Ritsu Doan (A)

Zolang voetbal geen jurysport is maakt de uitstraling geen r**t uit.
Denk dat een Lerby, Stam, Alex, Fräser, de Wolf, Nielsen, van Bommel vele punten hebben binnegehaald vanwege hun uitstraling.
 
Het hoort toch ook een beetje bij de Japanse cultuur? Het nederige en beleefde, ik vind deze jongen wel nuchter over komen. Denk dat het een verstandige knaap is, hopelijk gaat hij het maken.
 
Doan is een goede aanwinst. Een speler met een goede (trap) techniek. Prima goal vandaag.
頑張って Ritsu !!!
 
Doan is een goede aanwinst. Een speler met een goede (trap) techniek. Prima goal vandaag.
頑張って Ritsu !!!
Heb je wel goed gekeken welke karakters je gebruikt hebt..?? Straks valt het verkeerd bij Ritsu, omdat je zojuist z'n vrouw voor hoer uitgemaakt hebt....(a)
 
Geweldige speler deze Doan. Dé voltreffer van afgelopen transferperiode. Wat hij in de kleine ruimte kan, doet me een beetje denken aan Mertens toen bij PSV maar dan nu met Doan vanaf rechts. Hier gaan we veel plezier aan beleven, meer dan aan Bruma die ik toch te wild vind en behalve met snelheid nou niet echt ergens in uitblinkt. Bruma is n soort van Narsingh maar iets beter.
 
Weer prima vanavond, Bruma valt na een goede start nu een beetje tegen. Zolang het fit is zou ik Bergwijn - Malen - Doan laten staan.
Ook ik moet toegeven dat ik Doan beter vind spelen dan ik had verwacht (ben altijd zeer kritisch geweest op zijn aankoop). Laten we hopen dat hij ons blijft verbazen
 
Bruma begon ook prima, met twee goals in het tweeluik met Basel en een goal in zijn tweede competitiewedstrijd. Ik moet zeggen dat ik Doan ook hoopvol vind starten en zijn kwaliteiten duidelijk te zien zijn, maar laten we het even over een langere periode aankijken voordat we weer te opportunistisch worden. Voor zijn aankoop vroeg ook iedereen zich af of een speler van Groningen het niveau wel zou hebben. Overigens heb ik nog steeds vertrouwen in Bruma. Kwaliteiten heeft hij echt wel, al was hij natuurlijk wel veel te duur.
 
Doan is een prima speler maar niet eentje waarmee PSV een megaklapper gaat maken. Het wordt geen topspeler a la Bergwijn, Malen of Lozano. En dat geldt ook voor Bruma: die blijft al jaren hangen op een bepaald niveau. Daarom ben ik ook nooit gecharmeerd van dit soort relatief dure aankopen die eigenlijk alleen de ontwikkeling van de jeugd in de weg zitten. Je mag blij zijn als je straks een bedrag tussen de 12-15 miljoen ontvangt voor Doan. Ik vind dat PSV echt af moet van dit beleid. We hebben genoeg Pereiro’s en Ramselaars hier gehad. Geef in een keer 15-20 miljoen voor een echt groot talent a la Martinez van Ajax (kostte overigens 7,5...). Voorlopig is de jeugd die een kans kreeg om zich te ontwikkelen, vele Malen ;) beter gebleken kwa groei en potentie dan vele aankopen. Van alle aankopen zullen we alleen veel geld gaan ontvangen voor Dumfries. Bruma, Doan of zelfs Baumgartl zullen niet de kassa laten rinkelen in Eindhoven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan