Lars Unnerstall (DM)

Laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk dat Zoet finaal door de ondergrens ging, anders had Unnerstall nooit de kans gekregen. Het is een leuke keeper, maar in de basis niet beter dan Zoet is als laatstgenoemde niet in dramatische vorm verkeert. Al moet je ook wel toegeven dat je als keeper niet echt vertrouwen tankt als je Sadilek/Boscagli (ik prefereer Boscagli, maar ze zijn beiden verdedigend niet fantastisch), Viergever, Baumgartl/Schwaab en zo nu en dan Dumfries voor je hebt staan.

Zoet heeft welgeteld 1 seizoen niet in dramatische vorm verkeerd. Je kunt dus wel stellen dat hij niet door de ondergrens ging, maar dat die 'dramatische vorm' zijn werkelijke niveau is.
 
Zoet heeft welgeteld 1 seizoen niet in dramatische vorm verkeerd. Je kunt dus wel stellen dat hij niet door de ondergrens ging, maar dat die 'dramatische vorm' zijn werkelijke niveau is.
Dit dus, dankjewel.

Ik snap het sentiment, ook Unnerstahl is tot op heden geen topper gebleken en vermoedelijk niet van het niveau dat we moeten nastreven. Maar de vergelijking met Zoet, hou toch op. Laatstgenoemde heeft in de laatste drie seizoenen bij elkaar minder goede reddingen gehad dan Unnerstahl in vijf wedstrijden.
 
Dit dus, dankjewel.

Ik snap het sentiment, ook Unnerstahl is tot op heden geen topper gebleken en vermoedelijk niet van het niveau dat we moeten nastreven. Maar de vergelijking met Zoet, hou toch op. Laatstgenoemde heeft in de laatste drie seizoenen bij elkaar minder goede reddingen gehad dan Unnerstahl in vijf wedstrijden.
Het is lood om oud ijzer. Maar velen zagen een wissel Unnerstall - Zoet als de grote oplossing. Net zoals het wel of niet spelen van Rosario, Hendrix, Sadilek, etc. Wat eigenlijk gewoon duidelijk is (en eigenlijk al voor de seizoenaanvang) is dat er een rustige, verstandige, balvaste middenvelder ontbreekt die die chaoten in het veld kan managen en die stabiliteit in het veld brengt. Daar had best 35 miljoen aan uitgegeven mogen worden.
 
Goede keeper hoor. Elke wedstrijd lullige goals tegen. Maar ja hij laat ook wat reddingen zien. Iets met kinderhandjes...

Werd dat schot nou wel of niet aangeraakt? Als het niet aangeraakt werd vraag ik me af waarom Unnerstall op het verkeerde been kon staan...
 
Dit dus, dankjewel.

Ik snap het sentiment, ook Unnerstahl is tot op heden geen topper gebleken en vermoedelijk niet van het niveau dat we moeten nastreven. Maar de vergelijking met Zoet, hou toch op. Laatstgenoemde heeft in de laatste drie seizoenen bij elkaar minder goede reddingen gehad dan Unnerstahl in vijf wedstrijden.
Het is niet “vermoedelijk niet het niveau wat we moeten nastreven” maar het niveau wat we niet moeten nastreven..
Het argument dat Zoet niet het niveau PSV is, geeft ons geen reden om elke andere koekenbakker die meer uitstraling heeft wel het voordeel van twijfel te geven. Snel wegwezen met meneer VVV. Hoogstens de tweede keeper hier. En anders moeten we hier niet gaan zeuren dat we het tweede Feyenoord aan het worden zijn.
 
Dit dus, dankjewel.

Ik snap het sentiment, ook Unnerstahl is tot op heden geen topper gebleken en vermoedelijk niet van het niveau dat we moeten nastreven. Maar de vergelijking met Zoet, hou toch op. Laatstgenoemde heeft in de laatste drie seizoenen bij elkaar minder goede reddingen gehad dan Unnerstahl in vijf wedstrijden.

Volgens mij, ik weet het niet zeker, ik twijfel, maar volgens mij, ik denk, dat je nu een klein beetje chargeert.

Denk ik he.
 
Het is niet “vermoedelijk niet het niveau wat we moeten nastreven” maar het niveau wat we niet moeten nastreven..
Het argument dat Zoet niet het niveau PSV is, geeft ons geen reden om elke andere koekenbakker die meer uitstraling heeft wel het voordeel van twijfel te geven. Snel wegwezen met meneer VVV. Hoogstens de tweede keeper hier. En anders moeten we hier niet gaan zeuren dat we het tweede Feyenoord aan het worden zijn.

Precies. Unnerstal tweede keeper, en Zoet naar RKC, wat meer zijn niveau is.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zoet kan zeker goed keepen. Dat kun je zien aan bepaalde reddingen die je niet kan maken als je een slechte keeper bent. Het probleem is alleen dat hij te vaak fouten maakt en te weinig van die goede reddingen laat zien
 
Zoet kan zeker goed keepen. Dat kun je zien aan bepaalde reddingen die je niet kan maken als je een slechte keeper bent. Het probleem is alleen dat hij te vaak fouten maakt en te weinig van die goede reddingen laat zien

Zoet had na het laatste kampioenschap onder Cocu gewoon moeten vertrekken. Het is geen wereldkeeper, maar hij heeft goede seizoenen gehad. Daarna is hij verzadigd geraakt.
 
Zoet kan zeker goed keepen. Dat kun je zien aan bepaalde reddingen die je niet kan maken als je een slechte keeper bent. Het probleem is alleen dat hij te vaak fouten maakt en te weinig van die goede reddingen laat zien
Zonder het voor Zoet op te nemen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat een keeper beter staat en zijn verdediging beter instrueert, waardoor hij weinig tot geen spectaculaire reddingen hoeft te verrichten.
 
"Unnerstall vond dat het tegendoelpunt tegen Rosenborg hem aan te rekenen was. Na balverlies van Érick Gutiérrez schoot aanvaller Pål André Helland de bal geplaatst, kort naast de paal, in het doel. ,,Ik gleed een beetje weg met mijn linkervoet. Daarom was ik een stapje te laat en kon ik echt niet meer bij die bal. Anders had ik ‘m gewoon gepakt.”
Aldus de Gelderlander

Kijk, dat hij slecht keepte tegen Rosenborg zijn we het allemaal over eens.
Het feit dat hijzelf dit ook toegeeft en ziet maakt hem al een betere keeper dan Zoet.
 
Ik vind die keeper van Willem II wel een interessante optie voor in de winterstop als Zoet verkocht is, of in de zomer, wanneer Zoet zeker wel vertrokken is uit Eindhoven.
 
"Unnerstall vond dat het tegendoelpunt tegen Rosenborg hem aan te rekenen was. Na balverlies van Érick Gutiérrez schoot aanvaller Pål André Helland de bal geplaatst, kort naast de paal, in het doel. ,,Ik gleed een beetje weg met mijn linkervoet. Daarom was ik een stapje te laat en kon ik echt niet meer bij die bal. Anders had ik ‘m gewoon gepakt.”
Aldus de Gelderlander

Kijk, dat hij slecht keepte tegen Rosenborg zijn we het allemaal over eens.
Het feit dat hijzelf dit ook toegeeft en ziet maakt hem al een betere keeper dan Zoet.

Zet mij dan maar onder de lat. Voor dat salaris leg ik dan graag na elke wedstrijd uit wat ik nou weer verkeerd deed.
 
"Unnerstall vond dat het tegendoelpunt tegen Rosenborg hem aan te rekenen was. Na balverlies van Érick Gutiérrez schoot aanvaller Pål André Helland de bal geplaatst, kort naast de paal, in het doel. ,,Ik gleed een beetje weg met mijn linkervoet. Daarom was ik een stapje te laat en kon ik echt niet meer bij die bal. Anders had ik ‘m gewoon gepakt.”
Aldus de Gelderlander

Kijk, dat hij slecht keepte tegen Rosenborg zijn we het allemaal over eens.
Het feit dat hijzelf dit ook toegeeft en ziet maakt hem al een betere keeper dan Zoet.
Wat een onzin. Unnerstall of Zoet, het is om het even. Laten we ons zelf niet wijsmaken dat hij beter is dan Zoet. Beide geen niveau waar wij hier blij van moeten worden. Unnerstall is van hetzelfde niveau toen Zoet beter was dan nu; ook toen was het niet het niveau wat hier zouden moeten willen. Gewoon volgend jaar een PSV waardige keeper halen.
 
Wat een onzin. Unnerstall of Zoet, het is om het even. Laten we ons zelf niet wijsmaken dat hij beter is dan Zoet. Beide geen niveau waar wij hier blij van moeten worden. Unnerstall is van hetzelfde niveau toen Zoet beter was dan nu; ook toen was het niet het niveau wat hier zouden moeten willen. Gewoon volgend jaar een PSV waardige keeper halen.

Die Pasveer van Vitesse, is dat niet een goeie voor ons?

:sneaky:
 
Terug
Bovenaan Onderaan