U mag alleen over ons schrijven als het louter positief is

Dat was eigenlijk niet wat ik bedoelde.
Sorry voor de onduidelijkheid. ik zal mijn menig proberen beter toe te lichten.

Dat in de media lovende en kritische berichten geschreven worden door, in sommige gevallen, kwaliteitjournalisten is prima, daar verdienen zei de centjes mee.
Je wilt alleen niet dat iemand, die claimt lijntjes binnen de club te hebben en zich in de ogen van de massa ook profileert als "de clubwatcher met lijntjes", onafhankelijk van de club nieuws naar buiten brengt.
 
Dat was eigenlijk niet wat ik bedoelde.
Sorry voor de onduidelijkheid. ik zal mijn menig proberen beter toe te lichten.

Dat in de media lovende en kritische berichten geschreven worden door, in sommige gevallen, kwaliteitjournalisten is prima, daar verdienen zei de centjes mee.
Je wilt alleen niet dat iemand, die claimt lijntjes binnen de club te hebben en zich in de ogen van de massa ook profileert als "de clubwatcher met lijntjes", onafhankelijk van de club nieuws naar buiten brengt.
Dat kun je wel niet willen, maar dat gebeurt bij iedere club, zonder uitzondering
 
Dat kun je wel niet willen, maar dat gebeurt bij iedere club, zonder uitzondering

Of staan bij echte topclubs een groepje "clubwatchers met lijntjes binnen de club" op de loonlijst?
Bedrijven zijn gebaat bij enigzins positieve, of op zijn minst opbouwend kritische, berichten door social media "infuencers"

Kan je imago maken en breken en dat laten de mannen met het grote geld, als ze verstandig zijn, niet aan het toeval over.
PSV is een entertaiment bedrijf en is vanwege de verkoop van merchandise, verhuur van stoelen in het stadion en het hebben van betalende sponsers dus ook gebaat bij een positief/profesioneel imago.
 
Laten we niet te ver afdwalen richting clubwatchers e.d., daar hebben we andere topics voor.
Dit topic gaat over de Trainer en de technische staf...
 
Volgens mij was de strekking van Rik's verhaal, dat het wellicht beter was geweest als MvB ondersteund zou zijn door een wat onafhankelijker adviseur (bv Hiddink). Daar is iedereen het toch wel over eens, BvM heeft absoluut helemaal niets toegevoegd aan MvB of PSV.
Nee hoor wat mij betreft dekte de kop de lading totaal niet: hij geeft in eerste instantie de indruk dat ie B van Marwijk wilde “aanpakken” maar vervolgens spitst zijn verhaal zich toe tot MvB en zet hij alle fouten op een rijtje.
Heeft hij na het interview van JdJ vlak na het ontslag van MvB ook een hele stuk geschreven waarin hij de aanstelling van deze stagiair sowieso ter discussie stelde? Nee volgens hem moet JdJ pas over een tijdje worden beoordeeld... Nu ineens werkt het niet zo dat je een goede of betere of iig iemand met een stevige adviseur naast zich had moeten aanstellen. Rik is de spreekbuis van de directie en de falende RvC.
 
Rik is de spreekbuis van de directie en de falende RvC.
Ik weet niet of hij een spreekbuis van de PSV-leiding is. Ik denk wel dat Elfrink bang is om hen tegen zich in het harnas te jagen. Ik kan Elfrink namelijk nooit op een eigen authentieke mening betrappen die tegen de op dat moment zittende PSV-leiding ingaat. Wel voorzichtige kritiek soms, maar altijd nuanceert hij die kritiek zodat het niet meer is dan een natte scheet. Waarschijnlijk bang voor zijn positie bij het ED en PSV. Ik ken de man verder niet. Misschien is hij heel aardig. Maar een echte clubwatcher met eigen nieuws is Rik Elfrink geenszins.

Goede coach voor PSV? Wim Jonk.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ja voor het kampioenschap missen we die spelers. Maar van clubs als VVV, Sparta en Emmen winnen zou deze selectie moeten kunnen.

Laat ik er nog de connotatie 'haalbare coach' (en een die ook naar PSV zou willen komen) aan toe voegen, en je moet wel lezen dat ik er "in zijn eerste jaar" bij zet, hè? ;) Wat MvB wou dat zijn elftal liet zien, was wat wij de eerste seizoenshelft hebben gezien. Ook toen werden er veel wedstrijden met geluk gewonnen, maar het hoog druk zetten en afjagen was relentless. Echter, dit bleek voor de spelers simpelweg niet vol te houden; te hoog gegrepen? teveel gevraagd? zeg het maar, maar met het verval vanaf de tweede seizoenshelft zakte iig het deel dat geen top was weer terug naar het oude en bedenkelijke niveau (met name de verdediging, een paar middenvelders en de doelman), waarbij ieder schot op het doel van Zoet gelijk een doelpunt opleverde en er ontzettend knullig verdedigd werd; daar was niet tegen op te boksen voor de spelers die wel potentie bezitten, en al snel deelden zij ook in de malaise door kans op kans te verprutsen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vrees dat Jantje Poortvliet een punt heeft... De vraag is wel tot op welke hoogte je het Faber kan aanrekenen. Die dondert er ook maar middenin.

 
Ik vrees dat Jantje Poortvliet een punt heeft... De vraag is wel tot op welke hoogte je het Faber kan aanrekenen. Die dondert er ook maar middenin.

Maar dan nog kan hij naar een vaste basis toewerken ipv 2x alle spelers ongeveer een helft per wedstrijd te gunnen.
 
Ik vrees dat Jantje Poortvliet een punt heeft... De vraag is wel tot op welke hoogte je het Faber kan aanrekenen. Die dondert er ook maar middenin.


Nou, een werkwijze mag je 'm aanrekenen. Resultaat boeken met een team dat het zelfvertrouwen heeft van een garnaal, is na 3-4 weken wellicht nog niet reëel.
 
Nou, een werkwijze mag je 'm aanrekenen. Resultaat boeken met een team dat het zelfvertrouwen heeft van een garnaal, is na 3-4 weken wellicht nog niet reëel.
En een selectie die volledig in onbalans is en waar de kwaliteit gewoon niet aanwezig is én waar in de tussentijd géén kwaliteit aan toegevoegd is, kan niet ineens wél presteren. De selectie is middelmaat. Je verwacht van VVV ook niet dat ze landskampioen worden, omdat er sinds de winterstop een ander poppetje voor dezelfde spelersgroep staat.
 
En een selectie die volledig in onbalans is en waar de kwaliteit gewoon niet aanwezig is én waar in de tussentijd géén kwaliteit aan toegevoegd is, kan niet ineens wél presteren. De selectie is middelmaat. Je verwacht van VVV ook niet dat ze landskampioen worden, omdat er sinds de winterstop een ander poppetje voor dezelfde spelersgroep staat.

Ja genau!
 
Ik vrees dat Jantje Poortvliet een punt heeft... De vraag is wel tot op welke hoogte je het Faber kan aanrekenen. Die dondert er ook maar middenin.



En een selectie die volledig in onbalans is en waar de kwaliteit gewoon niet aanwezig is én waar in de tussentijd géén kwaliteit aan toegevoegd is, kan niet ineens wél presteren. De selectie is middelmaat. Je verwacht van VVV ook niet dat ze landskampioen worden, omdat er sinds de winterstop een ander poppetje voor dezelfde spelersgroep staat.

Hij had ook nog eens geen enkele fitte spits tot zijn beschikking. Hoe kun je dan aan een speelstijl werken... Ik vind het ook wel erg makkelijk geredeneerd.
 
Hij had ook nog eens geen enkele fitte spits tot zijn beschikking. Hoe kun je dan aan een speelstijl werken... Ik vind het ook wel erg makkelijk geredeneerd.
Het gaat er meer om dat hij in die oefenwedstrijden niet naar een vaste basis heeft gewerkt. In een team zonder vertrouwen moet je zo snel mogelijk weer naar vastigheden. Dus dat was best een goed idee geweest. En volgens mij hebben andere forummers tijdens die oefenwedstrijden deze kritiek al hier gespuid.
 
Het gaat er meer om dat hij in die oefenwedstrijden niet naar een vaste basis heeft gewerkt. In een team zonder vertrouwen moet je zo snel mogelijk weer naar vastigheden. Dus dat was best een goed idee geweest. En volgens mij hebben andere forummers tijdens die oefenwedstrijden deze kritiek al hier gespuid.

Eens. Daar heet Poortvliet wel een punt.
 
Faber neem ik net zo serieus als JdJ maar Poortvliet kraamt ook een beetje onzin uit hier: de verdediging laten meedoen aan de aanval? De centrale mensen naar voren schuiven? Ik ben al blij als Schwaab, Baumgartl en Boscagli/Sadilek de bal naar de een PSVer kunnen passen... En dat ze echt kunnen verdedigen.. Dat is namelijk hun grootste probleem: in alles zijn ze net niet, snelheid net niet, opbouwen net niet maar ook een killer achterin zijn ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan