FC Basel - PSV | Dinsdag 30 juli 2019 | Eindstand 2-1 (uitgeschakeld)

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik weet dat het jullie momenteel niks kan schelen (en terecht), maar misschien een houvast:
Een goed seizoen in de Europa League is zoveel leuker (en waardevoller) dan een Champions League campagne zoals vorig jaar. En dat is ook gewoon mogelijk, de EL is een competitie waarin je best 'makkelijk' ver kunt komen.

2016/2017 was by far het leukste Europese seizoen dat ik heb meegemaakt, tot vorig seizoen natuurlijk.

Het is mogelijk. Wij dachten na Rostov ook dat het niks zou worden en kijk hoe dat geëindigd is.
 
Yep misschien ken jij me wel. Rij al bijna 19 jaar taxi in Eindhoven. Bijna allemaal gasten van Vak Oost.
Ik heb op dat adres jaren terug als DJ gewerkt en ken ook de vorige kroegbaas van een van de panden (Marcel) en de eigenaar van de panden. Zelf ben ik er helaas al een tijdje niet meer geweest. Klein wereldje :)

Het is wel erg mooi geworden daar. :)
 
Ik heb op dat adres jaren terug als DJ gewerkt en ken ook de vorige kroegbaas van een van de panden (Marcel) en de eigenaar van de panden. Zelf ben ik er helaas al een tijdje niet meer geweest. Klein wereldje :)

Het is wel erg mooi geworden daar. :)
Ik kan een rijtje namen geven die je opzeker kent, en die ik al jaren rij.
 
Waar heb ik naar zitten kijken zeg? Ik denk dat de spelers niet eens Champions League wilde spelen, echt m'n ogen uit zitten krabben. Lozano, Rosario, Guti, Bergwijn, Zoet en vooral Dumfries mogen deze wedstrijd nog eens goed terug gaan kijken. Wat een stel kleuters zeg, die laatste 10 minuten waarin je achter staat niets creëren.

Zoet; niet heel slecht maar maakt ook (weer) niet het verschil, blijft als een oud wijf naar iedere voorzet/hoekschop gaan.
Dumfries; verschrikkelijk, veel te veel balverlies en wat hij bij de 2e goal van Basel stond te doen?
Luckassen; slappe hap.
Viergever; een van de weinigen die m.i. een goede wedstrijd speelde.
Sadilek; heeft het geprobeerd.
Rosario; erg slecht, veel te veel balverlies.
Guti; slappe hap.
Bergwijn; had moeten scoren.
Bruma; geweldige goal, voor de rest geen indruk gemaakt.
Lozano; hele domme overtreding voor de 1-0, had ook moeten scoren, verder er niets van gebakken.
Malen; goede wedstrijd, samen met Viergever de enige speler die ervoor ging.
Gakpo; efficiënter geweest dan Lozano in de minuten die hij speelde.
 
Laatst bewerkt:
Ben te pissig op het moment om een zinnige bijdrage te leveren in dit topic. Zal even een paar extra uren moeten duren...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat ben ik ben blij dat dit waardeloze schrot "team" naar de Europa League verwezen wordt. Precies waar het thuis hoort. Pijn aan mijn ogen.
Stel je voor dat we echt daar moesten acteren, we waren er met een negatief record uit gevlogen.

Dat gezegd hebbende kan ik de spelers weinig verwijten, ze speelden naar hun niveau.
Ik kan Mark van Bommel ook weinig verwijten die zijn basiself met pleisters aan elkaar moest hangen.
Ook John de Jong kan ik weinig verwijten die nu eenmaal te dealen heeft met een bijzonder krappe deadline, waarbij elke versnelling miljoenen kost.

En daar ligt exact de pijn; zie met beperkte financiele middelen als middenmotor je team maar op tijd klaar te krijgen voor de europese playoffs.
Drie steunpilaren vertrekken en je staat met nieuwelingen en jong talent tegen knoesten zonder restwaarde die wél ingespeeld zijn.

Ik had me al voorbereid op een tussenjaar, de voorbereiding bevestigde dat, maar toch deed het pijn.

Gezien de financiele verschillen met Ajax gaat dit een zeer moeilijk teleurstellend jaar worden. Het inpassen van Baumgartner, Afellay, Lato en Boscagli gaat tijd kosten. En na een jaar zullen misschien twee van de vier vertrokken zijn.

De enige die ik iets durf te verwijten is dezelfde nutteloze vliegenvanger waar ik al jaren tegen ageer: Zoet.
Voegt werkelijk totaal, maar dan ook totaal niets toe. Kwam niet eens van de grond af bij de 1-0, de vadsige niksnut.

Ik voorspel een seizoen met op zijn best een tweede plaats en een kleurloze Europese campagne die hopelijk pas na de groepsfase eindigt.
Er zit kwalitatief niet meer in, duidelijk een tussenjaar. Hopelijk neemt Ajax niet nog meer afstand.
Hier ben ik het geheel mee eens. Zeker ook de krappe deadline, maar Schwaab is wel al erg lang weg. Moeilijk in te schatten of dit sneller kon en of Timo wel de juiste man op de juiste plek is.
Ff tijdje nagedacht... ik vind dat we op de transfermarkt niet goed gehandeld hebben. Elke pot 2 goals tegen kan simpelweg niet. Het middenveld is simpelweg te zwak, en bergwijn hoort daar niet. De aanval voldoet prima trouwens! Maar wat een domper zeg ik zag hem niet aankomen na de thuiswedstrijd waarin het spel goed genoeg was! Vandaag was het slecht. Er zit geen power in en dat breekt je op!
Vanwege de belangen was ik best nerveus, maar ik had ook eigenlijk niet gerekend op verlies.
Sorry, maar fuck de EL. Zelfs al wordt ie gewonnen boeit het me nog niet; ongeveer net zo geweldig als ergens tweede in worden (en voor wie dat geweldig zou vinden, ik niet dus). Zielig toernooitje is het zonder aanzien. Echt een troost toernooi.
Dat snap ik niet. Dan leef je toch in het verleden. Ook met het vorig seizoen van Ajax in ogenschouw genomen zie ik echt geen kansen voor PSV / Nederlandse clubs in de CL,. Dan is de EL toch ook gewoon Europees voetbal?
True. Gewoon de poule winnen. Zijn ook geen kinderachtige tegenstanders en kan je ook nog wat winnen en Uefa punten sprokkelen.
Ze moeten eerst de poulefase nog zien te bereiken. Daarvoor moeten ze nog minstens 4 wedstrijden met eventuele verlengingen en Penaltyreeksen ploeteren.
Dit dus. Nog 4 wedstrijden met goed gevolg afleggen. Dat kan best al wel eens lastig worden.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan