PSV - FC Basel | Dinsdag 23 juli 2019 | Eindstand 3-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ze zijn niet enthousiast over Guti, terwijl ik Rosario/Guti erg lekker vond spelen. Vooral Rosario beviel me.
Ik vond juist hun spel teleurstellend en de vertragende factor. Het lukte hen beiden niet om veelvuldig aanspeelbaar te zijn en het spel dan voorwaarts te versnellen. Daardoor was het spel van PSV in mijn ogen zo stroperig. Het kan ook zijn dat de 3e middenvelder, die eigenlijke een aanvaller is, verstorend werkt voor de balans.
Tjonge.. zet ik hem af in de 86e minuut... mis ik de overwinning :)

Aanvallend gaat het wel lukken, alleen die verdediging.. pff



Dat gaat alleen maar minder worden met vertrouwen. Dus vooral (zeker in de eredivisie) laten spelen lijkt mij.
Nooooooiiiiit eerder weggaan, ook niet bij de TV!
Zoet is zeker van waarde geweest voor PSV, maar is compleet verzadigd en daardoor totaal niet meer scherp. Tijd voor vers bloed tussen de palen.
Dat zou zomaar eens kunnen.

Ik zat in het stadion en dat gebeurt niet zo vaak. Ik vond de sfeer prima. Junior en ik hebben ons prima vermaakt. PSV speelde beter dan verwacht. Voor Basel gold precies het omgekeerde. Al met al een terechte overwinning, maar door die 2 onnodige tegengoals is het volgende week nog wel erg spannend in Zwitserland.

De cijfers.

Zoet: 2 ballen tussen de palen en 2 goals, daar kan ik toch niet meer dan een 3 van maken.
Dumfries: met vallen en opstaan, matige balcontrole, maar veel inzet. Een 5-je.
Luckassen: een 7, maar die middelen we met een 4 voor de fout, dus een 5,5.
Viergever: kleurloos, een 6-je.
Sadilek: ik lees redelijk wat commentaar op hem, maar vond hem juist prima spelen: 7
Rosario: wisselvallig, veel terugspelen en niet aanspeelbaar zijn, 6
Bergwijn: wisselde traditioneel mooie flitsende acties af met onnodig vastlopen, 6,5
Guti: zie Rosario, 6
Lozano: er lukte niet veel, maar bracht wel gif: 6,5
Malen: was hier en daar dreigend, maar ook vaak onzichtbaar: 6,5
Bruma: zeker de eerste helft een openbaring, als hij deze lijn door kan zetten: 7,5
Lammers: speelde te kort om te beoordelen, wel leuk dat hij scoorde!
Gakpo: speelde ook te kort.
 
Eigenlijk best wel een goede scheids gehad. Wat kleine foutjes wat betreft Lozano die een vrije trap moest hebben.
Ook best wel heerlijk dat er geen Varkens in hun hok zaten bij deze match. Haalt toch wat onnodige hartkloppingen weg...:DANCE:
Sorry hoor maar die scheids was te sneu voor woorden. Alsmede die luie hond langs de lijn die niet genoeg meeliep waardoor een zuivere corner gewoon gemist werd. Had t gevoel dat het een groentje was die wilde bewijzen dat t geen thuisfluiter was.

Daarnaast, wat n eikels die gasten van Basel. Hebben niet eens de meegereisde supporters bedankt.
 
Sorry hoor maar die scheids was te sneu voor woorden. Alsmede die luie hond langs de lijn die niet genoeg meeliep waardoor een zuivere corner gewoon gemist werd. Had t gevoel dat het een groentje was die wilde bewijzen dat t geen thuisfluiter was.

Daarnaast, wat n eikels die gasten van Basel. Hebben niet eens de meegereisde supporters bedankt.

Eens, ik vond de scheids niks. Pietluttig over ingooien (indirect viel er een goal uit de ingooi die Basel kreeg omdat Dumfries niet op de juiste plek ingooide), de gemiste corner, en geen kaart geven als dat wellicht zou moeten (en dan wellicht ook voor Lozano voor het vragen om een kaart). Nee, die mag mooi in Letland blijven de volgende keer.
 
Viel me overigens op dat Bruma zo langzaam richting de dug-out ging bij een stand van 1-2... Hij moest er echt op gewezen worden door de bank. Ik had echt zoiets van joh loop eens even door jij..
 
Goeie foto in het AD:
694
 
Viel me overigens op dat Bruma zo langzaam richting de dug-out ging bij een stand van 1-2... Hij moest er echt op gewezen worden door de bank. Ik had echt zoiets van joh loop eens even door jij..
Ja, dat irriteerde mij ook. Ook de trage voortzetting van Dumfries waren vervelend.
 
Mooie eindfase. Heerlijk dat we alsnog de overwinning hebben binnen gehaald.

Dit PSV moet in staat zijn om zeker de volgende ronde te halen. En die Oostenrijkers, daar word ik niet zenuwachtig van.

Verdediging is misschien matig.
Maar hadden we met een centrum van Schwaab, Viergever (beide geen geweldenaren) en een hele matige Zoet in het afgelopen seizoen niet de minste goals tegen?
Ik denk serieus dat we met deze selectie echt wel kampioen kunnen worden. Ook bij vertrek van Lozano en Bergwijn.

Zelfs met een matige keeper en een twijfelachtig centrum kan je gewoon kampioen worden. De eredivisie is niet meer wat het geweest is.

Vertrouwen in de toekomst!
 
Waar moet Zoet anders presteren als Unnerstal zijn plaats inneemt. In bed? ?
Hoe zou dat eruit zien?
"Zal ik ehm… of jij ehm… even zo, dan...… even kijken hoor... als ik nou.... als jij nou... als hij nou"
"Laat maar Jeroen, die grote sterke kerel heeft me al 3x binnenstebuiten gekeerd."

Wat een natte wind bij die 1-2 zeg. Ik was al klaar met 'm, nu helemaal. Ik wacht met smart op een fitte Unnerstall: daadkrachtige kerel die ontzag inboezemt.
 
Gisteravond was leerzaam en bevestigde helaas ook e.e.a., waaronder de noodzaak voor een goede RCV. Net toen ik dacht dat Luckassen het aardig deed, met name in het middenveld dribbelen en strak inpassen, toen stond onze Dirk een stapje uit positie... zeg maar een stapje van drieënhalve meter :rolleyes:

De aanval was prima, hoewel Lozano met deze houding niet veel gaat bijdragen. Doe dan maar 50 mln en meer speeltijd voor Gakpo en/of Bergwijn terug op de vleugels (hoewel hij het uitstekend deed als nr 10!).

Gisteravond leert ook dat áls we een goede CV aantrekken én Unnerstall op doel zetten, dat het nog best wat kan worden.
 
Eens, ik vond de scheids niks. Pietluttig over ingooien (indirect viel er een goal uit de ingooi die Basel kreeg omdat Dumfries niet op de juiste plek ingooide), de gemiste corner, en geen kaart geven als dat wellicht zou moeten (en dan wellicht ook voor Lozano voor het vragen om een kaart). Nee, die mag mooi in Letland blijven de volgende keer.

Als Van Bommel nou eens normaal zou doen tegen de officials, waren ze misschien meer op onze hand geweest. Maar meneer stapt vrolijk weer eens het veld op terwijl hem al werd verzocht dat niet meer te doen, gaat de 4e official uitkafferen met die aanstaande wissel (want.. waarom eigenlijk..?) en lukt het hem kennelijk alleen te communiceren via scheldkannonades.

Ja, ja. Slimmigheidjes en een beetje vervelend doen, dat helpt, zegt men.

Ik vind Van Bommel een irritante vent.
 
Als Van Bommel nou eens normaal zou doen tegen de officials, waren ze misschien meer op onze hand geweest. Maar meneer stapt vrolijk weer eens het veld op terwijl hem al werd verzocht dat niet meer te doen, gaat de 4e official uitkafferen met die aanstaande wissel (want.. waarom eigenlijk..?) en lukt het hem kennelijk alleen te communiceren via scheldkannonades.

Ja, ja. Slimmigheidjes en een beetje vervelend doen, dat helpt, zegt men.

Ik vind Van Bommel een irritante vent.
Als je met 1-2 achterstaat en de vierde official gooit een verkeerd rugnummer omhoog voor de aanstaande wissel (Bergwijn #10 eraf in plaats van Lozano #11) zou ik ook hem ook even met de grond gelijk maken.

Verder mee eens, de actie waarbij van Bommel weer het veld in loopt na een waarschuwing ontvangen te hebben, is net zo dom als die van Dumfries bij die ingooi. Je bent al gewaarschuwd, laat het dan lekker achterwege.
 
Als je met 1-2 achterstaat en de vierde official gooit een verkeerd rugnummer omhoog voor de aanstaande wissel (Bergwijn #10 eraf in plaats van Lozano #11) zou ik ook hem ook even met de grond gelijk maken.

Mensen maken fouten, daar kun je ze ook gewoon op normale wijze op attenderen. Of je nou voor of achter staat.
 
Als Van Bommel nou eens normaal zou doen tegen de officials, waren ze misschien meer op onze hand geweest. Maar meneer stapt vrolijk weer eens het veld op terwijl hem al werd verzocht dat niet meer te doen, gaat de 4e official uitkafferen met die aanstaande wissel (want.. waarom eigenlijk..?) en lukt het hem kennelijk alleen te communiceren via scheldkannonades.

Ja, ja. Slimmigheidjes en een beetje vervelend doen, dat helpt, zegt men.

Ik vind Van Bommel een irritante vent.

Ze gaan echt niet anders fluiten als een trainer aardig tegen hen is. Die pepernoten uit het Oostblok bakten er niks van. Met als toppunt dat blessuregeval waar hij gewoon affluit!
 
Mensen maken fouten, daar kun je ze ook gewoon op normale wijze op attenderen. Of je nou voor of achter staat.
Makkelijk aangeven vanaf de zijlijn natuurlijk zonder dat je de druk voelt waar deze mensen dagelijks mee te maken hebben. De belangen zijn enorm, zowel voor de PSV-selectie als voor de technische staf. Dat er dan op zo'n moment even iets "springt" is best te begrijpen.

Uiteraard ben ik het met je eens dat het ook op een andere manier kan, echter kan ik mijzelf de frustratie op zo'n moment ook best begrijpen.
 
Makkelijk aangeven vanaf de zijlijn natuurlijk zonder dat je de druk voelt waar deze mensen dagelijks mee te maken hebben. De belangen zijn enorm, zowel voor de PSV-selectie als voor de technische staf. Dat er dan op zo'n moment even iets "springt" is best te begrijpen.

Uiteraard ben ik het met je eens dat het ook op een andere manier kan, echter kan ik mijzelf de frustratie op zo'n moment ook best begrijpen.

Als je van de trainer al geen kalmte meer mag verlangen, van wie dan wel? Bovendien weet jij denk ik zelf ook wel dat ik het nu niet alleen over gisteravond heb. Van Bommel is gewoon een vervelende vent, dat was hij als speler en dat is hij nu als coach. Daar wordt hij door sommigen voor geroemd. Ik vind het niks. Afijn. Frustratie kwijt.
 
Maar meneer stapt vrolijk weer eens het veld op terwijl hem al werd verzocht dat niet meer te doen, gaat de 4e official uitkafferen met die aanstaande wissel (want.. waarom eigenlijk..?)

Bij die wissel was het volledig terecht dat hij uit zijn slof schoot, de 4e man gaf namelijk op het bord de verkeerde wissel aan in eerste instantie. (Bergwijn eruit i.p.v. Lozano). Later corrigeerde de beste man dat.
 
Bij die wissel was het volledig terecht dat hij uit zijn slof schoot, de 4e man gaf namelijk op het bord de verkeerde wissel aan in eerste instantie. (Bergwijn eruit i.p.v. Lozano). Later corrigeerde de beste man dat.
Die beste man volgde het niveau vande arbiter en de lijnrechters...
 
Als je van de trainer al geen kalmte meer mag verlangen, van wie dan wel? Bovendien weet jij denk ik zelf ook wel dat ik het nu niet alleen over gisteravond heb. Van Bommel is gewoon een vervelende vent, dat was hij als speler en dat is hij nu als coach. Daar wordt hij door sommigen voor geroemd. Ik vind het niks. Afijn. Frustratie kwijt.

Lucht op he, je frustraties bij iemand kwijt kunnen..
Zo denkt Mark er ook vaak over. :sneaky:
 
Er is wel het e.e.a. duidelijk geworden gisteren. Aanvallend, genoeg talent. Lozano valt keer op keer tegen. Is een individualist en geen teamspeler, gewoon verkopen. Zoet is van een subtopper een middelmatige keeper geworden. Hij is te statisch, blijft het liefst op de doellijn staan en komt zelden uit. Ook zijn reflexen zijn te traag. Zoet vervangen door Unnerstal. Ben benieuwd naar de aangetrokken verdedigers. Dik verdiend gewonnen, maar het mag niet zo zijn, dat het werk van de aanvallers door slecht verdedigen teniet wordt gedaan. Malen heb ik hoog zitten ( ook het vorige seizoen al een gedreven en scorende aanvaller) We hebben een jong team en dat geeft weer een beetje hoop en vertrouwen voor de toekomst.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan