Zakaria Aboukhlal (A)

We moeten het ook niet overdrijven. Goed talent maar geen supertalent a la Ihattaren of Memphis of Bergwijn. Hij is “al” 19 maar eigenlijk nog helemaal niet PSV1 waardig. De genoemde jongens maakten op hun 17-18e al hun debuut en je kon gelijk zeggen dat het grote talenten waren/zijn. Als verder alleen AZ interesse heeft gehad en niet een Ajax of Feyenoord of een buitenlandse club (want neem het van mij aan dat die zaakwaarnemers die jongens overal gaan aanbieden), dan hoeven we hier ook niet zo dramatisch over gaan doen. Begrijp me goed, ik vind het echt jammer maar het is ook geen Bergwijn, Memphis of Ihataren categorie die weggaat.
Hij heeft de interesse van buitenlandse clubs juist afgewimpeld om voor zijn sportieve kans bij AZ te kiezen. Een prima keuze met oog op zijn carriere. Nu krijgt hij de kans om zichzelf op Eredivisie niveau te bewijzen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
We moeten het ook niet overdrijven. Goed talent maar geen supertalent a la Ihattaren of Memphis of Bergwijn. Hij is “al” 19 maar eigenlijk nog helemaal niet PSV1 waardig. De genoemde jongens maakten op hun 17-18e al hun debuut en je kon gelijk zeggen dat het grote talenten waren/zijn. Als verder alleen AZ interesse heeft gehad en niet een Ajax of Feyenoord of een buitenlandse club (want neem het van mij aan dat die zaakwaarnemers die jongens overal gaan aanbieden), dan hoeven we hier ook niet zo dramatisch over gaan doen. Begrijp me goed, ik vind het echt jammer maar het is ook geen Bergwijn, Memphis of Ihataren categorie die weggaat.

Lees maar eens wat er over Bergwijn op dit forum werd geschreven op zijn 19e toen hij minuten maakte voor PSV. Het was een one-trick pony, loopt als kip zonder kop, geen rust, bla, bla bla en kijk waar hij nu staat. Zie pagina 13 en verder van Bergwijn topic. Aboukhlal stond wel degelijk altijd te boek als groot talent in Nederland. Voordat hij bij PSV kwam toen hij bij Willem II zat, speelde hij al in jeugdteams van Oranje. Dat Feyenoord of Ajax hem niet haalt zegt mij werkelijk waar niks.
 
Je bouwt je hele verhaal rondom de aanname dat hij geen genoegen zou nemen met een plek op de bank bij PSV. Ik weerspreek dat. Denk je nu echt dat hij naar AZ gaat met de zekerheid dat hij Stengs uit de basis speelt? Lijkt mij niet. Het gaat erom dat hij al lang wacht op PSV om over contractsverlenging te praten en PSV maar niet in actie komt. Tot het punt dat hij in maart aan de media heeft laten doorschemeren dat hij dolgraag wil verlengen en op PSV wacht. Met de speler die je noemt is niet pas tot vlak voor verstrijken contract gepraat over verlenging. Het gaat om het gevoel of er perspectief is in de toekomst en de club het in je ziet zitten. Niet om een directe basisplaats!

Rendement over een langere periode is zeker een graadmeter om te beoordelen of aanvallende talenten kunnen doorbreken. Blijkbaar is er een vloot aan aanvallers voorbij gekomen die dergelijke cijfers kunnen overleggen. Nou, help mij op weg zou ik zeggen. Noem eens wat voorbeelden? En ga geen Piroe zeggen (met 1:3 overigens slechtere gemiddelde dan Aboukhlal) die een pure afmaker is en weinig toevoegt. Welke buitenspelers bij JPSV heb jij gezien dan?

Sorry voor de onduidelijkheid ik denk dat hij dat inderdaad geen genoegen nam met het zijn van de 4de buitenspeler maar ik denk dat ik mijn verhaal bouw met andere argumenten.
Ik beaam ook dat Aboukhlal een talent is, op Gakpo na de beste buitenspeler van Jong vorig jaar. Maar ik vind dat de stap van Jong naar eerste een gehele grote is. Ik vind dat die stap nu ook te vroeg kwam voor Aboukhlal.
Dat ze te lang gewacht hebben met een contract aanbieden weet ik niet want ben geen insider maar kan me dat gewoon niet voorstellen met alle contracten die uitgedeeld zijn de laatste tijd aan talenten.
 
Lees maar eens wat er over Bergwijn op dit forum werd geschreven op zijn 19e toen hij minuten maakte voor PSV. Het was een one-trick pony, loopt als kip zonder kop, geen rust, bla, bla bla en kijk waar hij nu staat. Zie pagina 13 en verder van Bergwijn topic. Aboukhlal stond wel degelijk altijd te boek als groot talent in Nederland. Voordat hij bij PSV kwam toen hij bij Willem II zat, speelde hij al in jeugdteams van Oranje. Dat Feyenoord of Ajax hem niet haalt zegt mij werkelijk waar niks.
Dat AZ hem haalt zegt mij iig wel iets ;)
Voor de rest: ik heb al aangegeven dat ik het jammer vindt. Het enige is dat hij m.i. niet echt van een hoge categorie is, anders had PSV hem al meteen duidelijkheid gegeven. Ik hoop voor hem dat hij mijn ongelijk gaat bewijzen.
 
Dat AZ hem haalt zegt mij iig wel iets ;)
Voor de rest: ik heb al aangegeven dat ik het jammer vindt. Het enige is dat hij m.i. niet echt van een hoge categorie is, anders had PSV hem al meteen duidelijkheid gegeven. Ik hoop voor hem dat hij mijn ongelijk gaat bewijzen.
De Barcelona's en ManU staan igg niet te dringen om.zijn handtekening.
 
Haha, de Marokkaanse bond is inderdaad wel een goede peiler voor het talent van jongens met een Marokkaanse achtergrond ;)
Tot nu toe hebben ze iedereen waarvan ze dachten dat die talent hadden, uitgenodigd. Dat Aboukhlal er niet bij zat is idd geen graadmeter daar hij itt het eerste van PSV nog niet had gehaald althans geen minuten. Dan kun je ook niet geselecteerd worden.
 
Ben benieuwd of er in ieder geval nog een stevig doorverkooppercentage is bedongen voor Aboukhlal; zal wel weer niet, PSV kennende :cautious:. Blijf het een vreemde move vinden; bij AZ heeft hij toch Stengs voor zich? Die zal hij niet zomaar uit de basis gaan spelen, dus zoveel meer speeltijd zal hij niet gaan krijgen.
 
Als ik kijk waar hij nu staat en waar hij bij ons was dan is hij ook geen steek opgeschoten.. Wellicht is dit nog niet zo'n zwaar verlies geweest
 
Als ik kijk waar hij nu staat en waar hij bij ons was dan is hij ook geen steek opgeschoten.. Wellicht is dit nog niet zo'n zwaar verlies geweest

Als je hem vandaag bij AZ zag spelen concludeer ik inderdaad dat we daar weinig aan missen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan