Algemene transfergeruchten

Voor het geld dat ze voor hem vragen lekker laten zitten daar dan.
Als er een partner voor Baumgartl buiten de deur gezocht wordt zie ik liever een ervaren kracht komen in plaats van (weer) een talent.

Lyanco is ook een rechtspoot, dan kun je net zo goed Schwaab ipv Viergever posteren.
 
Ja hij blijkt geblesseerd te zijn. Tijdens de voorronde EL wedstrijden zat hij volgens mij wel op de bank. Ook Angelino wisselt tussen bank en tribune bij City. Toch zonde, had voor ons veel kunnen betekenen.
 
Ja hij blijkt geblesseerd te zijn. Tijdens de voorronde EL wedstrijden zat hij volgens mij wel op de bank. Ook Angelino wisselt tussen bank en tribune bij City. Toch zonde, had voor ons veel kunnen betekenen.
De speler zelf wordt daar ook niet beter van, jammer voor hem dus ook.
 
Kan mij iemand serieus vertellen waarom PSV persé een aanvaller als Doan / Jahanbaksh wil halen? We hebben zoveel aanvallers, en dan zijn er ook nog een aantal geblesseerd. Daarnaast heeft PSV dan ook nog spelers die op meerdere posities uit te voeten moeten kunnen. Vraag 10 PSV'ers wat de opstelling voorin zou moeten zijn en je krijgt misschien wel 8 verschillende antwoorden. Zoveel keuze, is begrijp niet waarom je nu veel geld voor een aanvaller gaat neerleggen terwijl we daar by far de meeste keuze hebben. Is hier iets over gezegd in de media?

En dat te bedenken dat onze aanvoerder kan nog geen bal over 5 meter kan passen. Dan heb ik het niet eens over onze 1e aanvoerder.

Wellicht dat een Affelay / Thomas bijna fit zijn?
 
Kan mij iemand serieus vertellen waarom PSV persé een aanvaller als Doan / Jahanbaksh wil halen? We hebben zoveel aanvallers, en dan zijn er ook nog een aantal geblesseerd. Daarnaast heeft PSV dan ook nog spelers die op meerdere posities uit te voeten moeten kunnen. Vraag 10 PSV'ers wat de opstelling voorin zou moeten zijn en je krijgt misschien wel 8 verschillende antwoorden. Zoveel keuze, is begrijp niet waarom je nu veel geld voor een aanvaller gaat neerleggen terwijl we daar by far de meeste keuze hebben. Is hier iets over gezegd in de media?

En dat te bedenken dat onze aanvoerder kan nog geen bal over 5 meter kan passen. Dan heb ik het niet eens over onze 1e aanvoerder.

Wellicht dat een Affelay / Thomas bijna fit zijn?
Ik denk niet dat iemand dat kan. Iedereen kan zien waar het probleem bij PSV zit, en dat is op het middenveld en niet voorin. Ik houd me maar vast aan het feit dat de 'media' maar wat roepen en gokken en helemaal niet weten waar PSV mee bezig is.
 
Kan mij iemand serieus vertellen waarom PSV persé een aanvaller als Doan / Jahanbaksh wil halen? We hebben zoveel aanvallers, en dan zijn er ook nog een aantal geblesseerd. Daarnaast heeft PSV dan ook nog spelers die op meerdere posities uit te voeten moeten kunnen. Vraag 10 PSV'ers wat de opstelling voorin zou moeten zijn en je krijgt misschien wel 8 verschillende antwoorden. Zoveel keuze, is begrijp niet waarom je nu veel geld voor een aanvaller gaat neerleggen terwijl we daar by far de meeste keuze hebben. Is hier iets over gezegd in de media?

En dat te bedenken dat onze aanvoerder kan nog geen bal over 5 meter kan passen. Dan heb ik het niet eens over onze 1e aanvoerder.

Wellicht dat een Affelay / Thomas bijna fit zijn?

Niet om het beleid te verdedigen maar wat meespeeld is dat aanvallende spelers uit de eredivisie doorgaans een prima podium hebben in de eredivisie om zich te etaleren - zeker bij aanvallende ploegen die veel kansen (horen te) creeeren voor hun voorhoede. Het is niet ongewoon dat spelers op die posities binnen een jaar meer dan verdubbelen in transferwaarde. Aangezien transferbalans ontzettend belangrijk is voor de financiele gezondheid van de club vermoed ik dat we relatief graag jonge aanvallende talenten naar PSV willen halen?

Dat gezegd hebbende deel ik meer de mening dat een goed gebalanceerd team neerzetten veel belangrijker is. Een slimme investering in een sterkhouder zonder doorverkoopwaarde kan door zijn meerwaarde in ervaring ervoor zorgen dat alle jonge jongens beter kunnen spelen en dus meer leren, scoren en waarde ontwikkelen. Een type die de rol van bijv. Vormer, Guardado, Schaars, El Amhadi innemen (die in hun goede jaren belangrijk waren in de organisatie maar die niet voor ontzettende hoge bedragen gehaald of vertrokken zijn) - dus iemand die de boel kan aansturen en met aanwijzingen het positiespel aan en los van de bal kan organiseren en verbeteren.
 
Niet om het beleid te verdedigen maar wat meespeeld is dat aanvallende spelers uit de eredivisie doorgaans een prima podium hebben in de eredivisie om zich te etaleren - zeker bij aanvallende ploegen die veel kansen (horen te) creeeren voor hun voorhoede. Het is niet ongewoon dat spelers op die posities binnen een jaar meer dan verdubbelen in transferwaarde. (1) Aangezien transferbalans ontzettend belangrijk is voor de financiele gezondheid van de club vermoed ik dat we relatief graag jonge aanvallende talenten naar PSV willen halen?

Dat gezegd hebbende deel ik meer de mening dat een goed gebalanceerd team neerzetten veel belangrijker is. Een slimme investering in een sterkhouder zonder doorverkoopwaarde kan door zijn meerwaarde in ervaring ervoor zorgen dat alle jonge jongens beter kunnen spelen en dus meer leren, scoren en waarde ontwikkelen. Een type die de rol van bijv. Vormer, Guardado, Schaars, El Amhadi (2) innemen (die in hun goede jaren belangrijk waren in de organisatie maar die niet voor ontzettende hoge bedragen gehaald of vertrokken zijn) - dus iemand die de boel kan aansturen en met aanwijzingen het positiespel aan en los van de bal kan organiseren en verbeteren.
Beiden zijn correct en in mijn optiek ook de reden dat PSV inderdaad vooral focust op wat er aanvallend mogelijk is.

Zoals je Ajax het afgelopen seizoen bezig zag in de Eredivisie, die schoten gewoon het ene na het andere doelpunt binnen. Ik vermoed dat v. Bommel en PSV hier intern ook een beoordeling over hebben gehad en dat de conclusie is geweest dat een overmacht aanvallend tot resultaten in de Eredivisie zal leiden. Ik kan mijzelf hier als voormalig aanvaller ook wel iets bij indenken.

Persoonlijk begrijp ik dan ook niets van het feit dat PSV een nieuwe aanvaller wil strikken, terwijl ze zelf zojuist een enorm talent voor een appel en een ei hebben verkocht aan AZ.

Punt is dan echter natuurlijk wel, dat je slechts een x-aantal kunt opstellen. Het zou enkel mogelijk zijn om zoveel aanvallend talent op te stellen indien PSV af zou stappen van twee controleurs en richting een controleur zou gaan.

Daarnaast, zeker in een aanvallend elftal als PSV zoals eerder aangegeven zou een balans goed moeten zijn. Echter van het rijtje ervaren spelers die jij noemt, voldoet ook echt enkel Guardado aan het niveau dat PSV zou moeten nastreven. Bij Ajax hebben ze jarenlang enorm veel plezier gehad van Schone bijvoorbeeld. Vormer en El Ahmadi zijn niet voor niets voornamalig Feyenoord spelers en komen voor de absolute top gewoon voetballende kwaliteiten te kort.

PSV zou normaliter dus iemand met ervaring dienen te strikken die ook nog goed kan voetballen. Intern denk ik dat ze vooral enorm veel hoop gevestigd hebben op de komst van Afellay en zodoende deze rol aan hem zouden willen vergeven.
 
Beiden zijn correct en in mijn optiek ook de reden dat PSV inderdaad vooral focust op wat er aanvallend mogelijk is.

Zoals je Ajax het afgelopen seizoen bezig zag in de Eredivisie, die schoten gewoon het ene na het andere doelpunt binnen. Ik vermoed dat v. Bommel en PSV hier intern ook een beoordeling over hebben gehad en dat de conclusie is geweest dat een overmacht aanvallend tot resultaten in de Eredivisie zal leiden. Ik kan mijzelf hier als voormalig aanvaller ook wel iets bij indenken.

Persoonlijk begrijp ik dan ook niets van het feit dat PSV een nieuwe aanvaller wil strikken, terwijl ze zelf zojuist een enorm talent voor een appel en een ei hebben verkocht aan AZ.

Punt is dan echter natuurlijk wel, dat je slechts een x-aantal kunt opstellen. Het zou enkel mogelijk zijn om zoveel aanvallend talent op te stellen indien PSV af zou stappen van twee controleurs en richting een controleur zou gaan.

Daarnaast, zeker in een aanvallend elftal als PSV zoals eerder aangegeven zou een balans goed moeten zijn. Echter van het rijtje ervaren spelers die jij noemt, voldoet ook echt enkel Guardado aan het niveau dat PSV zou moeten nastreven. Bij Ajax hebben ze jarenlang enorm veel plezier gehad van Schone bijvoorbeeld. Vormer en El Ahmadi zijn niet voor niets voornamalig Feyenoord spelers en komen voor de absolute top gewoon voetballende kwaliteiten te kort.

PSV zou normaliter dus iemand met ervaring dienen te strikken die ook nog goed kan voetballen. Intern denk ik dat ze vooral enorm veel hoop gevestigd hebben op de komst van Afellay en zodoende deze rol aan hem zouden willen vergeven.

Om op je laatste alinea in te haken, en ook op het aspect van voetballende kwaliteiten, ik zie het juist in Affelay minder zitten. In mijn optiek onderschat je de kwaliteit "teamspeler" en leiderstype en hecht je meer waarde aan technische vaardigheid. Vormer bij Brugge laat zien dat positionering en instelling soms boven "individuele" kwaliteit gaan.

Schöne is idd ook n prima voorbeeld (al had die ook qua traptechniek een duidelijk hoger niveau). Wijnaldum en Frenkie hebben ook team-eigenschappen die meerwaarde voor je gehele team toevoegen (maar zijn niet van n realistisch niveau om aan te kunnen trekken).

In mijn optiek word teveel gescout en gekeken naar assists en doelpunten en te weinig naar organisatorische en spelverdelende klasse.
 
Om op je laatste alinea in te haken, en ook op het aspect van voetballende kwaliteiten, ik zie het juist in Affelay minder zitten. In mijn optiek onderschat je de kwaliteit "teamspeler" en leiderstype en hecht je meer waarde aan technische vaardigheid. Vormer bij Brugge laat zien dat positionering en instelling soms boven "individuele" kwaliteit gaan.

Schöne is idd ook n prima voorbeeld (al had die ook qua traptechniek een duidelijk hoger niveau). Wijnaldum en Frenkie hebben ook team-eigenschappen die meerwaarde voor je gehele team toevoegen (maar zijn niet van n realistisch niveau om aan te kunnen trekken).

In mijn optiek word teveel gescout en gekeken naar assists en doelpunten en te weinig naar organisatorische en spelverdelende klasse.
Oh absoluut mee eens. Ik hoop echter dat de voetballer Afellay ondertussen genoeg ervaring heeft opgedaan en volwassen geworden is in zijn spel. Hopelijk kan hij zijn rol als RCM zoals in zijn laatste periode in een betere mate uitvoeren dan toen der tijd.

Schone en Guardado zijn in mijn optiek, mede vanwege hun voetballende kwaliteiten de best mogelijke controleurs voor een Nederlandse topploeg als PSV en Ajax zijn. Ik ben het met je eens dat leiderschap en positionering, eigenschappen zijn waarover een dergelijke controleur bij een van deze clubs zou moeten beschikken. Echter verwacht ik van hen ook dat ze voetballende kwaliteiten hebben om daadwerkelijk iets bij te dragen aan het spel.

Wijnaldum en 'Frenkie' zijn twee spelers die je noemt, maar ook zij hebben voetballend gezien dusdanig veel voetballend vermogen dat ze altijd een bijdrage leveren aan het elftal.

Het spijt mij zeer, maar voor 'waterdragers' als El-Ahmadi, Vormer en helaas ook bijvoorbeeld Ramselaar is simpelweg in de top geen plek. Indien Rosario zijn voetballende vermogen niet gaat opkrikken, zal ook hij spoedig aan dit rijtje toegevoegd gaan worden. Over Thomas is het de vraag hoe deze uit zijn blessure gaat komen.

Mede hierdoor is mijn hoop dus inderdaad gevestigd op Afellay, omdat hij wel de technische bagage heeft om een bijdrage te leveren aan het elftal. Dit hoeft dan niet per definitie middels doelpunten en assists te zijn, simpel het vermogen om het spel net iets sneller te lezen dan de tegenstander is in de Eredivisie namelijk al genoeg om jezelf onder bepaalde 'druk' uit te voetballen. Als inderdaad blijkt dat Rosario niet over deze kwaliteiten beschikt, zou ik de komende jaren eerst eens kijken binnen de eigen opleiding naar Madueke en eventueel verder kijken naar een soortgelijke speler die wel over deze inteligentie beschikt. Echter dan een leeftijdscategorie hoger dan Madueke, gezien hij met zijn 17 jaar nog erg jong is. Echter, aankomend seizoen zal hij ook al weer 18 worden en bovendien heeft hij er dan een seizoen Keuken Kampioen Divisie erop zitten.

Hendrix beschikt aan de andere kant ook niet over deze kwaliteiten en 'Guti' is hierin juist een van de betere spelers van de Eredivisie. Hij dient juist echter weer zichzelf te ontwikkelen op het verdedigende aspect, iets dat ik momenteel bij hem langzaam maar zeker terug zie. Zodra hij 'Guti' dit beter onder controle zal krijgen (iets dat met speelminuten dit seizoen absoluut zal gebeuren) zal hij de voormalige rol en erfenis van Guardado op de juiste manier kunnen invullen bij PSV.
 
Kan mij iemand serieus vertellen waarom PSV persé een aanvaller als Doan / Jahanbaksh wil halen? We hebben zoveel aanvallers, en dan zijn er ook nog een aantal geblesseerd. Daarnaast heeft PSV dan ook nog spelers die op meerdere posities uit te voeten moeten kunnen. Vraag 10 PSV'ers wat de opstelling voorin zou moeten zijn en je krijgt misschien wel 8 verschillende antwoorden. Zoveel keuze, is begrijp niet waarom je nu veel geld voor een aanvaller gaat neerleggen terwijl we daar by far de meeste keuze hebben. Is hier iets over gezegd in de media?

En dat te bedenken dat onze aanvoerder kan nog geen bal over 5 meter kan passen. Dan heb ik het niet eens over onze 1e aanvoerder.

Wellicht dat een Affelay / Thomas bijna fit zijn?
Nu Aboukhlal weg is, is het weer minder vreemd.

Spits: Malen, Mitroglou (Lammers geblesseerd)
Buitenspelers: Bergwijn, Bruma en Gakpo.

In mijn ogen paste Aboukhlal als jonkie daar prima bij. Overigens vind ik het niet noodzakelijk om een topper te halen. Een breedtespeler zou prima kunnen.
 
Nu Aboukhlal weg is, is het weer minder vreemd.

Spits: Malen, Mitroglou (Lammers geblesseerd)
Buitenspelers: Bergwijn, Bruma en Gakpo.

In mijn ogen paste Aboukhlal als jonkie daar prima bij. Overigens vind ik het niet noodzakelijk om een topper te halen. Een breedtespeler zou prima kunnen.
Graag geen breedte spelers, een club als PSV kan het zichzelf simpelweg niet veroorloven om een breedte speler te halen. Dus ofwel je haalt een topper in huis die daadwerkelijk je elftal beter maakt. Of je investeert in de toekomst en plukt ergens een jong talent vandaan die je laat rijpen voor de aankomende periode. Een speler als Alireza valt een geen van beide categorieen, bij Stengs en Boadu zou het de vraag zijn of ze PSV direct sterker maken. Zij zouden echter voor de toekomst een goede investering zijn. Zij vallen daarentegen wel in dezelfde leeftijdscategorie als Gakpo en Malen. Echter, gezien Bergwijn aankomende zomer hoe dan ook zal vertrekken zou deze investering verantwoord zijn. Het is ook niet eens zeker of Bruma wel een of twee seizoenen langer zal blijven. Ik heb zo'n voorgevoel dat zowel hij, als PSV het idee hebben dat een jaar vlammen bij PSV hem alsnog richting de internationale voetbaltop kan lanceren.

Bruma is gehaald om Lozano op te volgen. Dat is simpel. Bergwijn is gebleven, hierdoor heb je geen opvolger van Luuk de Jong hoeven halen, gezien Malen is doorgeschoven naar de spits positie. Het is sowieso een gegoochel bij PSV geweest rondom de aanval de afgelopen transferperiode, waardoor indirect de C.L. al is verspeeld.

Bergwijn staat echter nu op de nummer tien positie. Het vertrek van Aboukhlal is een uitgelezen mogelijkheid voor PSV om Bergwijn terug te posteren op de buitenkant en een concurrent binnen te halen voor Ihattaren op 10. Of, gezien je op de terugkeer rekent voor dit seizoen van Pereiro en Afellay, een concurrent voor Rosario.

Het is jammer dat PSV aan het begin van de transferperiode zo heeft geslapen, John Obi Mikel is namelijk voor slechts twee miljoen opgepikt door Trabzonspor bij Middlesbrough afgelopen zomer. Hij was een ideale toevoeging geweest aan de huidige selectie met zijn lengte en kracht, gekoppeld aan voetballend vermogen. Tevens een speler waar Rosario zichzelf aan had kunnen optrekken en enorm veel van had kunnen leren. Obi Mikel had het elftal daarnaast ook direct beter gemaakt en een stuk balans kunnen toevoegen op het middenveld die ontbrak om de Champions League te behalen. Een gemiste kans van PSV in mijn optiek.
 
[...]

Het is jammer dat PSV aan het begin van de transferperiode zo heeft geslapen, John Obi Mikel is namelijk voor slechts twee miljoen opgepikt door Trabzonspor bij Middlesbrough afgelopen zomer. Hij was een ideale toevoeging geweest aan de huidige selectie met zijn lengte en kracht, gekoppeld aan voetballend vermogen. Tevens een speler waar Rosario zichzelf aan had kunnen optrekken en enorm veel van had kunnen leren. Obi Mikel had het elftal daarnaast ook direct beter gemaakt en een stuk balans kunnen toevoegen op het middenveld die ontbrak om de Champions League te behalen. Een gemiste kans van PSV in mijn optiek.

Vanwege verschillen in belastingregels (Link) kunnen Turkse clubs makkelijker grotere salarissen van ex-topspelers (zoals Obi Mikel) ophoesten dan bijv. PSV.

15% versus 53%, ga er maar aanstaan.
Daarom ook de rare onderhuur met gala voor Mitro.
 
Laatst bewerkt:
Vanwege verschillen in belastingregels (Link) kunnen Turkse clubs makkelijker grotere salarissen van ex-topspelers (zoals Obi Mikel) ophoesten dan bijv. PSV.
Daarom ook de rare onderhuur met gala voor Mitro.
PSV heeft Bruma uit handen van FC Porto weten te houden. Hier in Portugal wordt er in general al veel betaald voor verscheidene voetballers, terwijl er ook vanuit de politiek een aardig oogje wordt dichtgeknepen voor de voetballers hier.

Geloof maar niet dat Bruma binnen de voormalig door PSV gestelde 1,5 miljoen-norm valt. Luuk de Jong en Hirving Lozano zaten dat ook verre van en met het verlengen van zijn contract, zal ook Steven Bergwijn daar ruim boven zitten, hetzij met verschillende constructies. Dat de mogelijkheden er dus niet zouden geweest om een dergelijke kwaliteitsinjectie binnen te halen is dus pertinent onwaar. De vreemde huurconstructie met Mitroglou die je aanhaalt heeft andere gronden dan de belastingvoordelen die je benoemd. Allereerst is Mitroglou binnen gehaald vanwege het feit dat Lammers nu geblesseerd is. PSV heeft dus behoefte aan een concurrent voor Malen, die anders met Lammers gestreden zou hebben voor een plek in de spitspositie. Daarnaast, Mitroglou is volgend seizoen transfervrij. Het zou van de zotte zijn om nu, -zeker indien Lammers fit gebleven was- geld uit te geven aan de komst van Mitroglou. Nu Lammers geblesseerd is valt zijn huur te billijken voor de technische staf. Mocht Mitroglou dan een dusdanige sensatie blijken als de afgelopen tien minuten van zijn debuut, kan je hem volgend jaar altijd nog transfervrij overnemen van Galatasaray.

Tevens spreekt de bron die je aanhaalt van een tarief van 15% in Turkije tegenover 30% (buitenlandse voetballers) binnen Nederland en dateert dezelfde bron van 02-04-2011. Hiermee wil ik niet aangeven dat het onwaar is, wel dat ik niet zeker weet of deze nog accuraat genoeg is om momenteel te gebruiken.

Bovendien ben ik, vanwege het feit dat ik al twee jaar in Portugal woon momenteel onvoldoende op de hoogte van de Nederlandse politiek en het huidige belastingsysteem voor grootverdieners c.q. voetballers in Nederland. Ofschoon ik denk dat er tussen de regels door in Nederland vanaf oktober 2010 (val van Balkenende IV) tot en met nu in het huidige kabinet Rutte III er voor grootverdieners genoeg belastingvoordeel te halen valt en deze minder zwaar belast worden dan voorheen maar ik kan het hierin mis zitten.
 
Laatst bewerkt:
Als deze Luan, met 2 interlands in de A-selectie achter zijn naam, voor 10-15 miljoen euro te halen is, dan zeg ik: DOEN !! Hij is een aanvallende middenvelder en die heeft PSV dringend nodig en als je geselecteerd bent geweest voor het Braziliaans elftal, nou dan ben je zeker wel een meer dan gemiddelde voetballer...!!
 
Als deze Luan, met 2 interlands in de A-selectie achter zijn naam, voor 10-15 miljoen euro te halen is, dan zeg ik: DOEN !! Hij is een aanvallende middenvelder en die heeft PSV dringend nodig en als je geselecteerd bent geweest voor het Braziliaans elftal, nou dan ben je zeker wel een meer dan gemiddelde voetballer...!!
Doan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan