Selectie PSV: Algemeen

Joh, jullie worden echt wel 2e.
AZ is ook geen wereldteam. Gaan nog wel punten verspelen.

Zodra Bergwijn en Malen er weer bij zijn, ben je gewoon beter als AZ.
Althans, dat zou je wel moeten zijn.

Niet over het geheel. Bij AZ lopen dan nog wat bovengemiddelde spelertjes rond als Koopmijner, Vlaar en die linksback. Mitsjo ook een leuke middenvelder. Bij ons staat brandhout.
 
Afdankertjes van Ajax hier in de basis hebben staan is al erg genoeg; als we nog dieper te zakken en afdankertjes van Feyenoord gaan contracteren dan is het einde van de club ineens niet zo ondenkbaar.

Ach ... Ruud Gullit heeft het niet zo slecht gedaan nadat hij van Feyenoord naar PSV kwam. :rolleyes: ;)
En Ivan Nielsen ook niet. En wat dacht je van Danko Lazovic en Georgino Wijnaldum. :D
 
Ach ... Ruud Gullit heeft het niet zo slecht gedaan nadat hij van Feyenoord naar PSV kwam. :rolleyes: ;)
En Ivan Nielsen ook niet. En wat dacht je van Danko Lazovic en Georgino Wijnaldum. :D
Gullit in het rijtje van afdankertjes zetten??? Of Gini? Ken uw geschiedenis.
 
Noch Gullit, noch Nielsen, noch Gini waren afdankertjes. En Lazovic in dat rijtje zetten... :bandage::fever::braak::poop:
Lazovic is zeker geen Wijnaldum. Maar een andere categorie, heeft nog een half jaar in dienst van het elftal gespeeld. Als je toch in hokjes wil plaatsen dan is een afdankertje Andy vd Meijde bijvoorbeeld.
 
Lazovic is zeker geen Wijnaldum. Maar een andere categorie, heeft nog een half jaar in dienst van het elftal gespeeld. Als je toch in hokjes wil plaatsen dan is een afdankertje Andy vd Meijde bijvoorbeeld.
Ach ja, Van der Meijde. Die heeft nooit serieus kans gemaakt om in PSV1 te spelen.
 
Ach ja, Van der Meijde. Die heeft nooit serieus kans gemaakt om in PSV1 te spelen.
Waarom hebben we hem dan een ongetwijfeld vorstelijk salaris betaald (ik vermoed fors meer dan jij en ik bij elkaar verdienen)? Men heeft toch, geheel onterecht, gedacht dat hij een goede speler zou zijn voor PSV
 
Waarom hebben we hem dan een ongetwijfeld vorstelijk salaris betaald (ik vermoed fors meer dan jij en ik bij elkaar verdienen)? Men heeft toch, geheel onterecht, gedacht dat hij een goede speler zou zijn voor PSV
Geen idee, hoe dat zat. In mijn beleving mocht hij meetrainen en spelen in Jong PSV. Hij heeft - volgens mij - nooit bij de wedstrijdselectie gezeten. Het was volgens mij meer een vriendendienst van Rutten (?). Ik ga het eens opzoeken.
 
Ik zie vaak mensen roepen om andere spelers in de basis 11. Boscagli of Lato voor Sadilek, Unnerstall voor Zoet, Guti of Thomas of Pereiro voor Rosario, Bruma of Gakpo voor Doan of andersom of enkele andere combinaties. Maar ik denk dat dat allemaal nauwelijks verschil gaat maken, misschien een kleine verbetering, maar het gaat ons nooit uit deze langdurige "dip" halen.

We hebben kwalitatief geen sterk elftal dit jaar, maar ondanks dat zou je gewoon van Willem II en Sparta moeten winnen. Het is echt niet zo dat onze 11 minder goed zijn dan die van hun. En die wedstrijden die hiervoor wel wonnen, daar hadden we zulke ongelofelijke en onnodig veel moeite mee.

Ik weet niet hoe je zoiets noemt een: langdurige vormdip? Een tactische inzinking? Motivationele problemen?

Sinds Groningen uit in oktober 2018 al dit probleem, maar pas laatste weken/maanden dat het zo pijnlijk zichtbaar wordt qua resultaten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Troep selectie, blinde hoge heren en een verloren seizoen. En Ajax geeft vol gas..

Als we volgend seizoen niet eenzelfde rampseizoen willen, moet de selectie zo veel mogelijk schoongemaakt. En ik bedoel echt schoon, geen brandhout, niet meer vasthouden aan losse eindjes.. Dan denk ik aan spelers als Romero Jurjus (ja, die is nog steeds PSVer..) en Rigo. Weg ermee. Neem je verlies met Romero, al krijg je er minder dan 5M voor en ga verder. En brandhout in de vorm van Guti, Rosario, Hendrix, Zoet, Schwaab, Afellay, Ruiter.. Weg ermee. En dan bidden dat je minimaal 10M krijgt voor de eerste 4! Sadilek het liefst ook weg, maar ik heb geen goed beeld bij hem op z'n daadwerkelijke positie. Arme gast is helemaal verneukt op de LB, en hij kan er niks van zeggen natuurlijk. Gewoon luisteren naar de taken die je krijgt.

Maar verder heeft ook Jong PSV veel brandhout (dat ga ik nog vaak typen..). 2 of 3 spelers daar houden die het niveau van PSV1 nooit zullen halen tot daar aan toe. Maar het is net of het is omgedraaid.. Ledezma, Ngonge (al is het de vraag of die nog blijft) Misschien de Haas? Wie nog meer? Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Door de berg aan miskopen en een rampseizoen als deze zie ik ook niet snel goeie aankopen hierheen komen. Dus we zijn weer bij het begin: we moeten spelers huren. En niet spelers als Mitroglou natuurlijk. Maar de scouts zullen vast onopgemerkt hun werk doen zonder enige consequenties..zucht. Om de verliezen van Romero, Bruma, Baumgartl, Doan en een transfervrij vertrekkende Pereiro te compenseren, zie ik ons bestuur niet heel moeilijk doen bij de verkoop van spelers als Dumfries en Bergwijn. Onze concurrentiepositie is ronduit slecht.

Viergever is geen slechte speler, maar ook geen goeie.. Misschien kan hij als linksback functioneren als we voor de 300ste seizoen op rij geen fatsoenlijke linksback kunnen aantrekken. Anders zie ik hem graag naar de bank/een andere club verhuizen. Op Baumgartl kunnen we niet bouwen lijkt het, dus op de bank met hem. Met zijn 10M en Bruma's 15M hebben we wel lekker dure bankzitters.. wat een luxe.

Als het wat opgeruimd is daar, en we wat huurspelers kunnen overhalen zie ik ons wel de top v/d rechter rij halen volgend seizoen..

Gakpo. Malen. Mauro jr.

Ihattaren. Thomas. Gehuurde VM

Viergever/gehuurde LB. Obispo Gehuurde CV Gehuurde RV

Unnerstahl

Bruma, Doan, Lammers, Baumgartl, Ledezma, Boscagli, Sadilek op de bank

*Zet de PlayStation uit en gaat slapen*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan