PSV - LASK Linz | Donderdag 24 oktober | Eindstand 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik ben van geen enkele tegenstander onder de indruk geraakt. Allemaal zouden we ze nog moeten winnen. Ook Sporting uit.

Eens, alleen wij missen ook de nodige (voetballende) kwaliteit. Maar plaatsen voor de knock-out fase moet geen probleem zijn.
 
PSV viel flink tegen. Slecht in de opbouw en ook erg matig in de bal vasthouden. Er zal toch het nodige moeten veranderen. Het is dan wel en jong team in opbouw maar je zult op zo’n moment toch nieuwe/andere keuzes moeten maken als zulke zwakheden boven komen.
Ik zou Thomas wel meer willen zien. Wellicht als opbouwer voor de verdediging in een Frenkie de Jong rol. Guti lijkt een gepasseerd station en zou in de winter wel verkocht mogen worden.
Sadlilek komt duidelijk tekort. Zoals Brainz al aangaf kun je desnoods met Viergever als LB spelen en Swaab en Baumgartl centraal. Misschien Angelino proberen te huren in de winter? Hij heeft dit seizoen nog maar 44 minuten mogen spelen in de PL, dat is toch zonde voor zo’n jongen.
En als Swaab zijn plek terug krijgt in het elftal mag die gelijk aanvoerder worden. Een onervaren Rosario en een gemarkeerde Afellay aanvoerder maken is zo’n raar Bommel-ding, hiermee doe je het team tekort.
Voorin zijn er mogelijkheden genoeg. Al zou Doan beter uit de verf mogen komen.
 
Ik vond zoet, sadilek, viergever en Rosario een drama om te zien, wat hebben die veel ballen ingeleverd. Bergwijn, mo, swaab en dun dumpf waren meer dan prima! Ik hoop dat zondag malen er weer bij zal zijn. Verder 0-0 was niet terecht met een klein beetje geluk win je vandaag met 3-1
 
Het is enorm dubbel dat ik Bergwijn moet prijzen voor zijn vechtlust en kwaliteit, zo'n beetje de beste speler op het veld en toch veel kritiek op hem heb, omdat hij geen goalgetter is. Hij scoort veel te weinig, doet wonderbaarlijk mooi dingen, maar laat het in de afronding afweten. Het draait in het voetbal om goals, niet het meeste balbezit, niet de meeste kansen krijgen, niet de beste spelers, neen om goals. In deze fase missen we echt wel Malen, die sterk is aan de bal, zich niet makkelijk laat wegzetten en veel scorend vermogen heeft. Waar we ons zorgen om moeten maken is, dat we niet scoren tegen Utrecht en ook thuis niet tegen LASK. Veel succes tegen AZ, wordt ook moeilijk ( om te scoren ).
 
Was dat met Deportivo in de poule toen?
Geen idee, wel gingen onze 'vrienden' uit rotterdam wel door, met 5 gelijke spelen en 1 winstpartij... Oftewel 8 punten.

Je hoeft alleen maar van Rosenborg te winnen dan ben je al door.
Nope, als wij alleen nog winnen van Rosenborg hebben wij 10 punten.
Spelen Sporting en Lask onderling gelijk en winnen ze de overige twee dan komen zij op 11 en 13 punten...
 
Van Bommel: ‘LASK geeft honderd procent, zonder als een kip zonder kop rond te rennen’

link

De PSV-oefenmeester ziet in LASK een ploeg die altijd honderd procent geeft, maar wel met een plan. ,,Een team met een andere speelwijze dan vaak gebruikelijk, maar ze lopen zeker niet als kippen zonder kop op het veld”, aldus Van Bommel daags voor de wedstrijd tijdens een persconferentie.

En na de wedstrijd. :rolleyes: ...
Nee dat deed PSV wel. Als kippen zonder kop op het veld lopen. :zien: :sad:
 
Maar goed, de wedstrijd dus,
de korte samenvatting
1e helft -> vermakelijk
2e helft -> ergerlijk

Ja, het zat 2x tegen met het houtwerk, maar man man man, wat werd er een hoop slecht uitgespeeld zeg. btw, ik hoorde dat de scheids affloot op 91:38? Sowieso was 2 minuten al bar weinig, maar kennelijk durfde meneer niet meer richting oost te lopen? Man floot als een halve Engelsman, tegenstander mocht veel, wij best wel wat minder. Kwam in iedergeval zo over vanaf de tribune.

Merk dat ik mij overigens vooral heb lopen ergeren aan onze eigen spelers, de trage spelhervattingen van Zoet, het slecht aanbieden van spelers bij inworpen. Was werkelijk om te janken.

Guti, ik heb m enkele goede dingen zien doen, maar die jongen komt gewoon handelingssnelheid tekort volgens mij.
Dumfries, lekker bezig, niet altijd gelukkig.
Bergwijn, enkele verkeerde keuzes, maar hard aan t werk terwijl de tegenstander af en toe hem in de tangogreep had.
Zoet, niks op aan te merken qua reddingen (kan mij ook geen geen redding heugen??), spelhervattingen.... tja dat blijft n dingetje
Viergever, moment dat Bergwijn om een diepe bal vroeg en Viergever m laf breed gaf sprak boekdelen, misschien nog wel meer dan de blunder waarbij de bal onder zijn voet door ging.
Schwaab, grotendeels degelijk, maar soms is aannemen en doorspelen beter dan lomp wegkoppen..
Rosario, hard aan t werk terwijl anderen verstoppertje leken te spelen, gaat er wel komen deze jongen

Algemeen, te vaak werd gekozen voor de bal wegrammen terwijl er tijd was voor gewoon fatsoenlijk voetbal

Met het inbrengen van de stormram bij Lask was ik zelfs bang voor een tegengoal maar dat bleef ons bespaard.
 
Het is enorm dubbel dat ik Bergwijn moet prijzen voor zijn vechtlust en kwaliteit, zo'n beetje de beste speler op het veld en toch veel kritiek op hem heb, omdat hij geen goalgetter is. Hij scoort veel te weinig, doet wonderbaarlijk mooi dingen, maar laat het in de afronding afweten. Het draait in het voetbal om goals, niet het meeste balbezit, niet de meeste kansen krijgen, niet de beste spelers, neen om goals. In deze fase missen we echt wel Malen, die sterk is aan de bal, zich niet makkelijk laat wegzetten en veel scorend vermogen heeft. Waar we ons zorgen om moeten maken is, dat we niet scoren tegen Utrecht en ook thuis niet tegen LASK. Veel succes tegen AZ, wordt ook moeilijk ( om te scoren ).

en ergerlijk dat hij voor eigen succes ging en totaal geen oog had voor vrijstaande spelers , ook dit zien is een kwaliteit van echt goede spelers
 
Ik merk dat ik als ik in het stadion zit me nog meer erger aan Zoet (ook mede door de reactie van andere supporters). Neemt veel te veel tijd bij uittrappen, zijn trappen zijn zelden richting een medespeler en hij creëert nog al eens onrust.

Sowieso uiteraard een frustrerende wedstrijd met veel slordigheden en veel balletjes terug. Aanvallend kwam het allemaal ook moeizaam tot stand. Blijkbaar (of misschien: hopelijk?) missen ze Malen dan toch. Een aanval met 3 buitenspelers en geen spits is niet ideaal, dat bleek wel weer.

en ergerlijk dat hij voor eigen succes ging en totaal geen oog had voor vrijstaande spelers , ook dit zien is een kwaliteit van echt goede spelers

Bij dat penaltymoment in de eerste helft inderdaad. Of het überhaupt een penalty was kan je je afvragen, maar hij had de bal al lang naar rechts kunnen leggen.
 
Nee sorry met zo’n mietje die zichzelf continu verstopt en denkt af en toe mee te moeten doen, ga ik iig wel verlangen naar Hendrix.
Hij deed mij gister enorm denken aan Gudelj toen bij Ajax. Staat op een positie waar die de bal moet opeisen of de gaten in moet lopen, maar vervolgens lijkt het alsof die bang is voor de bal en verstopt zich. Waardoor de opbouw continu via de flanken gaat.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Bergwijn speelde wel goed, maar hij moet iets meer overzicht krijgen, want hij probeerde het te vaak zelf terwijl andere spelers er beter voor stonden.
 
Bergwijn speelde wel goed, maar hij moet iets meer overzicht krijgen, want hij probeerde het te vaak zelf terwijl andere spelers er beter voor stonden.
Bergwijn heeft de kwaliteit om zijn tegenstander uit te spelen, maar het vervolg is bedroevend. Hij moet zich eigen maken om een vrijstaande of opkomende speler in het vizier te krijgen. Dan vallen er pas goals. En het voetbal draait om goals. Eentje zou gisteravond al genoeg zijn geweest.
 
Ja dat kan. Ik zei het meer om aan te geven bij welke hoeveelheid punten we veilig zijn. (Bij 12 dus)

In principe is 1 gelijkspel al genoeg om door te gaan, maar dan moeten andere resultaten wel (heel) gunstig uitpakken.
Als we uit bij Lask winnen hebben we daarna aan 1 gelijkspel genoeg toch? Lask kan dan namelijk niet meer op 11 punten komen.
Je hoeft alleen maar van Rosenborg te winnen dan ben je al door.
Nope, als wij alleen nog winnen van Rosenborg hebben wij 10 punten.
Spelen Sporting en Lask onderling gelijk en winnen ze de overige twee dan komen zij op 11 en 13 punten...
Ik neem aan dat in de EL net als in de CL geldt dat onderling resultaat voor doelsaldo gaat. Als dat zo is heb je aan een overwinning in de volgende wedstrijd tegen LASK genoeg om zeker te zijn van de volgende ronde. LASK kan dan nog op maximaal 10 punten komen (net als PSV dan heeft), maar zal nooit boven PSV eindigen omdat het onderling resultaat in het voordeel van PSV is.
 
Ik neem aan dat in de EL net als in de CL geldt dat onderling resultaat voor doelsaldo gaat. Als dat zo is heb je aan een overwinning in de volgende wedstrijd tegen LASK genoeg om zeker te zijn van de volgende ronde. LASK kan dan nog op maximaal 10 punten komen (net als PSV dan heeft), maar zal nooit boven PSV eindigen omdat het onderling resultaat in het voordeel van PSV is.
Daar ga ik ook vanuit. Maar dat spreekt de stelling dat 3 punten tegen Rosenborg niet voldoende hoeft te niet zijn tegen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan