Ritsu Doan (A)

Tja, moeilijk. Je wil - als PSV-fan - graag kansen voor spelers als Malen, Lammers, Gakpo en Ihatarren (en Piroe). Aan de andere kant wil je ook graag 22 sterke spelers in de selectie.

Doan, ik weet het niet. Aardige speler, maar kan hij de stap maken naar PSV?

Boadu wordt ook genoemd. Lijkt mij een groter talent dan Doan, maar duur en ik verwijs dan ook even naar de bovenste regel.

Ik zie toch het liefst een box-2-box scorende middenvelder. Die zit nu helemaal niet in de selectie.

Scoren is zoooo 2018...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mocht PSV Doan halen, zullen er wel heel wat PSV shirtjes naar Japan worden verzonden..
Commercieel gezien, zou het een uitstekende zet zijn, zowel voor de extra inkomsten alsook voor de exposure van PSV in dat voetbalgekke land.
Van de andere kant hebben we hem nu niet nodig. Zowel Mo, Piroe en Guti kunnen ook op 10 uit de voeten.
Bergwijn hoort daar niet thuis.
 
Mocht PSV Doan halen, zullen er wel heel wat PSV shirtjes naar Japan worden verzonden..
Commercieel gezien, zou het een uitstekende zet zijn, zowel voor de extra inkomsten alsook voor de exposure van PSV in dat voetbalgekke land.
Van de andere kant hebben we hem nu niet nodig. Zowel Mo, Piroe en Guti kunnen ook op 10 uit de voeten.
Bergwijn hoort daar niet thuis.

In dat opzicht vervangt hij Lozano's shirt verkoop wel enigszins
 
Je hebt zelf een groeibriljant als Ihataren en je haalt Doan die nadat ie alleen al gehoord had van de interesse van Ajax hij 3 maanden geen pepernoot meer raakte... Ajax zag het goed: zij haakten toen af. En de verkoop van de shirtjes is gewoon een kul verhaal, met Alvarez en Gutti had je in Mexico het dubbele hiervan gehad. Doan is een nobody in Japan
 
Je hebt zelf een groeibriljant als Ihataren en je haalt Doan die nadat ie alleen al gehoord had van de interesse van Ajax hij 3 maanden geen pepernoot meer raakte... Ajax zag het goed: zij haakten toen af. En de verkoop van de shirtjes is gewoon een kul verhaal, met Alvarez en Gutti had je in Mexico het dubbele hiervan gehad. Doan is een nobody in Japan
Volgens mij is hij toch echt Japans International.
 
Keisuke Honda, zit zonder club, is wel 33, en houdt zijn conditie op peil bij V.V.V.
https://www.transfermarkt.nl/keisuke-honda/profil/spieler/66521
Zou het nog iets voor PSV zijn? Aanvallende middenvelder.
Irritant mannetje, dat moeten we dan op de koop toenemen...:HB:

Met Schwaab en Afellay hebben we al genoeg opa's in onze team imo. En als ik kijk naar z'n blessure historie, zie ik een hamstringblessure van vorig seizoen en een spierblessure van het seizoen daarvoor. Dat maakt mij er niet echt gerust op, helemaal omdat wij geneigd zijn blessures aan te trekken. Thomas, Romero, Lammers, Lozano...
 
Pure middelmaat, probeer dan hans vanaken te halen desnoods in ruil met Ramselaar, hendrix, Luckassen en sainsbury :)
 
Hahahha wat is dat nou voor opmerking? Waar ligt Iran dan?

Israël hoort inderdaad niet bij Europa, maar ook bij Azië.

Voor mijn gevoel in het midden oosten/Arabische gebied, maar als je dan gaat kijken dat Istanbul ook half aziatisch is dan loopt die lijn toch al all over the place ?
 
Komt omdat wij Aziaten voornamelijk alleen als Chinezen en Japanners zien. Het Aziatisch continent is echt veel meer dan dat alleen. ;P

Ik denk dan meer aan Thailand, Nepal, Maleisië en India enzo ik sta nooit zozeer stil bij landen als Pakistan die er ook nog bij horen ?
 
https://www.telegraaf.nl/sport/1997598747/doan-op-een-bij-psv

EINDHOVEN - Ritsu Doan (21) staat bij PSV op één om Hirving Lozano te vervangen. Hij is het toptarget waarnaar de Eindhovenaren snel zullen schakelen, wanneer het transferbedrag van Lozano met een definitieve transfer naar Napoli is veiliggesteld.
PSV zal in deze periode rond meerdere opties navraag doen over het kostenplaatje dat aan de betreffende speler vasthangt. Maar Doan, de rijzende ster van het Japanse nationale elftal, staat bovenaan het lijstje mogelijke vervangers van Lozano.

Groningen wil hem niet zonder slag of stoot laten gaan. De noorderlingen sloegen maanden geleden al biedingen van ruim acht miljoen euro af van CSKA Moskou en Shakhtar Donetsk en de club had zijn huiswerk gedaan met het oog op een eventueel vertrek van zijn spelmaker. Op tweeënhalve week voor het verstrijken van de transferdeadline, met Doan nog steeds aan boord, heeft het een streep moeten zetten door een aantal potentiële vervangers, omdat zij elders al onderdak hebben gevonden. Dat zal meewegen bij de verkoop van Doan, die een recordbedrag (Marcus Berg ging voor 10 miljoen euro naar Hamburger SV) lijkt te moeten opleveren. Eerder flirtte Ajax met de Japanner, die op bezoek was bij het Champions League-duel Ajax-Bayern München, maar later een aanbieding om Ajax-Real Madrid bij te wonen afsloeg. Van een transfer kwam het niet.

Doan (21) kwam in de zomer van 2017 als 19-jarig talent alleen naar de andere kant van de wereld. Hij toonde in het moeilijkste seizoen van FC Groningen in de afgelopen jaren direct aan een hoog rendement te halen in de Eredivisie: 9 goals en 3 assists. Vorig seizoen blijf de teller steken op 5 goals en 3 assists, na een voor de Japanner fysiek zware tweede seizoenshelft (door het toernooi om de Azië Cup in de winter). Hij kan behalve op rechts ook op tien uit de voeten en kan de creativiteit en het rendement brengen dat wegvalt na de blessures van Gaston Pereiro en Sam Lammers en het vertrek van Lozano.
 
Terug
Bovenaan Onderaan