ICT

Probleem is dat er ook wel eens goede mailtjes onterecht in de junk komen. Het komt regelmatig voor dat er 150 mails in mijn spambox zitten en ik alles moet gaan filteren. Daar word ik gewoon knettergek van.

Snap ik. Ik zou eerder de oplossing zoeken in de normale mails die in de junk terecht komen. Heb je ook een mail-programma of kijk je altijd via internet?
 
Dan heb ik ook geen oplossing. Dat zit waarschijnlijk zo dicht getimmerd dat er ook niets meer aan te doen is. Bij programma's op de computer heb je nog wel eens mogelijkheden om er scripts of iets dergelijks op los te laten.
 
Ik dacht er vanaf te zijn, had al een tijd lang geen spam meer gekregen. Maar helaas, ze druppelen weer binnen.
 
IK heb als email client Hosting2Go. Vergis ik me, of kun je hierin inderdaad geen ongewenste mails blokkeren/stoppen ?
Ik vind namelijk nergens geen optie daartoe.
 
Wie o wie kan mij helpen. Heb n kleine maand geleden een nieuwe laptop gekocht. Nu gaf ie vanavond aan dat er geen schijfruimte meer was. Na wat speuren kwam ik achter een temp-map waarin bestanden van het type gebeurtenislogboek stonden. Voor totaal circa 330 GB aan gebeurtenislogboek-files!! Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen? Of kan ik die map instellingen geven dat bestanden ouder dan bv 2 dagen gewist worden?
 
Wie o wie kan mij helpen. Heb n kleine maand geleden een nieuwe laptop gekocht. Nu gaf ie vanavond aan dat er geen schijfruimte meer was. Na wat speuren kwam ik achter een temp-map waarin bestanden van het type gebeurtenislogboek stonden. Voor totaal circa 330 GB aan gebeurtenislogboek-files!! Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen? Of kan ik die map instellingen geven dat bestanden ouder dan bv 2 dagen gewist worden?
1) Control Panel-->Event viewer (of gebeurtenislogboek? ik doe alles in het engels). De mappen aan de linkerkant openen tot je op het laagste niveau zit. Rechtermuisklik op een van de log en clear log selecteren.
2) File explorer (verkenner) openen. Rechtermuisklik op C: drive. Tools (of nederlands equivalent)-->General-->disk cleanup. Je keuze maken wat je allemaal wilt deleten.

Er zijn nog veel meer manieren om ruimte vrij te maken maar dat vergt een beetje veel forumruimte om uit te leggen.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
1) Control Panel-->Event viewer (of gebeurtenislogboek? ik doe alles in het engels). De mappen aan de linkerkant openen tot je op het laagste niveau zit. Rechtermuisklik op een van de log en clear log selecteren.
2) File explorer (verkenner) openen. Rechtermuisklik op C: drive. Tools (of nederlands equivalent)-->General-->disk cleanup. Je keuze maken wat je allemaal wilt deleten.

Er zijn nog veel meer manieren om ruimte vrij te maken maar dat vergt een beetje veel forumruimte om uit te leggen.
Via de standaard opschoontool werden deze bestanden niet gevonden.
 
en dat in nog geen maand tijd, wat voor type bestanden zijn dat? Ik heb in een dik jaar nog nooit nooit iets gewist van mijn computer, en nog meer dan de helft aan schijfruimte vrij.
Geen idee. Ga t komende week aankijken of t probleem weer optreed.
 
Je kan ook Treesize applicatie downloaden van onderstaande link en installeren, die geeft aan alle bestanden locatie en hoe groot ze zijn.
 
Heb een en ander gelezen in deze draad. Wat een misery.

tip 1. helpmij.nl is men goed thuis in adviezen removing onheil op je laptop of PC , zelfs andere digitale stuff.
tip 2. CCleaner, gebruik ik zelf eens in de zoveel tijd, gratis ,,betalen, als je wilt dan heb je nog meer mogelijkheden als je wilt betalen..valt me ook wel mee, tbh
tip 3 vind het vreemd, nieuwe laptop en al meteen zooi op je PC. Ik loop altijd bij Coolblue. je weet wel die lui van die glimlach(tv spots)

HP my brand, btw. 17 inch zeker qua laptops.
Heb Win 8.1. Win 10 wilde ik niet, al die toeters en bellen. Zeker geen gamerd. Sta op het punt mn 3e HP te kopen, alleen deze doet t nog steeds goeden snel genoeg. Heb hem al >5 jaar.

Security is idd zeker belangrijk, zeker tegenwoordig. Je moet tegenwooordig overal op letten. Cimifiguren staan ook niet stil.

:unsure::braak::BALL:
 
Heb hem al >5 jaar.

Mijn vorige laptop heb ik dik 10 jaar gehad, en toen was het echt op. Geluid deed het niet meer en de mousepad stopte ermee. Zolang je het gebruikt om wat teksten te verwerken en te internetten kan een computer tegenwoordig heel lang mee gaan volgens mij.
 
HH. ICT-ers vraagje:
Is het upgraden van Windows 7 naar Windows 10 nog altijd gratis?
En loopt die gratis upgrade door tot 14 januari 2020?
 
Doen ze vaker hoor. Ze sturen vanaf VI tegenwoordig ook ajaksers met voetbalvragen hier naartoe volgens mij.
Heb nog steeds geen antwoord.
Mentos, can you help me out???
Remy ik dacht dat jij het ook wel wist, netals Roger, Sander en Der Muzikant.
Nu moet ik het vragen aan een ajaxied...:grin:
 
Terug
Bovenaan Onderaan