Darts

MvG faalde teveel op de dubbels, waar ie al langer last van heeft. Ik heb ook het idee dat ie tegenwoordig te vaak een beurt zonder triples heeft. Wright hield het hoofd koel, ben benieuwd of dit een voorbode is van meer succes voor hem. Van Gerwen heeft nog altijd een heel goed 2019 qua prijzen gedraaid, maar dit doet hem stiekem wel pijn. Hij wil ook het liefste 10 wereldtitels achter z'n naam als ie stopt.
 
MvG faalde teveel op de dubbels, waar ie al langer last van heeft. Ik heb ook het idee dat ie tegenwoordig te vaak een beurt zonder triples heeft. Wright hield het hoofd koel, ben benieuwd of dit een voorbode is van meer succes voor hem. Van Gerwen heeft nog altijd een heel goed 2019 qua prijzen gedraaid, maar dit doet hem stiekem wel pijn. Hij wil ook het liefste 10 wereldtitels achter z'n naam als ie stopt.
Ik denk toch echt dat hij door het niveauverschil minder is gaan gooien. Tijdenlang nauwelijks getest. Dan hoeft het allemaal niet top te zijn. Dan kan ik me voorstellen dat hij ook minder scherp traint (oefent). Dan is dit het resultaat. Een goede pot, maar niet zijn beste en dan geen wereldkampioen.
 
Bij het begin van 2020 staan de zaken er alsvolgt voor

Order of merit
1. Michael van Gerwen
2. Peter Wright
3. Gerwyn Price
4. Rob Cross
5. Michael Smith
6. Gary Anderson
7. Daryl Gurney
8. Nathan Aspinall

9. James Wade
10. Dave Chisnall

Dikgedrukt zijn vaste deelnemers aan de PL. 9e deelnemer is Glen Durrant en de 10e plaats zal iedere ronde door een ander worden ingevuld. Hiervan zijn twee namen bekend, namelijk Sherrock en Henderson.
Bij goed presteren kan v Gerwen op 6 eindzeges komen, gelijk aan de recordhouder (wie anders dan) Phil Taylor.

Winaars PL
Phil Taylor, 6x
Michael van Gerwen, 5x
Gary Anderson, 2x

Raymond van Barneveld, 1x
James Wade, 1x
(vetgedrukt: doen ook dit jaar mee aan de PL)

Toernooi loopt van 6 feburari tot en met 21 mei.
 
MvG faalde teveel op de dubbels, waar ie al langer last van heeft. Ik heb ook het idee dat ie tegenwoordig te vaak een beurt zonder triples heeft. Wright hield het hoofd koel, ben benieuwd of dit een voorbode is van meer succes voor hem. Van Gerwen heeft nog altijd een heel goed 2019 qua prijzen gedraaid, maar dit doet hem stiekem wel pijn. Hij wil ook het liefste 10 wereldtitels achter z'n naam als ie stopt.

Als Wright niet weer van pijlen gaat wisselen, dan zie ik hem wel veel prijzen winnen in 2020.

Verder eens. Ik vond ook dat MVG amper is getest afgelopen WK. Teveel cadeautjes ook gehad in de kwartfinale en halve finale en veel te makkelijk ingegaan in de finale. Ja, we weten dat Wright altijd nerveus is als die finale's moet spelen tegen Van Gerwen, want 9 vd 10 keer verliest die hem. Maar nu wint Wright wel de belangrijkste titel die er is, en dat ook nog is tegen Van Gerwen, en dat doet Van Gerwen stiekem inderdaad heel veel pijn. Weet zeker dat die het liefst de Premier League en de Champions League of Darts had ingeruild waar Wright matchdarts kreeg voor een vierde WK-titel tegen Wright. Ik vond het sowieso een hele matige pot finale van Van Gerwen. Kwam snel 2-0 achter, kom dan sterk terug tot 2-2 maar dan valt de machine helemaal uit. En dan mistte die ook nog is 6 pijlen om Wright te breken om in legs voor te komen in de vijfde set. Ja, als je zo gaat lopen prutsen tegen een stabiele Wright, dan ga je natuurlijk nooit de finale winnen. Die vijfde set was dan ook wel het kantelpunt.

Het moet anders in 2020 voor Van Gerwen. Werken aan zijn dubbels, en een triple meer gooien en is minder focussen op stats van je tegenstander's. Zo zie je maar. Wright verloor bijna alle finale's van Van Gerwen, maar wint wel doodleuk de belangrijkste finale uit zijn carriere tegen Van Gerwen. Als Van Gerwen in 2020 ook wilt domineren en wereldkampioen wilt worden, dan zal de motivatie anders moeten en niet dneken dat je 9 vd 10 keer wel wint op 60 procent want dat had ik het hele jaar het gevoel bij Van Gerwen. Toch knap dat die dan nog The Masters, Premier League, World Grand Prix, World Series of Finals en Champions League of Darts won.

Premier League deelnemers had ik al wel zo beetje verwacht. Bij mij ging het nog tussen Chisnall en Durrant, maar ik snap wel waarom ze voor Durrant kozen. Toch een goed jaar met 3 halve finale's op grote Major's toernooien.
 
Blijft toch vreemd dat je jezelf wereldkampioen mag noemen als je eigenlijk niet eens in de top-32 zit.
 
Blijft toch vreemd dat je jezelf wereldkampioen mag noemen als je eigenlijk niet eens in de top-32 zit.

Top 32 van de PDC bedoel je dan? Zijn aparte bonden. Warren is wereldkampioen van de BDO, Wright is wereldkampioen van de PDC. Het niveauverschil is verder bekend, maar het staat los van elkaar.

Edit: Price is nog lang geen wereldkampioen. Foutje.
 
Top 32 van de PDC bedoel je dan? Zijn aparte bonden. Warren is wereldkampioen van de BDO, Wright is wereldkampioen van de PDC. Het niveauverschil is verder bekend, maar het staat los van elkaar.

Edit: Price is nog lang geen wereldkampioen. Foutje.
Ja, ik snap ook wel dat het twee verschillende bonden zijn. Maar zal Warren zich echt wereldkampioen voelen? Wereldkampioen zegt normaliter dat je de beste van de wereld bent, maar dat is hij natuurlijk bij lange na niet.
 
Ja, ik snap ook wel dat het twee verschillende bonden zijn. Maar zal Warren zich echt wereldkampioen voelen? Wereldkampioen zegt normaliter dat je de beste van de wereld bent, maar dat is hij natuurlijk bij lange na niet.

Zou wel een leuk idee zijn om de 2 wereldkampioenen in een cross-over Darts Supercup tegenover elkaar te zetten.

Kan me voorstellen dat vooral de BDO daar niet meteen oren naar heeft.
 
Nou, ik snap het wel. Heb een paar potjes meegekregen op Eurosport, het kijkt al niet fijn. Niveauverschil is één ding, maar het hele plaatje eromheen is het ook niet. Komt over als een wedstrijdje in een grotere lokale kroeg waar ze een AV boertje uit het dorp voor hebben ingehuurd om het camerawerk voor te verrichten.
 
Nou, ik snap het wel. Heb een paar potjes meegekregen op Eurosport, het kijkt al niet fijn. Niveauverschil is één ding, maar het hele plaatje eromheen is het ook niet. Komt over als een wedstrijdje in een grotere lokale kroeg waar ze een AV boertje uit het dorp voor hebben ingehuurd om het camerawerk voor te verrichten.

Ik kijk het helemaal niet. Niveau is zo barslecht. Volgende toernooi voor mijn is The Masters, waar de top 16 alleen meedoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan