Ajax - PSV | Zaterdag 27 juli | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ja Vedette, wat je nu zegt klopt. En dat staat inderdaad in mijn reactie. Maar daar gaat de discussie niet over. De discussie is dat PSV altijd wordt benadeeld bij zulke 'discutabele' overtredingen. Pak alle elleboogjes/slaande bewegingen van vorig seizoen erbij. En kijk vervolgens hoe vaak Ajax daarbij het voordeel van de twijfel krijgt en hoe vaak PSV gewoon (te) zwaar wordt bestraft. Vandaag is daar wederom het bewijs voor geleverd. En het is walgelijk.

Ik begrijp dat het je stoort.
 
Ik begrijp dat het je stoort.

De KNVB vond het blijkbaar zwaar genoeg om Lozano er flink voor te schorsen. Dan is het toch op z'n minst logisch dat er nu verontwaardiging ontstaat dat Tadic gewoon door mag.

De inconsequentie van de beslissing is wat mij dwars zit. Niet de beslissing zelf. Maar voetbal is een interpretatie sport, dus het zal wel altijd discussie blijven. Het is deze wedstrijd wel erg in ons nadeel.
 
Ja Vedette, wat je nu zegt klopt. En dat staat inderdaad in mijn reactie. Maar daar gaat de discussie niet over. De discussie is dat PSV altijd wordt benadeeld bij zulke 'discutabele' overtredingen. Pak alle elleboogjes/slaande bewegingen van vorig seizoen erbij. En kijk vervolgens hoe vaak Ajax daarbij het voordeel van de twijfel krijgt en hoe vaak PSV gewoon (te) zwaar wordt bestraft. Vandaag is daar wederom het bewijs voor geleverd. En het is walgelijk.

Ik kan me (maar misschien is mijn geheugen selectief) in ieder geval niet herinneren dat een Ajacied onterecht een zware straf heeft gekregen.
Wel denk ik trouwens dat als Tadic zich niet op deze manier zo 'breed had gemaakt', Boscagli hem nog had kunnen beletten de bal af te spelen. Elleboog: nee. Maar hij ontneemt de verdediger wel de kans zijn werk te doen.
Sowieso hoorde je Higler zeggen bij het kijken naar de beelden: 'het is te weinig'. Dat lijkt mij niet kunnen. Weinig is te veel, want een overtreding.
 
Je gaat je dood vervelen.

Nee hoor, Ajax is een :SC:. Een uitvak zonder Ajacieden zou een verrijking zijn voor heel Nederland. Ieder jaar weer worden die drugsschandaaltjes toegelaten in Eindhoven en na het vuurwerkincident lieten we jullie het jaar erop weer terugkomen in een vol uitvak. Terwijl PSV voor het opsteken van fakkels (dus niet gooien op andere supporters) de wedstrijd erop geen uitsupporters mocht meenemen. En dan heb ik het nog niet gehad over het gescheld met kanker iedere 10 minuten. Ik zou Ajax geen seconde missen.
 
De KNVB vond het blijkbaar zwaar genoeg om Lozano er flink voor te schorsen. Dan is het toch op z'n minst logisch dat er nu verontwaardiging ontstaat dat Tadic gewoon door mag.

De inconsequentie van de beslissing is wat mij dwars zit. Niet de beslissing zelf. Maar voetbal is een interpretatie sport, dus het zal wel altijd discussie blijven. Het is deze wedstrijd wel erg in ons nadeel.

Ik vind de verontwaardiging, zeker nu ik het moment van Lozano terug heb gezien, niet vreemd hoor.
 
De KNVB vond het blijkbaar zwaar genoeg om Lozano er flink voor te schorsen. Dan is het toch op z'n minst logisch dat er nu verontwaardiging ontstaat dat Tadic gewoon door mag.

De inconsequentie van de beslissing is wat mij dwars zit. Niet de beslissing zelf. Maar voetbal is een interpretatie sport, dus het zal wel altijd discussie blijven. Het is deze wedstrijd wel erg in ons nadeel.
Heb m ff voor je verbeterd.
 
Is het afgelopen? Ik ben iets anders aan het kijken.

Al met al vind ik het beschamend. De KNVB die wel rekening houdt met Ajax in CL verband maar de Johan Fruitschaal tussen 2 CL wedstrijden van PSV plant en de arbitrage met betrekking tot het 2de doelpunt van Ajax. De trend voor aankomend seizoen is wel gezet lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan