PSV - FC Basel | Dinsdag 23 juli 2019 | Eindstand 3-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Guti was niet slecht maar ik snap het wel wat ze zeggen, af en toe denkt hij teveel na waardoor hij dom balverlies leidt. Vooral in de eerste helft een aantal keer.

Komt omdat ie van Bommeltje allerlei instructies mee krijgt waarschijnlijk en niet zijn eigen spel kan spelen. Vond zijn passing prima. Geef hem wat wedstrijden om ritme op te doen dan komt dat helemaal goed. Als Bommeltje er net zo mee omgaat als met Pereiro dan zie ik het somber in...
 
Rosario, Guti, Bruma, Donyell en Stevie goed.

Dumfries, Chucky en Zoet slecht

Sadilek en Viergever aardig.

Luckassen eigenlijk heel sterk, behalve zijn droommoment. Jammer, kan hem geen voldoende geven.

Sam en Cody vielen heerlijk in. Wel een luxe met die twee.
Bedankt, ik hoef niets meer te typen. ? Van A tot Z mee eens. Met als kleine aantekening dat die eerste tegengoal ook Dumfries was aan te rekenen. Die was ook in geen velden of wegen te bekennen.
 
Maar goed, wat een heerlijke ontknoping! Dit is veel waard voor dit elftal hoor, vergis je niet! Volgende week nog een keer knokken en de deur staat een eind open voor de play-offs
 
Geweldig dat t uiteindelijk zo afloopt, maar blijf me verbazen dat er personen zijn die zich geen zorgen maken bij een 1-2 achterstand thuis:confused:

Wel een lastige situatie over de opstelling. We missen volgens mij een echte spits, wat Lammers prima in zou kunnen vullen. Met 2 echte middenvelders spelen is denk ik ook te weinig voor controle, daar zou ik er ook een van bijzetten.

Daarnaast erg benieuwd naar de verdedigende versterkingen want die zijn toch ook wel nodig.

En last but not least begin ik inmiddels mijn vraagtekens te zetten bij zoet. Hopelijk is unnesrstahl snel fit, die zou ik ook weleens aan het werk willen zien. Wat zoet laat zien is gewoon ondermaats.
 
Geweldig dat t uiteindelijk zo afloopt, maar blijf me verbazen dat er personen zijn die zich geen zorgen maken bij een 1-2 achterstand thuis:confused:

Wel een lastige situatie over de opstelling. We missen volgens mij een echte spits, wat Lammers prima in zou kunnen vullen. Met 2 echte middenvelders spelen is denk ik ook te weinig voor controle, daar zou ik er ook een van bijzetten.

Daarnaast erg benieuwd naar de verdedigende versterkingen want die zijn toch ook wel nodig.

En last but not least begin ik inmiddels mijn vraagtekens te zetten bij zoet. Hopelijk is unnesrstahl snel fit, die zou ik ook weleens aan het werk willen zien. Wat zoet laat zien is gewoon ondermaats.
Zoet lijkt inderdaad verzadigd. Daarnaast irriteer ik mij mateloos aan zijn slome spelhervattingen. Wel een heerlijke ontknoping!
 
Basel was slechter dan gehoopt eigenlijk. Ze hebben twee kansen gehad en die gingen er alle twee in. Normaal gesproken moet je dit soort ploegen met 4 of 5 goals verschil oprollen, dan is de return een formaliteit. Nu maak je het jezelf onnodig moeilijk.

Voorin oogt het goed en dan vielen Gakpo en Lammers prima in. Rosario vond ik ook prima spelen. Guti vond ik redelijk.

Zoals hier op het forum al werd gevreesd, liggen de zorgen achterin. Ik vond het helemaal niks achterin. Goals leken me niet onhoudbaar voor Zoet. Als Unnerstahl fit is, die erin zetten. Met Zoet gaan we niet verder komen. Zoet is een leuke keeper de subtop in de Eredivisie. Ik hoop dat hij wordt verkocht. Las hier op het forum bedragen van 10 miljoen. Ben al blij met 20% daarvan. Zonder terugkoopclausule.

De rest van de verdediging vond ik ook niet meevallen. Sadilek vond ik niet best, maar die heeft dan nog als excuus dat hij geen linksback is. Luckassen en Viergever vind ik beide op z'n best back-up. Er moeten gewoon twee CV's bij komen. Misschien dat dan fouten van Dumfries ook niet meteen fataal worden. Die moet het toch hebben van opkomen, wat inhoudt dat hij soms niet op z'n plek staat als de tegenstander de bal afpakt van een aanvaller en naar voren peert.

Dus: gezien de 1-2 score een geweldig resultaat en vooral een geweldige slotfase. Maar over de hele linie hadden we Basel van het veld moeten vegen. En de verdediging kan gewoon echt niet op dit niveau.
 
Gakpo Lammers lijkt me een heerlijke combo. Malen op de andere flank en je hebt een prima aanval. Snel Berghuis erbij en je hebt ook nog Lozano Bergwijn en Berghuis als backup .. #beleid

Achterin is het zo lek als maar zijn kan. Hopen dat de linksbacks meevallen maar dit is natuurlijk geen rol voor Sadilek, hoe redelijk hij deze ook invult. Ja en het centrum is uitermate dramatisch, vooral zichtbaar bij de 1-1. En Zoet, dat begint echt ernstige vormen aan te nemen, die houdt geen bal meer tegen. Denk ook niet dat we die nog kunnen slijten voor een redelijke prijs. Achterin nog veel werk te doen, eigenlijk moeten er 2 CV's komen.. maar denk dat John wel tevreden is na vanavond.
 
Ik weet eigenlijk niet of ik wel zo blij moet zijn met die late 3-2. Misschien was het beter geweest als we daar hadden moeten winnen, want PSV kennende wordt het nu 90 minuten lang achteruit lopen en billenknijpen...
 
Knappe comeback na een achterstand die totaal onnodig was. Een zeer matig elftal dit Basel dat eigenlijk nagenoeg niets goed heef gedaan in de gehele wedstrijd op twee momenten na.

Luckassen helaas aan het dromen bij de 1-1 en Zoet mag ondertussen ook wel eens gewoon een bal gaan tegenhouden die tussen de palen komt. Daar wordt die notabene voor betaald, hij is doelverdediger..

Verder speelden Guti, Stevie, Bruma, Malen goed en speelde ook Rosario een dijk van een wedstrijd. Ik vind het persoonlijk een leuke en interessante keuze van Mark van Bommel om Rosario aanvoerder te maken achter Afellay.

Dumfries speelde niet slecht bij speelde een bijzonder ongelukkige wedstrijd. Daar waar Lozano vandaag enkel in het veld stond om zijn eigen transfer te bewerkstelligen. Die had al veel eerder naar de kant gemoeten vandaag.

Toch goed om te zien dat Gakpo, Lammers en Malen een beslissende rol hadden vandaag.

Al met al heb ik een PSV gezien dat het zichzelf voornamelijk enorm moeilijk heeft gemaakt. De twee tegendoelpunten waren totaal onnodig en bevestigde dat iedereen hier al langer weet: de verdediging dient versterkt te worden. De komst van Baumgartl, Calero en de doorstroom van Boscagli of Lato op linksback zal een slok op een borrel schelen.

Buiten de twee tegendoelpunten niet ontevreden. Ik heb een leuk, fris PSV gezien waarin eindelijk eens een middenveld gevormd werd met Guti en gelukkig ook Lammers niet meer als vaste '10' geposteerd stond. Op naar dit weekend waar we Ajax gaan bestrijden en hopelijk een nieuwe JCS mee naar Eindhoven kunnen nemen. Vandaag heeft mij wel degelijk met vertrouwen gevoed.
 
Gakpo Lammers lijkt me een heerlijke combo. Malen op de andere flank en je hebt een prima aanval. Snel Berghuis erbij en je hebt ook nog Lozano Bergwijn en Berghuis als backup .. #beleid

Achterin is het zo lek als maar zijn kan. Hopen dat de linksbacks meevallen maar dit is natuurlijk geen rol voor Sadilek, hoe redelijk hij deze ook invult. Ja en het centrum is uitermate dramatisch, vooral zichtbaar bij de 1-1. En Zoet, dat begint echt ernstige vormen aan te nemen, die houdt geen bal meer tegen. Denk ook niet dat we die nog kunnen slijten voor een redelijke prijs. Achterin nog veel werk te doen, eigenlijk moeten er 2 CV's komen.. maar denk dat John wel tevreden is na vanavond.

Moest hem even een paar keer lezen voor ik het sarcasme van je eerste alinea doorhad, maar inderdaad. ;)

Men kan hier wel zeggen van "Ach die Unnerstal, alsof die zo goed is, Zoet zou precies hetzelfde hebben gepresteerd bij VVV"; nou, echt niet dus. Zoet heeft vast wel pluspunten, maar teveel minpunten om de boel uit te balanceren. Bijna elk schot op doel is gewoon een goal, of in ieder geval elk schot of elke kopbal die in de hoek gaat. De stap van VVV naar PSV is logischerwijs heel groot, maar ik twijfel er niet aan dat die 'oude en matige 'Unnerstal een beter figuur zou slaan in het PSV doel dan Zoet op dit moment.
 
Moest hem even een paar keer lezen voor ik het sarcasme van je eerste alinea doorhad, maar inderdaad. ;)

Men kan hier wel zeggen van "Ach die Unnerstal, alsof die zo goed is, Zoet zou precies hetzelfde hebben gepresteerd bij VVV"; nou, echt niet dus. Zoet heeft vast wel pluspunten, maar teveel minpunten om de boel uit te balanceren. Bijna elk schot op doel is gewoon een goal, of in ieder geval elk schot of elke kopbal die in de hoek gaat. De stap van VVV naar PSV is logischerwijs heel groot, maar ik twijfel er niet aan dat die 'oude en matige 'Unnerstal een beter figuur zou slaan in het PSV doel dan Zoet op dit moment.
Zoet is zeker van waarde geweest voor PSV, maar is compleet verzadigd en daardoor totaal niet meer scherp. Tijd voor vers bloed tussen de palen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan