Gewoon de poot stijf houden. Bergwijn is niet te koop.

niet-te-koop.jpg
Hoe wil je dan dat PSV gaat investeren, nu we ca. 40 miljoen euro op ons buik kunnen schrijven door de CL- inkomsten mis te lopen...?? Daar moeten spelers voor verkocht worden, anders gaan we onze 2e tussenjaar op rij tegemoet....
 
Hoe wil je dan dat PSV gaat investeren, nu we ca. 40 miljoen euro op ons buik kunnen schrijven door de CL- inkomsten mis te lopen...?? Daar moeten spelers voor verkocht worden, anders gaan we onze 2e tussenjaar op rij tegemoet....

Je kunt ook alle spelers van waarde verkopen en bagger terugkopen.
Zegen je met wat je hebt met een langdurig contract. Bergwijn is na komend seizoen minstens evenveel waard. Als je spelers gaat verkopen om je CL inkomsten die je misloopt direct te willen compenseren hou je geen waardige selectie meer over en heb je het niet over 1 tussenjaar, maar komt er een reeks van tussenjaren.
 
Het spel is dus begonnen omtrent Bergwijn. Die gaat nog wel denk ik. Ik snap dat Sevilla laag inzet. Is het proberen waard... Met ontbreken CL zullen spelers misschien ook wel eerder willen vertrekken en die wens ook kenbaar maken.

Heb echt weinig zin in nieuwe seizoen... Hopelijk worden we nog verrast maar ben er bang voor..

Komen ze straks met Labyad aanzetten... Haha








Just kidding
 
Het spel is dus begonnen omtrent Bergwijn. Die gaat nog wel denk ik. Ik snap dat Sevilla laag inzet. Is het proberen waard... Met ontbreken CL zullen spelers misschien ook wel eerder willen vertrekken en die wens ook kenbaar maken.

Heb echt weinig zin in nieuwe seizoen... Hopelijk worden we nog verrast maar ben er bang voor..

Komen ze straks met Labyad aanzetten... Haha








Just kidding

Of Bakkali. :grin:
 
:pjahoor zie t al helemaal voor me (en dan nog abouhklal achter de hand):

--------------------Amrabat-------Bakkali--------------------------
Aissati------------Ihattaren--------Afellay-------------------Labyad

Ontopic:
Van mij mogen zowel Bergwijn als Lozano zo snel mogelijk weg. Al moet dat natuurlijk wel voor de juiste prijs zijn (+- 40 miljoen).
Niet omdat ik ze niet goed vind, maar ze gaan toch weg dus hoe eerder we andere versterkingen aan kunnen trekken hoe beter.
Daarnaast vraag ik me af of ze nog wel gemotiveerd zijn zo zonder champions league.
 
:pjahoor zie t al helemaal voor me (en dan nog abouhklal achter de hand):

--------------------Amrabat-------Bakkali--------------------------
Aissati------------Ihattaren--------Afellay-------------------Labyad

Ontopic:
Van mij mogen zowel Bergwijn als Lozano zo snel mogelijk weg. Al moet dat natuurlijk wel voor de juiste prijs zijn (+- 40 miljoen).
Niet omdat ik ze niet goed vind, maar ze gaan toch weg dus hoe eerder we andere versterkingen aan kunnen trekken hoe beter.
Daarnaast vraag ik me af of ze nog wel gemotiveerd zijn zo zonder champions league.

JE mag niet meer dan 3 spelers waarvan de naam begint met een A opstellen volgens mij :maniac:
 
:pjahoor zie t al helemaal voor me (en dan nog abouhklal achter de hand):

--------------------Amrabat-------Bakkali--------------------------
Aissati------------Ihattaren--------Afellay-------------------Labyad

Ontopic:
Van mij mogen zowel Bergwijn als Lozano zo snel mogelijk weg. Al moet dat natuurlijk wel voor de juiste prijs zijn (+- 40 miljoen).
Niet omdat ik ze niet goed vind, maar ze gaan toch weg dus hoe eerder we andere versterkingen aan kunnen trekken hoe beter.
Daarnaast vraag ik me af of ze nog wel gemotiveerd zijn zo zonder champions league.

Als Bergwijn niet gemotiveerd kan zijn zonder CL, dan is Sevilla misschien niet zo’n goede keus.
 

Sterk staaltje journalistiek weer. Dat is nadeel dat elke joker tegenwoordig voor nieuwssites kunnen schrijven, met name voetbalnieuwssites.

In de kop baalt Sevilla van de houding van PSV, maar er is niets in het artikel zelf waar uit blijkt dat dat zo zou zijn.
Sevilla heeft een bod van 25M gedaan en PSV heeft dat van tafel geveegd. Zo werkt een onderhandeling.

En sowieso. Niks korting. Minstens 40M of niet. Doeiiii.
 
Wegwezen met die uitverkoop jongens. Helaas hebben we met John de Jong iemand die waarin ik mijn vertrouwen compleet verloren ben de afgelopen periode. Sevilla biedt 25, PSV wil 40. Vervolgens verhoogt Sevilla het bod en komt er naar buiten dat PSV vast houdt aan 40 miljoen. Goed, de eerste "harde" strategiekaart is gespeeld.

Nu hoor ik hier al dat mensen tevreden zijn met 35+15% doorverkoop in de huidige markt... (Niets persoonlijks Gini) Het feit dat dit echter genoemd wordt heeft alles te maken met eerdere falen van de Jong, waardoor we nu al uit de Champions League.

Binnen deze transfermarkt is Bergwijn minimaal 40+ waard en zelfs dan nog met een doorverkooppercentage van 10%. Iedere korting daaronder dient gepaard te gaan met een doorverkooppercentage van 30%+. Zodat mocht Bergwijn zijn potentie waarmaken en hij vervolgens via Sevilla een transfer afdwingt naar een topclub, hij PSV nog meer geld op brengt.

Dit is al tijden lang het probleem bij PSV geweest. Spelers op de juiste manier in de markt aanprijzen (1) -waardoor we structureel onze spelers voor te weinig geld verkopen-. Tevens denkt PSV regelmatig enkel aan de korte termijn van onze uitgaande transfers (2) -wederom gemiste inkomsten- in plaats van aan de vervolgstap die een speler kan maken in de toekomst.

In Brazilie, Mexico, Portugal en vele andere landen zijn ze meester in dergelijke doorverkoopconstructies en verdienen ze hier jaarlijks miljoenen mee. Terwijl men in Nederland volledig op de achterste poten staan bij de transfers van de Ligt en F. de Jong. Wordt hier in Portugal Joao Felix voor 126 miljoen verkocht -terwijl er nog toekomstige bonussen voor Benfica aan lijken te kleven ook-. PSV en Nederland dient eens te begrijpen dat indien je mee wil gaan in deze gekte, je slechts nog een ding kan doen: De eredivise als springplank gebruiken voor -enorm-, jong voetbal talent, hen laten groeien en voor winsten door te verkopen -inclusief doorverkooppercentages-

Enkel op de aankopen die je doet kan dit al miljoenen aan afschrijving van transferwaarde schelen indien je dergelijke construcies bij de verkoop van deze speler zou gebruiken. Bergwijn is echter nog een extremer geval. PSV heeft Bergwijn notabene zelf opgeleid. Dit betekend dat hij voor 0,- momenteel in de boeken staat en het gehele transferbedrag op hem dus als "pure winst" gezien kan worden. Stel dat je Bergwijn dus nu weg doet voor 35+30%, zou het mij niets verbazen indien hij na enkele jaren Sevilla, hij daar vertrekt voor 60+, PSV zou dan wederom zijn kas goed kunnen vullen. In plaats van dat je nu enkel de jeugdopleiding percentages opvangt -en deze zelfs deelt met Ajax in zijn geval, hoewel Ajax minder krijgt, gezien hij daar minder lang heeft gespeeld-.

Conclussie: PSV dient de huid duurder te verkopen op de transfermarkt en schiet zichzelf al jaar in, jaar uit continue in eigen voet. Terwijl de voetbalwereld om ons heen zo snel veranderd dat wij hierin eigenlijk een pionier en voortrekker in dienen te zijn. Indien PSV niet heel snel de ogen opent, loopt het binnen de kortste keren volledig achter de feiten aan.

Sprak ik, terwijl ik met weemoed terug denk aan ons heldenlied, eindigend met "van Raaij en Guusje Hiddink, PSV wat ben je mooi..." toen Eindhoven een pionier was binnen de Internationale voetbalwereld en met gedurfd beleid en slimme constructies aanhaakte bij de internationale subtop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan