Faber neem ik net zo serieus als JdJ maar Poortvliet kraamt ook een beetje onzin uit hier: de verdediging laten meedoen aan de aanval? De centrale mensen naar voren schuiven? Ik ben al blij als Schwaab, Baumgartl en Boscagli/Sadilek de bal naar de een PSVer kunnen passen... En dat ze echt kunnen verdedigen.. Dat is namelijk hun grootste probleem: in alles zijn ze net niet, snelheid net niet, opbouwen net niet maar ook een killer achterin zijn ook niet.
Daarnaast vinden ze ook nog het net niet.
 
Hij had ook nog eens geen enkele fitte spits tot zijn beschikking. Hoe kun je dan aan een speelstijl werken... Ik vind het ook wel erg makkelijk geredeneerd.
Klopt, maar nog veel belangrijker is: met dit team kun je helemaal niet aan een speelstijl werken, behalve met z'n allen voor de goal liggen en loeren op een uitbraak. Er missen zoveel essentiele spelers en wat er in het veld staat mist zoveel kwalitiet, dat het faber niet echt aan te rekenen is.
 
Faber neem ik net zo serieus als JdJ maar Poortvliet kraamt ook een beetje onzin uit hier: de verdediging laten meedoen aan de aanval? De centrale mensen naar voren schuiven? Ik ben al blij als Schwaab, Baumgartl en Boscagli/Sadilek de bal naar de een PSVer kunnen passen... En dat ze echt kunnen verdedigen.. Dat is namelijk hun grootste probleem: in alles zijn ze net niet, snelheid net niet, opbouwen net niet maar ook een killer achterin zijn ook niet.
Maar gelukkig staat er een solide middenveld voor, waardoor er niet zoveel druk op de verdediging komt...
En als de verdediging in balbezit is is er altijd wel een middenvelder aanspeelbaar die de bal wil...
Nou ja, er is in ieder geval een kopsterkte ballastte spits waar de lange bal heen kan...

:sad:
 
Nou, een werkwijze mag je 'm aanrekenen. Resultaat boeken met een team dat het zelfvertrouwen heeft van een garnaal, is na 3-4 weken wellicht nog niet reëel.

Ik zeg ook niet dat je Faber niks kan aanrekenen...
Misschien dat halverwege instappen in zo'n bende ervaring, charisma en goede lijntjes met de media vergt - zoals Advocaat.

Dat gezegd hebbende, heb ik tot dusverre ook tactisch geen hoge pet op van Faber - behalve dan Hendrix op 10, wat Van Gaal had kunnen verzinnen.
 
Ik zeg ook niet dat je Faber niks kan aanrekenen...
Misschien dat halverwege instappen in zo'n bende ervaring, charisma en goede lijntjes met de media vergt - zoals Advocaat.

Dat gezegd hebbende, heb ik tot dusverre ook tactisch geen hoge pet op van Faber - behalve dan Hendrix op 10, wat Van Gaal had kunnen verzinnen.

Wil je nou zeggen dat je Hendrix op 10 begrijpt, of dat je het simpelweg briljant vindt omdat het niet te begrijpen valt?
 
Ik weet dat Faber de gebeten hond is sinds zijn aanstelling, maar eigenlijk doet hij iets waar we Van Bommel altijd op aanspraken als kritiek punt; hij trekt wel zijn bek open en praat er een keer niet omheen.

Hoe je het ook wend of keert, het is onderhand wel duidelijk dat die spelers niet willen werken. Dat wilde ze onder hun geliefde Mark niet en ook nu weer niet. Oohhh onze Mark was zo geliefd en we vinden het zo erg dat hij weg is bla bla bla. Maar je kapot werken om het tegendeel te bewijzen ho maar. Die hebben ze ook keihard laten vallen.

Ja maar Rob, deze spelers hebben hun kwaliteit niet dus daar kunnen ze niks aan doen. Nee die van NAC wel dan? Of die van VVV? Nee, die zijn ook kwalitatief minder maar die werken wel de ballen uit hun naad. Ik weet het, die gasten van NAC bakken er komend weekend weer geen pepernoot van. Maar ze laten wel zien dat je met mentaliteit al een eind komt.

Vecht godverdomme eens voor dat shirt waarin je voetbalt. Als je elk weekend het gras opvreet maar het lukt niet, dan zullen er meer mensen respect hebben en je waarderen dan nu. Dat was wel duidelijk tijdens ons 100-jarig bestaan. Toen zat er nog meer tegen, maar toen gingen ze er wel voor. Nu loopt daar een stelletje dravers dat ons mooie logo niet eens op hun borst mag dragen.

En mede daarom kan ik die boosheid van Faber wel begrijpen. En ja, ik ben het er mee eens dat ook Faber naar zichzelf moet kijken. Maar alsnog werd het verdomme tijd dat er een trainer staat die niet met van die random klote smoesjes aan kwam zetten om alles te verbloemen. Diezelfde spelersgroep presteerde ook geen fluit met Van Bommel aan het roer, dus ik vraag me af in hoeverre je Faber mag veroordelen. Moeten blij zijn dat iemand uberhaupt met dit zooitje incapabele diva's wil werken. Het is gewoon compleet brandhout wat die TD van ons heeft neergezet. Dat is hier de enige hoofdschuldige.

Ga verdomme eens rennen voor je zakgeld.
 
Hoe je het ook wend of keert, het is onderhand wel duidelijk dat die spelers niet willen werken. Dat wilde ze onder hun geliefde Mark niet en ook nu weer niet. Oohhh onze Mark was zo geliefd en we vinden het zo erg dat hij weg is bla bla bla. Maar je kapot werken om het tegendeel te bewijzen ho maar. Die hebben ze ook keihard laten vallen.

Ga verdomme eens rennen voor je zakgeld.

Amen. Het interesseert ze uiteindelijk gewoon niet genoeg om beter hun best te doen.

Misschien moeten we ons richten tot een wereldklasse mental coach, dan wel sportpsycholoog. Ik heb deze apathie zelden gezien.
 
Ochtendkranten eensgezind over dat ontslag Van Bommel desastreus heeft uitgepakt.

Dat klopt. Het is een totale blamage.

Of het desastreus is blijft natuurlijk moeilijk. Volgens mij is wel vaker cijfermatig onderbouwd dat het schokeffect na een ontslag niet bestaat. PSV heeft de lijn van voor de exit van MvB nu gewoon doorgezet...
 
Faber is gewoon n middelmatige trainer, heeft nog niet veel laten zien en ik denk dat het niet echt reeel is om van hem te verwachten dat hij een team met veel middelmatige spelers ineens veel beter laat spelen. PSV heeft een management probleem, het is een stuurloos geheel. Ook jong PSV bungelt onderaan de eerste divisie.
misschien moet Toon maar schrijver worden, boeken schrijven vindt hij leuk en het leiden van een topclub overlaten aan een ander die niet bang is om ook in slechte tijden te laten zien dat hij de verantwoordelijkheid neemt en zich niet verschuilt achter een onervaren trainer.
 
Laatst bewerkt:
Of het desastreus is blijft natuurlijk moeilijk. Volgens mij is wel vaker cijfermatig onderbouwd dat het schokeffect na een ontslag niet bestaat. PSV heeft de lijn van voor de exit van MvB nu gewoon doorgezet...

Ik vrees dat het erger is. Het gaat me niet zo zeer om de resultaten - ook met MvB had PSV onderuit kunnen gaan in Breda, da's helder. Maar gezien de sterke fasen in de eerste seizoenshelft vorig jaar en aan het begin van dit seizoen, kan je zeggen dat MvB in ieder geval kan presteren met een kwalitatief zwakke selectie. Met een gerichte aankoop in de winterstop zie ik niet waarom dat niet opnieuw zou kunnen - nu is de kans vrijwel nul. Dit is geen slechte periode meer, het is één grote chaos.

We moeten ook niet vergeten dat de malaise voor MvB mede begon door cruciale blessures , twee beste spelers weg. Dat wordt maar steeds onder de mat geschoven. Wat ik ook zeer zorgelijk vind, is dat de ontwikkeling van Mo stagneert, terwijl die juist groeide onder MvB. Op zich logisch voor een 17-jarige - maar mij bevalt het niet. Hij heeft duidelijk een andere opdracht meegekregen.

Wat me ook niet bevalt, is dat Faber geen schild is tegen de wensen/eisen van de directie en RvC. Dat zie je aan de speeltijd van Bruma. Iedereen begrijpt nu wel dat dit een totale miskoop is. Maar hij moet spelen, in de hoop dat hij met een paar leuke acties een Turkse of Russische club die kopen op videobeelden zo ver krijgt er nog een paar miljoen in te stoppen. Een sterke trainer gaat daar voor liggen.
 
Ik vrees dat het erger is. Het gaat me niet zo zeer om de resultaten - ook met MvB had PSV onderuit kunnen gaan in Breda, da's helder. Maar gezien de sterke fasen in de eerste seizoenshelft vorig jaar en aan het begin van dit seizoen, kan je zeggen dat MvB in ieder geval kan presteren met een kwalitatief zwakke selectie. Met een gerichte aankoop in de winterstop zie ik niet waarom dat niet opnieuw zou kunnen - nu is de kans vrijwel nul. Dit is geen slechte periode meer, het is één grote chaos.

We moeten ook niet vergeten dat de malaise voor MvB mede begon door cruciale blessures , twee beste spelers weg. Dat wordt maar steeds onder de mat geschoven. Wat ik ook zeer zorgelijk vind, is dat de ontwikkeling van Mo stagneert, terwijl die juist groeide onder MvB. Op zich logisch voor een 17-jarige - maar mij bevalt het niet. Hij heeft duidelijk een andere opdracht meegekregen.

Wat me ook niet bevalt, is dat Faber geen schild is tegen de wensen/eisen van de directie en RvC. Dat zie je aan de speeltijd van Bruma. Iedereen begrijpt nu wel dat dit een totale miskoop is. Maar hij moet spelen, in de hoop dat hij met een paar leuke acties een Turkse of Russische club die kopen op videobeelden zo ver krijgt er nog een paar miljoen in te stoppen. Een sterke trainer gaat daar voor liggen.

Welke sterke fasen? Heel veel wedstrijden werden met geluk en slecht voetbal gewonnen dat heeft de hele boel gecamoufleerd. Begonnen met een gelijkspel tegen FC Twente en veel wedstrijden zonder overtuiging gewonnen met vooral afwachtend voetbal. De tegenstander had in onze eigen stadion meestal meer balbezit dat was al tekenend.
 
Ik vrees dat het erger is. Het gaat me niet zo zeer om de resultaten - ook met MvB had PSV onderuit kunnen gaan in Breda, da's helder. Maar gezien de sterke fasen in de eerste seizoenshelft vorig jaar en aan het begin van dit seizoen, kan je zeggen dat MvB in ieder geval kan presteren met een kwalitatief zwakke selectie. Met een gerichte aankoop in de winterstop zie ik niet waarom dat niet opnieuw zou kunnen - nu is de kans vrijwel nul. Dit is geen slechte periode meer, het is één grote chaos.

We moeten ook niet vergeten dat de malaise voor MvB mede begon door cruciale blessures , twee beste spelers weg. Dat wordt maar steeds onder de mat geschoven. Wat ik ook zeer zorgelijk vind, is dat de ontwikkeling van Mo stagneert, terwijl die juist groeide onder MvB. Op zich logisch voor een 17-jarige - maar mij bevalt het niet. Hij heeft duidelijk een andere opdracht meegekregen.

Wat me ook niet bevalt, is dat Faber geen schild is tegen de wensen/eisen van de directie en RvC. Dat zie je aan de speeltijd van Bruma. Iedereen begrijpt nu wel dat dit een totale miskoop is. Maar hij moet spelen, in de hoop dat hij met een paar leuke acties een Turkse of Russische club die kopen op videobeelden zo ver krijgt er nog een paar miljoen in te stoppen. Een sterke trainer gaat daar voor liggen.

Ik ben het met veel eens wat je zegt, dat vooropgesteld. Ik heb gisteren de wedstrijd bovendien niet afgekeken, de tweede helft lag iedereen in huize Vedette al op één oor. Geen idee hoe de tweede helft dus was - maar dat gezegd hebbende, ik vond Bruma in de eerste helft beter dan Stevie. Maakte z'n balverlies nog wel eens goed, probeerde nog eens wat. It's all relative, want ook Bruma maakte het verschil niet en imponeerde zeker niet, maar die hele voorste linie produceert vrijwel niets op het moment. Ik snap ook dat Bruma het gezicht is van het falende aankoopbeleid, de vloek van het prijskaartje, maar ik wil het toch nuanceren. Ik ben nog steeds benieuwd hoe ie speelt in een goed draaiend PSV met een goed middenveld dat voor de toevoer zorgt. Momenteel is iedereen in de aanval grotendeels onzichtbaar. En volgens mij (en volgens jou ook, meen ik) begint dat probleem op het middenveld.
 
Of het desastreus is blijft natuurlijk moeilijk. Volgens mij is wel vaker cijfermatig onderbouwd dat het schokeffect na een ontslag niet bestaat. PSV heeft de lijn van voor de exit van MvB nu gewoon doorgezet...
Korbach maar weer uitgraven? 😁
 
Of het desastreus is blijft natuurlijk moeilijk. Volgens mij is wel vaker cijfermatig onderbouwd dat het schokeffect na een ontslag niet bestaat. PSV heeft de lijn van voor de exit van MvB nu gewoon doorgezet...
Lijkt me heel moeilijk cijfermatig te onderbouwen overigens
 
Terug
Bovenaan Onderaan