Dat is het ook voornamelijk. Want elke geopperde wijziging, die het grote verschil zou maken (Guti, Unnerstall, Rosario geen aanvoerder, geen Hendrix, etc) is geprobeerd zonder veel succes. Als men vindt dat PSV met deze selectie mee moet kunnen doen voor het kampioenschap dan mag men ook aangeven welke PSV-speler ajaks sterker zou maken.
En wat bij een wankele uitgangspositie ook niet echt werkt is de negatieve flow i.p.v. de positie flow waar ajaks in zit.
Wat dan nog kan helpen is bijvoorbeeld dat een Lozano wel een penalty krijgt, en een Neres niet, maar daar zou ik maar niet op inzetten. ;)
Ik denk dat de genoemde spelers voetballend overigens een enorme verbetering zijn t.o.v. de spelers als Rosario, Sadilek etc. Zolang er echter geen goede defensie staat (en die is echt ver beneden niveau) dan zal er geen fatsoenlijk spel en resultaat komen omdat iedereen constant achter de feiten aanloopt eigenlijk. Daarnaast is er de laatste 12 maanden ook geen enkele vastigheid of tactisch plan te bespeuren tijdens de wedstrijden. Lijkt erop alsof ze maar wat doen die 90 minuten.
 
Waarschijnlijk vinden jullie me een naïeve idealist, maar ik vind dit elftal helemaal niet zo hopeloos. Ze hebben een prima voorhoede, een nr 10 die mogelijk de beste speler wordt van Nederland (en die ze heel graag bij Ajax over zouden willen nemen). Probleem zit in de verdediging en die begint op het middenveld, daar ontbreekt een echte leider. Om affelay net al Rosario als aanvoerder aan te stellen is eigenlijk belachelijk, maar als je me vraagt wie dan wel, dan zou ik het ook niet weten en daar zit nou net het probleem. De Jong moet met nog maar één opdracht de markt op en dat is een van Ginkel, Koopmeiners of Guardado vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nergens andere assistenten die geen ja-knikkers zijn... wat dacht je dan? Dat ze zich tegen diegene die hen per sé daar wilde hebben en hen een kans geeft om zich bij een grote club te ontwikkelen, kritisch uitlaten? De assistenten zijn het probleem niet. PSV mist de juiste AD, TD, scouting en een kritische RvC, kortom goede beleidmakers die een visie neerzetten en zich daar aan houden. Mensen die vooruit kunnen kijken. Als je 36 miljoen uitgeeft en je dan zulke spelers binnen haalt, dan kun je wel goede assistenten gaan halen maar dat gaat niets oplossen.
Denk je nou echt dat Aaron Winter bij Ajax het verschil maakt? Het zijn Overmars, vd Sar, Ziyech, Tadic en Blind plus Ten Hag (in die volgorde) die het verschil maken.
Aron Winter zit niet eens bij ajax. Gaat meer om dat MvB een beginnende trainer is en bij PSV niemand rondloopt die hem wat tegengas of advies geeft. Bij Ajax lopen Overmars, Sar, Reiziger allemaal rond op en rond hun trainingsterrein. PSV heeft nietszeggende, geen respect afdwingende assistenten
 
Aron Winter zit niet eens bij ajax. Gaat meer om dat MvB een beginnende trainer is en bij PSV niemand rondloopt die hem wat tegengas of advies geeft. Bij Ajax lopen Overmars, Sar, Reiziger allemaal rond op en rond hun trainingsterrein. PSV heeft nietszeggende, geen respect afdwingende assistenten
Precies, de beleidmakers boven MvB en niet een assistent... We zijn het dus eens zie ik ;)
 

Reserves zijn nooit gelukkig. Als het slecht gaat, zullen ze zich roeren - terecht of niet. Dat zijn de wetten van het profvoetbal - en eigenlijk van iedere organisatie.

De grote politiek filosoof Machiavelli leert ons dat er tijd aan de stoelpoten van leiders wordt gezaagd - omdat er altijd mensen ontevreden zijn. Je houdt ze alleen op afstand als het meezit, als iedereen het idee heeft dat de leider het lot ('Fortuna') naar zijn hand kan zetten. Dat laatste kan MvB nu niet laten zien - dus krijgen ondermijnende krachten hun kans.

Daarom was de ingreep van Slegers tijdens de persconferentie zo slecht. Geeft alleen maar de suggestie dat MvB zwak is. Slegers had het gevecht met Maalderink alle ruimte moeten geven.
 
Mark van Bommel heeft inderdaad wel gelijk in zijn interview voorafgaand aan de wedstrijd. Wat PSV liet zien is inherent aan het hebben van een (zeer) jonge ploeg, zonder ervaring met name op het middenveld. Daar moet notabene Hendrix de kar trekken... Daar valt op zich niet tegenop te coachen. Ik denk ook niet dat de coach het probleem is, er moet gewoon wat meer ervaring worden ingekocht in de winterstop en dan komt PSV vast wel weer aan voetballen toe.
 
Mark van Bommel heeft inderdaad wel gelijk in zijn interview voorafgaand aan de wedstrijd. Wat PSV liet zien is inherent aan het hebben van een (zeer) jonge ploeg, zonder ervaring met name op het middenveld. Daar moet notabene Hendrix de kar trekken... Daar valt op zich niet tegenop te coachen. Ik denk ook niet dat de coach het probleem is, er moet gewoon wat meer ervaring worden ingekocht in de winterstop en dan komt PSV vast wel weer aan voetballen toe.
o.O
De jongste speler is nota bene een van de beste spelers die PSV heeft. :rolleyes:
 
Ja, nou is het alleen jammer dat je voetbalt met z'n elven. PSV doet nu wat AJAX 10 jaar geleden ook deed en dat werkt niet. Het is goed om op de jeugd in te zetten, maar zonder ervaring gaat het niet.

Nou ik zou het wel aandurven met 10 spelers zo goed als Ihattaren. :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan Onderaan