LASK Linz - PSV | Donderdag 7 november | EIndstand 4-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Zo EL vervolg kan je vergeten. Alles op de beker.
Terrecht dik verloren LASK gewoon klasse beter en wat wij laten zien is bedenkelijk maar ach zelfs SPARTA was beter. Het geloof en werklust is weg Andere trainer is de enige optie.
En ach...zelfs Willem II is beter dan Lask....
 
Wat doet Eric Gerets tegenwoordig...?? Behoorlijk ervaren coach en oud-speler van PSV....zou ik zeker wel een kans willen geven om Mark nog in de maand november op te volgen, of anders die andere Belg, Vanhazenbrouck of zoiets...
 
Wat doet Eric Gerets tegenwoordig...?? Behoorlijk ervaren coach en oud-speler van PSV....zou ik zeker wel een kans willen geven om Mark nog in de maand november op te volgen, of anders die andere Belg, Vanhazenbrouck of zoiets...

Eric Gerets heeft 6 jaar geleden een hersenbloeding gehad en is vorig jaar op zijn 64e getrouwd met een 40 jarige schone.
Die kan/gaat echt geen trainer meer worden
 
Vannacht komt Mark met de spelers weer terug ....ik hoop dat morgenochtend de PSV-leiding bij elkasr komt, de afgelopen maanden evalueert en vervolgens morgenmiddag Mark de wacht aanzegt...vervolgens Hiddink als crisismanager tot de winterstop aanstellen en intussen opzoek naar een geschikte trainer, die nog voor Kerst officieel gepresenteerd wordt.
 
Alleen de eindstand voor kennis aangenomen. Ik moet eerlijk bekennen dat het me niet veel doet. Als er niets verandert, moeten we ook niet iets anders verwachten.

Dat klopt. Ik ben wel teleurgesteld, maar dat begint ook te wennen.
PSV is op een glijdend vlak beland. Als na dit seizoen Bergwijn, Malen en Ihattaren besluiten te vertrekken bij PSV is er helemaal niets meer over. Ik probeer aan het idee te wennen dat dit mogelijk het laatste seizoen is dat ik een seizoenskaart zal hebben. Na vorig seizoen heb ik getwijfeld. Ieder jaar in de zomer moet je beslissen of je nog een seizoen doorgaat zonder dat je weet hoe de selectie voor het komende seizoen eruit zal zien. Als Bergwijn Malen en Ihattaren vertrekken is het risico heel groot dat er geen volwaardige selectie overblijft. Er worden net zoals voor dit seizoen middelmatige en slechte spelers gekocht.
Het spel is nu al niet meer om aan te zien en er is totaal geen tactiek of plan te bespeuren. Er wordt niet goed verdedigd. We hebben een keeper die nauwelijks een bal tegenhoudt en een vertragende factor is als hij wel een bal vangt, waarbij een counter al onmogelijk gemaakt wordt. Er wordt niet af nauwelijks op goal geschoten. Alles wat het voetbal aantrekkelijk maakt (b)lijkt te verdwijnen.

We zullen zien wat er de rest van het seizoen nog gaat gebeuren. Het zullen vooral oefenwedstrijden zijn voor het volgend seizoen vrees ik. En wat na dit seizoen gebeurt. Ik vrees met bange vrezen.
 
Nou, ik ben voor de tweede keer op rij blij dat ik door mijn werk de wedstrijd niet heb kunnen zien. Afgaande op de uitslag kun je wel spreken van een europese afgang, zeker gezien de matige tegenstander. Na het vertoonde spel in de eerste helft van de thuiswedstrijd tegen LASK had ik nog wel iets van hoop dat het nog goed zou komen met PSV, en vond ik de opmerking van 'neerwaartse spiraal' van rico wel erg voorbarig, maar helaas is zijn voorspelling inmiddels volledig uitgekomen, and then some. Het is geen neerwaarste spiraal, maar een regelrechte afgrond. Ergens is het ook niet vreemd als je de basiself ziet en dan slechts 1 speler van uitzonderlijke klasse ziet staan: Ihattaren, en die is slechts 17 jaar. In het groen de goede speler, in het geel degene waarover je nog kunt twijfelen, en in het rood, het brandhout. Dumfries zit puur vanwege zijn winnaarsmentaliteit tegen het groene aan, maar komt natuurlijk voetballend tekort waardoor het toch een geel streepje werd.

1573145290401.png

Wat een kwalitatief bedroevend elftal is dit toch ook. Geen wonder dat er nauwelijks een schot op goal gelost wordt of dat men niet gevaarlijk kan worden. Van die zak aardappelen op doel, de verdediging tot en met de verdedigende middenvelders; er zit letterlijk gewoon helemaal geen voetbal in.

Maar Toontje topsport brengt rustig nog een boekje uit over 'succes', terwijl John de Jong zichzelf nog een schouderklopje gaf over de transferperiode. Hij vond dat "we er goed voor staan," tja. De winterstop is nog niet begonnen en het is al een verloren seizoen. Het beklemmende aan dit alles is dat, wanneer PSV volgend seizoen genoodzaakt wordt om Malen, Bergwijn en misschien zelfs Ihattaren te verkopen om het wederom missen van de CL, en wellicht zelfs de EL op te vangen, er geen verwachting is van goede nieuwe aankopen, integendeel, en dat er ook niets van kwaliteit achter de hand is in de jeugd. Daar zit niet echt veel aan te komen momenteel, en van de grote baas hoef je geen ingrijpende veranderingen te verwachten, ook al zitten we nu met een karrevracht aan duur brandhout opgescheept. Een situatie die de vreselijk tijd onder Reker weer doet herleven, alleen nu zonder enige hoop op verandering, omdat er niemand is binnen de leiding die het ziet of snapt; ze vinden het allemaal wel best. Brabantse gemoedelijkheid is belangrijker dan sportieve prestaties, zo lijkt het.
 
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien (en ben er niet rouwig om). Volgens verwachting gelopen. Dus echt tegenvallen doet het ook niet.

Zoals eerder aangegeven was ik initieel best blij met MvB. Er zat energie in de wedstrijden, strijden tot het eind, veel ballen naar voren. Vlak voor de winterstop (2018) is het fout gegaan. MvB bleef ondanks minder presteren (toen Hendrix, Rosario) vasthouden aan de vaste elf onder het mom van 'onverstoorbaar'. Daarbij wees hij elke keer op de voorsprong die we (nog) hadden op Ajax...
Totdat die voorsprong er niet meer was, en het kampioenschap meteen uit zicht was. Dus hij demonstreerde daarmee dat hij niet op tijd ingrijpt.

Dit seizoen zie je iets soortgelijks. Eerst nog wijzen op 'we staan gelijk aan Ajax', wedstrijden winnen met supertrio, maar ondertussen niet onderkennen dat elke eerste of tweede bal op goal erin ging. Als je niet doorhebt dat Zoet een onderwetse keeper is die drie jaar geleden door fitheid nog wat kon verbloemen... hij is nu 5 kilo zwaarder en komt niet meer van de grond, zijn reactievermogen is afgenomen, zijn techniek niet verbeterd. Geen handbal-breed houding, meer stompen, ballen terug in t veld etc.
Of MvB ziet 't niet, of hij is te eigenwijs/onverstoorbaar. Ik sluit een combinatie niet uit. En omdat dit niet de eerste keer is, laat hij zien dat hij geen lerende trainer is. Hoeveel club-icoon hij ook is, hoezeer ik fan ben van de voetballer Van Bommel. Dan is het einde oefening. Dit is geen KKD...wij zijn geen GA Eagles...

Probleem zal zijn dat JdJ niet ingrijpt omdat hij zelf nu ook 5 keer de plank heeft misgeslagen. Waarom zag ik na 2 wedstrijden dat Bruma het niet had/was, en JdJ scouting niet na 20 wedstrijden? (zie mijn berichten 1e wedstrijden dit seizoen).
En houdt aub op over instelling, inzet of andere mouw-op-stroop-cliches. Viergever is net zo gemotiveerd als vorig seizoen maar als organisatie en/of tactiek niet kloppen ziet het er nooit goed uit. Wat Viergever ook doet.

MvB heeft nu te vaak laten zien dat hij waarschijnlijk het trainersinzicht mist (vasthouden aan Hendrix/Rosario, Bergwijn op tien, Gakpo in de spits, Zoet op goal etc.). Als je dat paart aan gebrekkige communicatie skills en een apart soort eigenwijsheid dan ben je ongeschikt voor PSV.

Toon is aan zet.
 
Wederom een kansloze wedstrijd van ons PSV. Dit kan echt niet meer. Ik heb het niet geteld maar hebben we niet iets van 12 doelpunten tegen gehad in de laatste 4 wedstrijden. Dat kan toch niet man voor een club als PSV. Dit speelt al sinds de winterstop van vorig jaar. Alles werd nog verbloemd door de individuele acties van onze topspelers voorin. Maar nu die er niet zijn kun je daar ook niet meer op terugvallen. En dan hoor ik het interview met van Bommel.....ik denk echt dat ie gewoon door blijft gaat met deze succesformatie. En we lopen al giga achter op Ajax en dan investeer je je zwaar verdiende miljoenen aan 3e rang spelers. 7 miljoen of weet ik nog hoeveel meer voor een middelmatige speler van Groningen. Dat heb ik op voorhand al gezegd dat dat 3x niks is. Ja leuk voor Groningen, maar die gaat ons echt niet sterker maken. Bruma, een speler waarvan we er al een paar hebben rondlopen. Een blind paard zonder overzicht of enige techniek. Baumgartl heb ik nog wel enige vertrouwen in, maar ook daar is veel te veel geld voor betaald. Maar van Bommel kan er geen team / machine van maken, iedereen doet maar wat en er is geen idee wat te moeten doen. Ik heb van Bommel als speler hoog zitten, maar we zitten hier niet bij de kaartclub, dus je kan dit laten aanmodderen maar Toon moet nu actie ondernemen.
 
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien (en ben er niet rouwig om). Volgens verwachting gelopen. Dus echt tegenvallen doet het ook niet.

Zoals eerder aangegeven was ik initieel best blij met MvB. Er zat energie in de wedstrijden, strijden tot het eind, veel ballen naar voren. Vlak voor de winterstop (2018) is het fout gegaan. MvB bleef ondanks minder presteren (toen Hendrix, Rosario) vasthouden aan de vaste elf onder het mom van 'onverstoorbaar'. Daarbij wees hij elke keer op de voorsprong die we (nog) hadden op Ajax...
Totdat die voorsprong er niet meer was, en het kampioenschap meteen uit zicht was. Dus hij demonstreerde daarmee dat hij niet op tijd ingrijpt.

Dit seizoen zie je iets soortgelijks. Eerst nog wijzen op 'we staan gelijk aan Ajax', wedstrijden winnen met supertrio, maar ondertussen niet onderkennen dat elke eerste of tweede bal op goal erin ging. Als je niet doorhebt dat Zoet een onderwetse keeper is die drie jaar geleden door fitheid nog wat kon verbloemen... hij is nu 5 kilo zwaarder en komt niet meer van de grond, zijn reactievermogen is afgenomen, zijn techniek niet verbeterd. Geen handbal-breed houding, meer stompen, ballen terug in t veld etc.
Of MvB ziet 't niet, of hij is te eigenwijs/onverstoorbaar. Ik sluit een combinatie niet uit. En omdat dit niet de eerste keer is, laat hij zien dat hij geen lerende trainer is. Hoeveel club-icoon hij ook is, hoezeer ik fan ben van de voetballer Van Bommel. Dan is het einde oefening. Dit is geen KKD...wij zijn geen GA Eagles...

Probleem zal zijn dat JdJ niet ingrijpt omdat hij zelf nu ook 5 keer de plank heeft misgeslagen. Waarom zag ik na 2 wedstrijden dat Bruma het niet had/was, en JdJ scouting niet na 20 wedstrijden? (zie mijn berichten 1e wedstrijden dit seizoen).
En houdt aub op over instelling, inzet of andere mouw-op-stroop-cliches. Viergever is net zo gemotiveerd als vorig seizoen maar als organisatie en/of tactiek niet kloppen ziet het er nooit goed uit. Wat Viergever ook doet.

MvB heeft nu te vaak laten zien dat hij waarschijnlijk het trainersinzicht mist (vasthouden aan Hendrix/Rosario, Bergwijn op tien, Gakpo in de spits, Zoet op goal etc.). Als je dat paart aan gebrekkige communicatie skills en een apart soort eigenwijsheid dan ben je ongeschikt voor PSV.

Toon is aan zet.
10000000% mee eens
 
Pereiro scoort te vaak en geeft teveel assists voor een middenvelder. Dan pas je niet in het systeem.
Een speler die de bal naar iemand met het zelfde shirt kan passen en een doelpoging waagt, was gisteren geen overbodige luxe voor PSV.
 
Een speler die de bal naar iemand met het zelfde shirt kan passen en een doelpoging waagt, was gisteren geen overbodige luxe voor PSV.
Dat zie je verkeerd, een middenvelder en/of buitenspeler moet vooral helpen om de falende backs op te vangen. Pereiro is hierin te lui en zit daarom altijd op de bank of tribune.

De tijd dat we van eigen kracht uitgingen ligt ver achter ons.
 
Wat doet die Teze eigenlijk nog bij Mark? Die wordt uit de basis gehouden door een jonge verdedigende middenvelder die keer op keer faalt. Achter hem heb je nog Lato, ook zo een medisch wonder.
Ik denk dat Lato en Afellay aan het trainen zijn voor de marathon, een tienkamp, de crossfit games en PSV maar een beetje erbij doen voor het sociale gebeuren anders kan ik het niet verklaren.
En na de wedstrijd krijgen ze weer een zakje snoep op kosten van Ome Toon en als ze gescoord hebben krijgen ze ook nog een zakje paprika chipjes waar een flippo in zit.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan