Cody Gakpo (A)

Van onze huidige rukselectie vind ik Gakpo de enige waarvan ik denk dat er veel meer uit te halen valt dan dat nu gebeurt. Wat denken jullie ? Hoe kunnen we Gakpo laten toetreden tot ons selecte groepje jeugdsterren die het hele elftal uit het moeras moeten trekken ?

Persoonlijk zie ik wel mogelijkheden voor Gakpo op de vleugel, maar dan wel in combinatie met Lammers in de spits. Cody voor de voorzetten en Lammers die ze inkopt. Zonder Lammers is Gakpo's machtigste wapen van generlei nut voor PSV.
1576760325068.png
Tijd, geef Cody nou gewoon een jaar of zo de tijd. Die wordt vanzelf beter, met zelfs hoogstwaarschijnlijk nog een dip ergens voordat hin 22 is.
 
Bekijk bijlage 1665
Tijd, geef Cody nou gewoon een jaar of zo de tijd. Die wordt vanzelf beter, met zelfs hoogstwaarschijnlijk nog een dip ergens voordat hin 22 is.
Ik geef hem graag de tijd. Ik vind het een sympathieke gast die volgens mij heel goed kan voetballen. Hij moet alleen wel een trainer hebben die hem beter maakt.
 
Ik zie oprecht behoorlijk wat kwaliteit in deze jongen, maar als vleugelspeler ben ik bang dat hij het niet gaat redden. Niet bij ons, en niet in het buitenland (voor de eventuele toekomst). Hij pikt zo nu en dan zijn doelpunt en assist mee, en dat is prima. Dat lukt hem vooral door zijn uitstekende techniek, voorzet en afstandsschot. Op de flanken vind ik hem echter buiten dat niet heel bijzonder. Hij heeft geen actie, een man uitspelen/passeren is ook niet echt zijn ding (behalve dan proberen een steekbal erlangs te krijgen) en hij mist de snelheid en dynamiek van een goede vleugelspeler. Hij kan wel als een soort spelmaker op de flanken spelen, zoals Ziyech bij Ajax doet, maar dan moet het voetbal er meer op afgestemd zijn. Met onze huidige counter-tacktiek ( :sick: ) heeft Gakpo te vaak moeite het bij te benen. De tegenstander groepeert dan al weer en Gakpo kan ze niet passeren. Hij heeft nog genoeg tijd, maar als hij wil slagen als vleugelspeler moet hij op specifieke zaken gaan trainen, want in zijn huidige profiel komt hij daar in mijn ogen tekort voor. Tenzij hij het zelf wel prima vindt om niet verder te komen dan wissel/rotatiespeler bij PSV.
 
Lyon zou geïnteresseerd zijn. Lyon staat de laatste jaren erg bekend om het aankopen van jonge talenten en ze ook in te passen. Vraag mij af of Gakpo daar klaar voor zou zijn. Lyon zou 10m willen bieden.
 
Voor 10M mogen ze zijn schoenen met zijn handtekening erop.
Ja wij modderen wel gewoon aan met Bruma :fear: edit: lees nu pas alleen zijn schoenen. Ja dat lijkt me een goed bedrag.

Gakpo nooit wegdoen, komende seizoenshelft gewoon in de basis houden. Zeldzame speler met snelheid, kracht en techniek. Met goede coaching en finetuning absoluut een Eindhovense parel. Kan gerust bij de beste vijf voetballers uit Eindhoven ooit komen.
 
Laatst bewerkt:
Ja wij modderen wel gewoon aan met Bruma :fear: edit: lees nu pas alleen zijn schoenen. Ja dat lijkt me een goed bedrag.

Gakpo nooit wegdoen, komende seizoenshelft gewoon in de basis houden. Zeldzame speler met snelheid, kracht en techniek. Met goede coaching en finetuning absoluut een Eindhovense parel. Kan gerust bij de beste vijf voetballers uit Eindhoven ooit komen.
Wie zijn naast Cocu die andere 3?
 
Wie zijn naast Cocu die andere 3?
Was het mij ook aan het bedenken nadat ik het schreef, kom zo op een aantal: Dillen, J Louwers, Bakkal, Suurbier, van Kraaij, Lodewijks, Lubse; meer van enige statuur kom ik nu niet op. Helmond heeft wat dat betreft betere spelers voortgebracht..

Moet zeggen, niet echt geduchte concurrenten, daar moet hij aan het eind van dit seizoen bijpassen.
 
Was het mij ook aan het bedenken nadat ik het schreef, kom zo op een aantal: Dillen, J Louwers, Bakkal, Suurbier, van Kraaij, Lodewijks, Lubse; meer van enige statuur kom ik nu niet op. Helmond heeft wat dat betreft betere spelers voortgebracht..

Moet zeggen, niet echt geduchte concurrenten, daar moet hij aan het eind van dit seizoen bijpassen.
Ik zou zeggen dat hij nu al bij de beste 5 zit, op nr 5 na Dillen, Suurbier, Lubse en Van Kraaij
 
Ik zou zeggen dat hij nu al bij de beste 5 zit, op nr 5 na Dillen, Suurbier, Lubse en Van Kraaij
Alleen Cocu mag daar ook nog bij.

Heb het al vaak genoeg benoemd maar geef mij maar gasten zoals Gakpo ipv Bruma of Doan.

Eigen jeugd is niet heilig, maar wanneer we dan jongens hebben die wel kwaliteit hebben mogen ze wel wat meer krediet krijgen van mij. De ROI is ook gewoon beter indien je jeugdspelers uiteindelijk kan doorverkopen en je hoeft je ook niet snel zorgen te maken dat ze enige toewijding naar PSV als club missen en zijn daarmee ook een belangrijk onderdeel van de clubidentiteit.

Ik verheug me gewoon op de traptechniek van Lammers en Gakpo in de tweede seizoenshelft. Die twee zouden een leuke combo kunnen zijn.
 
Interessante periode nu voor Gakpo, nu hij echt een tijdje lang basisspeler zal zijn. Zijn traptechniek en techniek in het algemeen blijven van grote klasse, maar hij mag daarbuiten nog wel meer gaan bijdragen aan het spel van PSV. Voor mijn gevoel is hij nog een beetje een momentvoetballer.
 
PSV moet die gele kaart van Cody aanvechten.
Hij trok zijn shirt een beetje over zijn hoofd, maar trok hem niet uit.
Volgens mij mag dat wel.
Wie kent de regels hieromtrent ?
 
PSV moet die gele kaart van Cody aanvechten.
Hij trok zijn shirt een beetje over zijn hoofd, maar trok hem niet uit.
Volgens mij mag dat wel.
Wie kent de regels hieromtrent ?
Spelregels veldvoetbal:
"Een speler moet een waarschuwing ontvangen, zelfs als het doelpunt wordt afgekeurd, als hij . . . zijn shirt uittrekt of zijn hoofd er mee bedekt."
Link

Een waarschuwing is een gele kaart. Dus de gele kaart is terecht volgens de regelgeving.
Gezien de omstandigheden vind ik hem niet terecht, maar goed volgens de regels dus wel.
 
Spelregels veldvoetbal:
"Een speler moet een waarschuwing ontvangen, zelfs als het doelpunt wordt afgekeurd, als hij . . . zijn shirt uittrekt of zijn hoofd er mee bedekt."
Link

Een waarschuwing is een gele kaart. Dus de gele kaart is terecht volgens de regelgeving.
Gezien de omstandigheden vind ik hem niet terecht, maar goed volgens de regels dus wel.
Hoezo, welke omstandigheden? De regel is toch duidelijk? Gakpo is prof, krijgt hier een paar ton per jaar voor
 
Hoezo, welke omstandigheden? De regel is toch duidelijk? Gakpo is prof, krijgt hier een paar ton per jaar voor
Higler liet zo veel dingen gaan die volgens de regelgeving een waarschuwing (gele kaart) zouden moeten zijn. Om voor deze relatief onschuldige overtreding dan wel een kaart te trekken vind ik het niet terecht.
 
Higler liet zo veel dingen gaan die volgens de regelgeving een waarschuwing (gele kaart) zouden moeten zijn. Om voor deze relatief onschuldige overtreding dan wel een kaart te trekken vind ik het niet terecht.

Dat het niet terecht is dat hij voor die andere dingen geen kaart trok doet niks af aan het feit dat je weet dat je voor dit soort dingen een kaart kunt krijgen. Ik vind het ook pietluttig, net als dat ik kaarten geven voor een shirt uittrekken bij een belangrijk doelpunt ook pietluttig vind. Echter, regels zijn regels. En ik ben daarnaast van mening dat voetballers die achteraf komen met ''ja, ik wist niet dat ik op scherp stond'' of ''ik wist niet dat dit de regel was'' zich echt vreselijk voor schut zetten. Je krijgt buitenproportioneel betaald voor een droombaan, maar je kunt blijkbaar niet een beetje extra moeite doen om de regels te leren of je eigen situatie wat betreft kaarten in de gaten te houden. Poe poe. Zeg dan op zijn minst dat je het vergat door de adrenaline/het moment of zo. Dat gaat hier natuurlijk niet op, want dat shirt had hij met voorbedachte rade aan gedaan. Gakpo benadeelt hier gewoon zijn team/werkgever door zichzelf uit te schakelen voor een belangrijke uitwedstrijd. Of je het terecht vindt dat de kaart gegeven wordt (gezien het kaartenbeleid van de wedstrijd) doet er niet toe. Door het risico te nemen nam hij het risico zijn team te benadelen. Het geeft mij altijd weer het gevoel dat deze gasten echt de lotterij gewonnen hebben met het talent een balletje te kunnen trappen, omdat ze anders niet zo ver zouden komen in het leven.
 
Dat het niet terecht is dat hij voor die andere dingen geen kaart trok doet niks af aan het feit dat je weet dat je voor dit soort dingen een kaart kunt krijgen. Ik vind het ook pietluttig, net als dat ik kaarten geven voor een shirt uittrekken bij een belangrijk doelpunt ook pietluttig vind. Echter, regels zijn regels. En ik ben daarnaast van mening dat voetballers die achteraf komen met ''ja, ik wist niet dat ik op scherp stond'' of ''ik wist niet dat dit de regel was'' zich echt vreselijk voor schut zetten. Je krijgt buitenproportioneel betaald voor een droombaan, maar je kunt blijkbaar niet een beetje extra moeite doen om de regels te leren of je eigen situatie wat betreft kaarten in de gaten te houden. Poe poe. Gakpo benadeelt hier gewoon zijn team/werkgever door zichzelf uit te schakelen voor een belangrijke uitwedstrijd. Of je het terecht vindt dat de kaart gegeven wordt (gezien het kaartenbeleid van de wedstrijd) doet er niet toe. Door het risico te nemen nam hij het risico zijn team te benadelen. Het geeft mij altijd weer het gevoel dat deze gasten echt de lotterij gewonnen hebben met het talent een balletje te kunnen trappen, omdat ze anders niet zo ver zouden komen in het leven.
Ja mee eens. Maar ik blijf de kaart niet terecht vinden.
 
Spelregels veldvoetbal:
"Een speler moet een waarschuwing ontvangen, zelfs als het doelpunt wordt afgekeurd, als hij . . . zijn shirt uittrekt of zijn hoofd er mee bedekt."
Link

Een waarschuwing is een gele kaart. Dus de gele kaart is terecht volgens de regelgeving.
Gezien de omstandigheden vind ik hem niet terecht, maar goed volgens de regels dus wel.
Ok duidelijk, thanks...(Y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan