PSV - Fortuna Sittard | Zaterdag 7 december | Eindstand 5-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dat klinkt logisch.

Maar ik denk dat dat desastreus gaat zijn. Weer een beginneling die geen enkele ervaring heeft. Die weer alle fouten gaat maken die Cocu en MvB hebben gemaakt/maken.

Ik zou het apart vinden. 3 x de coach van de jeugd laten doorstromen, met wisselend succes. Cocu heeft hele goede resultaten gehaald, maar voetballend gezien was het niet best. En zijn eerste jaar (desastreus) was eigenlijk op het conto van Brands te schrijven. Mark heeft in het eerste seizoen een geweldig eerste half jaar gedraaid, daarna werd het minder. Dit jaar is het ook niet bepaald hosanna, dus dan zou ik het raar vinden om wéér hetzelfde recept te pakken.
 
Ik heb weer eens ouderwets genoten gister in het stadion. Heerlijke overwinning! Natuurlijk loopt niet alles vlekkeloos, maar ik hoop dat dit het draaipunt is!
 
Volgende week zal MvB ze wel weer de wei insturen met een half controlerend concept, waardoor we weer afhankelijk zijn van binnenkant-paal of grillen van de voorhoede. MvB is alleen te handhaven wanneer hij tactisch iets toevoegt. Wanneer de 2e helften beter worden dan de 1e. Hoeft niet meteen a la Cocu, maar een kilootje meer tactisch benul is toch niet teveel gevraagd.
De keuze van de eerste 11 heeft hij bewezen niet te kunnen. Heeft daar voortdurend hulp van publiek (fluiten, forums, journalisten) en puntverlies bij nodig.

Dus bij verlies volgende week, zou MvB de evaluatie van de eerste seizoenshelft niet mogen overleven. Topsportklimaat etc.

Eerste alinea vrees ik inderdaad ook, en dan zal het wel weer mis gaan. Snap alleen niet zo goed hoe je Cocu bij het dikgedrukte aan kunt halen; kan me ook eigenlijk geen ander wedstrijdbeeld herinneren onder Cocu dan 1 goede helft en voor de rest angstig achteruithollen en spelen om de voorsprong te behouden. Daar vind ik ook weinig 'tactisch benul' aan.
 
Eerste alinea vrees ik inderdaad ook, en dan zal het wel weer mis gaan. Snap alleen niet zo goed hoe je Cocu bij het dikgedrukte aan kunt halen; kan me ook eigenlijk geen ander wedstrijdbeeld herinneren onder Cocu dan 1 goede helft en voor de rest angstig achteruithollen en spelen om de voorsprong te behouden. Daar vind ik ook weinig 'tactisch benul' aan.
Was het onder Cocu juist niet andersom? Dat je dacht "Hoe kan je in hemelsnaam zo aan een wedstrijd beginnen?" om vervolgens na een achterstand vanaf de zeventigste minuut te drukken en dan toch nog te winnen?
 
Tegenstander kan je het amper noemen.. ze waren aanwezig en trapten af en toe de bal naar voren

Haha inderdaad. Wat was dit Fortuna Sittard tenenkrommend slecht. Alsof ze Bommel wouden helpen aan een grote resultaat die die nodig had. Nog enigzins gelukt ook. Best jammer want nu kan die zijn gelijk weer halen door wederom Sadilek en Schwaab op te stellen. Berghuis tegen Sadilek, dat wordt pijnlijk. Rosario, die wederom weer dramatisch was, wisselt die dan wel, maar tegen Feyenooit doodleuk weer in de basis. Als toetje Hendrix ernaast, want ja. Lastige uitwedstrijd, altijd goed voor extra zekerheidjes onder Bommel om vervolgens scheel getikt te worden en als lamme kakjes opzij gezet te worden.

Hoogtepunt was inderdaad Afellay. Maar verder zegt deze overwinning mij niet veel.
 
Haha inderdaad. Wat was dit Fortuna Sittard tenenkrommend slecht. Alsof ze Bommel wouden helpen aan een grote resultaat die die nodig had. Nog enigzins gelukt ook. Best jammer want nu kan die zijn gelijk weer halen door wederom Sadilek en Schwaab op te stellen. Berghuis tegen Sadilek, dat wordt pijnlijk. Rosario, die wederom weer dramatisch was, wisselt die dan wel, maar tegen Feyenooit doodleuk weer in de basis. Als toetje Hendrix ernaast, want ja. Lastige uitwedstrijd, altijd goed voor extra zekerheidjes onder Bommel om vervolgens scheel getikt te worden en als lamme kakjes opzij gezet te worden.

Hoogtepunt was inderdaad Afellay. Maar verder zegt deze overwinning mij niet veel.
Ik vermoed dat MvB met Sadilek niet z'n gelijk wil halen, maar dat hij gewoon geen andere keus heeft. Lato en boscagli zijn nog veel minder, in zijn ogen.
En Schwaab ipv Baumgartl, is alleszins te verantwoorden, lood om oud ijzer, hebben beiden gebreken, wellicht niet goed genoeg voor PSV en zijn zeker niet het type verdediger dat PSV verder helpt, geen van beiden.
 
Ik vermoed dat MvB met Sadilek niet z'n gelijk wil halen, maar dat hij gewoon geen andere keus heeft. Lato en boscagli zijn nog veel minder, in zijn ogen.
En Schwaab ipv Baumgartl, is alleszins te verantwoorden, lood om oud ijzer, hebben beiden gebreken, wellicht niet goed genoeg voor PSV en zijn zeker niet het type verdediger dat PSV verder helpt, geen van beiden.

Precies. Ik vind Sadilek niet bijzonder, en zeker niet als LB. Maar de huidige situatie wat betreft de LB-positie is vooral de JdJ gecreëerd. Boscagli scoort hooguit een zesje, Lato is blijkbaar nog minder dan dat en Gloster is blijkbaar ook niet klaar voor het grote werk. Ik weet niet wie men dan als LB wilt hebben uit de huidige selectie?
 
Precies. Ik vind Sadilek niet bijzonder, en zeker niet als LB. Maar de huidige situatie wat betreft de LB-positie is vooral de JdJ gecreëerd. Boscagli scoort hooguit een zesje, Lato is blijkbaar nog minder dan dat en Gloster is blijkbaar ook niet klaar voor het grote werk. Ik weet niet wie men dan als LB wilt hebben uit de huidige selectie?
Je zou Viergever kunnen proberen, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat MvB nu z'n centrum niet uit elkaar wil halen. Ik ga ervan uit dat MvB niet blind is, en zodra er een fatsoenlijke LB aangetrokken is, Sadilek daar weggaat.
 
Je zou Viergever kunnen proberen, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat MvB nu z'n centrum niet uit elkaar wil halen. Ik ga ervan uit dat MvB niet blind is, en zodra er een fatsoenlijke LB aangetrokken is, Sadilek daar weggaat.

Maar als we dan aannemen dat Schwaab ook een prutser is, heb je dan een centrum met Schwaab en Baumgartl. En Viergever op een plek waar hij normaal niet speelt.

Nee, wat zowel bij de LB-positie als de positie van Van Bommel speelt: de huidige situatie is verre van ideaal. Maar er moet wel een goed alternatief zijn voordat de huidige dan maar gewoon weg moet.
 
Hij is niet blind maar gewoon preuts en koppig, al komt er een andere dan nog gaat die Sadilek daar houden, zíjn eeuwige oogappeltje 🤦‍♂️

Zou me niks verbazen als die zou zeggen dat Sadilek het prima doet dus de versterking hoeft niet eens.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan