Nederlands Elftal

Couldn't agree more.

Ik vind het ook altijd zo kinderachtig wanneer er een Ajax vs. PSV wedstrijdje van gemaakt wordt. Zoals rico eerder ook al zei: bij NL vertegenwoordig je allemaal dezelfde kleur.

Maar goed, het helpt natuurlijk ook niet bepaald wanneer nota bene de clubs zelf via hun twitter accounts dit soort onnodige sentimenten oprakelen. Snap best dat het als grap bedoeld is en er veel mensen het juist heel leuk vinden, maar het effect is wel weer dat men meer over Ajax en PSV zit te brallen dan over Oranje. En heel soms vind ik het best fijn om naar mooie spelers - van zowel Ajax als PSV, in een team - te kijken zonder dat Ajax vs PSV gelul.
Je zal maar Feyenoord fan zijn. Kun je jezelf gewoonnniet meer laten zien op Twitter:D
 
Waarom niet gewoon 5-3-2 spelen? Die vleugels van Oranje schieten toch niet echt op. Depay en Malen/Bergwijn in de spits, middenveld Frenkie - Gini - Donny. En centraal achterin speel je met De Vrij, De Ligt en Van Dijk. Heb je toch je defensieve zekerheid, en ben je van die vreselijke antivoetballer De Roon af.
Terug naar het Bert van Marwijk tijdperk? Nee doe maar niet, dan worden we een 13 in een dozijn elftal. Lekker 4-3-3 blijven spelen, het meeste kans op success.
 
Ach, ik til niet zo zwaar aan die foutjes. Ook niet van Blind overigens, die ik juist net een beetje begin te waarderen. Ik vind het meer zorgwekkend dat De Ligt zo blijft hangen in de eigen 16... Ik mis de inschuivende De Ligt van Ajax. Hij is immers ook aanvallend een fenomenale kopper.
Dat heb ik eerder ook al aangegeven: sinds zijn transfer naar Juve zie ik een andere, lees: onzekere en twijfelende De Ligt. Bij Ajax was hij de aanvoerder en de man en nu wordt ie gezien als de jonkie die nog heel veel moet leren. En zo gaan ook jouw teamgenoten met je om. Dit, terwijl hij bij Juve deels onzeker is door de plek waar hij niet hoort te staan, als de linkere cv. In plaats van een jonge nieuwe speler op zijn vertrouwde plek te zetten, zet Sarri die andere oude rot (Bonucci) wel op zijn vertrouwde plek maar Mathijs op links. Ik blijf er bij dat hij voor geld heeft gekozen en niet voor zijn ontwikkeling. Want bij een Barca, City of Madrid of PSG zou hij volledig tot zijn recht komen. De grootste onzin wat ik hoorde daaromtrent was dat “je pas in Italië leert wat verdedigen is”. Alsof een Ramos, Thiago Silva, van Dijk of Piqué niet weten wat verdedigen is....
 
Maar met wie wil je dan als backs spelen?
Die zijn juist heel belangrijk in dat systeem, en zijn nu je zwakste punt met Blind en Dumfries.

Over de Roon passeren ben ik met je eens.

Die backs zijn in elk systeem een probleem. Overigens vond ik Dumfries en Blind redelijk. Ik denk dat Dumfries juist in een 5-3-2, waarin je toch meer met wingbacks speelt, wel goed uit de voeten kan. Ik vind hem ook met de week weer beter spelen. Maar misschien speelt een Dest hem nog wel eens uit de basis.
 
Terug naar het Bert van Marwijk tijdperk? Nee doe maar niet, dan worden we een 13 in een dozijn elftal. Lekker 4-3-3 blijven spelen, het meeste kans op success.

Ik dacht eerder aan het Louis van Gaal tijdperk tijdens WK 2014.

Ach, het is maar net hoe je het uitvoert. Met backs die 'hoog staan', is het juist superaanvallend, met 3-5-2 of zelfs 3-3-4.
 
Dat heb ik eerder ook al aangegeven: sinds zijn transfer naar Juve zie ik een andere, lees: onzekere en twijfelende De Ligt. Bij Ajax was hij de aanvoerder en de man en nu wordt ie gezien als de jonkie die nog heel veel moet leren. En zo gaan ook jouw teamgenoten met je om. Dit, terwijl hij bij Juve deels onzeker is door de plek waar hij niet hoort te staan, als de linkere cv. In plaats van een jonge nieuwe speler op zijn vertrouwde plek te zetten, zet Sarri die andere oude rot (Bonucci) wel op zijn vertrouwde plek maar Mathijs op links. Ik blijf er bij dat hij voor geld heeft gekozen en niet voor zijn ontwikkeling. Want bij een Barca, City of Madrid of PSG zou hij volledig tot zijn recht komen. De grootste onzin wat ik hoorde daaromtrent was dat “je pas in Italië leert wat verdedigen is”. Alsof een Ramos, Thiago Silva, van Dijk of Piqué niet weten wat verdedigen is....

Dat is gewoon zo. Niemand gaat nog voor zijn lol naar de Serie A.
 
Maar met wie wil je dan als backs spelen?
Die zijn juist heel belangrijk in dat systeem, en zijn nu je zwakste punt met Blind en Dumfries.

Over de Roon passeren ben ik met je eens.

Gewoon zonder backs spelen: 3-3-4, onder het mom: de aanval is de beste verdediging. En dan kan de Vrij ook gewoon spelen, zonder dat de Ligt eruit hoeft.
 
Dat we het zo moeilijk hadden tegen Noord-Ierland had gewoon voornamelijk met de tactiek te maken, het opstellen van De Roon is gewoon een fout als je weet dat NI 90 minuten lang de bus gaat parkeren, Van de Beek had gewoon moeten starten. Van de Beek zorgde met zijn loopacties voor meer ruimte waardoor het voetballen makkelijker werd, en het is niet alsof Wijnaldum en De Jong verdedigend niet voldoen tegen een paar lagere klasse spelers in Engeland. Babel was weer zijn oude zelf en helemaal niet scherp, helaas verwacht ik niet dat Koeman zijn paradepaardjes Babel en De Roon voor dit EK uit de basis zal zetten. Bergwijn speelde vrij goed, in de eerste helft was hij een van de weinige spelers die gevaar creëerde. Memphis speelde daarentegen als een zak hooi totdat Malen en Van de Beek erin kwamen, hij liet overigens wel zien dat hij een speler is die er altijd in moet blijven staan, ook als hij een mindere wedstrijd speelt. De Jong was goed, Wijnaldum slordig en De Roon overbodig. Dumfries vond ik eindelijk weer een goede interland spelen, Van Dijk was ook prima. Blind vond ik erg tegenvallen, zowel bij de tegengoal als in zijn passing die vaak geprezen wordt. Blind heeft echt het geluk dat we blijkbaar geen andere goede linksback hebben.

De Ligt is daarentegen wel eindelijk toe aan een plaats op de bank, ik snap dat veel Ajacieden hem willen verdedigen hier maar kom op de laatste interlands is hij verdedigend gezien vaak de storende factor bij het Nederlands Elftal. Van wat ik heb gehoord schijnt De Vrij erg goed te spelen bij Inter en wordt hij genoemd als een van de beste verdedigers in de Serie A. De Ligt is pas 19 en hij zal zijn vorm echt wel weer gaan terugvinden en een van de beste verdedigers van de wereld worden, maar dat is De Vrij op dit moment en ik vind dat in het Nederlands elftal gewoon de 11 beste spelers moeten staan en niet de 11 beste spelers met het oog op het WK in 2022. Dat De Vrij zijn vorige kwalificatiereeksen erbij worden gehaald vind ik ronduit zwak, als we alle spelers op basis van het verleden eruit moeten gooien dan zou ik Babel, Memphis, Wijnaldum en Cillessen ook nooit meer oproepen. Het is niet alsof De Ligt bewijst dat hij veel beter is.
 
Toch vreemd dat vd Sar in een interview met een Amerikaanse zender zegt dat het commercieel gezien “perfect zou zijn” wanneer Dest voor de VS kiest. Zoiets zeg je niet als een van de recordinternationals van Oranje ook al ben je nu de directeur van Ajax. Heb Vd Sar altijd al een domme vent gevonden, ondanks de successen bij Ajax.
 
Toch vreemd dat vd Sar in een interview met een Amerikaanse zender zegt dat het commercieel gezien “perfect zou zijn” wanneer Dest voor de VS kiest. Zoiets zeg je niet als een van de recordinternationals van Oranje ook al ben je nu de directeur van Ajax. Heb Vd Sar altijd al een domme vent gevonden, ondanks de successen bij Ajax.
Nog los daarvan, je moet dit soort dingen überhaupt niet zeggen voor die jongen een keuze heeft gemaakt. Dat is echt niet netjes naar Dest toe.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Toch vreemd dat vd Sar in een interview met een Amerikaanse zender zegt dat het commercieel gezien “perfect zou zijn” wanneer Dest voor de VS kiest. Zoiets zeg je niet als een van de recordinternationals van Oranje ook al ben je nu de directeur van Ajax. Heb Vd Sar altijd al een domme vent gevonden, ondanks de successen bij Ajax.
Marketing en geld over het sportieve... #ModernFootball
 
Jong Oranje swingt ook, zeg. Stengs, Gakpo en toch ook die Koopmeiners - waar ik nog lichte twijfels bij heb - zijn prachtige spelers die samen het verschil maken. Ben ook benieuwd naar de ontwikkeling van Boadu, waarvan ik nog moeilijk kan inschatten of hij veel meer te bieden heeft dan pure snelheid en een neusje voor de goal (wat ik voor een spits te weinig vind voor de top).

Maar goed, alles leuk en wel; de enige échte parel daar is Danny the White, of beter gezegd Red gezien zijn bijnaam The Red Magician. Elke échte Ajacied weet dat. Son of God is wellicht een treffendere bijnaam.

Hoe kunnen zulke ontzettend middelmatige spelers toch elke keer onze gehele jeugdopleiding doorlopen?
 
Velen geven nu af op Blind, maar heeft dit jaar echt prima wedstrijden tegen toplanden afgeleverd op die positie. Het is ook niet meer de Blind van 2014 (veel beter nu), en om dan af te rekenen op 1 zo'n wedstrijd is een beetje flauw. Ja, we hebben geen type Trent Alexander-Arnold als backs maar met Dumfries en Blind is het acceptabel genoeg internationaal gezien. Wat heeft Frankrijk, Duitsland, België en Spanje lopen op die positie? Echt geen geweldenaars. Kijk maar eens het afgelopen EK en WK terug. De voorzetten waren werkelijk om te janken. Straks gewoon ons ding doen, lekker omschakelen. :maniac:
 
Marketing en geld over het sportieve... #ModernFootball
Wat mij betreft is dat meer een kwestie van de morele verplichting van Edje naar Oranje toe dan “het sportieve”. En met modernfootball heeft het al helemaal niets te maken. Een 17 jarige jongen wordt hier in NL bijna aan de schandpaal genageld omdat hij NOG geen keuze wil maken maar de beroemde ex doelman van Oranje mag dit zomaar roepen terwijl hij weet dat Koeman gesprekken aan het voeren is met die jongen.
 
Wat mij betreft is dat meer een kwestie van de morele verplichting van Edje naar Oranje toe dan “het sportieve”. En met modernfootball heeft het al helemaal niets te maken. Een 17 jarige jongen wordt hier in NL bijna aan de schandpaal genageld omdat hij NOG geen keuze wil maken maar de beroemde ex doelman van Oranje mag dit zomaar roepen terwijl hij weet dat Koeman gesprekken aan het voeren is met die jongen.
Ik bedoel dat het financiële belang de voorrang krijgt ten opzien van het sportieve.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zou het meest logische zijn. Maar Koeman is niet altijd logisch vind ik. Zie De Roon in plaats van Van de Beek.
Vind Koeman nu juist wel logisch. De Roon is een tactische keuze, niet een die ik zou maken, maar er zit wel een logica achter. De enige andere ‘logische’ keuze die Koeman zou kunnen maken is Luuk, maar dat zie ik niet gebeuren
 
Op de bank?

Volgens mij doet De Vrij het zeer behoorlijk. Het kan voor De Ligt geen kwaad om even in de luwte te staan. Die jongen komt er heus wel. De Vrij kan daarnaast toch ook wel eens beloond worden.

Tegen de Wit-Russen lekker voetballen, dus met Van de Beek op het middenveld erbij.
En op linksback maar voor van Aanholt gaan. Aké mag ook, maar zou mijn 2e keus zijn. Blind als linksback is een zéér ongelukkige combinatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan