Zakaria Aboukhlal (A)

Ik sluit mijzelf aan bij Retro Willems & Tradgard in deze.

Het was deze zomer de uitgelezen mogelijkheid voor PSV om het volledige vetrouwen in een aantal spelers uit te spreken en daadwerkelijk daad bij woord te voegen in het kader: "Onze opleiding moet 50% van de selectie voortbrengen". Obispo en Aboukhlal hadden evenals Ihattaren, Malen en Gakpo en Lammers het vertrouwen dienen te krijgen in PSV 1.

Aboukhlal is 19 jaar en inmiddels rijp voor het eerste elftal en om minuten en vlieguren te maken in de Eredivisie. Het zogeheten "plan" van PSV om hem nog een jaar weg te laten rotten/rijpen in de Keuken Kampioen Divisie omdat daar momenteel bij Jong PSV niets rondloopt op de buitenposities (gezien PSV niet door durft te shuiven zoals gerefereerd in het Jong PSV wedstrijd topic), past niet bij een talent van het kaliber Aboukhlal.

Zodoende begrijp ik zijn keuze dan ook om bij AZ voor zijn kans te gaan.

Indien AZ het lef heeft om ze allen op te stellen: Gudmundsson, Stengs, Aboukhlal, Idrissi & Boadu dan hebben ze een enorm goed elftal staan waar veel voetbal in zit. Ze kunnen het dan zomaar PSV en Feyenoord enorm lastig maken, indien ze zorgen dat ze achterin georganiseerd blijven voetballen.
 
Maar goed dat jij geen TD bent. Met zo'n houding van je mag blij zijn dat je psv speelt en je hebt nergens recht op, dan hadden Memphis, Bergwijn, Gakpo en Ihattaren nooit bij PSV 1 gespeeld.

Lekker kort door de bocht. Ik blijf bij mijn punt: op 19-jarige leeftijd heb je nog best uitzicht op speeltijd bij PSV1. Niet elke speler is hetzelfde en ontwikkelt zich met dezelfde snelheid. Aboukhlal is 19 en heeft amper bij PSV1 gespeeld terwijl de 17-jarige Ihattaren wel de kans krijgt. Waarom is dat? Ligt dat aan PSV of aan de speler zelf?
Hoe dan ook vind ik dat je wel erg weinig geduld hebt als je op 19-jarige leeftijd al concludeert dat het niks wordt bij PSV en dus naar AZ verkast, terwijl er bij PSV een contract klaarligt voor je. Uit dat laatste spreekt toch wel vertrouwen vanuit PSV (of anderzijds: als PSV je liever kwijt dan rijk is, doen ze dat toch niet?).
 
Vraag me echt af hoeveel mensen Aboukhal hier hebben zien spelen en zeggen dat hij er nog niet klaar voor was. Probleem is gewoon dat er flink wordt ingekocht op buitenspelers. PSV haalt Bruma en straks mogelijk nog Jahanbakhsh. Ihattaren is ook al doorgeschoven naar de flanken. Dan heb je 4-5 spelers voor je waarbij je waarschijnlijk niet snel de kans zal krijgen. Nou nog een jaar wachten en hij is alweer ruim 20 voordat hij misschien een kans krijgt bij PSV. Dan kan je nog de pannen van het dak spelen bij Jong-PSV, het zal niet snel genoeg zijn om Bergwijn, aankoop X of Bruma op de bank te zetten.

Uitzonderlijk talent is het en een topaankoop van AZ met een grote kans op een enorme ROI. En ook een uitzonderlijke misser van PSV, deze speler had moeiteloos op de plek van Bruma of Bergwijn of CAM kunnen spelen. Het is niet dat Bruma echt een zekerheidje is qua prestaties en het kost aardig wat geld qua transfersom en salaris.
Precies, Aboukhlal kan het PSV 1 niveau met gemak aan.
Is er nog iets bekend over een doorverkooppercentage?
Ik kan er niets over vinden.
 
Aboukhlal 'kan vanaf het rechtermiddenveld de hele rechterflank bestrijken. Ik merk wel dat jij hem weinig/niet in Jong PSV hebt zien spelen.
Hij kan ook balletjes naar achteren spelen, dat kunnen jij en ik ook. Rosario wordt nu als een verdedigende middenvelder getypeerd terwijl hij gewoon een middenvelder is. Bij Almere speelde hij veelal als aanvallende middenvelder en zo mee en dan in Jong PSV ook.
Your turn.

Waar hij voorheen speelde doet er niet toe. Bouma was ook ooit een linkerspits, Numan een aanvallende middenvelder.
Van Bommel heeft Rosario in de basis gezet, naast Hendrix om een controlerend blok te vormen. Hij staat dan wel aan de rechterkant, maar is geen box-to-box middenvelder. Is ook geen speler die rechts langs de lijn opstoomt om een voorzet te geven. Is een compleet ander type speler dan Aboukhlal, en in die zin geen concurrent van hem. Spelers als Bruma, Gakpo, Bergwijn, Pereiro en voorheen Lozano, dat zijn de concurrenten. Niet Rosario, net zo min als Hendrix dat is. Of Boscalgi.
 
Aboukhlal is 19 en nog lang niet klaar voor het hoogste niveau, ja het is wel een talent.
Als je jerzelf er dan niet in kan schikken om een jaar verhuurd te worden of een extra jaar jong te doen is het een kwestie van een uitermate zwakke mentaliteit en of hij dan naar AZ gaat naar Juventus of Bal op t dak 37 dan is het altijd de weg van de minste weerstand.

Hoop trouwens dat Stengs niet naar 10 gaat want die hoort op de vleugel (gevalletje Bergwijn).
En ik ben benieuwd wat Zakaria doet als hij dit jaar 4de viool speelt achter Stengs, Idrissi en Gudmondson zou hij het jaar erop dan naar Heracles Almelo gaan onder het mom van "het plan".

Waar baseer jij op dat hij er nog lang niet klaar voor is? Op 18-jarige leeftijd heeft hij in slechts 24 wedstrijden bij JPSV 9 goals gescoord en 5 assists afgeleverd (0.58 goal/assist per wedstrijd). Bij vertegenwoordigende elftallen (vanaf O17) scoorde hij 11 keer in 26 wedstrijden (0.42 goals per wedstrijd). Assists niet kunnen vinden.

Ter vergelijk: op die leeftijd scoorde Bergwijn 9 keer met 0 assists in 20 wedstrijden JPSV (0.45 goals/assists) per wedstrijd). Bij vertegenwoordigende elftallen 21 goals in 46 wedstrijden (gemiddelde van 0.46 goals per wedstrijd).

Met andere woorden zijn statistieken zijn zeer vergelijkbaar met Bergwijn. Hij is ook net als Bergwijn heel fysiek voor zo'n jonge gast. Snap daarom heel goed dat hij het vertrouwen niet voelt vanuit de leiding dat hij een gewaardeerde talent is waar ze toekomst in zien. Anders zouden ze niet pas met een plan komen 1 week voor sluiten transfermarkt met nog maar 1 jaar contract om het contract te verlengen nadat AZ een bod doet (hebben ze bij Bergwijn ook zo lang gewacht?). Kortom, ik snap hem en zijn zaakwaarnemer heel goed. Vind het misleidend dat hier de indruk wordt gewekt dat hij al een basisplek zou opeisen bij PSV 1.
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit mijzelf aan bij Retro Willems & Tradgard in deze.

Het was deze zomer de uitgelezen mogelijkheid voor PSV om het volledige vetrouwen in een aantal spelers uit te spreken en daadwerkelijk daad bij woord te voegen in het kader: "Onze opleiding moet 50% van de selectie voortbrengen". Obispo en Aboukhlal hadden evenals Ihattaren, Malen en Gakpo en Lammers het vertrouwen dienen te krijgen in PSV 1.

Aboukhlal is 19 jaar en inmiddels rijp voor het eerste elftal en om minuten en vlieguren te maken in de Eredivisie. Het zogeheten "plan" van PSV om hem nog een jaar weg te laten rotten/rijpen in de Keuken Kampioen Divisie omdat daar momenteel bij Jong PSV niets rondloopt op de buitenposities (gezien PSV niet door durft te shuiven zoals gerefereerd in het Jong PSV wedstrijd topic), past niet bij een talent van het kaliber Aboukhlal.

Zodoende begrijp ik zijn keuze dan ook om bij AZ voor zijn kans te gaan.

Indien AZ het lef heeft om ze allen op te stellen: Gudmundsson, Stengs, Aboukhlal, Idrissi & Boadu dan hebben ze een enorm goed elftal staan waar veel voetbal in zit. Ze kunnen het dan zomaar PSV en Feyenoord enorm lastig maken, indien ze zorgen dat ze achterin georganiseerd blijven voetballen.

Leuk, zo'n jeugdelftal, maar te onervaren om een langere periode goed te spelen.
Gezien de voortvarendheid waarmee PSV andere talenten heeft vast gelegd, heb ik het gevoel dat hij zelf weg wilde. En dat is ook zijn goed recht hoor, wil in mijn ogen niet zeggen dat PSV iets fout deed.
 
Hoe dan ook, ik vind het jammer. Vroeger gingen spelers van AZ naar PSV, tegenwoordig andersom :)
Maar we zullen hem nu vaker aan het spelen zien, verwacht ik.
 
Lekker kort door de bocht. Ik blijf bij mijn punt: op 19-jarige leeftijd heb je nog best uitzicht op speeltijd bij PSV1. Niet elke speler is hetzelfde en ontwikkelt zich met dezelfde snelheid. Aboukhlal is 19 en heeft amper bij PSV1 gespeeld terwijl de 17-jarige Ihattaren wel de kans krijgt. Waarom is dat? Ligt dat aan PSV of aan de speler zelf?
Hoe dan ook vind ik dat je wel erg weinig geduld hebt als je op 19-jarige leeftijd al concludeert dat het niks wordt bij PSV en dus naar AZ verkast, terwijl er bij PSV een contract klaarligt voor je. Uit dat laatste spreekt toch wel vertrouwen vanuit PSV (of anderzijds: als PSV je liever kwijt dan rijk is, doen ze dat toch niet?).

De stelling die je innam vond ik inderdaad kort door de bocht en in weinig functies kun je dat veroorloven als je dingen voor elkaar wil krijgen. Zelfs bij Barcelona vertrekken toptalenten naar andere clubs. Je zult je best moeten doen om je beste talenten binnenboord te houden als TD, zeker bij een club als PSV die niet overloopt van het geld. Als je contractbespreking pas zo laat opent zodra een club zich meldt en dan pas je geweldige plannen gaat ontvouwen heb je de boot gemist. Dat is wat er is gebeurd. JDJ had al ruim voor de drukke transferzomer met hem om de tafel moeten zitten en zijn contract verlengen.
 
Ik sluit mijzelf aan bij Retro Willems & Tradgard in deze.

Het was deze zomer de uitgelezen mogelijkheid voor PSV om het volledige vetrouwen in een aantal spelers uit te spreken en daadwerkelijk daad bij woord te voegen in het kader: "Onze opleiding moet 50% van de selectie voortbrengen". Obispo en Aboukhlal hadden evenals Ihattaren, Malen en Gakpo en Lammers het vertrouwen dienen te krijgen in PSV 1.

Aboukhlal is 19 jaar en inmiddels rijp voor het eerste elftal en om minuten en vlieguren te maken in de Eredivisie. Het zogeheten "plan" van PSV om hem nog een jaar weg te laten rotten/rijpen in de Keuken Kampioen Divisie omdat daar momenteel bij Jong PSV niets rondloopt op de buitenposities (gezien PSV niet door durft te shuiven zoals gerefereerd in het Jong PSV wedstrijd topic), past niet bij een talent van het kaliber Aboukhlal.

Zodoende begrijp ik zijn keuze dan ook om bij AZ voor zijn kans te gaan.

Indien AZ het lef heeft om ze allen op te stellen: Gudmundsson, Stengs, Aboukhlal, Idrissi & Boadu dan hebben ze een enorm goed elftal staan waar veel voetbal in zit. Ze kunnen het dan zomaar PSV en Feyenoord enorm lastig maken, indien ze zorgen dat ze achterin georganiseerd blijven voetballen.

Dat is dus niet mijn punt in deze discussie. Hij had nog prima een jaartje verhuurd kunnen worden aan een Heerenveen of Vitesse om het jaar erop een serieuze kans te krijgen in de voorbereiding. Weet zeker dat hij dat ook geen probleem had gevonden. Maar het hele punt is dat hij al in maart een noodkreet deed in de media dat PSV geen aanstalten maakt om zijn aflopende contract te verlengen en aan PSV-kant een half jaar radiostilte was. Ondertussen haalt PSV Bruma en is het bezig met Berghuis en worden de contracten verlengd van Ihatarren, Gakpo, Lammers en Malen. Dan weet hij op een gegeven moment genoeg.
 
Zal het niet de rede van vertrek kunnen zijn dat de jong ondanks vele aanvallende krachten er nog eentje wil.
Had Aboukhal niet gewoon moeten doorschuiven?

Met Bergwijn, Malen, Gakpo, Bruma heb je al 4 buitenspelers ( ook al staat Malen nu spits) ipv Jahanbakhs, doan of Berghuis verleiden had je hem als stand in kunnen gebruiken mocht Bergwijn geblesseerd zijn zou je ook Malen daar kunnen zetten.

Kan het zijn dat met deze actie zijn toekomst perspectief weg is?
 
11.39 uur
PSV is teleurgesteld dat Zakaria Aboukhlal naar AZ is vertrokken. 'Dat vinden we jammer, want wij zien Zakaria als talent met potentie', aldus technisch manager John de Jong. 'Wij hebben ons plan aan hem voorgelegd, maar daar kan de speler zich niet in vinden. Dat is zijn goed recht, we wensen hem alle succes bij AZ.'
 
Ik sluit mijzelf aan bij Retro Willems & Tradgard in deze.

Het was deze zomer de uitgelezen mogelijkheid voor PSV om het volledige vetrouwen in een aantal spelers uit te spreken en daadwerkelijk daad bij woord te voegen in het kader: "Onze opleiding moet 50% van de selectie voortbrengen". Obispo en Aboukhlal hadden evenals Ihattaren, Malen en Gakpo en Lammers het vertrouwen dienen te krijgen in PSV 1.

Aboukhlal is 19 jaar en inmiddels rijp voor het eerste elftal en om minuten en vlieguren te maken in de Eredivisie. Het zogeheten "plan" van PSV om hem nog een jaar weg te laten rotten/rijpen in de Keuken Kampioen Divisie omdat daar momenteel bij Jong PSV niets rondloopt op de buitenposities (gezien PSV niet door durft te shuiven zoals gerefereerd in het Jong PSV wedstrijd topic), past niet bij een talent van het kaliber Aboukhlal.

Zodoende begrijp ik zijn keuze dan ook om bij AZ voor zijn kans te gaan.

Indien AZ het lef heeft om ze allen op te stellen: Gudmundsson, Stengs, Aboukhlal, Idrissi & Boadu dan hebben ze een enorm goed elftal staan waar veel voetbal in zit. Ze kunnen het dan zomaar PSV en Feyenoord enorm lastig maken, indien ze zorgen dat ze achterin georganiseerd blijven voetballen.
Obispo werd veel te vroeg afgeschreven door Cocu. De Wijs idem dito.
Aboukhlal had allang overgeheveld moeten worden naar PSV 1.
Maar Voetbalvisie, het vertrouwen is toch al uitgesproken in Malen, Gakpo, Ihattaren en Lammers?
 
Zal het niet de rede van vertrek kunnen zijn dat de jong ondanks vele aanvallende krachten er nog eentje wil.
Had Aboukhal niet gewoon moeten doorschuiven?

Met Bergwijn, Malen, Gakpo, Bruma heb je al 4 buitenspelers ( ook al staat Malen nu spits) ipv Jahanbakhs, doan of Berghuis verleiden had je hem als stand in kunnen gebruiken mocht Bergwijn geblesseerd zijn zou je ook Malen daar kunnen zetten.

Kan het zijn dat met deze actie zijn toekomst perspectief weg is?

Dat zal de druppel zijn geweest. Hier is het begonnen:

https://www.ad.nl/nederlands-voetba...sv~a5c4a2eb/?referrer=https://www.google.com/
"Bij PSV heeft Aboukhlal nog een contract tot medio 2020. De club wil die samenwerking op termijn verlengen, maar veel buitenlandse clubs zitten op het vinkentouw en volgen de ontwikkeling van Aboukhlal met belangstelling. Onder meer uit Duitsland, Engeland en Frankrijk is al naar hem geïnformeerd. Het talent hoopt naar verluidt op snelle duidelijkheid van PSV, dat wel een richting heeft aangegeven (doorgaan) maar nog niet concreet is geworden."

Zoals in een eerdere post aangegeven, hij valt qua talent in dezelfde categorie als Bergwijn, maar PSV is met hem omgesprongen zoals pak hem beet Schoonbrood met wie op het laatste moment is besloten om door te gaan. Alleen Aboukhlal is geen Schoonbrood. Die had clubs al voor het uitkiezen in het buitenland. Dat hij een sportieve keuze heeft gemaakt door voor AZ te kiezen toont wat mij betreft aan dat het een verstandige jongen is. Ik hoop en gun het hem dat ie er gaat komen.
 
Tot slot en dan heb ik denk ik wel alles hierover gezegd wat ik erover te zeggen heb: wat mij zo stoort aan dat JDJ Aboukhlal zag als de zoveelste flankspeler en niet belangrijk genoeg om mee om de tafel te zitten is dat JDJ flankspelers ziet als flankspelers en geen onderscheid maakt tussen links- en rechtsbuitens. Dat blijkt wel uit de aankoop van Bruma voor de linkerflank waar Bergwijn, Gakpo en op dat moment ook Lozano het beste spelen. Als hij flankspelers niet op één hoop zou hebben gegooid dan zou hij zuiniger zijn omgesprongen met Aboukhlal omdat hij tussen de shitload aan flankspelers de enige is die het beste tot zijn recht komt op rechts.

Nog één maal genieten van Aboukhlal in PSV-shirt...

 
Waar baseer jij op dat hij er nog lang niet klaar voor is? Op 18-jarige leeftijd heeft hij in slechts 24 wedstrijden bij JPSV 9 goals gescoord en 5 assists afgeleverd (0.58 goal/assist per wedstrijd). Bij vertegenwoordigende elftallen (vanaf O17) scoorde hij 11 keer in 26 wedstrijden (0.42 goals per wedstrijd). Assists niet kunnen vinden.

Ter vergelijk: op die leeftijd scoorde Bergwijn 9 keer met 0 assists in 20 wedstrijden JPSV (0.45 goals/assists) per wedstrijd). Bij vertegenwoordigende elftallen 21 goals in 46 wedstrijden (gemiddelde van 0.46 goals per wedstrijd).

Met andere woorden zijn statistieken zijn zeer vergelijkbaar met Bergwijn. Hij is ook net als Bergwijn heel fysiek voor zo'n jonge gast. Snap daarom heel goed dat hij het vertrouwen niet voelt vanuit de leiding dat hij een gewaardeerde talent is waar ze toekomst in zien. Anders zouden ze niet pas met een plan komen 1 week voor sluiten transfermarkt met nog maar 1 jaar contract om het contract te verlengen nadat AZ een bod doet (hebben ze bij Bergwijn ook zo lang gewacht?). Kortom, ik snap hem en zijn zaakwaarnemer heel goed. Vind het misleidend dat hier de indruk wordt gewekt dat hij al een basisplek zou opeisen bij PSV 1.

Dat baseer ik op de wedstrijden die ik van hem heb gezien en nee dat zijn ze niet allemaal maar wel een verantwoord percentage om een mening te vormen.
Ik vind hem nog niet klaar om 90 minuten lang week in week uit te presteren in het eerste, omdat ik hem wisselvallig vind. Dat is niet erg want dat is inherent aan het talent zijn, dat gaat vaak met ups en downs uitzonderingen als Ihattaren daargelaten.
Bergwijn bijvoorbeeld is ook rustig gebracht, eerder Depay ook en nu ook weer met Gakpo en dat juich ik toe
Verder baseer is dat op zijn leeftijd en ervaring.
Dan zou ik ook kiezen voor Bergwijn en Bruma met Gakpo als eerste understudy aangezien hij vorig seizoen al "het traject" in gegaan is.
Die drie zijn in mijn ogen gewoon verder.

Als ik de wegen P.S.V. volg van de laatste jaren dan valt op dat ze juist wel plannen hebben voor jeugdspelers.
Depay is een groot talent maar rijpt eerst achter Mertens, Bergwijn is een groot talent maar rijpt eerst achter Depay, Zoet heeft eerst een verhuurperiode gehad voor hij eerste keeper werd, Hendrix heeft eerst achter Guardado gerijpt en Gakpo nu weer achter Bergwijn.
Dit zal denk ik Aboukhlal ook aangeboden zijn maar daar heeft hij voor gepast, dat is zijn goed recht maar dat laat niet zien dat hij een sterke ruggengraat heeft vind ik.

Te snel brengen kan in mijn ogen alleen bij de uitzonderlijke talenten, anders krijg je snel een soort van burn out.
Rosario stond er vorig jaar ook ineens uit het niks maar na een half jaar was zijn kaarsje opgebrand. Fysiek, mentaal wie zal het zeggen maar de weg van de geleidelijkheid was denk ik voor Rosario ook beter geweest.

Verder zijn alle cijfers in Jong heel leuk maar niet doorslaggevend want als dat het uitgangspunt was dan zouden we de afgelopen jaren al voor honderden miljoenen aan talenten verkocht hebben.
 
Sommige mensen hebben echt geen idee. Dit kan je niet goedpraten een dergelijk talent zo makkelijk verliezen. Allemaal te laat geanticipeerd, die jongen geen duidelijkheid gegeven, waarschijnlijk ook geen vroege verhuur aangeboden en nu laat je een perfect tweebenige speler en het grootste talent wat we nog in jong hebben rondlopen zo gaan voor wat wisselgeld. Ik kan er niet bij, en ik hoop niet dat we dit topic over een jaar of twee weer nieuw leven in moeten blazen of we hem terug willen halen voor 25 mil of dat hij verkocht is door AZ voor bedrag vanaf die orde.

Wanneer je de dure en wisselvallige, Bruma verkiest boven dit soort spelers dan ben je af.
 
Sommige mensen hebben echt geen idee. Dit kan je niet goedpraten een dergelijk talent zo makkelijk verliezen. Allemaal te laat geanticipeerd, die jongen geen duidelijkheid gegeven, waarschijnlijk ook geen vroege verhuur aangeboden en nu laat je een perfect tweebenige speler en het grootste talent wat we nog in jong hebben rondlopen zo gaan voor wat wisselgeld. Ik kan er niet bij, en ik hoop niet dat we dit topic over een jaar of twee weer nieuw leven in moeten blazen of we hem terug willen halen voor 25 mil of dat hij verkocht is door AZ voor bedrag vanaf die orde.

Wanneer je de dure en wisselvallige, Bruma verkiest boven dit soort spelers dan ben je af.

Wie hebben er geen idee? Iedereen die een andere mening heeft?
En ken jij alle feiten dan? Alle communicatie vanuit PSV richting Aboukhlal? Wat hij zelf misschien geëist heeft?
Verder vind ik het nogal opportunistisch om nu al te stellen dat hij per definitie beter is dan Bruma.

De tijd zal het uitwijzen, maar om nu al met zulke zekerheid te stellen dat dit de nieuwste topspeler is van de Eredivisie lijkt me op z'n minst wat voorbarig. Gelukkig biedt AZ hem de kans het te bewijzen. Ik neem aan dat hij het direct dit seizoen gaat laten zien...
 
Dat baseer ik op de wedstrijden die ik van hem heb gezien en nee dat zijn ze niet allemaal maar wel een verantwoord percentage om een mening te vormen.
Ik vind hem nog niet klaar om 90 minuten lang week in week uit te presteren in het eerste, omdat ik hem wisselvallig vind. Dat is niet erg want dat is inherent aan het talent zijn, dat gaat vaak met ups en downs uitzonderingen als Ihattaren daargelaten.
Bergwijn bijvoorbeeld is ook rustig gebracht, eerder Depay ook en nu ook weer met Gakpo en dat juich ik toe
Verder baseer is dat op zijn leeftijd en ervaring.
Dan zou ik ook kiezen voor Bergwijn en Bruma met Gakpo als eerste understudy aangezien hij vorig seizoen al "het traject" in gegaan is.
Die drie zijn in mijn ogen gewoon verder.

Als ik de wegen P.S.V. volg van de laatste jaren dan valt op dat ze juist wel plannen hebben voor jeugdspelers.
Depay is een groot talent maar rijpt eerst achter Mertens, Bergwijn is een groot talent maar rijpt eerst achter Depay, Zoet heeft eerst een verhuurperiode gehad voor hij eerste keeper werd, Hendrix heeft eerst achter Guardado gerijpt en Gakpo nu weer achter Bergwijn.
Dit zal denk ik Aboukhlal ook aangeboden zijn maar daar heeft hij voor gepast, dat is zijn goed recht maar dat laat niet zien dat hij een sterke ruggengraat heeft vind ik.

Te snel brengen kan in mijn ogen alleen bij de uitzonderlijke talenten, anders krijg je snel een soort van burn out.
Rosario stond er vorig jaar ook ineens uit het niks maar na een half jaar was zijn kaarsje opgebrand. Fysiek, mentaal wie zal het zeggen maar de weg van de geleidelijkheid was denk ik voor Rosario ook beter geweest.

Verder zijn alle cijfers in Jong heel leuk maar niet doorslaggevend want als dat het uitgangspunt was dan zouden we de afgelopen jaren al voor honderden miljoenen aan talenten verkocht hebben.

Je bouwt je hele verhaal rondom de aanname dat hij geen genoegen zou nemen met een plek op de bank bij PSV. Ik weerspreek dat. Denk je nu echt dat hij naar AZ gaat met de zekerheid dat hij Stengs uit de basis speelt? Lijkt mij niet. Het gaat erom dat hij al lang wacht op PSV om over contractsverlenging te praten en PSV maar niet in actie komt. Tot het punt dat hij in maart aan de media heeft laten doorschemeren dat hij dolgraag wil verlengen en op PSV wacht. Met de speler die je noemt is niet pas tot vlak voor verstrijken contract gepraat over verlenging. Het gaat om het gevoel of er perspectief is in de toekomst en de club het in je ziet zitten. Niet om een directe basisplaats!

Rendement over een langere periode is zeker een graadmeter om te beoordelen of aanvallende talenten kunnen doorbreken. Blijkbaar is er een vloot aan aanvallers voorbij gekomen die dergelijke cijfers kunnen overleggen. Nou, help mij op weg zou ik zeggen. Noem eens wat voorbeelden? En ga geen Piroe zeggen (met 1:3 overigens slechtere gemiddelde dan Aboukhlal) die een pure afmaker is en weinig toevoegt. Welke buitenspelers bij JPSV heb jij gezien dan?
 
We moeten het ook niet overdrijven. Goed talent maar geen supertalent a la Ihattaren of Memphis of Bergwijn. Hij is “al” 19 maar eigenlijk nog helemaal niet PSV1 waardig. De genoemde jongens maakten op hun 17-18e al hun debuut en je kon gelijk zeggen dat het grote talenten waren/zijn. Als verder alleen AZ interesse heeft gehad en niet een Ajax of Feyenoord of een buitenlandse club (want neem het van mij aan dat die zaakwaarnemers die jongens overal gaan aanbieden), dan hoeven we hier ook niet zo dramatisch over gaan doen. Begrijp me goed, ik vind het echt jammer maar het is ook geen Bergwijn, Memphis of Ihataren categorie die weggaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan