Spelen overigens wel lekker AZ. Ook tegen een nietszeggende tegenstander, maar die hadden wij gisteravond ook. Ik denk dat we er een flinke kluif aan hebben om AZ onder ons te houden dit seizoen.
 
AZ vind ik al jaren een vergelijkbaar niveau hebben met Feyenoord, die 2 strijden vaak met elkaar om plaats 3 en AZ doet het net als Feyenoord goed in de beker (alleen winnen ze de finale steeds niet). Dus waarom men überhaupt nog steeds spreekt van traditionele top 3? Traditionele top 2 klopt beter, of anders traditionele top 4.
 
Spelen overigens wel lekker AZ. Ook tegen een nietszeggende tegenstander, maar die hadden wij gisteravond ook. Ik denk dat we er een flinke kluif aan hebben om AZ onder ons te houden dit seizoen.

Prima, hoe sterker de concurrentie, hoe harder er moet worden gewerkt om beter te worden.
 

Vooral dit stuk is treffend:

Maar de praktijk is dat iedereen een rapport bestelt en daarmee een voor hem gunstige conclusie koopt. Zo cynisch ben ik na veertig jaar werken als constructeur wel geworden.”

Dat is natuurlijk zo, de gemeente Alkmaar doet er vrolijk aan mee bijvoorbeeld. Alsof HaskoningDHV nu de schuld zal gaan leggen bij zijn opdrachtgever voor het onderzoek; de gemeente. Hij heeft ook wel een punt dat de OVV graag de overheid vrijpleit. Ook niet gek met veel ex-politici in de raad (PvdA) en de overheid als geldschieter.

edit:
Overigens nu ik wat verder spit blijkt dat het gemeentelijk college van B&W destijds (2002-2010) vol zat met PvdA. Burgemeester en wethouders kwamen van die partij. Ik verwacht dus helemaal niets meer van de OVV op dit vlak.
 
Laatst bewerkt:
Interessant. Klinkt als een goed verhaal van die constructeur.

Waar deze constructeur naar verwijst, Ingenieursgroep Romkes is als onderaannemer ook verantwoordelijk voor het FC Utrecht stadion. Hopelijk niet met montageberijf Jan de Roos, die samen met Romkes gewerkt heeft aan het AZ stadion en een parkeergarage die ook ingestort is. aldus de NH Nieuws en de NOS. Het zal toch niet waar zijn dat zulke kapitale fouten meer dan een keer door dezelfde partijen gemaakt worden. Een keer is al te veel. Maar ik vind het supersneu voor AZ. Je zal maar een jaar moeten leuren met je thuiswedstrijden.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/2512...garage-wormerveer-meermaals-potje-van-gemaakt
 
Mijn vader (uit de metaalindustrie, en niet onbekend met wat laswerk) heeft foto's gezien van het laswerk. Die vond het echt schrikbarend en ongelofelijk dat zoiets zo lang nog goed is gegaan. Dat bedrijf heeft eigenlijk met levens gespeeld, ik denk dat hier het laatste nog niet over is gezegd
 
Idrissi weg voor 12 miljoen. Dat is dan niet de beste speler van de nummer 4 van de Eredivisie he... Ongelofelijk.
 
Inderdaad. Een detail wat niet alleen esthetisch maar ook technisch niet overtuigd. En aangezien het dat bezweken is onder een neerwaardse winddruk zullen die zonnepanelen ook niet geholpen hebben. Zeker als je de grens opzoekt. Vlek op vlek op vlek.
Aan de hand van dit artikel snap ik niet dat de rest van het stadion als veilig wordt beschouwd. (Toch?) Dit detail zal in de gehele constructie terug te vinden zijn en voor meer brosse bezwijkingen kunnen gaan zorgen.
 
Aan de hand van dit artikel snap ik niet dat de rest van het stadion als veilig wordt beschouwd. (Toch?) Dit detail zal in de gehele constructie terug te vinden zijn en voor meer brosse bezwijkingen kunnen gaan zorgen.
Volgens mij wordt het dak (grotendeels) afgebroken. Maar dat dit soort verkeerde spaarzaamheid en broddelwerk niet ergens anders ook te vinden is is niet uit te sluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan