Fodé Fofana (A)

Be The Ball

International
datum: 01-08-2019 16:55
1564717086781.png

De zestienjarige Fodé Fofana heeft zijn eerste profcontract getekend bij PSV. De talentvolle aanvaller verbindt zich tot 2022 aan de club.

Revalidatie
Afgelopen seizoen raakte Fodé Fofana voor de tweede keer in zijn nog jonge carrière zwaar geblesseerd. In de thuiswedstrijd tegen NAC Breda O19 ging het mis, waarna er een directe operatieve ingreep nodig was. De aanvaller kijkt nu vooruit is tevreden met hoe zijn revalidatie verloopt: "Ik kan bijna alles weer, het gaat heel snel. Ik hoop zo snel mogelijk terug te zijn en 100% fit te zijn. Ik wil wel rustig de tijd nemen zodat ik terugkeer zonder kleine pijntjes."

Vertrouwen
Fofana maakt sinds het seizoen 2015-2016 deel uit van de jeugdopleiding van PSV. Hoofd jeugdopleiding Ernest Faber spreekt vertrouwen uit in de jonge aanvaller: "Fodé is een erg talentvolle aanvaller, dat talent gaat nooit verloren. Wij blijven vertrouwen houden in Fodé."

1564717107991.png
 

Prima jongen volgens mij, sinds 2015 bij PSV overgekomen van de jeugdopleiding van Barcelona. Ook een van de jongste spelers in de O19 dus hij zal wel wat kunnen.
 
Is dit niet de speler die ooit van Groningen naar Barca ging?
 
Fofana weer gescoord bij Jong, dit wordt het nieuwste jeugdproduct samen met Ledezma wat gaat doorbreken bij PSV, wat een talent deze jongen, gaan we nog veel plezier aan beleven
 
En hij heeft zijn voor PSV talenten typische zware blessure al gehad dus dat moet goedkomen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Marseille schijnt interesse te hebben in hem meldt VI. Contract loopt nog tot juni 2022 en JDJ heeft een aanbod gedaan om die te verlengen. Hopelijk blijft die bij ons.
 
Ik heb laatst een filmpje van hem gezien op één van de PSV-kanalen. Daar gaf hij aan dat het zijn droom was om eerst met PSV kampioen te worden, alvorens een stap naar het buitenland te maken. Verder dacht hij dat hij veel van RvN zou kunnen gaan leren, dus dat zal vast en zeker goedkomen.
 
Ik heb laatst een filmpje van hem gezien op één van de PSV-kanalen. Daar gaf hij aan dat het zijn droom was om eerst met PSV kampioen te worden, alvorens een stap naar het buitenland te maken. Verder dacht hij dat hij veel van RvN zou kunnen gaan leren, dus dat zal vast en zeker goedkomen.
Klopt, en Mo wou de duurste uitgaande transfer ooit worden van PSV. Hopelijk blijft Fofana wel trouw aan de club en behoudt die wel zijn woord.
 
Ik heb laatst een filmpje van hem gezien op één van de PSV-kanalen. Daar gaf hij aan dat het zijn droom was om eerst met PSV kampioen te worden, alvorens een stap naar het buitenland te maken. Verder dacht hij dat hij veel van RvN zou kunnen gaan leren, dus dat zal vast en zeker goedkomen.
Wie weet heeft t eerdere uitstapje naar Barca hem geleerd dat de weg der geleidelijkheid zo gek nog niet is.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...kken-met-fofana-gaan-buitengewoon-stroef.html

Dit zou wel echt zonde zijn, groot talent. Gaf eerder aan de ambitie te hebben om PSV 1 te halen en kampioen te worden. Dit jaar ook Ruud van Nistelrooij als trainer bij jong en verwacht dat die ook wel invalbeurten krijgt bij PSV1.
Zeker jammer, maar het is ondertussen wel verontrustend hoeveel jeugdspelers die tegen of in PSV1 spelen hun aflopende contract niet willen verlengen (Obispo, Sambo, Ihattaren, Fofana, vorig jaar Lammers). Ondertussen blijven we wel opgescheept zitten met jongens als Mauro, Thomas, Viergever etc. doodzonde eigenlijk.
 
Zeker jammer, maar het is ondertussen wel verontrustend hoeveel jeugdspelers die tegen of in PSV1 spelen hun aflopende contract niet willen verlengen (Obispo, Sambo, Ihattaren, Fofana, vorig jaar Lammers). Ondertussen blijven we wel opgescheept zitten met jongens als Mauro, Thomas, Viergever etc. doodzonde eigenlijk.
Dat is toch niet zo vreemd? Onze trainer laat Mauro en Thomas steeds spelen ipv de talenten. Als ik Fofana was, zou ik ook naar een club gaan waar ik zou spelen, en dan niet voor spek en bonen in KKD voor JPSV. Als je een groot talent bent en op je 18e geen speeltijd krijgt in de eredivisie speeltuin, zou ik ook eens verder gaan kijken. En als hij niet goed genoeg is om regelmatig in de eredivisie te spelen, is het ook geen groot talent, en is er niks aan verloren
 
Dat is toch niet zo vreemd? Onze trainer laat Mauro en Thomas steeds spelen ipv de talenten. Als ik Fofana was, zou ik ook naar een club gaan waar ik zou spelen, en dan niet voor spek en bonen in KKD voor JPSV. Als je een groot talent bent en op je 18e geen speeltijd krijgt in de eredivisie speeltuin, zou ik ook eens verder gaan kijken. En als hij niet goed genoeg is om regelmatig in de eredivisie te spelen, is het ook geen groot talent, en is er niks aan verloren
Dus eigenlijk moet PSV1 gewoon JPSV zijn? Want anders verlengen ze niet en gaan ze weg.
p.s. JPSV werd 14e in de KKD-divisie….
 
Dat is toch niet zo vreemd? Onze trainer laat Mauro en Thomas steeds spelen ipv de talenten. Als ik Fofana was, zou ik ook naar een club gaan waar ik zou spelen, en dan niet voor spek en bonen in KKD voor JPSV. Als je een groot talent bent en op je 18e geen speeltijd krijgt in de eredivisie speeltuin, zou ik ook eens verder gaan kijken. En als hij niet goed genoeg is om regelmatig in de eredivisie te spelen, is het ook geen groot talent, en is er niks aan verloren
T stijgt spelers wel heel snel naar de bol, Fofana heeft vorig jaar voor het eerst in JPSV gespeeld, 7 19 wedstrijden welteverstaan. Nu niet bijtekenen wegen 'geen perspectief' is gejank van de bovenste plank, speler is meegegaan met het 1e op trainingskamp. Hebben nu welgeteld 2 officiële wedstrijden gespeeld, vind ie zichzelf beter dan Zahavi ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan