Mohamed Ihattaren (M)

17 jaar, moet je nagaan hoe goed hij kan worden als hij nog een seizoen of 4 volledig gaat spelen... en dan is onze Mo pas 21. Ik vind hem een verschrikkelijk goede speler. Dit seizoen veel minuten laten maken. Hij gaat zeker wel wat balletjes inleveren, maar ik denk dat we zo veel plezier aan hem gaan beleven!
 
Hoorde bij Rondo dat je zijn achternaam als “Igattaren” moet uitspreken. Retro Willems klopt dat?
En als dat een afgeleide is van “gattar” in het Arabisch, dan betekent dat “ het gevaar” :cool:

Zijn achternaam betekent letterlijk 'de oplettende'. Ik heb Rondo niet niet gezien maar met de 'h' wordt de ح bedoeld in het arabische alfabet. Dat is dezelfde 'h' als in elhamdoelilah. In het nederlands heb je geen vergelijkbare letter/klank. Daarom wordt het als een 'h' geschreven en uitgesproken.
 
Ik vind dat ,nu Mark aangegeven heeft aan Kostas, dat hij back-up voor Malen is dit seizoen, dat de trainer weer eens laat zien, dat hij niets van het taktisch plaatje snapt.
IK zou Mitroglou een basisplaats geven op 9, Mo erachter op 10, Malen rechtsbuiten en Gakpo linksbuiten positioneren.
Nu Mark halsstarrig vasthoudt aan Bergwijn op 10, dan moet hij Mo ipv Rosario opstellen. Mo denkt wél altijd vooruit.
Mo moet gewoon een basisplaats krijgen, Mark, ook inachtgenomen, zijn toekomstige transferwaarde.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat ,nu Mark aangegeven heeft aan Kostas, dat hij back-up voor Malen is dit seizoen, dat de trainer weer eens laat zien, dat hij niets van het taktisch plaatje snapt.
IK zou Mitroglou een basisplaats geven op 9, Mo erachter op 10, Malen rechtsbuiten en Gakpo linksbuiten positioneren.
Nu Mark halsstarrig vasthoudt aan Bergwijn op 10, dan moet hij Mo ipv Rosario opstellen. Mo denkt wél altijd vooruit.
Mo moet gewoon een basisplaats krijgen, Mark, ook inachtgenomen, zijn toekomstige transferwaarde.

Dus als ik het goed begrijp zou jij Bergwijn op de bank zetten? Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Is regelrechte kapitaalvernietiging. Je kan Bergwijn prima linksbuiten positioneren, met Gakpo als backup. Die is nog jong en maakt als invaller voldoende minuten, om zo volgend jaar basisspeler te worden.
 
Dus als ik het goed begrijp zou jij Bergwijn op de bank zetten? Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Is regelrechte kapitaalvernietiging. Je kan Bergwijn prima linksbuiten positioneren, met Gakpo als backup. Die is nog jong en maakt als invaller voldoende minuten, om zo volgend jaar basisspeler te worden.
Bergwijn en Bruma op de bank, zit er voor 60m of zo op de bank. Lijken we net een echte topclub.:D
 
Misschien omdat Marokkaanse Nederlanders subtiel (de blik van mensen als je een bus binnen stapt) en minder subtiel (' minder! Minder!') merken dat ze niet bepaald worden gewaardeerd, en dan nog eens dankbaar moeten zijn, ook.

Misschien moeten wij Mo wel dankbaar zijn omdat hij zijn talent beschikbaar heeft gesteld aan de jeugdelftallen van Oranje.

Het is inderdaad geen gunst van de KNVB om Ihattaren te selecteren in Nederland en andersom is het geen gunst van Ihattaren aan de KNVB of aan de Nederlanders om er te spelen. Uiteindelijk is het een transactie waarbij beide partijen er beter van denken te worden net als wanneer een speler en een club elkaar weten te vinden. Derksen is vermakelijk om naar te luisteren maar slaat ook vaak wartaal uit. Ik zou de KNVB heel dankbaar zijn als ze mij zouden selecteren voor Nederland omdat ik voetballend weinig te bieden hebben. Dat zou een gunst zijn en het is in deze situatie op zijn plaats om dank je wel te zeggen. Ihattaren mag zijn schepper dankbaar zijn voor zijn talent en ik ben al dankbaar om zo'n goede voetballer in actie te mogen zien in Nederland of Marokko. Voor mij is het win-win ?
 
Zijn achternaam betekent letterlijk 'de oplettende'. Ik heb Rondo niet niet gezien maar met de 'h' wordt de ح bedoeld in het arabische alfabet. Dat is dezelfde 'h' als in elhamdoelilah. In het nederlands heb je geen vergelijkbare letter/klank. Daarom wordt het als een 'h' geschreven en uitgesproken.
Dus, eigenlijk is het niet ElHamdaoui, maar Elghamdaoui....(a)
 
Dus als ik het goed begrijp zou jij Bergwijn op de bank zetten? Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Is regelrechte kapitaalvernietiging. Je kan Bergwijn prima linksbuiten positioneren, met Gakpo als backup. Die is nog jong en maakt als invaller voldoende minuten, om zo volgend jaar basisspeler te worden.
Wie zou jij verkiezen op linksbuiten en rechtsbuiten?
Bergwijn/Gakpo en Bruma kunnen daar allemaal staan. Bergwijn kan ook rechtsbuiten.
We hebben aanvallers in overvloed. Iemand zal backup moeten zijn. Bergwijn linksbuiten dan Gakpo op de bank.
 
Wie zou jij verkiezen op linksbuiten en rechtsbuiten?
Bergwijn/Gakpo en Bruma kunnen daar allemaal staan. Bergwijn kan ook rechtsbuiten.
We hebben aanvallers in overvloed. Iemand zal backup moeten zijn. Bergwijn linksbuiten dan Gakpo op de bank.
Het is ook een lastige. De keuze wordt nu wat makkelijker gemaakt door blessures. Maar Bergwijn zal altijd spelen. Of het nu linksbuiten is, of op 10. Overigens snap ik van Bommel zijn uitleg nu wel waarom hij Ihattaren op rechtsbuiten laat spelen. Hier heeft hij meer vrijheid, altijd backup van de back (Dumfries) en je hebt geen nummer 6 die continu in je nek hijgt. Voor een onerveraren speler misschien wel beter - alhoewel ik van mening ben dat het type speler wat Mo is, (uiteindelijk) beter op 10 tot zijn recht zou moeten komen. Maar daar zullen veel mensen het mee eens zijn.
 
Het was te verwachten dat zijn familie Mo zou adviseren voor Marokko te kiezen. Nu is het aan Mootje zelf wat zijn beslissing zal zijn. Ik denk dat wij, Hollanders, het wel kunnen vergeten.
 
Het was te verwachten dat zijn familie Mo zou adviseren voor Marokko te kiezen. Nu is het aan Mootje zelf wat zijn beslissing zal zijn. Ik denk dat wij, Hollanders, het wel kunnen vergeten.
En hoe weet je dat? Volgens mij zit hij nu niet bij de selectie en heeft hij aangegeven voorlopig nog niet te willen kiezen. Als hij deze curve trouwens doorzet, zie ik hem ook wel snel in de Oranje selectie komen.
 
Hoe ik dat weet?
Ik kom niet met onzin hoor, misschien dacht je dat Mikasa?
Afijn speciaal voor jou...;)
https://www.bladna.nl/ouders-mohammed-ihattaren-marokko,26750.html

Wat ik dan wel weer grappig vind, is dat die ouders nergens worden geciteerd en z'n broertje alleen zegt Mo zelf moet kiezen. Ken die website verder ook niet, maar op het eerste oog lijkt me evident welke kant ze kiezen als Marokkaanse website. :maniac:

We gaan het meemaken. Het is volledig aan Mo.
 
Dan moet je die bron hier er meteen bij zetten. We kunnen allemaal wel van alles roepen.
zuurpruim...;), de link staat er toch...Wat wil je nog meer, of is dat bericht niet betrouwbaar genoeg volgens jou?
Familiaire banden daar zijn zo sterk, die kiest gewoon voor Marokko.
 
Terug
Bovenaan Onderaan