PSV - FK Haugesund | Donderdag 15 augustus | Eindstand 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Bergwijn heeft vandaag nogmaals bewezen geen 10 te zijn , we spelen met vier aanvallers en 2 middenvelders vandaar dat we geen vat krijgen op het middenveld .
Deel je mening volledig. Moet gewoon een type van Ginkel op de aanvallende middenvelder positie.

Afellay zou dat denk ik wel kunnen, maar is geblesseerd en het is de vraag of zijn lichaam het allemaal nog aan kan. En vind het moeilijk in te schatten hoe goed Thomas nu werkelijk is en wat zijn sterke punten zijn. Misschien dat iemand mij dat kan vertellen.
 
Ik heb niet alle 30 pagina's in dit topic gelezen, maar dit was mijn indruk in het stadion (wat nog wel eens anders wil zijn dan achter de TV):

Meer balbezit voor PSV, maar eigenlijk leidde dit tot niets. Met name in de tweede helft kwamen ze dichtbij het doel, maar het leek bijna of niemand het aandurfde om daadwerkelijk op doel te schieten. Meerdere keren kwam er een speler in uitstekende scoringspositie, maar dan werd er toch weer afgelegd. Vanwaar die angst? Leverde veel frustratie op bij het publiek (wat meestal wel overstemd werd door Oost op den duur).
Verder ook schandalig dat je met samengeknepen billen moet zitten de laatste 10 minuten omdat Haugesund zowaar ging aandringen (en het is dat ze gewoon niet zo goed zijn, anders hadden ze er minstens 1 ingelegd...).

Verder individueel (daadwerkelijke cijfers laat ik aan Der Muzikant):

Guti: levert ontzettend veel arbeid, en dan niet als een dolle stier maar echt wel met rendement. Ik was onder de indruk.
Sadilek: eigenlijk soortgelijk als Guti, ontzettende harde werker. Wil in het geval van Sadilek niet altijd wat opleveren, maar in deze wedstrijd deed hij het naar behoren.
Rosario: ik had de hoop dat hij zich nu zou herpakken, maar hij had toch weer talloze momenten van dom balverlies. Herpakte zich enigszins in de tweede helft maar het blijft behelpen. Ik ben geen Rosario-hater, maar hij moet of snel verbeteren of op de bank plaatsnemen.
Viergever: ik heb de indruk dat Viergever hier af en toe wat ondergewaardeerd wordt. Heeft echt ontzettend veel opgeruimd en zijn timing is ook prima. Op dit moment wellicht onze beste verdediger (misschien dat Baumgartl die titel over kan nemen maar dat moet blijken).
Ihattaren: er gebeurde meteen wat toen hij erin kwam (sowieso was Bruma niet bijzonder gelukkig in zijn acties). Het publiek reageerde erop, en je ziet ook meteen wat een geweldige techniek deze speler heeft. Mag toch vaker een kans krijgen.

Verder een mager voldoendetje: Bergwijn, Malen, Zoet en Dumfries
Naar behoren: Baumgartl, Gakpo, Teze
 
Rednas en/of anderen die de wedstrijd helemaal gezien hebben (mij niet gelukt, sorry): ging PSV er nou op achteruit met Teze?

Verder lijkt me werkelijk volstrekt helder dat Bergwijn op 10 tot volslagen onbalans leidt op het middenveld, maar misschien wel op hele team. 'Gewoon' Ihattaren daar neer zetten. Doet het iedere keer goed als hij speelt, dus was moet hij verder doen om basisplaats te verdienen?
 
Rednas en/of anderen die de wedstrijd helemaal gezien hebben (mij niet gelukt, sorry): ging PSV er nou op achteruit met Teze?

Verder lijkt me werkelijk volstrekt helder dat Bergwijn op 10 tot volslagen onbalans leidt op het middenveld, maar misschien wel op hele team. 'Gewoon' Ihattaren daar neer zetten. Doet het iedere keer goed als hij speelt, dus was moet hij verder doen om basisplaats te verdienen?

Teze deed het naar behoren. Leek alleen wat onzeker en koos daarom eerder voor een balletje terug op Baumgartl i.p.v. vooruit. Zal wellicht wat meer vertrouwen krijgen als hij vaker de kans krijgt. Maar het viel mij niet tegen.
Met de huidige vorm van Dumfries in gedachten is het ook niet zo lastig om het minstens zo goed te doen ;)

Verder eens wat betreft Bergwijn. Ihattaren op 10 en dan mogen Bergwijn, Bruma en Gakpo het uitvechten wie er op de vleugels staan. In de praktijk zal dat dan neerkomen op Bergwijn en Bruma, maar ik hoop ook weer niet dat Gakpo een heel seizoen op de bank zit. Het is een luxeprobleem waarbij Van Bommel voor de makkelijkste weg kiest en de 17-jarige op de bank zet (hoe getalenteerd ook).
 
Rednas en/of anderen die de wedstrijd helemaal gezien hebben (mij niet gelukt, sorry): ging PSV er nou op achteruit met Teze?

Verder lijkt me werkelijk volstrekt helder dat Bergwijn op 10 tot volslagen onbalans leidt op het middenveld, maar misschien wel op hele team. 'Gewoon' Ihattaren daar neer zetten. Doet het iedere keer goed als hij speelt, dus was moet hij verder doen om basisplaats te verdienen?

ik vrees dat de oorzaak niet bij de "individuele speler" ( wie dan ook) moet gezocht worden doch bij een team dat niet in balans is en vooral een trainer die koppig vasthoudt aan een systeem ( voor zover het er is ) waarvan een blinde ziet dat het niet rendeert.
 
Rednas en/of anderen die de wedstrijd helemaal gezien hebben (mij niet gelukt, sorry): ging PSV er nou op achteruit met Teze?

Verder lijkt me werkelijk volstrekt helder dat Bergwijn op 10 tot volslagen onbalans leidt op het middenveld, maar misschien wel op hele team. 'Gewoon' Ihattaren daar neer zetten. Doet het iedere keer goed als hij speelt, dus was moet hij verder doen om basisplaats te verdienen?
2 jaar ouder worden
 
Ben benieuwd als Sadilek naar het mddenveldgaat en niet de “opdracht” krijgt defensief te spelen. Voetballen kan hij wel degelijk en spelinzicht is er ook.
Laten we hopen dat Sadilek heel snel naar de bank gaat, waar hij een nuttige speler is. Als Sadilek op het middenveld gaat spelen ipv Guti en je hebt nog steeds Hendrix op de bank, dan zit er echt een steekje los aan MvB.
 
Had ie gister de slotminuten als fan moeten meemaken. Ben weer 5 jaar ouder man.
Hij zal die 2 jaar echt wel geregeld spelen, maar, de kans is vele malen groter dat als hij nu de druk van een falend team op zijn schouders gelegd krijgt, hem dat breekt, dan dat het goed gaat uitpakken.
 
We hebben een voorhoede met creatieve spelers, die inderdaad te veel door het midden breien. Het lijken wel zaalvoetballers die de ander een schot op goal gunnen, maar dat schot komt er maar niet. Ik heb al zo vaak gebeden : schiet nou toch eens op goal. Het komt er helaas niet van. Daar moet MvB eens op trainen. Voetballen kunnen ze wel, maar afmaken daar gaat het toch om. Goals tellen en balbezit niet.
Precies ook onze ergernis gisteravond: "nu schieten, nee niet nog verder dribbelen, te laat.....".
Alvarez is nog maar net binnen bij Ajax, niet zo gek. Was de eerste keuze om onze verdediging te versterken. Martinez was de beste man tegen Paok. We zien het zeker anders...
Dat heb ik ook anders gezien. Waar wij ons verbazen over Lato die nog steeds niet kan spelen, vind je het niet vreemd dat Alvarez nog steeds niet speelt en dat zelfs Veltman een basisplaats heeft?

Tegen PAOK ging Martinez meerdere malen de fout in en was - de hierboven door mij verguisde - Veltman misschien wel de beste van Ajax.
soevereine 0-0. Ik zat er maar 4 doelpunten naast...
2-2 voorspeld? Gelukkig bleef het 0-0! ;)
Rednas en/of anderen die de wedstrijd helemaal gezien hebben (mij niet gelukt, sorry): ging PSV er nou op achteruit met Teze?

Verder lijkt me werkelijk volstrekt helder dat Bergwijn op 10 tot volslagen onbalans leidt op het middenveld, maar misschien wel op hele team. 'Gewoon' Ihattaren daar neer zetten. Doet het iedere keer goed als hij speelt, dus was moet hij verder doen om basisplaats te verdienen?
Advocaat zei het, wij zeggen het: 3 middenvelders op het middenveld en Bergwijn weer lekker naar de aanval.

Teze was niet slecht en speelde tegen de beste Noorse speler. Maar werd wel een paar keer makkelijk gepasseerd.
 
aten we hopen dat Sadilek heel snel naar de bank gaat, waar hij een nuttige speler is. Als Sadilek op het middenveld gaat spelen ipv Guti en je hebt nog steeds Hendrix op de bank, dan zit er echt een steekje los aan MvB

Rosario speelt nou ook echt niet de sterren van de hemel
 
Rosario speelt nou ook echt niet de sterren van de hemel
Ben ik met je eens, maar ik ga ervan uit dat MvB z'n aanvoerder er niet af haalt. Wat mij betreft speelt PSV met Hendrix, Guti en als aanvallende middenvelder: Ihatarren/Bruma
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan