Directie PSV - Algemeen

Op de een of andere manier stelt mij dat niet gerust.
Wat, dat hij naar de Herdgang komt of dat ie contact heeft met die jongens? Dat contact is al heel lang erg goed. Deze jongens zijn onder hem echt doorgebroken, internationals geworden en in geval van Mo, is die relatie er heel lang. Vreemd als men nu opeens zich zorgen gaat maken op de goede relatie tussen Mark en de genoemde spelers. Jij denkt toch niet dat hij dit expres doet nu om ze tegen PSV op te hitsen?? Dat zou ik echt onzin vinden.
 
@ IPF, ik vertrouw van Bommel niet meer.
Fijn dat hij goed contact heeft met de spelers.
Het was fijner geweest als hij dat omgezet had in punten en uitstraling, Nationaal en Internationaal.
Onder van Bommel is de teloorgang van onze club begonnen.
Goed contact met spelers?
Het boeit me niet.
Resultaten graag!
PSV is geen yogaclub voor menopauzale dames.
Topsport. Resultaten.
Jammer Mark.
Het lukte je niet. En nu niet zuur doen vanuit Meerssen.
 
Ik zie niet in waarom je openlijk klachten moet hebben over de select


Nieuwe VI PRO artikel (geen idee of rechterklik en openen in privévenster daar werkt) onderschrijft toch aardig wat zaken die Waterreus aanhaalt.

Ik heb geen pro, dus kan niet t hele artikel lezen. Maar gezien de woordkeuze (loopgravenoorlog) lijkt het er toch sterk op dat reon boeringa het stuk van waterreus deels overneemt ipv dat hij het bevestigt vanuit een andere bron.
 
@ IPF, ik vertrouw van Bommel niet meer.
Fijn dat hij goed contact heeft met de spelers.
Het was fijner geweest als hij dat omgezet had in punten en uitstraling, Nationaal en Internationaal.
Onder van Bommel is de teloorgang van onze club begonnen.
Goed contact met spelers?
Het boeit me niet.
Resultaten graag!
PSV is geen yogaclub voor menopauzale dames.
Topsport. Resultaten.
Jammer Mark.
Het lukte je niet. En nu niet zuur doen vanuit Meerssen.
Resultaten graag?
Topsport??
Je moet bij John de Jong en Gerbrands zijn met hun Baumgartltjes, Schwaabjes, Brumatjes, Boscaglitjes, Latotjes en Doantjes van deze wereld: 36 miljoen weggegooid geld! Ja ja resultaat....
 
Nou ja, IPF.
Een troost dat Bommel een fijne band heeft met Bergwijn, Mo, Gakpo en Malen en Dumfries.
Dat scheelt.
Jammer dat ons dat geen reet opgeleverd heeft.
En nu?
Oplossing?
 
Hoezo? Van Bommel is toch weg. En dat was toch het probleem?

Een (groot) onderdeel van het probleem ja.

De rest van het kaartenhuis zal hopelijk spoedig volgen; TS, directie en RvC. Helaas zitten we dan nog met de baggerspelers die de Jong hiernaartoe heeft gehaald met zijn ongekende netwerk maar die saneren we in de loop van de tijd er wel uit. Europese subtop kunnen we alleen voorlopig wel vergeten.
 
Iets genuanceerder;
Eendracht maakt macht.
En openheid helpt Eendracht.
Dat dus,040.
Geen ondergrondse oorlog graag over de ruggen van de club en de supporters.
Niemand is groter dan...
Zelfs Bommel niet.
 
Laatst bewerkt:
"Waterreus schrijft dat 'insiders' weten hoe de vork in de steel steekt. "En dat is dat iedereen in Eindhoven, een enkeling daargelaten, al maanden klaar was met Van Bommel en zijn kliek", zo klinkt het. "In de politiestaat die hij van De Herdgang had gemaakt vertrouwde niemand elkaar meer en waren de onderlinge verhoudingen volledig verstoord."

Dat is me nogal een statement. Ik had gedacht dat Waterreus team Van Bommel zou zijn, maar zijn keuze is duidelijk.
Waterreus is al jaren aan het lobbyen voor een baantje bij PSV, dus niet zo vreemd dat hij niet de kant van MvB kiest
 
Mooi.
Een kamp ( van Bommel) dat onze club kapot wil maken.
Het andere kamp ( Toon) toont geen ballen maar boeken; impotent en lamgeslagen.
Nog nooit zoiets meegemaakt.
Het ergste van dit al: de oplossing lijkt wel ERG ver weg.
Hoe lang zal het duren om hier uit te komen?
Ik troost me met de gedachte dat in voetbal alles mogelijk is...........
Guus????
Guus is 107 en loopt letterlijk op z'n laatste benen. Veel meer dan een kopje thee drinken zal hij niet doen (volgens mij was hij gestopt met koffie drinken)
 
Mark schijnt vanavond gewoon op de Herdgang te zijn om naar Jong PSV te kijken. En hij schijnt nog dagelijks contact te hebben met Bergwijn, Mo, Gakpo en Malen en Dumfries.
Dat zegt wel iets, dat zijn precies de spelers die wat toevoegenn aan PSV en die bij PSV thuis horen
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat zegt wel iets, dat zijn precies de spelers die wat toevoegenn aan PSV en die bij PSV thuis horen
Precies. Overigens ook ten nadele van Van Bommel. Ik denk dat hij ook moeite heeft om te gaan met mindere spelers. Een beetje zoals Van Basten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Er word een hoop geschreven en gevloekt in de media en uiteraard hier op het forum, niet gek met de teleurstellingen die we dit seizoen voor de kiezen krijgen.

Ik vind het lastig om direct schuldigen aan te wijzen. In de eerste plaats de positie van de trainer. Naast het kiezen van de opstelling en tactiek is de trainer zijn voornaamste rol het maximaal laten presteren van het materiaal dat hij heeft. Het argument dat hij belangrijke typen spelers ontbeert in de selectie is welliswaar valide net als dat blessures van key-spelers het hem extra lastig maakten, maar staat los van die taak. Hoewel ik ook wel geloof dat van Bommel alles heeft gegeven voor PSV blijft voor mij staan dat sfeer, onderling vertrouwen en sportief er een jaar lang niet maximaal gepresteerd is door zijn team. De selectie is niet zo sterk als wel hoopten, maar er werd regelmatig verloren van mindere tegenstanders en er stond geen hecht team met n idee tegen bijvoorbeeld LASK en sporting of in menig eredivisiewedstrijd. Op die gronden was zijn ontslag onvermijdelijk. De interne stubbelingen zijn terrecht wellicht (hekelen aan onvoldoende professionaliteit) maar de door Mark gekozen manier om daarmee om te gaan werkte averechts. Terrecht ontslagen daarom in mijn ogen.

De positie van de Jong is onderhevig aan veel en terrechte kritiek. We weten allemaal wat we willen, helaas is dat realiseren niet zo makkelijk. Ik denk dat hij heus wel spelers met meet bagage wil halen, maar zonder deukjes is een Mercedes niet haalbaar of overstuigen de maandelijkse kostten ons budget. Van Aanholt lijkt me n goede target. Baumgartl, Boscagli en Doan zie ik ook wel logica in. Lato en Bruma waren toch echter flinke misrekeningen. Bij een bedrag wat in de top3 duurtste aankopen van PSV ooit staat moet je erg zeker zijn van je zaak. Dat hij minder presteerd of er niet gelijk staat Kan, naar op dit moment zou hij (zeker bij een fitte groep) niet in de basis staan. Dat is zeker kwalijk. Of hij het wel kan laten zien onder Faber valt nu nog niet te zeggen, al ben ik niet bijster hoopvol. Verder heb ik het idee dat de Jong niet bepaald lekker is in de communicatie en er weinig vertrouwen van de buitenwacht in m is. Ik verdenk m dan ook de geruchten/interesse in spelers als Kurzuwa, Rodiguez en Kolarov meer is voor de buitenwacht. Hij weet best dat wat PSV zich maandelijk kan veroorloven niet strookt met die namen. En terrecht, je kunt geen spelers niet tot 4-5% van je jaaromzet aan salaris bieden als je weinig eigen vermogen hebt. Zeker als het sportief ook tegenvalt (delving verkoopopbrengsten, geen CL etc.). Het direct vervangen van de Jong (en een nieuw gezicht in twee dagen laten shoppen) lijkt me echter ook een dom plan. Deze periode steunen (maar wel met veel hoor en wederhoor met rest van de staf) en dan over 3 maanden opnieuw evalueren. Renderen aankopen dan nog altijd niet dan is het zaak ruim voor afloop van het seizoen een vervanger aan te stellen.

Dan tot slot Gebrands. Is als het goed is/gaat niet of nauwelijk zichbaar. Heeft als taak de juiste mensen aan te stellen, die voldoende te ondersteunen, de lange termijn en het imago van de club te beschermen en risico's in the schatten en omzeilen. Daarnaast moet hij voor een goede sfeer en sanenwerking tussen stafleden, jeugdopleinding, medisch team, trainer, staff etc zorgen. Ik denk daarom oprecht dat Toon steken heeft laten vallen. Door Mark teveel vrijheid te geven om zich sterk met iedereen van de organisatie te bemoeien. Wensen en kritiek van Mark zouden over Toon richting verbeterplannen en functioneringsgesprekken moeten voeren. Dit is niet goed gebeurd. Hij zal nu alle zeilen bij moeten zetten om PSV weer als een team te laten functioneren, waairbij mensen hun plaats kennen en hun taken naar behoren uitvoeren. Lukt het hem niet om in drie maanden (dus ver voor t slot competie) de crisis te bezweren dan zal hij eind van het seizoen ook zijn falen moeten erkennen. Toch heb ik wel redelijk vertrouwen in Toon - ik zie weinig alernatieve kandidaten voor zijn functie. Moet er niet aan denken bijvoorbeeld dat n type als Waterreus of van Breukelen zoveel invloed krijgt (niet om de personen, maar om hun gebrek aan bewezen kwaliteit voor die taak).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen pro, dus kan niet t hele artikel lezen. Maar gezien de woordkeuze (loopgravenoorlog) lijkt het er toch sterk op dat reon boeringa het stuk van waterreus deels overneemt ipv dat hij het bevestigt vanuit een andere bron.

Hij haalt een aantal zaken en argumenten aan die niet door Waterreus werden benoemd maar wel in dezelfde lijn zitten. Het is dus wel degelijk meer dan na-papegaaien.
 
Waterreus is al jaren aan het lobbyen voor een baantje bij PSV, dus niet zo vreemd dat hij niet de kant van MvB kiest

Sterker nog: Hij heeft altijd een functie in de directie geambieerd. Maar Waterreus is wel iemand, zoals Vedette al zei, met principes. Niet iemand van de spelletjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan