Ajax - PSV | Zaterdag 27 juli | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Thomas vond ik bij Zwolle al niet 'n speler waarvan ik zoiets had van die moet echt dringend 2 stappen hogerop zetten. Eerder een speler die 'n stapje zou kunnen zetten richting Vitesse, AZ, FC Utrecht, dat soort werk.

Nu zet 'ie 2,5 stap omhoog, loopt 'ie ook nog een vervelende blessure op ...

Daar kan hij zelf allemaal niks aan doen natuurlijk, maar ik zie in Thomas geen basisspeler voor PSV.
Ik zie het ook niet gebeuren met Thomas. Dat vond ik pas een onbegrijpelijke aankoop.
Precies; moeilijk doen om 10-15 miljoen uit te geven aan een verdediger die is opgevallen op het WK en net de Gold Cup heeft gewonnen met zijn land en hem dan uiteindelijk naar de directe concurrent zien verkassen, maar dan wel 10 miljoen neerlappen voor een obscure Duitse jeugdinternational waar nog nooit iemand van gehoord had en die tot 2x toe met zijn club gedegradeerd was; 10 miljoen dus voor iemand uit de tweede bundesliga, dat was niet teveel, maar 15 voor een volwaardige international wel, tja.
Ik ben wel benieuwd naar de reden dat PSV en Alvarez niet tot een contract gekomen zijn na de uitspraken van Alvarez.
 
Ik zie het ook niet gebeuren met Thomas. Dat vond ik pas een onbegrijpelijke aankoop.

Ik ben wel benieuwd naar de reden dat PSV en Alvarez niet tot een contract gekomen zijn na de uitspraken van Alvarez.
Gewoon simpel: Te duur voor wat PSV hem waard vind.
 
Gewoon simpel: Te duur voor wat PSV hem waard vind.


Dat is bij PSV geen criterium meer. Die willen sowieso niets investeren in de defensie. Maar algemeen werd en wordt deze Alvarez hoog aangeschreven. Alleen PSV denkt het altijd beter te weten. Zolang ze spelers als Berghuis etc. scouten neem ik PSV echter niet meer serieus.
 
Dat is bij PSV geen criterium meer. Die willen sowieso niets investeren in de defensie. Maar algemeen werd en wordt deze Alvarez hoog aangeschreven. Alleen PSV denkt het altijd beter te weten. Zolang ze spelers als Berghuis etc. scouten neem ik PSV echter niet meer serieus.
Niets meer investeren? Baumgartl, boscali en ook lato (salaris) is gewoon in geinvesteerd. En berghuis. Ach ik weet niet daar kan ik pas over oordelen als definitief is. Snap best dat het een optie. Toch een redelijke zekerheid in de eredivisie.niet mijn voorkeur
 
Niets meer investeren? Baumgartl, boscali en ook lato (salaris) is gewoon in geinvesteerd. En berghuis. Ach ik weet niet daar kan ik pas over oordelen als definitief is. Snap best dat het een optie. Toch een redelijke zekerheid in de eredivisie.niet mijn voorkeur

Je zult het toch met me eens zijn dat PSV jarenlang te weinig geïnvesteerd heeft in de defensie. Er werden voornamelijk spelers gehaald die transfervrij waren, nog niets bewezen hadden op het hoogste niveau en van subtoppers uit het buitenland. Bij elke in potentie (goede) buitenlandse international werd afgehaakt behalve als het aanvallers waren. Nu hebben ze weliswaar 10 miljoen uitgegeven aan Baumgartl maar die heeft nog niets bewezen, net zo min als Lato en Boscagli. Terwijl je voor bijna hetzelfde geld een Mexicaans international had kunnen hebben die zich al bewezen heeft. Daarnaast is geen van die aankopen fit binnengekomen en ook nog eens veel te laat. Ik zet dus ernstige twijfels bij dit beleid. En ja, ik vind dus ook nog steeds dat PSV onvoldoende investeert in de defensie als je ziet dat wij het moeten doen met spelers als Luckassen, Viergever (afdankertje van Ajax maar onze beoogde defensie leider :eek:), Sainsbury en een middenvelder die als linksback moet spelen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Je zult het toch met me eens zijn dat PSV jarenlang te weinig geïnvesteerd heeft in de defensie. Er werden voornamelijk spelers gehaald die transfervrij waren, nog niets bewezen hadden op het hoogste niveau en van subtoppers uit het buitenland. Bij elke in potentie (goede) buitenlandse international werd afgehaakt behalve als het aanvallers waren. Nu hebben ze weliswaar 10 miljoen uitgegeven aan Baumgartl maar die heeft nog niets bewezen, net zo min als Lato en Boscagli. Terwijl je voor bijna hetzelfde geld een Mexicaans international had kunnen hebben die zich al bewezen heeft. Daarnaast is geen van die aankopen fit binnengekomen en ook nog eens veel te laat. Ik zet dus ernstige twijfels bij dit beleid. En ja, ik vind dus ook nog steeds dat PSV onvoldoende investeert in de defensie als je ziet dat wij het moeten doen met spelers als Luckassen, Viergever (afdankertje van Ajax maar onze beoogde defensie leider :eek:), Sainsbury en een middenvelder die als linksback moet spelen.
Gedeeltelijk. Soms ook lastig in te schatten wat de opties zijn. Vorig jaar waar Angelino en Dumfries voltreffers maar het centrale duo kon inderdaad beter. Hoewel ik Viergever en Schwaab relatief stabiel vond voor de eredivisie en viel met name Behich erg door de mand.

Baumgartl heeft niets bewezen en Alvarez wel. Kom op zeg. Alvarez heeft prima meegedaan met de Mexicaanse competitie echt nog maar de vraag of hij het net zo goed gaat doen in Europa.. En nogmaals Mexicaans international vind ik relatief weinig zeggen. Behich was Australisch international en kan er bij PSV niks van... Nu kan ik me nog voorstellen dat dit argument geld als beidde spelers even duur zijn maar voor Alvarez betaal je echt de hoofdprijs..

Boscali en Lato zijn talenten dat klopt.

Nogmaals, bijna hetzelfde geld. 5 miljoen is echt heel veel geld. Daarvoor hebben we een dumfries gehaald. En die vonden we al aan de dure kant..

Alvarez zou, wanneer die zou gehaald zijn, ook niet direct kunnen starten. Dus dat vind ik een beetje een kul argument. Nieuwe aankopen hebben altijd even de tijd nodig. Waarbij Lato wel tegenvalt idd. Maar bijvoorbeeld Boscali oogde gewoon fit genoeg om 90 minuten tegen Ajax te kunnen spelen. Moest alleen wennen aan het team en de speelstijl. Maar dat is idem voor Alvarez.

De eerste speler die je noemt geeft direct aan dat we niet zomaar met geld kunnen gooien. Hoewel ik ook luckassen geen basismateriaal vind is dit wel een speler waar we 6 miljoen voor hebben betaald. Dus wel een investering in hebben gedaan. Viergever was geen afdankertje per se. Die had mede door blessures een achterstand opgelopen in de selectie van Ajax. PSV heeft hem voor niets gehaald en dat vind ik een prima zet. Op dat moment kon hij het uitvechten met Isimat. Dit duel heeft Viergever in mijn ogen terecht gewonnen. Nu gaat Boscali het hem hopelijk moeilijk maken. Maar goed als we Alavarez hadden gehaald dan hadden we misschien geen Boscali en moesten we het doen met Viergever alleen. Sainsbury is gehaald als back up en is dit ook altijd gebleven. Gewoon een prima breedte aankoop.

Sadilek moet nu even linksback spelen omdat Viergever gespaard werd voor Basel en Lato nog niet fit genoeg is. Normaal hebben we op de linksback Viergever, Lato en Boscali. Dit lijkt me genoeg. We hebben geen oneindig geld. Sadilek vult rol als linksback trouwens wel oké in.

Ik vind je vrij opportunistisch. Als in het gras is groener aan de andere kant. Als wij Alvarez gehaald zouden hebben dan zou dat ons een fortuin hebben gekost. Als hij dan tegen valt dan was jij waarschijnlijk ook iemand die ging roepen hoe wij in godsnaam zou iemand hebben kunnen binnenhalen.

Ajax kan gewoon makkelijker risico nemen met 15 miljoen euro. Dat is een feit. Ik ben allang blij dat PSV zich zowel in de breedte als per positie heeft proberen te verbeteren. Waarbij het wel jammer was dat we Angelino al na 1 seizoen moeten missen.
 
Je zult het toch met me eens zijn dat PSV jarenlang te weinig geïnvesteerd heeft in de defensie. Er werden voornamelijk spelers gehaald die transfervrij waren, nog niets bewezen hadden op het hoogste niveau en van subtoppers uit het buitenland. Bij elke in potentie (goede) buitenlandse international werd afgehaakt behalve als het aanvallers waren. Nu hebben ze weliswaar 10 miljoen uitgegeven aan Baumgartl maar die heeft nog niets bewezen, net zo min als Lato en Boscagli. Terwijl je voor bijna hetzelfde geld een Mexicaans international had kunnen hebben die zich al bewezen heeft. Daarnaast is geen van die aankopen fit binnengekomen en ook nog eens veel te laat. Ik zet dus ernstige twijfels bij dit beleid. En ja, ik vind dus ook nog steeds dat PSV onvoldoende investeert in de defensie als je ziet dat wij het moeten doen met spelers als Luckassen, Viergever (afdankertje van Ajax maar onze beoogde defensie leider :eek:), Sainsbury en een middenvelder die als linksback moet spelen.

Ik ben het met je eens dat het beleid slecht is. Dat de verdediging verwaardloosd wordt is een schande. Maar, laten we ook eerlijk zijn, dit jaar is er eindelijk echt geïnvesteerd in de verdediging. Ja, ik had echt enorm graag nóg in Mexicaan zien aansluiten bij ons team. Wat mij betreft had PSV daarvoor 15 miljoen mogen betalen. Anderzijds vind ik het riskant. Want zo'n speler moet dan ook enorm veel geld op gaan leveren. PSV kennende is toch gruwelijk slecht aan de onderhandelingstafel dus 15 miljoen... Ik vind het een gewaagde gok. En om heel eerlijk te zijn zie ik Alvarez alleen ons niet door de Champions League heen loodsen. We moeten eigenlijk én Viergever én Luckassen zien vervangen. Voor 10 miljoen hebben we mogelijk een waardig vervanger voor Luckassen. Nog 5/10 milioen om een waardige vervanger voor Viergever te regelen.

Kortom: Ik vind dat het niet betalen van 15 miljoen voor Alvarez enerzijds te rechtvaardigen valt, anderzijds vind ik dat PSV de gok ook had mogen wagen. We gaan zien hoe Timo speelt. Moge hij ons verrassen!
 
Ik kan me (maar misschien is mijn geheugen selectief) in ieder geval niet herinneren dat een Ajacied onterecht een zware straf heeft gekregen.
Wel denk ik trouwens dat als Tadic zich niet op deze manier zo 'breed had gemaakt', Boscagli hem nog had kunnen beletten de bal af te spelen. Elleboog: nee. Maar hij ontneemt de verdediger wel de kans zijn werk te doen.
Sowieso hoorde je Higler zeggen bij het kijken naar de beelden: 'het is te weinig'. Dat lijkt mij niet kunnen. Weinig is te veel, want een overtreding.
'het is te weinig'. Dit is volgens mij niet helemaal juist hoor.

Ten eerste was het 'het is te licht' en volgens mij, maar ik kan er ook naast zitten, was het die jongen die er een meter vanaf stond op de tribune die dat zei.
 
Ach Hendrix viel wel heel erg door de mand. Ik snapte wel de drie regels. Dan pech met Lammers. Kan gebeuren.

Conclusie, saaie wedstrijd. Vreemde abritage. B-elftal PSV doet niet heel veel onder voor Ajax. Nu Basel. Als we die winnen dan was deze rot wedstrijd het meer dan waard. Ajax zag dit echt als een prijs om te winnen. PSV als een verplichte oefenwedstrijd.

Boscali begon dramatisch maar herpakte zich. Kan nog best een prima aanwinst zijn. Tijd zal het leren :)
Denk dat dit niet helemaal waar is. Ik denk dat Ajax vooral heel graag weer wilde voetballen. Het plezier van vorig jaar zit er nog in, dat was heel erg merkbaar (niet dat het per se heel goed was hoor).

Natuurlijk wilde Ajax 'm winnen, maar dat is Ajax aan zijn stand (van vorig seizoen) ook wel beetje verplicht.
 
Ik ben het met je eens dat het beleid slecht is. Dat de verdediging verwaardloosd wordt is een schande. Maar, laten we ook eerlijk zijn, dit jaar is er eindelijk echt geïnvesteerd in de verdediging. Ja, ik had echt enorm graag nóg in Mexicaan zien aansluiten bij ons team. Wat mij betreft had PSV daarvoor 15 miljoen mogen betalen. Anderzijds vind ik het riskant. Want zo'n speler moet dan ook enorm veel geld op gaan leveren. PSV kennende is toch gruwelijk slecht aan de onderhandelingstafel dus 15 miljoen... Ik vind het een gewaagde gok. En om heel eerlijk te zijn zie ik Alvarez alleen ons niet door de Champions League heen loodsen. We moeten eigenlijk én Viergever én Luckassen zien vervangen. Voor 10 miljoen hebben we mogelijk een waardig vervanger voor Luckassen. Nog 5/10 milioen om een waardige vervanger voor Viergever te regelen.

Kortom: Ik vind dat het niet betalen van 15 miljoen voor Alvarez enerzijds te rechtvaardigen valt, anderzijds vind ik dat PSV de gok ook had mogen wagen. We gaan zien hoe Timo speelt. Moge hij ons verrassen!

Ik vind het beleid tot nu toe helemaal niet slecht. Waarom zou onze verdediging verwaarloosd worden?

- Behich volledig terecht geloosd. Correct gehandeld.
- Isimat laten gaan. Volledig terecht, we hebben allemaal kunnen zien waarom hij kon vertrekken, kortlopend contract. Correct gehandeld.
- Schwaab wilde men als ervaren man en verbinder houden, maar hij koos voor zijn familie. Correct gehandeld.
- Angelino werd teruggehaald door ManCity. Niks aan te doen.
- Luckassen werd terecht verhuurd om ritme en ervaring op te doen, en wat kosten te besparen. Krijgt nu een tweede, waarschijnlijk laatste kans, ook met het oog op dreigende kapitaalvernietiging. Correct gehandeld.
- Baumgartl is 23, contract van 5 jaar, 90 wedstrijden in de Bundesliga en 20 in de 2e Bundesliga. Ik vind dat prima gehandeld, die kan nog jaren mee en heeft restwaarde.
- Alvarez....het is goed dat er is vast gehouden aan de limiet. We hebben nog zoveel geld zitten in spelers die geheel of gedeeltelijk afgeschreven gaan worden..Ramselaar en Luckassen, en wat Perreiro en Romero op gaan brengen moeten we ook maar zien. Correct gehandeld.
- Boscagli, 21 jaar oud, voormalig groot talent met een beetje ervaring in de Ligue 1. Vier jarig contract voor 2 miljoen. Lijkt mij op voorhand een prima te billijken deal.
- Lato. 21 jaar en met de wat ervaring in de Primera Division. PSV wilde kopen voor een bedrag van 5,5 miljoen met terugkoopclausule, a la Angelino. Helaas draaide Valencia op het laatst. Goed geprobeerd, we hebben in ieder geval een goédkope optie op linksachter die nu mag concurreren met Boscagli


Als je dit alles op een rij zet kan men toch men onmogelijk beweren dat John de Jong de verdediging verwaarloost??
Hij is enorm druk bezig geweest.

Het enige wachten is op een verdedigende routinier (28+) die de rol van Schwaab kan overnemen en met Baumgartl kan gaan samenwerken. Luckassen en Viergever mogen vechten voor hun plek.
 
Ik vind het beleid tot nu toe helemaal niet slecht. Waarom zou onze verdediging verwaarloosd worden ?
- Baumgartl is 23, contract van 5 jaar, 90 wedstrijden in de Bundesliga en 20 in de 2e Bundesliga. Ik vind dat prima gehandeld, die kan nog jaren mee en heeft restwaarde.
- Alvarez....het is goed dat er is vast gehouden aan de limiet. We hebben nog zoveel geld zitten in spelers die geheel of gedeeltelijk afgeschreven gaan worden..Ramselaar en Luckassen, en wat Perreiro en Romero op gaan brengen moeten we ook maar zien. Correct gehandeld.

Baumgartl is dit jaar gedegradeert. Denk wel een goede aankoop aleen ja toch maar even 10 mil. En dan halen ze Bruma voor 15. Het zijn dus eigenlijk 2 spelers die hier absoluut moeten laten zien dat het toch winaars zijn. Lyanco en Alvarez hebben zich al iets meer bewezen ook op internationaal niveau en een Topclub als PSV moet voor het hoogste gaan. Dus opzich als je dit elftal naast vorige jaar legt heb je een voldoende gehaalt. Maar ergens is het gewoon jammer dat we voor wat onze achilleshiel is niet even wat meer ons best doen.
 
Baumgartl is dit jaar gedegradeert. Denk wel een goede aankoop aleen ja toch maar even 10 mil. En dan halen ze Bruma voor 15. Het zijn dus eigenlijk 2 spelers die hier absoluut moeten laten zien dat het toch winaars zijn. Lyanco en Alvarez hebben zich al iets meer bewezen ook op internationaal niveau en een Topclub als PSV moet voor het hoogste gaan. Dus opzich als je dit elftal naast vorige jaar legt heb je een voldoende gehaalt. Maar ergens is het gewoon jammer dat we voor wat onze achilleshiel is niet even wat meer ons best doen.
Lyanco heeft voor 5 jaar bijgetekend. Die zou sowieso niet haalbaar geweest zijn. Ook niet als je 15 of 20 mio zou hebben geboden. Dan wordt de transfersom toch een maatje te groot voor PSV helaas.

Alvarez vind ik een ander verhaal. Die had al in Eindhoven moeten lopen. Dat Schwaab weg zou gaan was al langer bekend, dat je met Viergever, Luckassen en Sainsbury geen hoge ogen gooit in de CL ook.
 
Ik vind het beleid tot nu toe helemaal niet slecht. Waarom zou onze verdediging verwaarloosd worden?

- Behich volledig terecht geloosd. Correct gehandeld.
- Isimat laten gaan. Volledig terecht, we hebben allemaal kunnen zien waarom hij kon vertrekken, kortlopend contract. Correct gehandeld.
- Schwaab wilde men als ervaren man en verbinder houden, maar hij koos voor zijn familie. Correct gehandeld.
- Angelino werd teruggehaald door ManCity. Niks aan te doen.
- Luckassen werd terecht verhuurd om ritme en ervaring op te doen, en wat kosten te besparen. Krijgt nu een tweede, waarschijnlijk laatste kans, ook met het oog op dreigende kapitaalvernietiging. Correct gehandeld.
- Baumgartl is 23, contract van 5 jaar, 90 wedstrijden in de Bundesliga en 20 in de 2e Bundesliga. Ik vind dat prima gehandeld, die kan nog jaren mee en heeft restwaarde.
- Alvarez....het is goed dat er is vast gehouden aan de limiet. We hebben nog zoveel geld zitten in spelers die geheel of gedeeltelijk afgeschreven gaan worden..Ramselaar en Luckassen, en wat Perreiro en Romero op gaan brengen moeten we ook maar zien. Correct gehandeld.
- Boscagli, 21 jaar oud, voormalig groot talent met een beetje ervaring in de Ligue 1. Vier jarig contract voor 2 miljoen. Lijkt mij op voorhand een prima te billijken deal.
- Lato. 21 jaar en met de wat ervaring in de Primera Division. PSV wilde kopen voor een bedrag van 5,5 miljoen met terugkoopclausule, a la Angelino. Helaas draaide Valencia op het laatst. Goed geprobeerd, we hebben in ieder geval een goédkope optie op linksachter die nu mag concurreren met Boscagli


Als je dit alles op een rij zet kan men toch men onmogelijk beweren dat John de Jong de verdediging verwaarloost??
Hij is enorm druk bezig geweest.

Het enige wachten is op een verdedigende routinier (28+) die de rol van Schwaab kan overnemen en met Baumgartl kan gaan samenwerken. Luckassen en Viergever mogen vechten voor hun plek.

Dit is dus wat er gebeurd als je één woordje in de verkeerde tijd zet... :oops: Je hebt volkomen gelijk.

Wat ik eigenlijk bedoelde: Het is een schande dat de verdediging verwaarloosd werd. Dit jaar vind ik het ook dat er degelijk gehandeld is. Had liever Alvarez zien komen, maar daarmee is voor mij ook alles gezegd. Wel vind ik het erg raar dat PSV Berghuis wil kopen. Dat vind ik toch wel een teken van wanbeleid als Lozano en Bergwijn zometeen blijven.

Klein misverstandje :speechless:.
 
Die Fransoos zie ik als 'n toekomstinvestering c.q. buitenkansje voor de toekomst. Ik vind dan dat er twee CV's bij hadden gemoeten. Dan kan Viergever back-up spelen, ook eventueel back-up als linksback en kun je Luckassen nog 'n jaar de kans geven om wat te laten zien als hij de kans krijgt. Sainsbury kan dan ergens in China of Japan gaan ballen, stuur 'm desnoods transfervrij weg.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dit is dus wat er gebeurd als je één woordje in de verkeerde tijd zet... :oops: Je hebt volkomen gelijk.

Wat ik eigenlijk bedoelde: Het is een schande dat de verdediging verwaarloosd werd. Dit jaar vind ik het ook dat er degelijk gehandeld is. Had liever Alvarez zien komen, maar daarmee is voor mij ook alles gezegd. Wel vind ik het erg raar dat PSV Berghuis wil kopen. Dat vind ik toch wel een teken van wanbeleid als Lozano en Bergwijn zometeen blijven.

Klein misverstandje :speechless:.

En ik had "Maar, laten we ook eerlijk zijn, dit jaar is er eindelijk echt geïnvesteerd in de verdediging." wel wat beter mogen lezen. Sorry ;)
 
Die Fransoos zie ik als 'n toekomstinvestering c.q. buitenkansje voor de toekomst. Ik vind dan dat er twee CV's bij hadden gemoeten. Dan kan Viergever back-up spelen, ook eventueel back-up als linksback en kun je Luckassen nog 'n jaar de kans geven om wat te laten zien als hij de kans krijgt. Sainsbury kan dan ergens in China of Japan gaan ballen, stuur 'm desnoods transfervrij weg.
En in die Lato zou ik niet veel investeren tenzij hij een wonderkind blijkt te zijn. Want Valencia heeft op het laatste moment alles teruggedraaid en hem voor maar 1 jaar verhuurd aan ons. Wat heb je als PSV zijnde aan 1 jaar huur? Lekker laten op de bank en niet opleiden voor die onbetrouwbare Spanjaarden. Gewoon Sadilek de kans geven.
 
En in die Lato zou ik niet veel investeren tenzij hij een wonderkind blijkt te zijn. Want Valencia heeft op het laatste moment alles teruggedraaid en hem voor maar 1 jaar verhuurd aan ons. Wat heb je als PSV zijnde aan 1 jaar huur? Lekker laten op de bank en niet opleiden voor die onbetrouwbare Spanjaarden. Gewoon Sadilek de kans geven.

Goedkope backup in geval van een blessure, schorsing of als een ander keihard door de mand valt. En verder lekker laten zitten ja, lullig voor die jongen maar we zijn wel gepiepeld door Valencia.
 
En in die Lato zou ik niet veel investeren tenzij hij een wonderkind blijkt te zijn. Want Valencia heeft op het laatste moment alles teruggedraaid en hem voor maar 1 jaar verhuurd aan ons. Wat heb je als PSV zijnde aan 1 jaar huur? Lekker laten op de bank en niet opleiden voor die onbetrouwbare Spanjaarden. Gewoon Sadilek de kans geven.

Daar heb je inderdaad niet veel aan.

Enige wat je er aan hebt is dat als 'ie er direct staat en duidelijk de beste linksback is. Dan heb je wsl. een goedkope oplossing voor één jaar voor een niet zo eenvoudige positie. En kan JdJ ondertussen verder kijken naar een linksback die wel te koop is.

Maar dan moet Lato wel echt beter zijn dan de alternatieven.

Dat gezeik van die Spanjaarden zit me ook allerminst lekker. Jammer dat PSV blijkbaar niet in de positie zegt dat ze kunnen zeggen van stik erin, kom maar met een compensatie wegens breken van de overeenkomst en zoek het uit met je Lato.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan