FK Haugesund - PSV | Donderdag 8 augustus | Eindstand 0-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nah, heb zoet anders een keer met pijn en moeite t klutsbal zien wegstompen en en schot/kans die nog net door viergever werd weggemoffelt. Was alles behalve verdedigend zeker.
 
Rosario is weer tevreden met zijn 3 punten. Lekker gespeeld, amper kansen tegen gekregen. Wat een onbenul is die gast. Bescherm hem tegen zichzelf en neem die band af, IQ van een goudvis.

Zeker als je het over 3 punten hebt in een europese play-off wedstrijd :ROFL:
 
Je zou al bijna zeggen dat het mislopen van het kampioenschap al een signaal had moeten zijn. De ramppotjes tegen Utrecht, Heerenveen, AZ en Vitesse. Van elke tegenstander van enig niveau werd verloren (uit althans). Toen zag ik het eigenlijk al somber in, hoewel ik ergens de hoop had dat de spelers dit achter zich zouden laten. Toen kwam Basel, bleek Zoet ineens gruwelijk uit vorm. De JC schaal kan me gestolen worden, maar het weggooien daarvan bleek voor niks te zijn: uitgeschakeld omdat bijna elk schot op doel bij ons een doelpunt is. Twente volgde, en nu zijn we hier. Inmiddels zijn we een van de meest gemotiveerde spelers in de selectie (Lammers) kwijt en Lozano is veel te veel bezig met een transfer, dat merk je. Die is totaal niet meer met het team bezig, maar met voor zijn eigen kansen gaan. Daardoor is hij niet alleen waardeloos als medespeler, maar ook voor zichzelf, want hij voetbalt niet meer vrijuit en is daardoor geen schim van de sterspeler die hij voor ons is geweest. Voorheen is gezegd dat er met Lozano is afgesproken dat hij twee seizoenen zou blijven. Die verwacht dus een transfer nu.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een paar flinke klappen op de bek in de competitie dit PSV gaan helpen, dan loop je alleen maar achter de feiten aan zoals in het seizoen wat jij beschrijft (god, wat een ruk seizoen was dat zeg) en eindig je anoniem 2e of 3e of misschien wel 4e. Op EL uitschakeling hoop ik al helemaal niet, omdat dit een ramp zou zijn voor de coëfficiënten en ik het gewoon niet zou kunnen verteren als we twee jaar na Osijek WEER in de EL voorrondes eruit liggen. Maar ik vrees er serieus voor. Austria Wien zal het wel worden in die playoffs (even ervan uitgaande dat je Haugesund wel overleeft, als dat vandaag ook al met zulk slecht spel kan). Dat is een serieus pittige tegenstander als die gewoon ingespeeld en al op je af komen. Ja, zo erg is het met de vorm momenteel.

Eigenlijk hoop ik op het volgende:

- Lozano moet gewoon weg. Cashen en eventueel kunnen investeren in een goede middenvelder (mijn droom zou Koopmeiners zijn). Lozano is niet meer gemotiveerd en gaat niet meer veel beter spelen dan hij nu doet. Met Bruma en Bergwijn erbij zal het schipperen tussen bank en basis ook niet helpen. Het is goed geweest, bedankt voor alles Chucky, maar zet je avontuur lekker elders voort.
- De verdediging moet beter op elkaar ingespeeld raken. Gelukkig is er met het basisdebuut van Baumgartl een grote stap gezet. Die blijft er nu hopelijk in. Ik hoop dat Mark tot inkeer komt (zal wel niet) en Boscagli gewoon op LB gooit. Of Lato als die eens fit is. Wolfsburg mijn achterkant, de hele ploeg heeft inmiddels zo matig gespeeld dat ik hem dat wel vergeef. Ik snak naar een echte linksback. Sadilek vult het zo goed in als ie kan, maar is geen back en dat ga je zeker tegen sterkere tegenstanders merken. We hebben er dit seizoen in ieder geval twee, dus... En dan als laatste: Unnerstall een kans geven als hij fit is op doel. Nee, dat is niet alleen een anti-Zoet ding. Vernieuwing is soms goed, Unnerstall is een prima keeper afgaande op afgelopen seizoen en zal tot op het bot gemotiveerd zijn.
- Laat Ihattaren als aanvallende middenvelder spelen. Als Lozano vertrekt kan dit aardig. Bergwijn kan dan weer lekker op de flanken. Bruma als andere basisspeler en Malen in de spits. Geef Mo als enige opdracht mee dat hij dienend moet spelen en probeer het eens wat wedstrijden uit. Veel te verliezen heb je niet, want Pereiro heeft het ook niet echt meer (vergelijkbare situatie met Lozano denk ik. Uitgekeken op PSV, niet meer top gemotiveerd) en Bergwijn is gewoon niet zo effectief als CAM.

Vanaf dat moment is het een kwestie van op elkaar ingespeeld raken en vooruit kijken. De weg is nog lang denk ik, we zullen wel zien.

Ik hoop eigenlijk dat Thomas fit gaat worden.
 
Daar ben ik het ook zeker mee eens. Zoals ik zelf ook al zei: "Enkele spelers vervangen gaat ons niet de goede richting in helpen. Correctie: Het gaat wel helpen, maar het zal niet het daadwerkelijke probleem oplossen." Ik zie zelf het liefst zowel Bergwijn als Lozano vertrekken, elk om een andere reden.

Ik vind dat Bergwijn erg nonchalant oogt de laatste tijd. Geeft mij de indruk dat hij zich niet meer genoeg uitgedaagd voelt binnen dit team. Laten we eerlijk zijn, Bergwijn heeft een periode gehad waarin hij boven verwachting presteerde. Nu heeft men hoge verwachtingen van hem maar maakt hij het niet waar. En eerlijk is eerlijk, het is makkelijker om goed te presteren wanneer men weinig of zelfs geen verwachtingen van je heeft dan presteren naar wat men van je verwacht.

Lozano zie ik graag vertrekken omdat hij nog altijd mentaal erg zwak is. Zeurt te veel bij de scheidsrechters, hoewel soms terecht, je bereikt er niks mee. Speelt zichzelf hiermee vaak uit de wedstrijd. Ik had gehoopt dat hij hierin zou groeien afgelopen seizoen. Nu hij ook nog ruzie lijkt te hebben met Mark zie ik al helemaal geen heil meer in Lozano. Lozano moet vrijuit voetballen, maar zoals het er nu uit ziet blijft hij nog een lange tijd vol frustraties zitten en om die reden zie ik Lozano de komende tijd ook geen groei meer ondergaan.

Dat in tegenstelling tot Bruma. Die jongen is nu gloednieuw en men heeft natuurlijk wel hoge verwachtingen van hem vanwege zijn hoge aankoopprijs, maar je ziet dat hij meer vrijuit voetbalt. Dat zal waarschijnlijk ook komen omdat Bruma erg tevreden lijkt te zijn bij PSV en deze jongen heeft in tegenstelling tot Bergwijn nog niks bereikt binnen onze club. Ik kijk met plezier naar Bruma omdat Bruma ook met plezier lijkt te spelen in ons shirt. Dat doet mij als PSV'er goed.

Maar goed, we hadden het over de mentale kwestie enzovoorts... Bergwijn en Lozano verkeren in een andere mentale flow dan een Dumfries bijvoorbeeld. Ze zijn alle uit vorm, maar hebben alle een andere oorzaak. Maar het gros van PSV lijdt aan gebrek aan zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen krijg je ook niet als je iedere wedstrijd met één doelpunt verschil gaat winnen. Een paar nieuwe aankopen gaat onze Dumfries ook geen extra zelfvertrouwen geven, daarom vind ik het ook zo kul dat iedereen alleen maar meer en meer aankopen wilt zien terwijl het probleem niet bij de voetballende kwaliteiten van de spelers ligt, maar bij het zelfvertrouwen van de spelers bij elkaar opgeteld. De enige manier dat ik spelers weer zelfvertrouwen terug zie willen, is als ze ook met lef gaan spelen. Als je dan met 1-3 verliest maar strijdend ten onder bent gegaan, so be it. Als je vervolgens vijf wedstrijden op rij met 5-0 wint dan kun je je zelfvertrouwen weer terugwinnen. Ik heb liever dat ze deze gok wagen, dan eindeloos met 1-0 winnen. En de coach moet onze spelers ook de eerste instelling aanpraten en dus niet tevreden zijn met een 0-1 overwinning. Die slappe mentaliteit gaat ons de afgrond in werken. Al vervang je het hele elftal, zolang de instelling niet verandert, verandert het spel ook niet...

Het mentale aspect zal zeker bij een aantal jongens de doorslag geven. Waarom speelde Rosario eerste seizoenshelft fris en fruitig en nu als een verdwaalde oma? Lozano en Bergwijn zijn de goede spirit kwijt. Wat mij betreft is de coach hiervoor verantwoordelijk. Van Bommel is altijd al een zeikerd als speler geweest. Ik had als een van de weinigen hier op het forum een hard hoofd in zijn aanstelling en vergeleek hem met huub stevens. Spelers raken zo'n coach beu en het spelplezier lijkt weggelekt te zijn. Bel guusje maar op voor een interim klus...
 
Mensen, het was maar tegen de huidige nummer 8 !!! van Noorwegen.
Als je die niet met 2 of 3 goals verschil wegspeelt heb je ook niets in de EL te zoeken.
Gakpo viel ook zwaar door de mand, Bruma deed het stukken beter.
En Malen ook zéér matig op dat schot over de lat na.
 
Het mentale aspect zal zeker bij een aantal jongens de doorslag geven. Waarom speelde Rosario eerste seizoenshelft fris en fruitig en nu als een verdwaalde oma? Lozano en Bergwijn zijn de goede spirit kwijt. Wat mij betreft is de coach hiervoor verantwoordelijk. Van Bommel is altijd al een zeikerd als speler geweest. Ik had als een van de weinigen hier op het forum een hard hoofd in zijn aanstelling en vergeleek hem met huub stevens. Spelers raken zo'n coach beu en het spelplezier lijkt weggelekt te zijn. Bel guusje maar op voor een interim klus...

ik vrees dat dit een meer dan correcte analyse is en dat het mits het dan nog wat tegenzit van kwaad naar erger zal gaan met MVB
 
Daar ben ik het ook zeker mee eens. Zoals ik zelf ook al zei: "Enkele spelers vervangen gaat ons niet de goede richting in helpen. Correctie: Het gaat wel helpen, maar het zal niet het daadwerkelijke probleem oplossen." Ik zie zelf het liefst zowel Bergwijn als Lozano vertrekken, elk om een andere reden.

Ik vind dat Bergwijn erg nonchalant oogt de laatste tijd. Geeft mij de indruk dat hij zich niet meer genoeg uitgedaagd voelt binnen dit team. Laten we eerlijk zijn, Bergwijn heeft een periode gehad waarin hij boven verwachting presteerde. Nu heeft men hoge verwachtingen van hem maar maakt hij het niet waar. En eerlijk is eerlijk, het is makkelijker om goed te presteren wanneer men weinig of zelfs geen verwachtingen van je heeft dan presteren naar wat men van je verwacht.

Lozano zie ik graag vertrekken omdat hij nog altijd mentaal erg zwak is. Zeurt te veel bij de scheidsrechters, hoewel soms terecht, je bereikt er niks mee. Speelt zichzelf hiermee vaak uit de wedstrijd. Ik had gehoopt dat hij hierin zou groeien afgelopen seizoen. Nu hij ook nog ruzie lijkt te hebben met Mark zie ik al helemaal geen heil meer in Lozano. Lozano moet vrijuit voetballen, maar zoals het er nu uit ziet blijft hij nog een lange tijd vol frustraties zitten en om die reden zie ik Lozano de komende tijd ook geen groei meer ondergaan.

Dat in tegenstelling tot Bruma. Die jongen is nu gloednieuw en men heeft natuurlijk wel hoge verwachtingen van hem vanwege zijn hoge aankoopprijs, maar je ziet dat hij meer vrijuit voetbalt. Dat zal waarschijnlijk ook komen omdat Bruma erg tevreden lijkt te zijn bij PSV en deze jongen heeft in tegenstelling tot Bergwijn nog niks bereikt binnen onze club. Ik kijk met plezier naar Bruma omdat Bruma ook met plezier lijkt te spelen in ons shirt. Dat doet mij als PSV'er goed.

Maar goed, we hadden het over de mentale kwestie enzovoorts... Bergwijn en Lozano verkeren in een andere mentale flow dan een Dumfries bijvoorbeeld. Ze zijn alle uit vorm, maar hebben alle een andere oorzaak. Maar het gros van PSV lijdt aan gebrek aan zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen krijg je ook niet als je iedere wedstrijd met één doelpunt verschil gaat winnen. Een paar nieuwe aankopen gaat onze Dumfries ook geen extra zelfvertrouwen geven, daarom vind ik het ook zo kul dat iedereen alleen maar meer en meer aankopen wilt zien terwijl het probleem niet bij de voetballende kwaliteiten van de spelers ligt, maar bij het zelfvertrouwen van de spelers bij elkaar opgeteld. De enige manier dat ik spelers weer zelfvertrouwen terug zie willen, is als ze ook met lef gaan spelen. Als je dan met 1-3 verliest maar strijdend ten onder bent gegaan, so be it. Als je vervolgens vijf wedstrijden op rij met 5-0 wint dan kun je je zelfvertrouwen weer terugwinnen. Ik heb liever dat ze deze gok wagen, dan eindeloos met 1-0 winnen. En de coach moet onze spelers ook de eerste instelling aanpraten en dus niet tevreden zijn met een 0-1 overwinning. Die slappe mentaliteit gaat ons de afgrond in werken. Al vervang je het hele elftal, zolang de instelling niet verandert, verandert het spel ook niet...

En dat komt door de trainer die is verantwoordelijk dus eruit met die vogel!
 
Het mentale aspect zal zeker bij een aantal jongens de doorslag geven. Waarom speelde Rosario eerste seizoenshelft fris en fruitig en nu als een verdwaalde oma? Lozano en Bergwijn zijn de goede spirit kwijt. Wat mij betreft is de coach hiervoor verantwoordelijk. Van Bommel is altijd al een zeikerd als speler geweest. Ik had als een van de weinigen hier op het forum een hard hoofd in zijn aanstelling en vergeleek hem met huub stevens. Spelers raken zo'n coach beu en het spelplezier lijkt weggelekt te zijn. Bel guusje maar op voor een interim klus...

Overal mee eens alleen niet Guus voor de groep die is echt klaar.
 
Ik heb grote bedenkingen bij Ryan Thomas....ik vrees dat Thomas de volgende "Ramselaar" wordt binnen de selectie van PSV....:fear:

Waarop baseer je dat die jongen heeft enorme pech gehad en nog geen enkele kans gehad. Ik hoop dat hij gauw terug is dan kan Rosario eruit want Ryan is wel een scorende middenvelder.
 
Yes, we hebben gewonnen! Wat een partij zeg! Hoog tempo, strijdlust, mooie combinaties... ze wisten elkaar blindelings te vinden. Je ziet gewoon dat ze voor elkaar door het vuur gaan, dat er maar ding het belangrijkst is... het teambelang! En ook niet tegen zomaar een tegenstander hè!?

Echt knap om met opgestroopte mouwen de 0-1 weg te slepen uit een kolkend stadion, publiek op de banken. Dan sta je als uitspeler toch te rillen op het veld, in zo'n entourage. Deze ervaring vergeten ze nooit meer.


En nu potverdorie gewoon gaan voetballen. Niet om aan te gluren. Ego's aan de kant, en laten zien dat je trots bent om in het PSV shirt te mogen voetballen.

Mag hopen dat, er op welke manier dan ook, het kwartje gaat vallen en het weer gaat lopen...

want zoals dit gaat het een lang seizoen worden
 
Weer anderhalf uur van m'n leven verprutst gisteren. Wat een afgrijselijke pot weer gisteren. Er komt met de week minder lijn in het spel. Ik denk dat MvB ontslagen wíl worden. Je kunt toch niet met droge ogen Bergwijn op 10 zetten en Pereiro op de vleugel?! En de hele wedstrijd Ihattaren op de bank houden? Als er nou en wedstrijd was die om een creatieve middenvelder vroeg, dan was het deze wedstrijd wel. Overal wat PSV mist, is verhuurd. Mauro zou bijvoorbeeld enorm veel toevoegen aan dit stel zwalkers.

Wel een lichtpuntje gezien: Baumgartl. Wat een rust! Zag hem ook goed tweebenig inpassen. Nog niet echt getest natuurlijk, maar toch fijn om zo wedstrijdritme op te kunnen doen. Als systeem is de verdediging nog wel kwetsbaar, maar ja, zie als centrale verdediging maar eens overeind te blijven met Rosario voor je die als koorknaap speelt; Dumfries die vooral boos is en zich op van alles concentreert, behalve zijn spel; een linksback die geen linksback is; en een keeper die de meest reguliere vangballen weg stompt.
 
Ik doe net alsof ik de wedstrijd niet heb gekeken. En met dat in mijn achterhoofd ben ik zeer tevreden dat Zoet - ondanks 0 schoten op doel - een clean sheet heeft!

Maar inderdaad, 0-1, helemaal prima. Op naar volgende week. Misschien ga ik alleen maar het resultaat bekijken. Scheelt me een hoop stress. Dan zie ik wel of PSV de Europa League haalt. Dan doe ik net alsof het seizoen pas in September begint, zoals het hoort. Veel leuker ook.

Maar goed, bedankt voor je post Bouterbaas. Precies het stukje nuance/positieve insteek die ik nodig had om me door deze verschrikkelijk slechte tweede helft te krijgen!! (Y)
Ik snap die statistiek niet. Ik dacht dat ik Zoet toch minstens een redding heb zien verricht. Ik zei toen nog: hehe eindelijk Zoet.
 
Weer anderhalf uur van m'n leven verprutst gisteren. Wat een afgrijselijke pot weer gisteren. Er komt met de week minder lijn in het spel. Ik denk dat MvB ontslagen wíl worden. Je kunt toch niet met droge ogen Bergwijn op 10 zetten en Pereiro op de vleugel?! En de hele wedstrijd Ihattaren op de bank houden? Als er nou en wedstrijd was die om een creatieve middenvelder vroeg, dan was het deze wedstrijd wel. Overal wat PSV mist, is verhuurd. Mauro zou bijvoorbeeld enorm veel toevoegen aan dit stel zwalkers.

Wel een lichtpuntje gezien: Baumgartl. Wat een rust! Zag hem ook goed tweebenig inpassen. Nog niet echt getest natuurlijk, maar toch fijn om zo wedstrijdritme op te kunnen doen. Als systeem is de verdediging nog wel kwetsbaar, maar ja, zie als centrale verdediging maar eens overeind te blijven met Rosario voor je die als koorknaap speelt; Dumfries die vooral boos is en zich op van alles concentreert, behalve zijn spel; een linksback die geen linksback is; en een keeper die de meest reguliere vangballen weg stompt.

Goede post, en geheel eens dat t tactisch gister echt waardeloos was. Zelfs ik als positive forum-jedi dreig nu door de Dark-side verzwolgen te worden en begin te denken dat dit team wellicht beter af is met een andere trainer die wel lijn in t spel kan brengen.
 
Goede post, en geheel eens dat t tactisch gister echt waardeloos was. Zelfs ik als positive forum-jedi dreig nu door de Dark-side verzwolgen te worden en begin te denken dat dit team wellicht beter af is met een andere trainer die wel lijn in t spel kan brengen.
Tsja... uitzingen en damage control en dan volgend jaar maar eens Van Nistelrooij polsen. Geen idee of het een goede trainer is, maar ik verlang inmiddels naar zijn rust, zijn fijne Bob Ross stem in interviews.
 
Winst in een Europese uitwedstrijd met 0-1 en nog zijn er hier azijnzeikers.
Prima resultaat in een fase waarin PSV zoekende is naar de vorm.
Volgende week donderdag knallen in de thuiswedstrijd en op naar de laatste kwalificatie ronde.
Maar dan wel met een andere keeper. ?
 
Tsja... uitzingen en damage control en dan volgend jaar maar eens Van Nistelrooij polsen. Geen idee of het een goede trainer is, maar ik verlang inmiddels naar zijn rust, zijn fijne Bob Ross stem in interviews.

We kunnen denk ik alleen maar hopen dat het een goede trainer is. Qua persoonlijkheid, uitstraling en grootheid zit het wel goed. Daar kijkt iedereen tegenop. Hoeft niet zelf in de picture te staan en lijkt me iemand die zich niet continu laat leiden door emoties langs het veld.

Winst in een Europese uitwedstrijd met 0-1 en nog zijn er hier azijnzeikers.
Prima resultaat in een fase waarin PSV zoekende is naar de vorm.
Volgende week donderdag knallen in de thuiswedstrijd en op naar de laatste kwalificatie ronde.
Maar dan wel met een andere keeper. ?

Jij hebt de wedstrijd niet gezien? De tegenstander was van amateurniveau.:cry:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan