedoeld? Daar hadden 90% van de mensen die in het VK hebben mogen stemmen geen stemrecht gehad: vrouwen, slaven, iedereen die niet in Athene geboren was en iedereen jonger dan 30 mochten niet stemmen
 
Waar is dat dan ontstaan volgens jou. Ik vermoed dat je daarmee Athene bedoeld? Daar hadden 90% van de mensen die in het VK hebben mogen stemmen geen stemrecht gehad: vrouwen, slaven, iedereen die niet in Athene geboren was en iedereen jonger dan 30 mochten niet stemmen
Iedereen die toen mocht stemmen mocht dus bij de Brexit niet meedoen. Dat is wel weer mooi gecompenseerd. :sneaky:
 
Exact, een directe democratie is een utopie.

Een democratie zoals wij die vandaag de dag kennen funtioneerd toch ook voor geen meter.
Mooie voornemens, one liners, denigreren van de oppositie, list en bedrog, het hoort er allemaal bij rond verkiezingstijd.
Hoeveeel poppetjes verdienen het nou echt om zijn eigen volksvertegenwoordiger te mogen noemen?

Moet je voorstellen dat je bij die 1 op de 5 hoort die PVV stemde..
Je word ten eerste al voor van alles uitgemaakt op voorhand want de politiek correcte mening is beter dan de jouwe..
Daarna word alles, maar dan ook alles in het werk gesteld om koste wat kost die volksvertegenwoordige die 20% van de bevolking vertegenwoordigt aan de kant te schuiven.
Als je kijkt naar de vorming van het huidig kabinet, waar staan dat kabinet dan uberhaupt voor? links, rechts, groen, ouderen, christenen? Allemaal partijen die partij principes opzij zetten om wilders maar buitenspel te zetten.
 
Als je zelf je toekomst in frankrijk ziet liggen bent je nu wel gewoon een fransoos. (Waar niks mis mee is overigens)
Daardoor heb jij dus niets meer te zeggen over Nederland, net zoals ik niets voor frankrijk ga lopen bepalen.

Dan zou ik op geen paspoort recht hebben, want ik werk overal ter wereld. Ik woon daar waar ik aan gebonden word, en dat is in dit geval Franrkrijk omdat mijn dochter hier woont. En omdat ik niet meer in Nederland woon, moet ik dus maar mijn paspoort opgeven? Ik ben geboren als Nederlander en dat is dus blijkbaar wat ik ben. Ik heb geen enkel gevoel bij een paspoort, maar gezien het feit dat we het op 2 na waardevolste paspoort ter wereld hebben is wel zo prettig.
 
Waar is dat dan ontstaan volgens jou. Ik vermoed dat je daarmee Athene bedoeld? Daar hadden 90% van de mensen die in het VK hebben mogen stemmen geen stemrecht gehad: vrouwen, slaven, iedereen die niet in Athene geboren was en iedereen jonger dan 30 mochten niet stemmen

Dat was een reactie op bouterbaas waarin gesteld werd dat referenda niets met democratie te maken hebben.
Het was geen "bewijs" van functioneren van dat oude systeem in de huidige maatschappij.
 
Ik zie meer voordelen aan een representative democracie zoals we nu hebben, gecomplementeerd met een eerlijke en onafhankelijke pers en een functionerende rechtstaat.

Helaas is dat dus ook een Utopie gebleken, er is niet zoiets als onafhankelijke pers als het om zaken van groot belang gaan.
 
Een democratie zoals wij die vandaag de dag kennen funtioneerd toch ook voor geen meter.
Mooie voornemens, one liners, denigreren van de oppositie, list en bedrog, het hoort er allemaal bij rond verkiezingstijd.
Hoeveeel poppetjes verdienen het nou echt om zijn eigen volksvertegenwoordiger te mogen noemen?

Moet je voorstellen dat je bij die 1 op de 5 hoort die PVV stemde..
Je word ten eerste al voor van alles uitgemaakt op voorhand want de politiek correcte mening is beter dan de jouwe..
Daarna word alles, maar dan ook alles in het werk gesteld om koste wat kost die volksvertegenwoordige die 20% van de bevolking vertegenwoordigt aan de kant te schuiven.
Als je kijkt naar de vorming van het huidig kabinet, waar staan dat kabinet dan uberhaupt voor? links, rechts, groen, ouderen, christenen? Allemaal partijen die partij principes opzij zetten om wilders maar buitenspel te zetten.

Ik wil niemand buitenspel zetten, en ook als je sympathie bij Wilders ligt neem ik je als persoon niet minder serieus.
Maar hoe kun je wilders die een eenmanspartij lijdt zonder partijstructuur, geen beleidsplannen, geen doorrekeningen, geen toelichtingen op stemwijzers, geen mening op een zeer groot deel van de politieke verantwoordelijkheden, televisieinterviews vermijd, geen inzicht geeft in hoe hij bepaalde dingen wil veranderen en herhaaldelijk statements doet waarvan aantoonbaar is dat ze op zijn minst onjuist zijn als een goede vertegenwoordiger zien van wat jij vind en denkt? Het argument dat elke politicus dit tot op zekere hoogte doet is waar, maar het gebrek aan feitelijke gegevens ter onderbouwing van standpunten is bij veel andere partijen toch aanzienlijk minder schrijnend. Waarop baseer je dat Wilders zich het beste inzet voor de dingen die jij belangrijk vind?

Nogmaals, niet om je te bashen. Ik heb je - hoewel we in vrijwel al onze discussie tegenovergestelde standpunten innemen - wel voor me als iemand die zich verdiepen wil in argumenten en redeneringen en niet enkel op gevoelens spreekt. De meeste mensen die zo outnumberd zouden zijn hadden het al veel eerder opgegeven en zich teruggetrokken (helaas), dus je hebt zeker mijn waardering (al ben ik het nog niet met je eens..).
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik op geen paspoort recht hebben, want ik werk overal ter wereld. Ik woon daar waar ik aan gebonden word, en dat is in dit geval Franrkrijk omdat mijn dochter hier woont. En omdat ik niet meer in Nederland woon, moet ik dus maar mijn paspoort opgeven? Ik ben geboren als Nederlander en dat is dus blijkbaar wat ik ben. Ik heb geen enkel gevoel bij een paspoort, maar gezien het feit dat we het op 2 na waardevolste paspoort ter wereld hebben is wel zo prettig.

Bedoel je dat nederland jouw achter de handje is?
Het ligt er natuurlijk aan over welke periode je het hebt, als je 3 jaar gaat proberen in het buitenland begrijp ik dat je geen bruggen achter je verbrand.
Als je langer dan 5 jaar in het buitenland woont ben je wat mij betreft gewoon een buitenlander, geen probleem verder natuurlijk, je hebt alleen niets meer te zeggen over nederland.
 
Een democratie zoals wij die vandaag de dag kennen funtioneerd toch ook voor geen meter.
Mooie voornemens, one liners, denigreren van de oppositie, list en bedrog, het hoort er allemaal bij rond verkiezingstijd.
Hoeveeel poppetjes verdienen het nou echt om zijn eigen volksvertegenwoordiger te mogen noemen?

Moet je voorstellen dat je bij die 1 op de 5 hoort die PVV stemde..
Je word ten eerste al voor van alles uitgemaakt op voorhand want de politiek correcte mening is beter dan de jouwe..
Daarna word alles, maar dan ook alles in het werk gesteld om koste wat kost die volksvertegenwoordige die 20% van de bevolking vertegenwoordigt aan de kant te schuiven.
Als je kijkt naar de vorming van het huidig kabinet, waar staan dat kabinet dan uberhaupt voor? links, rechts, groen, ouderen, christenen? Allemaal partijen die partij principes opzij zetten om wilders maar buitenspel te zetten.

20 /150 ≠ 1 op de 5...maar dat terzijde.
 
Is dat zo? Welke zijn waardevoller? En waarom is die van NL zo waardevol? Ik heb namelijk geen idee.


De waarde wordt gemeten naar aantal landen waar je naar binnen kan, op welke manier en hoe de perceptie is van het land in andere landen.

Als je langer dan 5 jaar in het buitenland woont ben je wat mij betreft gewoon een buitenlander, geen probleem verder natuurlijk,

Dus een land waar je verblijft maakt uit welke nationaliteit je hebt? Dan moet ik mijn nationaliteit vaak gaan aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Doordat ik yellow vest protest volgde vanaf het begin kon ik ook heel goed merken hoe dat zolang mogelijk uit mainstream media gehouden werd.
Ik begrijp dat je denkt dat je het bij het juiste eind hebt, het is alleen helaas niet zo.
T feit dat je de term MSM gebruikt is wel veelzeggend.
 
Bedoel je dat nederland jouw achter de handje is?
Het ligt er natuurlijk aan over welke periode je het hebt, als je 3 jaar gaat proberen in het buitenland begrijp ik dat je geen bruggen achter je verbrand.
Als je langer dan 5 jaar in het buitenland woont ben je wat mij betreft gewoon een buitenlander, geen probleem verder natuurlijk, je hebt alleen niets meer te zeggen over nederland.
En als je als buitenlander 5 jaar in Nederland woont, dan mag je (nationaal) stemmen toch?
 
wie is jullie president/voorzitter van de europese raad?
zeggen zonder googlen anders moet je ook eerlijk toegeven dat je niet eens weet wie jouw regels maakt, waar jij geld aan afdraagt en wie jouw leger aan stuurt?

Dat is het hele probleem van politiek, niet alleen van de Europese politiek.
Er zijn heel veel mensen die politiek helemaal niks boeit. Oke, de meeste weten nog wel dat Mark Rutte president is van Nederland, maar als ze 3 ministers zouden moeten opnoemen, denk ik dat vele afhaken. Er zijn mensen die de politiek niks boeit die niet stemmen. Maar er zijn ook heel veel mensen die weinig politiek volgen, en toch gewoon stemmen, ook al hebben ze geen idee wat voor wetten er door de kamer heen zijn gegaan. Dat kun je ook niet verwachten van hardwerkende mensen. Maar dat is een ander punt.

In mijn optiek kun je Europa dus niet afrekenen op het feit dat mensen heel weinig weten over de Europese politiek.
 
Vroeger reed je ook gewoon de grens over hoor, je moest alleen wel paspoort bij hebben.
Ik ben benieuwd naar je lijstje.
Goedkoper bellen in het buitenland is een verwaarloosbaar argument gebaseerd op de aantal keren dat er behoefte is aan bellen in het buitenland.

Weet je dat europa ons pensioenopbouw systeem wil verbieden?
Daarlangs zijn door euro wetgeving de pensioenfondsen niet meer onder controle van het DNB.
pensioen geld kan voortaan overal in europa gestalt worden door de fondsen, zo is er veel geld van ons onder gebracht in het financieel zwalkende spanje.
Inderdaad wij lopen met onze pensoeinfondsen het risico, met de bewezen incompetentie van spanje aangaande geld management, dat als spaanse bank failiet gaat de daar gestralde fondsen foetsie zijn.
Jij draagt hierdoor indirect bij aan bijvoorbeeld de spelers van madrid, barca en andere clubs met gigantische leningen bij de spaanse bank.
Nee, het is ook niet goed als het op een zwalkende Spaanse bank staat.
Dan beter op de DSB...
Nou oké, de SNS bank dan...
Nee, wacht...Fortis, dat was het!
Of beter ABNAMRO, dan weten we tenminste dat de staat de bank overeind houdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan