Wat een goal van Ronaldo. :clap:


Ongelooflijk hoe hoog dat hij kan springen om die bal te koppen.
Wat een speler, karakter, doorzettingsvermogen, gepaard aan kwaliteit. Ik ben grote fan. En, voor zover ik het natuurlijk kan beoordelen, een aardige kerel met het hart op de juiste plaats
 
Cristiano zal altijd een streepje voor hebben bij mijn dan Messi. Puur omdat de beste man van uitdagingen houdt. Geslaagd bij United, geslaagd bij Real Madrid met onder andere 4 CL titels, en nu maakt die ook z'n goals bij Juventus. Tuurlijk, scoren bij Juventus gaat nu wat moeilijker omdat er in Italie meer op tactiek wordt gespeeld dan bijvoorbeeld in Spanje, waar je meer ruimte's krijgt omdat het in Spanje meer technischer is. Ik zou het wel mooi vinden als Cristiano ook de CL wint met Juventus. Dan heeft die helemaal een carriere waar je U tegen zegt. Zo Messi, ook een prachtige voetballer natuurlijk, maar jammer dat die het nooit heeft geprobeerd in een andere competitie. Ik vind het altijd zo 'veilig' allemaal bij Barca.
 
Cristiano zal altijd een streepje voor hebben bij mijn dan Messi. Puur omdat de beste man van uitdagingen houdt. Geslaagd bij United, geslaagd bij Real Madrid met onder andere 4 CL titels, en nu maakt die ook z'n goals bij Juventus. Tuurlijk, scoren bij Juventus gaat nu wat moeilijker omdat er in Italie meer op tactiek wordt gespeeld dan bijvoorbeeld in Spanje, waar je meer ruimte's krijgt omdat het in Spanje meer technischer is. Ik zou het wel mooi vinden als Cristiano ook de CL wint met Juventus. Dan heeft die helemaal een carriere waar je U tegen zegt. Zo Messi, ook een prachtige voetballer natuurlijk, maar jammer dat die het nooit heeft geprobeerd in een andere competitie. Ik vind het altijd zo 'veilig' allemaal bij Barca.

Niet echt mee eens. Ronaldo heeft altijd bij de beste clubs ter wereld gespeeld. Dat is in die zin ook best ''veilig''. Messi kiest ervoor een legende te worden bij 1 club, waar ook wel wat voor te zeggen valt. Barcelona zonder Messi is meteen een stuk minder. Hij neemt Barcelona dus vaker bij de hand dan andersom. Messi was elders ook wel geslaagd, gezien hij in de CL clubs uit alle windstreken ook gewoon sloopt. Messi en Ronaldo zijn van zo'n hoog niveau dat ze dit wat mij betreft niet hoeven te bewijzen. Wat betreft uitdagingen vind ik het dus wel meevallen wat betreft verschil tussen die twee. Dat Ronaldo naar Juventus is gegaan heeft er natuurlijk ook mee te maken dat hij zich niet meer zo op zijn gemak voelde in Madrid en Madrid ook wel dacht dat nu 100m innen voor Ronaldo (+ zijn salaris vrijmaken) niet zo'n slecht idee was. En daar kan ik wel inkomen. Ronaldo heeft nog steeds zijn geniale momenten, maar je merkt toch wel dat de krasjes nu zichtbaar worden. Hij is niet zo consequent bepalend meer als hij bij Madrid was en de jaren gaan nu wel tellen. Dat heeft Madrid goed gezien. Messi is bij Barcelona een kind van de club, een absolute legende. Die gaat zijn carrière daar afmaken, of in ieder geval zijn carrière op de Europese velden.
 
Oh is die discussie na 10 jaar nog steeds actueel?? Je kunt deze twee spelers simpelweg niet vergelijken met elkaar... Messi is puur voetbal, techniek en inzicht, een speler met 6 ogen die 10 van de 10 keer een mooie goal maakt. Als hij speelt, dan lijkt voetbal zo simpel. Ik denk persoonlijk dat er nooit meer een speler zal komen met zijn soepelheid in techniek en vooral zijn efficiënte manier van denken en voetballen.
Ronaldo is een pure atleet! Hij combineert zijn functionele techniek die overigens niet kan tippen aan Messi, met zijn enorme atletische vermogen, kracht en doorzettingsvermogen. Dat laatste is echt iets wat alleen Ronaldo kan perfectioneren! Geen enkele speler op de wereld en wellicht ook in de toekomst, heeft zo’n honger naar succes, ook Messi niet. Ik denk zelfs dat als Messi het karakter van Ronaldo had, hij nog beter (weet niet of dat mogelijk is...) was geweest.
Persoonlijk vind ik Messi een betere teamspeler dan Ronaldo want hij geniet net zo van een assist (en ook die cijfers van hem zijn duizelingwekkend) als van het scoren daar waar Ronaldo meer op zoek is naar persoonlijke records.
 
Zlatan Ibrahimovic keert terug naar AC Milan.
Dit wordt gemeld door Gazetta dello Sport en Sky Italia. Hij tekent een contract tot het einde van dit seizoen met een optie voor verlenging met nog een jaar.
 
Zlatan Ibrahimovic keert terug naar AC Milan.
Dit wordt gemeld door Gazetta dello Sport en Sky Italia. Hij tekent een contract tot het einde van dit seizoen met een optie voor verlenging met nog een jaar.

Inmiddels officieel. 38 jaar is hij, de Buffon onder de aanvallers. Heel veel meer dan marketing zal het niet zijn. Hij zal er vast wel een paar scoren, daar de Serie A op zich een goede match blijkt met oude spelers, maar het zal Milan niet helpen om uit het dal te klimmen denk ik.
 
Alle sport in Italië (dus ook de Serie A) is stilgelegd tot 3 april vanwege corona. :FP:

Dit loopt echt uit de klauwen.
 
IK nam vanmorgen espresso in een Italiaanse coffee bar op onze campus..

giphy.gif


(plaatje is speciaal voor Pimmet
 
Juventus-verdediger Rugani test positief op coronavirus

link

Juventus-verdediger Daniele Rugani is positief getest op het coronavirus, maakt Juventus bekend.
 
Volgens de regels moeten de spelers van Juventus en Inter (waar ze afgelopen zondag tegen speelde) in quarantine. Oftewel, het voetbal kunnen we zo ook plat gaan leggen. Kut virus :fy:
 
Ronaldo heeft een penalty gemist. Juventus speelde mede daardoor 0-0 tegen Inter in de beker, en dat was genoeg voor de ploeg uit Torino na de 1-1 in de heenwedstrijd.

Ronaldo wordt keihard aangepakt door Italiaanse kranten na zijn slechte optreden.
 
Dries Mertens is gisteren Napoli's topscorer allertijden geworden, nog maar eens bevestigend hoe belachelijk goedkoop PSV hem van de hand heeft gedaan destijds, als MVP van de Eredivisie. Zijn carrière is zo toch wel een echt jongensboek geworden. Het is hem gegund, onzen Dries.

EaarH7qXkAA3bDG
 
Terug
Bovenaan Onderaan