Rosenborg BK - PSV | Donderdag 3 oktober | Eindstand: 1-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Zó, zat ik er ff naast met 0-0. Gelukkig maar. Rosenborg was ooit serieuze club, maar jeetje, daar is nog maar weinig van over. Één lastige spits, verder had het weinig om het lijf.

Ook knap: 1-4 winnen, en toch weinig aan. Kan ook geen top 3 maken om die reden. Dan ben je echt goed aan het worden :horns:
...wie weet zit er nog wel een halve finale of meer in, in de EL dit seizoen. Zou alleen middenveld nog wel wat vorm of nieuwe impulsen mogen krijgen.

Na de winter is de loting enorm van belang. Maar het ziet er naar uit dat PSV met een beetje geluk daarbij prima in de kwartfinale kan komen.
 
Klopt ja. Team is wispelturig. Kan onnodig verliezen, maar kan ook winnen van iedereen in de EL.

Van de huidige deelnemers zie ik alleen Sevilla, Arsenal en Mancher als "maatje te groot", waarbij laatstgenoemde met wat geluk ook nog gepakt kan worden.
Spannend is wie daarna natuurlijk instroomt vanuit CL.
 
Daar ben ik het niet mee eens. PSV staat toch juist al jaren bekend om zijn vechtlust en opofferingsgezindheid voor elkaar? Neem nu bijv. het spel van Luuk de Jong.
Luuk was een eenling (en kon, net als Hendrix en Sadilek niet zo goed voetballen). Let er de volgende wedstrijd maar eens op, in balbezit staat iedereen stil, behalve degene die de bal heeft, die gaat ermee lopen. De rest gaat pas bewegen als ze zelf de bal aangespeeld krijgen. Dat is ook de reden dat we het eindeloze tikkie terug, tikkie breed zien.
 
Van de huidige deelnemers zie ik alleen Sevilla, Arsenal en Mancher als "maatje te groot", waarbij laatstgenoemde met wat geluk ook nog gepakt kan worden.
Spannend is wie daarna natuurlijk instroomt vanuit CL.
Mancher is ManU? Die kan PSV echt makkelijk hebben, stelt niks voor op het moment.
 
Laten we het erop houden dat het een combinatie is van de punten door ons beiden aangehaald. Natuurlijk is Tagliofico van een andere orde van Sadilek - de LB is een positie waarop we ondanks het aantrekken van Lato en Boscagli er behoorlijk op achteruit zijn gegaan. Prima als de kritiek daarop richting technische staf of deze spelers gaat - die de verwachtingen immers niet waarmaken of onderpresteren / danwel een foute inschatting van hun kwaliteiten hebben gemaakt. Sadilek doet meer dan zijn best en geeft alles - met gewoon goede statistieken, nauwelijks balverlies en houd tot nu toe zijn tegenstanders *die vaak koppen groter zijn en technisch vaardiger* uit de spotlights (incl Ziyech die niet in de wedstrijd kwam tegen ons mede door Sadileks inbreng). De trainer zet hem neer op een onlogische plek neer omdat de mensen die daar horen teleurstellen. Ik kan die jongen weinig kwalijk nemen daarin.

Rosario en Hendrix hebben teveel tijd nodig komt in de praktijk - in mijn beleving - ook vaak neer op dat er door het statische en weinig bewegelijke spel om hun heen te weinig afspeelopties zijn en dus ook een snelle kaats of 1 keer doorspelen vaak niet eens als mogelijkheid word geboden.
Dat zegt iedereen nu wel. Ik heb de wedstrijd in z'n geheel op m'n telefoon bekeken, en geef toe dat dat m'n beoordelingsvermogen niet ten goede komt. Maar ik heb later de samenvatting van zo'n 14 minuten gezien, maar daar zag je Ziyech toch opvallend vaak sadilek overtroeven
 
Zó, zat ik er ff naast met 0-0. Gelukkig maar. Rosenborg was ooit serieuze club, maar jeetje, daar is nog maar weinig van over. Één lastige spits, verder had het weinig om het lijf.

Ook knap: 1-4 winnen, en toch weinig aan. Kan ook geen top 3 maken om die reden. Dan ben je echt goed aan het worden :horns:
...wie weet zit er nog wel een halve finale of meer in, in de EL dit seizoen. Zou alleen middenveld nog wel wat vorm of nieuwe impulsen mogen krijgen.
Wellicht is Ibi de ontbrekende schakel?
 
Van de huidige deelnemers zie ik alleen Sevilla, Arsenal en Mancher als "maatje te groot", waarbij laatstgenoemde met wat geluk ook nog gepakt kan worden.
Spannend is wie daarna natuurlijk instroomt vanuit CL.
Ondanks dat ze Europees dit seizoen nog niet heel sterk zijn zou ik Wolfsburg, Monchengladbach, Eintracht Frankfurt, Lazio en AS Roma niet willen onderschatten.
 
Luuk was een eenling (en kon, net als Hendrix en Sadilek niet zo goed voetballen). Let er de volgende wedstrijd maar eens op, in balbezit staat iedereen stil, behalve degene die de bal heeft, die gaat ermee lopen. De rest gaat pas bewegen als ze zelf de bal aangespeeld krijgen. Dat is ook de reden dat we het eindeloze tikkie terug, tikkie breed zien.

Klopt, de AI van het team is te laag om een fatsoenlijke aanval op te kunnen zetten. (FIFA grapje)
 
Ondanks dat ze Europees dit seizoen nog niet heel sterk zijn zou ik Wolfsburg, Monchengladbach, Eintracht Frankfurt, Lazio en AS Roma niet willen onderschatten.
En mag ik jullie er evenaan herinneren dat we van Basel verloren hebben. Het was een prachtig resultaat en een hele matige wedstrijd gisteren. Ik zou zeggen, dit PSV kan van bijna alle teams in de knock-out fase gewoon verliezen. Laten we niet overmoedig worden, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, dat op een goede dag, PSV tegen de meeste tegenstanders in de EL een kans maakt.
 
En mag ik jullie er evenaan herinneren dat we van Basel verloren hebben. Het was een prachtig resultaat en een hele matige wedstrijd gisteren. Ik zou zeggen, dit PSV kan van bijna alle teams in de knock-out fase gewoon verliezen. Laten we niet overmoedig worden, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, dat op een goede dag, PSV tegen de meeste tegenstanders in de EL een kans maakt.

Dit was zo'n wedstrijd waarbij je terecht mag vragen, was PSV nou goed of Rosenborg heel slecht. Het antwoord is het tweede.
 
En mag ik jullie er evenaan herinneren dat we van Basel verloren hebben. Het was een prachtig resultaat en een hele matige wedstrijd gisteren. Ik zou zeggen, dit PSV kan van bijna alle teams in de knock-out fase gewoon verliezen. Laten we niet overmoedig worden, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, dat op een goede dag, PSV tegen de meeste tegenstanders in de EL een kans maakt.

Aan de andere kant is dit PSV wel een stuk verder dan het PSV dat tegen Basel verloor. Het is in ieder geval een stuk effectiever geworden en het team lijkt beter op elkaar in gespeeld te raken.

Overigens overtuigt nog geen enkele ploeg in de EL heel erg. Reken maar dat ook een Wolfsburg of Roma wel zenuwachtig wordt van onze voorhoede, want momenteel scoren we makkelijk.
 
Van de huidige deelnemers zie ik alleen Sevilla, Arsenal en Mancher als "maatje te groot", waarbij laatstgenoemde met wat geluk ook nog gepakt kan worden.
Spannend is wie daarna natuurlijk instroomt vanuit CL.
Dat zijn de sterke ploegen, ik reken Wolfsburg en AS Roma daar ook nog toe, maar ze zijn allemaal te pakken, dus als je dan nog 2 rondjes door komt dan mag je halve finale en finale vlammen. PSV moet met volle aandacht ook de andere wedstrijden spelen. Tegen ploegen als Eintracht Frankfurt kun je je lelijk vergalloperen, dáár ligt het echte gevaar denk ik.
 
Aan de andere kant is dit PSV wel een stuk verder dan het PSV dat tegen Basel verloor. Het is in ieder geval een stuk effectiever geworden en het team lijkt beter op elkaar in gespeeld te raken.
Klopt, maar als ze zo spelen als gisteren is de kans dat ze verliezen van teams als Wolfsburg, Monchengladbach, Eintracht Frankfurt, Roma (en nog een paar zoals uit het hoofd Porto, Celtic) en alle CL instromers levensgroot. De potentie is er, maar op basis van de wedstrijd van gisteren, is er geen enkele basis om nou te denken dat PSV wel even de halve finale gaat halen of gaat winnen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Klopt, maar als ze zo spelen als gisteren is de kans dat ze verliezen van teams als Wolfsburg, Monchengladbach, Eintracht Frankfurt, Roma (en nog een paar zoals uit het hoofd Porto, Celtic) en alle CL instromers levensgroot. De potentie is er, maar op basis van de wedstrijd van gisteren, is er geen enkele basis om nou te denken dat PSV wel even de halve finale gaat halen of gaat winnen.

Halve finale/finale vind ook wel heel voorbarig. Sowieso moet je dan geluk hebben. Tref je een of andere sterke CL ploeg die derde is geworden, kun je al vrij vroeg hangen. Achtste of kwartfinale, dat is denk ik het hoogst haalbare als je realistisch bent, tenzij PSV in bloedvorm raakt of mazzelt met de tegenstanders.

Aan gisteren verbind ik niet te veel conclusies. Dat zijn gewoon typische sfeerloze uitwedstrijden tegen stroeve tegenstanders. Ik vind het in die zin meer positief dat PSV wel toonde effectief te zijn en ook als het niet sprankelend speelt zo'n tegenstander gewoon met 4 goals om te kunnen leggen. Als je tegen een van de dikgedrukte teams speelt zijn het altijd andere wedstrijden. Veel meer ruimte, veel opener. Er zit genoeg groei in PSV momenteel, zo positief kan ik dan wel weer zijn. Kijk hoe slecht het was tegen Basel en Haugesund in vergelijking met nu. We scoren in ieder geval en hebben een erg effectieve voorhoede.
 
Aan de andere kant is dit PSV wel een stuk verder dan het PSV dat tegen Basel verloor. Het is in ieder geval een stuk effectiever geworden en het team lijkt beter op elkaar in gespeeld te raken.

Overigens overtuigt nog geen enkele ploeg in de EL heel erg. Reken maar dat ook een Wolfsburg of Roma wel zenuwachtig wordt van onze voorhoede, want momenteel scoren we makkelijk.
PSV is denk ik ietsje verder is, maar ik denk dat de RCV van dienst echt het verschil maakt. PSV wist dat het daar zwak was en heeft zich simpelweg te laat versterkt. Wederom. Een kardinale fout die vele miljoenen heeft gekost, omdat PSV de CL is misgelopen. Ik vergeef het ze als we de EL winnen (a).
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Van de huidige deelnemers zie ik alleen Sevilla, Arsenal en Mancher als "maatje te groot", waarbij laatstgenoemde met wat geluk ook nog gepakt kan worden.
Spannend is wie daarna natuurlijk instroomt vanuit CL.
Zolang PSV LASK maar niet onderschat. Zij hebben Basel wél uitgeschakeld.
 
Mancher is ManU? Die kan PSV echt makkelijk hebben, stelt niks voor op het moment.
Ja, tik foutje...
Makkelijk durf ik niet te zeggen. Over 2 wedstrijden kunnen ze makkelijk doorgaan. PSV zou wel degelijk kansen hebben, “makkelijk” is wat te ver. Rosenborg, dat was gemakkelijk.
 
Klopt, maar als ze zo spelen als gisteren is de kans dat ze verliezen van teams als Wolfsburg, Monchengladbach, Eintracht Frankfurt, Roma (en nog een paar zoals uit het hoofd Porto, Celtic) en alle CL instromers levensgroot. De potentie is er, maar op basis van de wedstrijd van gisteren, is er geen enkele basis om nou te denken dat PSV wel even de halve finale gaat halen of gaat winnen.

Aan de andere kant: eigenlijk is de enige opgave nu zakelijk en degelijk een wedstrijd kunnen controleren en uitspelen. Dat is te trainen, zelfs met een matige achterhoede. Duidelijke afspraken, compact spelen, ruimtes klein houden... Frivoliteit, onvoorspelbaarheid, scorend vermogen en talent voorin vallen daarentegen niet te trainen - en dat hebben we zo maar.
Wat dat betreft vind ik een halve finale EL een haalbaar doel.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan