PSV - ADO Den Haag | Zondag 11 augustus | Eindstand: 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Niemand opgevallen hoe Rosario, na een bijzonder slechte eerste helft, zich herpakte in de tweede helft? Alle ballen naar voren, aan de basis van grote kansen (waar je niks aan hebt met Malen in de spits) en goede intercepties?

Zo balen dat Lammers geblesseerd is; ik had echt het gevoel dat dit seizoen zijn doorbraak zou gaan worden, en dan komt er ineens zo'n kloteblessure roet in het eten gooien. Het zit PSV ook bepaald niet mee.
 
Zo balen dat Lammers geblesseerd is; ik had echt het gevoel dat dit seizoen zijn doorbraak zou gaan worden, en dan komt er ineens zo'n kloteblessure roet in het eten gooien. Het zit PSV ook bepaald niet mee.
Ik denk dat als je Lammers en Ihattaren naast mekaar afzet, puur kijkend naar rendement, dat Ihattaren de completere, betere speler van de 2 is.
Mo kan uitstekend op 10, en hij is volgens mij er nu al klaar voor.
 
Ik denk dat als je Lammers en Ihattaren naast mekaar afzet, puur kijkend naar rendement, dat Ihattaren de completere, betere speler van de 2 is.
Mo kan uitstekend op 10, en hij is volgens mij er nu al klaar voor.

Het is de moeilijkste positie van het veld; het vergt een 360-graden blik, exceptionele technische en tactische kwaliteiten, passing, dribbel, tussen de linies lopen, scorend vermogen ook, maar ook verdedigend bij balverlies... In de 10 komt alles samen. Naast talent vraagt het om een zekere ervaring. Ik vind dan 17 jaar echt nog érg jong. Je zag in ieder geval vorig jaar dat Ihattaren er zeker nog niet klaar voor was - en de paar beelden bij Jong PSV die ik vandaag voorbij zag komen, bevestigen dat wel voor mij. Hij speelde briljant, de helft dat hij meedeed, maar moet vooral soberder leren spelen. Een exceptioneel talent, da's duidelijk... Dat komt vanzelf wel. Ik snap ook niet het verhaal dat Bommel talent 'tegenhoudt', dat ik op het forum her en der zag... Hoeveel talenten wil je in iets meer dan een seizoen laten debuteren? Mauro Junior, Rosario, Malen, Sadilek, Gakpo, Ihattaren… Potverdikkeme, zeg.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je Lammers en Ihattaren naast mekaar afzet, puur kijkend naar rendement, dat Ihattaren de completere, betere speler van de 2 is.
Mo kan uitstekend op 10, en hij is volgens mij er nu al klaar voor.

Ik zet die niet naast elkaar af, want Lammers is in mijn optiek en spits en geen nummer 10, en Mo is een aanvallende middenvelder; dus niet te vergelijken.
 
ZO, ik zal ook nog even hier wat oprakelen.

PSV speelde eindelijk eens een aardige wedstrijd. Nog lang niet goed, maar wel een stijgende lijn. Grote verschil zat hem in Guti en Rosario, die beiden veel beter speelden. Ze waren beter aanspeelbaar en speelden meer ballen naar voren. Overigens heeft ADO een matig team dit seizoen, dus ook dat kan een reden zijn dat het ineens beter ging. Nu nog een echte middenvelder in plaats van Bergwijn opstellen en misschien wordt het nog wat.

Bruma lijkt mij inderdaad ook een betere 10 dan Bergwijn. Als er dan toch een aanvaller moest staan.

Scheidsrechter en VAR waren natuurlijk waardeloos. Overtredingen op Lozano werden niet bestraft, handsbal niet gezien......

Grootste ergernis was het uiteraard het slechte afmaken van PSV met in volgorde: Bergwijn, Malen, Dumfries en Bruma.
 
Bruma is juist een speler met spelizicht, heeft snelheid, heeft een goed schot, scorend vermogen, goede techniek...
Ik ben er vooralsnog blij mee.
Ok ok. Bedankt voor de correcties mbt Bruma. :CENSORED:
Met jullie eens, geen blind paard, want goede steekpasses. Maar graag ook overzicht houden binnen de 16, en afgeven indien nodig.
 
Ik vind juist(en dat telt voor alle psv’ers) dat er wat sneller en meer geschoten mag worden!! Ze blijven vaak net zo lang passen tot een speler hem er met zijn ....in kan leggen!!

Er wordt veel te veel gebreid inderdaad; het spel moet vooral veel directer; de aanvallen gaan nu veel te traag, waardoor de verdediging van de tegenstander zich kan organiseren en massaal kan terugtrekken.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan